ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Η ΟΛΜΕ για τις ελλείψεις καθηγητών πληροφορικής στα ΕΠΑΛ, τα δίδακτρα των μεταπτυχιακών και τις σχολικές βιβλιοθήκες (25/11/06)


ΟΛΜΕ

Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338
e-mail: olme@otenet.gr

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 24/11/06


Σχετικά με το μάθημα εφαρμογές υπολογιστών της Α' ΕΠΑΛ
Στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου έχει ενταχθεί και το μάθημα Εφαρμογές Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Σύμφωνα δε με την σχετική εγκύκλιο οδηγιών που εξέδωσε το ΥΠΕΠΘ (94057/Γ2/15-09-06), για τη διδασκαλία του μαθήματος θα χρησιμοποιηθεί το βιβλίο της Α΄τάξης ΤΕΕ, «Αυτοματισμός Γραφείου», με το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα.

Σύμφωνα, επίσης, με την Υπουργική Απόφαση 55912/Γ2/17-09-03 που αφορά τα ωρολόγια προγράμματα των ΤΕΕ, την με αριθμό 26/18-9-06 εισήγηση – απόφαση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, αλλά και την κοινή λογική το μάθημα αυτό είναι χωρίς καμιά αμφισβήτηση εργαστηριακό.

Για τη διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και ανεξάρτητα από τον τύπο σχολείου, εφαρμόζεται Εγκύκλιος - Απόφαση του ΥΠΕΠΘ που για το συγκεκριμένο εργαστήριο απαιτείται η ύπαρξη ενός εκπαιδευτικού ανά 15 μαθητές.

Ακόμη είναι γνωστό το αίτημα του κλάδου μας για όλα τα εργαστηριακά μαθήματα και για όλους τους τύπους σχολείων που αυτά διδάσκονται (Γυμνάσια, Λύκεια κάθε τύπου, ΤΕΕ κ.λπ.) η αναλογία να γίνει 1 εκπαιδευτικός για κάθε 10 μαθητές. Σε κάθε περίπτωση, δεν θα δεχθούμε να μην εφαρμόζεται ούτε αυτό που μέχρι σήμερα είναι νομοθετημένο και ισχύει, γιατί έτσι θα γίνουν δυσμενέστεροι οι όροι διδασκαλίας και μάλιστα σε ένα γνωστικό τομέα που η ίδια η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ δηλώνει δημόσια με κάθε ευκαιρία τη μεγάλη σημασία του.

Το ΥΠΕΠΘ μέχρι σήμερα δεν ξεκαθαρίζει, με σαφήνεια αυτό το θέμα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται στην πράξη προβλήματα από την επιμονή ορισμένων προϊσταμένων να μην εφαρμόζουν τη νομοθετημένη για την ΤΕΕ αναλογία μαθητών – εκπαιδευτικών.

Επειδή αρνούμαστε να δεχθούμε τη διδασκαλία της πληροφορικής στο Δημόσιο Σχολείο μόνον στον «πίνακα», χωρίς να διασφαλίζονται οι στοιχειώδεις όροι, δηλαδή να υπάρχουν οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί και υπολογιστές για την πραγματική και όχι θεωρητική άσκηση των μαθητών/-τριών, απαιτούμε άμεσα:
α. την εφαρμογή της σχετικής εγκυκλίου για την νομοθετημένη αναλογία 1:15 (καθηγητή ανά μαθητές) σε όλα τα ΕΠΑΛ και για το μάθημα Εφαρμογές Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.
β. να εφαρμοστεί άμεσα αυτή αναλογία και στα αντίστοιχο μάθημα του γενικού Λυκείου.

------------------------------------

Δίδακτρα μεταπτυχιακών
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα πανεπιστημιακά τμήματα επιβάλλουν δίδακτρα για τη συμμετοχή στα μεταπτυχιακά τους προγράμματα.

Η επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα φαίνεται ξεκάθαρα ότι αποτελεί πια κύρια πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, κεντρικό σημείο της περίφημης «μεταρρύθμισης», όπως διατυπώνεται στον επίμαχο νόμο πλαίσιο, που ξεσήκωσε ευρύτατες κοινωνικές αντιδράσεις παλλαϊκής διάστασης φέτος το καλοκαίρι. Το ζήτημα είναι αν θα επιτρέψουμε τη μετατροπή της παιδείας σε αγοραίο προϊόν- προνόμιο για λίγους ή αν θα διεκδικήσουμε το αυτονόητο δικαίωμά μας στη δημόσια και πραγματικά δωρεάν παιδεία με γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, όχι από ιδιώτες- σπόνσορες και σε ανταποδοτική βάση, αλλά για όλα τα ανώτατα ιδρύματα μέσω του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού.

Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, οι φοιτητές, οι μαθητές, οι γονείς συνεχίζουμε τους αγώνες μας για:
· Υπεράσπιση και κατοχύρωση του Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα του Πανεπιστημίου
· Μεταπτυχιακή εκπαίδευση ανοιχτή, δημόσια και δωρεάν για όλους, με όλα τα κατοχυρωμένα δικαιώματα.
· Πλήρη δημόσια χρηματοδότηση για όλα τα Μεταπτυχιακά προγράμματα από τον τακτικό κρατικό προϋπολογισμό.
· Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% τουλάχιστον του ΑΕΠ.

------------------------------------

Να μην επιτρέψουμε να καταρρεύσει ο θεσμός των Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών
Από όλες τις πλευρές τονίζεται ο πολυσήμαντος ρόλος που διαδραματίζει το βιβλίο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου καθώς και οι αρνητικές επιπτώσεις που έχει η αποστέρησή του από τα παιδιά και τους εφήβους ή ο εγκλωβισμός της σκέψης τους στο ένα, επίσημο σχολικό βιβλίο. Έτσι, η απόφαση για την κατάργηση των 28 βιβλιοθηκών του Οργανισμού Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών (ΟΠΕΒ) δεν μπορεί παρά να μας βρίσκει ριζικά αντίθετους.

Ειδικά στη σύγχρονη κοινωνία, που η νέα γενιά κατακλύζεται από κάθε λογής προïόντα αμφίβολης ποιότητας των μέσων μαζικής επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, η επαφή με το καλό βιβλίο, που εξασφαλίζει η καλά οργανωμένη παιδική και εφηβική βιβλιοθήκη απόκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία.

Υπενθυμίζουμε ότι η πρόσβαση στο κατάλληλο βιβλίο αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα για κάθε παιδί, κατοχυρωμένο από τις Διεθνείς Συμβάσεις. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 17 της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που αν και αποτελεί νόμο και για τη χώρα μας πολύ συχνά αγνοείται και παραβιάζεται, το παιδί πρέπει να έχει εξασφαλισμένη την πρόσβαση σε πηγές ενημέρωσης και υλικά «… που αποσκοπούν στην προαγωγή της κοινωνικής, πνευματικής και ηθικής ευημερίας του, καθώς και της σωματικής και πνευματικής υγείας του». Για το σκοπό αυτό, τα συμβαλλόμενα κράτη, μεταξύ άλλων, «… ενθαρρύνουν την παραγωγή και τη διάδοση παιδικών βιβλίων».

Η υπενθύμιση αυτή γεννά ταυτόχρονα θλιβερές σκέψεις, αν αναλογιστούμε και τη θλιβερή κατάσταση που εξακολουθεί να επικρατεί στον τομέα των σχολικών βιβλιοθηκών. Οι ελάχιστες σχολικές βιβλιοθήκες που ιδρύθηκαν τελευταία, με την αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων, καλύπτουν ένα πολύ μικρό ποσοστό των δημόσιων σχολείων μας. Παράλληλα, η αδιαφορία για τη λειτουργία και αυτών των λίγων σχολικών βιβλιοθηκών, που έχει επιπτώσεις κυρίως στην κατάλληλη και έγκαιρη στελέχωσή τους και στην εξασφάλιση του συνεχούς εμπλουτισμού της συλλογής τους με καινούρια βιβλία, τείνει να τις οδηγήσει και αυτές σε αχρηστία. Η κατάσταση αυτή θα επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο με την απόφαση της κατάργησης των βιβλιοθηκών του ΟΠΕΒ, καθώς για πολλά παιδιά και νέους/νέες, ιδίως της περιφέρειας, αποτελούν τη μόνη πηγή του καλού εξωσχολικού βιβλίου.

Ο εκπαιδευτικός κόσμος, με τους πρόσφατους απεργιακούς αγώνες του διεκδίκησε, μαζί με την αναβάθμιση της θέσης των εκπαιδευτικών, και καλύτερες συνθήκες μόρφωσης για όλα τα παιδιά. Με αφορμή την προαναφερθείσα απαράδεκτη αυτή απόφαση, που ζητούμε να ανακληθεί άμεσα, απευθυνόμαστε προς κάθε αρμόδιο παράγοντα και απαιτούμε να εξασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις όχι απλώς για την ομαλή εξακολούθηση της λειτουργίας των 28 βιβλιοθηκών αλλά και για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου και τον εμπλουστισμό των συλλογών των βιβλιοθηκών. Παράλληλα, ζητούμε από την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ να διατεθούν τα απαραίτητα κονδύλια, ώστε κάθε σχολείο να αποκτήσει επιτέλους τη δική του, σύγχρονων προδιαγραφών, βιβλιοθήκη και να εξασφαλιστεί ο εμπλουτισμός και η αποδοτική λειτουργία τους. Θεωρούμε, τέλος, αναγκαίο να αξιοποιηθούν οι προτάσεις της ΟΛΜΕ για τη δικτύωση των σχολικών με τις εξωσχολικές βιβλιοθήκες και την ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ τους, που θα συμβάλει στη δημιουργία κλίματος φιλαναγνωσίας ανάμεσα στους μαθητές.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved