ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
O υπουργός Εσωτερικών για το νόμο για τις ανεξάρτητες αρχές (31/10/07)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΛ: 210 3393537, 210 3393581
 Τετάρτη, 31 Οκτωβρίου 2007
 

ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΠΡΟΚΟΠΗ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΑΡΧΩΝ, ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ»

«Ι. Με αυτό το σχέδιο νόμου προωθείται μία σειρά ρυθμίσεων, αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών, οι οποίες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ζητημάτων, που εμπίπτουν στο πεδίο ευθύνης του ενιαίου, πλέον, Υπουργείου Εσωτερικών και, ως εκ τούτου, αναφέρονται σε περισσότερους τομείς της καθημερινότητας του πολίτη.  

Στο πλαίσιο αυτό προτείνονται ρυθμίσεις ιδίως για την ενίσχυση των Ανεξάρτητων Αρχών και των ελεγκτικών μηχανισμών, προκειμένου να μπορέσουν ν’ ασκήσουν ταχύτερα και αποτελεσματικότερα τις αρμοδιότητές τους. Οι ρυθμίσεις αυτές προωθούνται σε συνεννόηση με τους ανωτέρω φορείς, στο πλαίσιο της κοινής προσπάθειας που βρίσκεται σ’ εξέλιξη για την εμπέδωση της διαφάνειας και την εντατικοποίηση και εμβάθυνση των κάθε είδους ελέγχων. 

Περαιτέρω, αντιμετωπίζονται λειτουργικά και υπηρεσιακά ζητήματα, κυρίως άμεσης προτεραιότητας της Δημόσιας Διοίκησης, καθώς και ειδικότερα θέματα, Πολιτικής Προστασίας, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και μεταναστευτικής πολιτικής, προς την κατεύθυνση της βελτίωσης του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, της προώθησης της κινητικότητας στον χώρο της Διοίκησης, της επίλυσης εκκρεμοτήτων που συνάπτονται, ιδίως, με την εξελισσόμενη εξυγίανση των δημοτικών και κοινοτικών επιχειρήσεων, με παράλληλη μέριμνα για το δικαίωμα εργασίας των απασχολούμενων σε αυτές, αλλά και της έγκαιρης πλήρους συμμόρφωσης προς ευρωπαϊκές και διεθνείς υποχρεώσεις της Χώρας.

ΙΙ. Το σχέδιο νόμου αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια και τριάντα άρθρα. Στο Κεφάλαιο Α΄ ρυθμίζονται θέματα Ανεξάρτητων Αρχών και Ελεγκτικών Μηχανισμών, το Κεφάλαιο Β΄ αναφέρεται σε θέματα μετατάξεων, στο Κεφάλαιο Γ΄ ρυθμίζονται ειδικά θέματα Δημόσιας Διοίκησης, ενώ το Κεφάλαιο Δ΄ περιλαμβάνει ζητήματα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και μεταναστευτικής πολιτικής.

Από το σύνολο των ρυθμίσεων του σχεδίου νόμου επισημαίνονται, ιδίως, οι ακόλουθες:
1. Εισάγεται η προστασία των μελών των συνταγματικώς κατοχυρωμένων Ανεξάρτητων Αρχών για γνώμη που διατύπωσαν ή πράξη που διενήργησαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, όπως ακριβώς ισχύει τώρα για τον Συνήγορο του Πολίτη. Δίωξη επιτρέπεται ύστερα από έγκληση μόνο για συκοφαντική δυσφήμιση, εξύβριση ή παραβίαση απορρήτου.

2. Θωρακίζονται περαιτέρω οι αρμοδιότητες του Γενικού Επιθεωρητή. Επαναδιατυπώνεται η ελεγκτική και πειθαρχική δικαιοδοσία του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, προκειμένου να του δοθεί δυνατότητα να ασκεί ένσταση και κατά πειθαρχικών αποφάσεων οργάνων του δημόσιου τομέα σε ειδικές περιπτώσεις που δεν προβλέπονται ένδικα μέσα. Ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης δηλαδή μπορεί πλέον ν’ ασκεί ένσταση κατά όλων των  αποφάσεων των πειθαρχικών οργάνων των φορέων της δικαιοδοσίας του. Επιπροσθέτως αναγνωρίζεται στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης η δυνατότητα να ασκεί προσφυγή κατά πειθαρχικών αποφάσεων ενώπιον του ΣτΕ ή του Διοικητικού Εφετείου, δυνατότητα που έχει, ως τώρα, δοθεί μόνο στους υπαλλήλους, όργανα ή λειτουργούς του δημόσιου τομέα και όχι στη Διοίκηση. Με τον τρόπο αυτό αποκαθίσταται και η ισότητα ως προς την άσκηση ένδικων μέσων.

3. Διευρύνονται οι μετατάξεις κατά τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα: Όπως είναι γνωστό, προβλέφθηκε, για πρώτη φορά σε πάγια βάση και με διαδικασίες δημοσιότητας και διαφάνειας, η δυνατότητα μετάταξης υπαλλήλων από φορέα σε φορέα, υπαγόμενους στον Υ.Κ. Με την προτεινόμενη διάταξη διευρύνεται ο κύκλος των υπαλλήλων που μπορεί να μετέχουν στην κάλυψη θέσεων με μετάταξη, ώστε να παρασχεθεί μεγαλύτερη δυνατότητα στελέχωσης υπηρεσιών με εξειδικευμένο προσωπικό, ενόψει ιδίως και των αναγκών που θα ανακύψουν στο πλαίσιο του Δ΄ ΚΠΣ, αλλά και σε εναρμόνιση με τις κατευθύνσεις τόσο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και του ΟΟΣΑ για διεύρυνση της κινητικότητας του προσωπικού. Με τον τρόπο αυτόν στις ανωτέρω διαδικασίες μετάταξης μπορεί να μετέχουν και υπάλληλοι κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, καθώς και υπάλληλοι των ΔΕΚΟ, οι οποίες δεν είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο και στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού τους κεφαλαίου, εφόσον έχουν συμπληρώσει διετή τουλάχιστον υπηρεσία.

4. Μετατάξεις τυφλών τηλεφωνητών: Παρέχεται η δυνατότητα στους υπαλλήλους του κλάδου ΔΕ Τηλεφωνητών (τυφλών) του Δημοσίου κλπ., οι οποίοι κατέχουν ή αποκτούν τίτλο ανώτερης κατηγορίας, να μετατάσσονται σε θέση κατηγορίας αντίστοιχης των προσόντων τους και, αν δεν υπάρχει κενή θέση, σε συνιστώμενη προσωποπαγή. Η κατηγορία αυτή των υπαλλήλων, που, παρά το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, προσπαθούν να βελτιώσουν το επίπεδό τους, αξίζει τη στήριξη και την επιβράβευση της υπηρεσίας και επιφέρει και τις συνακόλουθες μισθολογικές συνέπειες.

5. Μετατάξεις υπαλλήλων ΚΕΠ: Η  πρώτη φάση σύστασης –προκήρυξης 1.952 θέσεων μόνιμου προσωπικού κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ στα ΚΕΠ των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού έχει ήδη ολοκληρωθεί με την κατάρτιση των οριστικών πινάκων διοριστέων από το ΑΣΕΠ της προκήρυξης 7Κ/2006. Στην ανωτέρω προκήρυξη δόθηκε η δυνατότητα στους υποψηφίους να υποβάλουν δήλωση προτίμησης για όλες τις θέσεις της κατηγορίας τους και για όλα τα ΚΕΠ, προκειμένου ν’ αυξηθούν οι πιθανότητες επιτυχίας τους στο διαγωνισμό. Εξαιτίας του γεγονότος αυτού, παρατηρήθηκε ότι ικανός αριθμός συμβασιούχων έργου καταλαμβάνει μόνιμες θέσεις σε ΚΕΠ άλλο από εκείνο στο οποίο παρέχει τις υπηρεσίες του. Συγκεκριμένα, μετακινούνται από το ΚΕΠ εργασίας τους 309 υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ, 91 υπάλληλοι κατηγορίας ΤΕ και 127 υπάλληλοι κατηγορίας ΔΕ (σύνολο: 527). Η τοποθέτηση των επιτυχόντων του διαγωνισμού σε ΚΕΠ  άλλο από αυτό στο οποίο απασχολούνται, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα δημιουργήσει, σε αρκετές τουλάχιστον περιπτώσεις, κοινωνικό πρόβλημα, καθόσον οι περισσότεροι από αυτούς έχουν οικογένειες και ανήλικα τέκνα.
Με την προωθούμενη ρύθμιση συμπληρώνεται η διάταξη του άρθρου 16 του ν.3448/2006, σύμφωνα με την οποία, οι μόνιμοι υπάλληλοι των κατηγοριών ΠΕ , ΤΕ και ΔΕ του κλάδου  «Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών» που θα στελεχώσουν τα ΚΕΠ, υποχρεούνται να παραμείνουν στο ΚΕΠ τοποθέτησής τους για μία πενταετία, πριν από την πάροδο της οποίας επιτρέπεται μόνον η διενέργεια εκούσιων /αμοιβαίων μετατάξεων – μεταφορών ή αμοιβαίων αποσπάσεων των υπαλλήλων των ΚΕΠ, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών. Επομένως, η ως άνω ρύθμιση μπορεί να τύχει εφαρμογής μόνο σε περίπτωση που δύο διοριζόμενοι σε διαφορετικά ΚΕΠ που επιθυμούν αμοιβαία μετάταξη/μεταφορά, είναι της ίδιας κατηγορίας, γεγονός το οποίο κρίνεται ότι θα είναι σπάνιο.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση επιλύεται το πρόβλημα αυτό και, συνεπώς, διοριζόμενοι διαφορετικής κατηγορίας μπορούν να μετατάσσονται-μεταφέρονται, με αντίστοιχη μεταφορά των θέσεών τους, από το ένα ΚΕΠ στο άλλο. 

6. Καθιερώνεται υποχρεωτική εκπαίδευση των Προϊσταμένων Διευθύνσεων. Η εν λόγω ρύθμιση εξειδικεύει την επιμόρφωση που παρέχεται στο ανθρώπινο δυναμικό της Δημόσιας Διοίκησης και ταυτόχρονα υποχρεώνει τους Διευθυντές να παρακολουθήσουν επιμορφωτικά προγράμματα με στόχο τη βελτίωση των γνώσεων και δεξιοτήτων τους, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις για μια Δημόσια Διοίκηση αποτελεσματική και λειτουργική προς όφελος του πολίτη αλλά και για τις ανάγκες του Δ΄ Κ.Π.Σ.

7. Τροποποιείται το θεσμικό πλαίσιο, το οποίο ρυθμίζει τα ζητήματα που αφορούν την οργανωμένη απομάκρυνση των πολιτών για την προστασία της ζωής και της υγείας τους, σε περίπτωση εξελισσόμενης ή επαπειλούμενης καταστροφής, προς την κατεύθυνση του εξορθολογισμού του και της αναγνώρισης σαφών ρόλων σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς την ώρα της κρίσης. Επισημαίνεται ότι το ως τώρα ισχύον νομικό καθεστώς δεν είναι απολύτως σαφές, δημιουργώντας, ενδεχομένως, ζητήματα επικάλυψης αρμοδιοτήτων, τα οποία μπορεί να δυσχεραίνουν τον συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων. Άλλωστε, η οργανωμένη απομάκρυνση πολιτών προϋποθέτει καλή γνώση της περιοχής, την οποία δεν διαθέτουν πάντοτε, τουλάχιστον στον απαιτούμενο βαθμό, τα κεντρικά ή, έστω, περιφερειακά όργανα που καλούνται να χειρισθούν την κρίση.

Για τους λόγους αυτούς ψηφίζεται ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία αρμόδιοι για τη λήψη της απόφασης οργανωμένης απομάκρυνσης είναι καταρχήν οι Δήμαρχοι και οι Πρόεδροι Κοινότητας. Όταν η εξελισσόμενη ή επικείμενη καταστροφή μπορεί να επηρεάσει πάνω από ένα Δήμο ή Κοινότητα, η απόφαση για την οργανωμένη απομάκρυνση των πολιτών λαμβάνεται, όπως είναι αυτονόητο, από τον αρμόδιο Νομάρχη. Και αυτό, γιατί οι ΟΤΑ έχουν, στο πλαίσιο της αρχής της εγγύτητας που διέπει την Τοπική Αυτοδιοίκηση, αμεσότερη και πληρέστερη εικόνα για την έκταση και την ένταση της καταστροφής του ή του απειλούμενου κινδύνου. Συνεπώς, είναι εύλογο να λαμβάνουν την απόφαση για το πότε πρέπει να ξεκινήσει η οργανωμένη αυτή απομάκρυνση και ποια μορφή θα πρέπει να έχει, συντονίζοντας τη σχετική επιχείρηση με βάση τις ιδιομορφίες κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης αλλά και τις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης περιοχής. Είναι αυτονόητο ότι η ως άνω απομάκρυνση των πολιτών εκτελείται με την πλήρη συνδρομή των Σωμάτων Ασφαλείας, στο πλαίσιο των κατά περίπτωση αρμοδιοτήτων τους.

Μόνο όπου η ένταση ή της έκταση της καταστροφής είναι γενικευμένες, σύμφωνα με όσα ορίζει ο νόμος - π.χ. όταν πρόκειται για καταστροφή περιφερειακή ή γενική που οδηγεί σε κήρυξη της οικείας Περιφέρειας ή της Χώρας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης - η σχετική απόφαση λαμβάνεται από τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας ή τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας και εκτελείται από τους αρμόδιους Νομάρχες, Δημάρχους και Προέδρους Κοινοτήτων.

Η λήψη της ανωτέρω απόφασης βασίζεται στις εισηγήσεις των φορέων που κατά περίπτωση έχουν την ευθύνη περιορισμού των επιπτώσεων από την εξέλιξη της καταστροφής.

Αν έχει συγκληθεί το Συντονιστικό Νομαρχιακό Όργανο (Σ.Ν.Ο.) ή το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο (Σ.Τ.Ο.), η λήψη της απόφασης λαμβάνεται σε αυτό, διότι τα όργανα αυτά έχουν πλήρη εικόνα και γνώση της κρίσης και μπορούν να αποφασίσουν αποτελεσματικά και με επάρκεια για την εκκένωση των περιοχών αρμοδιότητάς τους.

8. Εκσυγχρονίζονται οι προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων και Εξειδικευμένων Εθελοντών, ιδίως προς την κατεύθυνση της περαιτέρω διασφάλισης της ένταξης σ’ αυτό εκείνων των νομικών προσώπων, ενώσεων και ομάδων που αποδεδειγμένα μπορούν να συμβάλουν αποτελεσματικά στην υποστήριξη δράσεων πολιτικής προστασίας, όπως προκύπτει, όχι πλέον αποκλειστικά από το καταστατικό τους, αλλά και από την αποδεδειγμένη συμμετοχή τους σε τέτοιες δράσεις. Παράλληλα, προστίθενται στον κύκλο των προσώπων που μπορούν να ενταχθούν στο Μητρώο και οι ενώσεις προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα καθώς και οι κάθε είδους ομάδες προσώπων που δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε μία προσπάθεια ενδυνάμωσης του ρόλου της σε ό,τι αφορά την Πολιτική Προστασία.

9. Διασφαλίζεται η νομιμοποίηση του ήδη λειτουργούντος Ενιαίου Ευρωπαϊκού Αριθμού Κλήσης (112), ο οποίος έχει δημιουργηθεί για να εξυπηρετεί τους Ευρωπαίους Πολίτες που χρειάζονται βοήθεια, όπου κι αν βρίσκονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε 24ωρη βάση και μάλιστα χωρίς χρέωση. Στην τηλεφωνική κλήση απαντά εξειδικευμένο προσωπικό σε μία από τις κύριες ευρωπαϊκές γλώσσες. Ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Αριθμός Κλήσεων λειτουργεί και στην Ελλάδα και εξυπηρετεί τους πολίτες της Ε.Ε. που την επισκέπτονται.

10. Διασφαλίζονται πλήρως οι θέσεις εργασίας των εργαζόμενων στις δημοτικές επιχειρήσεις. Στο σχέδιο νόμου (άρθρο 25 παρ. 2) προβλέπεται ότι, εφόσον το πλεονάζον προσωπικό συγχωνευομένων, μετατρεπομένων ή λυόμενων δημοτικών ή κοινοτικών επιχειρήσεων δεν μεταφερθεί, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον νέο Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, στον οικείο πρωτοβάθμιο Ο.Τ.Α. ή σε νομικό του πρόσωπο, μπορεί να ζητήσει, με αίτησή του, τη μετάταξή του με την ίδια σχέση εργασίας, σε οποιαδήποτε υπηρεσία της Περιφέρειας, Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης της Χώρας ή σε νομικό προσωπικό δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου του δημόσιου τομέα, με εξαίρεση, όσα εκ των τελευταίων, είναι εισηγμένα στο Χρηματιστήριο. Είναι προφανές, ότι με την προεκτεθείσα πρόβλεψη παρέχεται η ευχέρεια αξιοποίησης των γνώσεων και της εμπειρίας του προσωπικού των υφιστάμενων δημοτικών και κοινοτικών επιχειρήσεων, ενώ, παραλλήλως, αποτρέπεται η δημιουργία επαχθών οικονομικών συνεπειών για τους εργαζόμενους αυτούς.

Η αίτηση μεταφοράς υποβάλλεται εντός προθεσμίας έξι μηνών, η οποία αρχίζει από τη δημοσίευση της απόφασης του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, με την οποία αποφαίνεται αρνητικά για τη μεταφορά στον αντίστοιχο ΟΤΑ. Για την αποδοχή της αποφασίζει, κατά περίπτωση, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας, το οικείο Νομαρχιακό Συμβούλιο ή το διοικούν το νομικό πρόσωπο όργανο αντιστοίχως, εντός προθεσμίας δύο μηνών από την υποβολή της. Η μεταφορά πραγματοποιείται και μετά τη λύση της εργασιακής σχέσης, σύμφωνα με τ’ ανωτέρω. Στην περίπτωση αυτή, η αποζημίωση που έχει καταβληθεί συμψηφίζεται με το ισόποσο των αποδοχών του προσωπικού από τον αντίστοιχο φορέα της μεταφοράς του και αποδίδεται από αυτόν στους εκκαθαριστές της οικείας δημοτικής επιχείρησης ή, αν έχει περατωθεί η εκκαθάριση, στον οικείο OTA.

11. Διεύρυνση του χρονικού διαστήματος – άρα και του αριθμού των ωφελούμενων - κατά το οποίο μπορούν να επωφεληθούν οι συμβασιούχοι που δεν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες σύμφωνα με το π.δ. 164/2004 από τη γενναία μοριοδότηση του 50% που τους έχει ήδη αναγνωρισθεί με τον ν. 3320/2005. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται ότι η μοριοδότηση του 50% ισχύει για διαδικασίες διορισμού ή πρόσληψης, βάσει προκηρύξεων που θα εκδοθούν μέχρι την 31.12.2010 και για χρόνο εμπειρίας που αποκτήθηκε από το 1990 μέχρι και την ημερομηνία έκδοσης κάθε προκήρυξης, με εξαίρεση την πλήρωση θέσεων των Κ.Ε.Π. για τις οποίες δεν ισχύουν οι ανωτέρω χρονικοί περιορισμοί, λόγω της ιδιομορφίας του θεσμού. Είναι αυτονόητο ότι έτσι μπορούν να συμμετέχουν οι υποψήφιοι σε περισσότερες διαδικασίες διορισμού ή πρόσληψης και ν’ απορροφηθεί, συνακόλουθα, μεγαλύτερος αριθμός δικαιούχων της μοριοδότησης του 50% από το σύστημα προσλήψεων, ιδίως σε αντιμετώπιση της καθυστέρησης που παρατηρήθηκε στην έκδοση των σχετικών προκηρύξεων. Πέραν τούτου, με αυτή τη ρύθμιση γίνεται σεβαστή η συνταγματική αρχή της ισότητας για όλους τους συμβασιούχους, αφού η εξαίρεση από τη μοριοδότηση ορισμένων, με τυχαία χρονικά κριτήρια, θα ήταν δυνατόν να δημιουργήσει ανισότητες, ανεπίτρεπτες κατά το άρθρο 4 του Συντάγματος.

12. Περαιτέρω ενίσχυση των Δομών Κοινωνικής Μέριμνας:
- Η εφαρμογή του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» παρατείνεται ως τις 31.8.2008. 
- Το προσωπικό των Μονάδων Κοινωνικής Μέριμνας, κατ’ αναλογία προς το προσωπικό του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», μετά τη μετατροπή των συμβάσεών του σε αορίστου χρόνου στο πλαίσιο του π.δ. 164/2004, εντάσσεται στη δημοτική επιχείρηση κλπ. όπου ασκούσε πράγματι τα καθήκοντά του, ανεξάρτητα από το αν, τυπικά, η σύμβασή του είχε ως αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών σε άλλο φορέα του ΟΤΑ. Με τον τρόπο αυτόν, στηρίζονται με το έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό που έχουν ανάγκη για να λειτουργήσουν οι δημοτικές  επιχειρήσεις που εφαρμόζουν προγράμματα κοινωνικής μέριμνας και διασφαλίζεται η  απρόσκοπτη εξακολούθηση των προγραμμάτων αυτών προς όφελος των συμπολιτών μας που βασίζονται στην ύπαρξή τους.

13. Επιταχύνεται περαιτέρω η διαδικασία ανανέωσης αδειών διαμονής υπηκόων τρίτων χωρών για ανεξάρτητη οικονομική δραστηριότητα. Επίσης απαλείφεται η καταληκτική προθεσμία που προβλεπόταν για την ολοκλήρωση των διαδικασιών εξαγοράς υπολειπόμενων ημερών ασφάλισης από νόμιμα διαμένοντες υπηκόους τρίτων χωρών προς διευκόλυνση των αιτούντων.

Τέλος, επιλύεται, προς την κατεύθυνση της απλούστευσης των διαδικασιών, της αντιμετώπισης της γραφειοκρατίας και της εμπέδωσης της αρχής της χρηστής διοίκησης, το πρόβλημα που ανακύπτει κατά την ανανέωση αδειών διαμονής, που εκδίδονται από τη Διοίκηση προς συμμόρφωση σε τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις με τις οποίες γίνονται δεκτές αιτήσεις ακύρωσης, οι οποίες έχουν ασκηθεί από υπηκόους τρίτων χωρών κατά απόρριψης αιτήματός τους προς ανανέωση άδειας εργασίας ή διαμονής, καθώς και κατά της ανακλήσεως τούτων. Η ανανέωση των ανωτέρω αδειών διαμονής καθίσταται συχνά άνευ αντικειμένου λόγω του μεγάλου χρονικού διαστήματος που μεσολαβεί από την ημερομηνία άσκησης των εν λόγω αιτήσεων ακυρώσεως μέχρι την έκδοση τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων επ’ αυτών, με αποτέλεσμα η συμμόρφωση της Διοίκησης στις ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις να μην αποβαίνει εν τέλει στην πράξη προς όφελος του διοικούμενου. Με την προτεινόμενη ρύθμιση αντιμετωπίζεται η ως άνω αρρυθμία μέσω της καθιέρωσης σύντομης διαδικασίας ανανέωσης και της νομιμοποίησης του διαστήματος που μεσολάβησε από την υποβολή της αίτησης ακύρωσης του υπηκόου τρίτης χώρας έως την έκδοση της τελεσίδικης απόφασης που τον δικαιώνει, αφού, άλλωστε, για το διάστημα αυτό η μη νόμιμη διαμονή του στη Χώρα δεν οφειλόταν σε δική του υπαιτιότητα».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved