ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Οργάνωση - Διοίκηση Επιστροφή    
Δηλώσεις Σπηλιωτόπουλου μετά την συνάντηση με τους προέδρους των ΤΕΙ 10/2/09

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Ανακοίνωση Τύπου, Αθήνα, 10 Φεβρουαρίου 2009

 

Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος είχε σήμερα συνάντηση με τους Προέδρους των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας (Τ.Ε.Ι). Mετά τη συνάντηση, ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Κρήτης κ. Βαγγέλης Καπετανάκης, ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Καλαμάτας κ. Ανδρέας Κανάκης και ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Καβάλας κ. Αθανάσιος Μητρόπουλος, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, προέβησαν στις ακόλουθες δηλώσεις:

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, ήταν η πρώτη σας συνάντηση με τους Προέδρους των ΤΕΙ μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας. Πώς τα είδατε;
Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Είχα μία γόνιμη και ουσιαστική συνεργασία με τους Προέδρους των ΤΕΙ όλης της χώρας. Θεωρώ ότι αυτή η συνάντηση ήταν χρήσιμη για δύο λόγους. Πρώτον, διότι προχώρησαν σε μία ακριβή προς εμένα ενημέρωση όλων των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Δευτερευόντως γιατί μέσα απ’ αυτή την ενημέρωση φάνηκε το ιδιαίτερο πνεύμα συνεργασίας που έχουν και έχουμε, έτσι ώστε να προχωρήσουμε στην όσο το δυνατόν ισότιμη συζήτηση, ενημέρωση, συνεργασία, για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων.
Και βέβαια, σε αυτό το σημείο διαβεβαίωσα τους Προέδρους των ΤΕΙ ότι τα ζητήματα που έχουν τεθεί απ’ τη δική τους πλευρά θα αποτελέσουν αντικείμενο της λεπτομερούς καταγραφής, έτσι ώστε πάρα πολύ σύντομα ένα σχετικό σχέδιο νόμου που αφορά στα ΤΕΙ, να συμπεριλαμβάνει αυτούς τους προβληματισμούς και ενδεχομένως αυτές τις λύσεις στα όποια ζητήματα μπορούν άμεσα, στην παρούσα φάση να αντιμετωπιστούν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κωδικοποιώντας τα προβλήματα αυτά, τα πιο βασικά που σας εξέθεσαν και αυτά που ίσως να έχουν και μια άμεση λύση, ποια είναι;
Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε, δε θα ήθελα αυτή τη στιγμή να κάνω μια λεπτομερή καταγραφή. Σημασία, κατά τη δική μου εκτίμηση, έχει το γεγονός ότι απ’ τη δική μας πλευρά υπάρχει η διάθεση αυτά τα ζητήματα, όχι απλώς να αντιμετωπιστούν, αλλά άμεσα να ενσωματωθούν στο σχέδιο νόμου που θα γίνει για τα ΤΕΙ, έτσι ώστε εκεί που είναι εφικτό στις παρούσες συγκυρίες, στις παρούσες συνθήκες, να δοθούν λύσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μια και λέτε για σχέδιο νόμου που θα φτιάξετε, δεν ξέρω αν έχετε ενημερωθεί για κάποια Τμήματα που θέλουν να κάνουν συνδιδασκαλία μαζί με πανεπιστημιακά Τμήματα που θα είναι ένα σημείο αναβάθμισης των ΤΕΙ.
Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Νομίζω ότι τρέχετε λίγο πιο πολύ από το δικό μου συλλογισμό και δεν θα ήθελα να προκαταλάβω -αντιλαμβάνεστε- το αντικείμενο του όποιου διαλόγου. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι τέτοια ζητήματα πρέπει να αντιμετωπιστούν από κοινού σε κάθε τοπική κοινωνία, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για ένα διάλογο σε κάθε τοπική κοινωνία, μεταξύ Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Ιδρύματος. Εκεί που υπάρχει συνεργασία και μπορεί να υπάρξει συνεργασία, αυτή η συνεργασία θα είναι καλοδεχούμενη απ’ τη δική μας πλευρά. Εμείς την επιδιώκουμε, την επιζητούμε και τη θέλουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, συζητήσατε καθόλου για τη θέση των ΤΕΙ για το σύστημα της εισαγωγής στις εξετάσεις;
Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Αναλυτικά όχι. Εκείνο το οποίο είπα στους Προέδρους των ΤΕΙ, είναι ότι βεβαίως επιδιώκουμε και τη δική τους άποψη στο πλαίσιο του διαλόγου που θα ξεκινήσει για την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και βεβαίως τη δική τους άποψη για το θέμα της εισαγωγής των παιδιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προφανώς έχουν άποψη. Αυτή την άποψη τη θέλουμε και εμείς και προφανώς θα την εκφράσουν την κατάλληλη στιγμή, όταν και ο αντίστοιχος διάλογος θα έχει ωριμάσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, είστε ένας απ’ τους λίγους Υπουργούς που δεν έχετε δυσαρμονία με τους συναδέλφους σας.
Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Το επιδιώκω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το επιδιώκετε και νομίζω ότι τα καταφέρνετε, να μην υπάρχουν αντιρρήσεις ούτε για το διάλογο που κάνετε, ούτε τίποτα. Δε συμβαίνει όμως το ίδιο με άλλους Υπουργούς όπου παρουσιάζεται μια εικόνα πολύ περίεργη της κυβέρνησης, που ο καθένας λέει τα δικά του.
Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε να δείτε, η κυβέρνηση υπηρετεί μία ενιαία στρατηγική όπως αυτή χαράσσεται από τον Πρωθυπουργό και απ’ τα αρμόδια συλλογικά όργανα. Από εκεί και έπειτα εγώ δε διακρίνω τέτοιες αποκλίνουσες σκέψεις, λόγια ή συμπεριφορές. Αν υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις σε επιμέρους ζητήματα, αυτό είναι στο πλαίσιο ενός ελεύθερου Και ανοιχτού διαλόγου και στο κάτω-κάτω της γραφής αντιλαμβάνεστε ότι σε μία δημοκρατία τέτοιες προσεγγίσεις επιτρέπονται. Αρκεί βεβαίως να μη κλυδωνίζεται ο πυρήνας της στρατηγικής. Ο πυρήνας της στρατηγικής δεν έχει κλυδωνιστεί, είναι ενιαίος και αδιαίρετος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η παρουσία τεσσάρων βουλευτών στην παρουσίαση του βιβλίου του κ. Τατούλη χθες, αποτελεί πρόκληση για την κυβέρνηση;
Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Γιατί να αποτελεί πρόκληση; Δεν αντιλαμβάνομαι το γιατί αποτελεί πρόκληση η παρουσία βουλευτών. Στις Δημοκρατίες όλοι είναι ελεύθεροι και προφανώς ο καθένας επιλέγει το τι κάνει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Καπετανάκη, ποια είναι τα βασικά προβλήματα τα οποία εκθέσατε στον Υπουργό Παιδείας;
Β. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ: Μιλήσαμε συμπαγώς με τον Υπουργό για δύο ώρες και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι ότι μας άκουσε πάρα πολύ προσεκτικά, μαζί με τον Υφυπουργό τον κ. Ταλιαδούρο. Θεωρούμε ότι στη συζήτηση που έγινε με συμμετοχή όλων των Προέδρων των ΤΕΙ, επισημάνθηκαν τα καίρια προβλήματα και ο Υπουργός κατέγραψε τα ζητήματά μας.
Είδαμε ότι στάθηκε πάρα πολύ στην ανάγκη για να εκπονηθεί ένα επιχειρησιακό σχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση που θα περιλαμβάνει αντικείμενα, τη χωροταξική τους τοποθέτηση, τη δυναμική ανάπτυξη της παιδείας το επόμενο διάστημα. Επίσης, είδαμε ότι πρόσεξε την ανάγκη υποστήριξης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, των ΤΕΙ μαζί με τα Πανεπιστήμια.
Βλέπει τη δυναμική ανάπτυξης των ΤΕΙ τα τελευταία χρόνια και βεβαίως επεσήμανε μαζί μας ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ενιαία λειτουργία Πανεπιστημίων και ΤΕΙ και σε αυτό είναι ταγμένο το Υπουργείο Παιδείας και βεβαίως θα συνεργαστούμε, δηλώσαμε όλοι ότι θα συνεργαστούμε μαζί του στο διάλογο για την παιδεία, στο διάλογο ο οποίος θα επισημάνει πέρα από ζητήματα εισαγωγικών εξετάσεων και τη δυναμική μετεξέλιξη των ΤΕΙ και βεβαίως τη συνεργασία με τα Πανεπιστήμια, ώστε όπως προείπα να προχωρήσουμε σε ένα ενιαίο χάρτη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Τα οικονομικά ζητήματα βεβαίως τον απασχολούν τον Υπουργό, αλλά με δεδομένη την οικονομική δυσπραγία θα είμαστε σε συνεννόηση και ελπίζουμε ότι τα οικονομικά, όσον αφορά σε επενδύσεις και τακτικούς προϋπολογισμούς, θα βελτιωθούν με τη συμβολή του Υπουργού και του Υφυπουργού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλήσατε για το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Εσείς ως Πρόεδροι των ΤΕΙ θα έχετε λόγο φαντάζομαι. Σε ποια κατεύθυνση κινείστε;
Β. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ: Είπαμε στον Υπουργό ότι επιφυλασσόμεθα, όπως και οι Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων, να πάρουμε αποφάσεις μέσα από ομάδα εργασίας, να παρουσιάσουμε τελικές θέσεις στη Σύνοδο στην οποία θα είναι παρών ο Υπουργός στα μέσα Μαρτίου και αυτές οι θέσεις μαζί με εκείνες των Πανεπιστημίων και βεβαίως μαζί με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το Υπουργείο, θα ξεκινήσουν ένα διάλογο που θα καταλήξει ελπίζουμε σε κάτι που θα κάνει δραστικές αλλαγές στο πεδίο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς τι ζητάτε, τα ΤΕΙ δηλαδή; Ποιο είναι το κύριο;
Β. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ: Δεν υπάρχει διαμορφωμένη θέση ακόμη τριγύρω από τις εισαγωγικές εξετάσεις και όπως αντιλαμβάνεστε αυτό θα πρέπει να είναι και πρόκειται να είναι απόφαση της Συνόδου η οποία θα γίνει στην Πάτρα στα μέσα Μαρτίου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν σήμερα δημοσιεύματα για τους φοιτητές οι οποίοι αγοράζουν τις εργασίες τους, είτε είναι προπτυχιακές, είτε μεταπτυχιακές, από το διαδίκτυο από διάφορες εταιρείες που τις παρέχουν έναντι αδράς αμοιβής. Πώς το σχολιάζετε αυτό;
Β. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ: Αυτό δεν είναι κάτι ομολογώ που στο δικό μου ΤΕΙ το έχω δει, το έχω διαπιστώσει. Δεν μπορεί να αποκλείσει κανείς ότι συμβαίνει αυτό στις παρυφές της ελληνικής κοινωνίας. Δεν είναι κανόνας. Δεν είναι κάτι που μας ανησυχεί. Δεν είναι κάτι που μας απασχόλησε.
Θα μπορούσε να είναι μεμονωμένες ή λίγες περιπτώσεις για τις οποίες θα θέλαμε να έχουμε γνώση. Σας δηλώνω ότι δεν έχω συγκεκριμένη γνώση γι’ αυτό το θέμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Καπετανάκη, είσαστε επικεφαλής ενός ΤΕΙ που έχει ίσως απ’ τα μεγαλύτερα προβλήματα. Στο παρελθόν είχαμε ακούσει ότι κινδύνευαν πολλά Τμήματα να κλείσουν.
Β. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ: Προέρχομαι από Τμήμα που κινδυνεύει να κλείσει. Έχουμε τρία Τμήματα στην Κρήτη. Είναι δύο Τμήματα Γεωπονίας απ’ τα οποία το Τμήμα, απ’ όπου εγώ προέρχομαι και είμαι Καθηγητής έχει το μεγαλύτερο κίνδυνο. Είχε σχεδόν μηδενικές εισαγωγές. Το Τμήμα Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Ανθοκομίας, το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων στην Κρήτη και το Τμήμα Φυτικής Παραγωγής. Πολύ χαμηλές εισαγωγές. Δυστυχώς στις τελευταίες εισαγωγές είχαμε και άλλα Τμήματα που είχαν μικρό αριθμό εισακτέων.
Βέβαια, αυτό αφορά τις εισαγωγές από το λεγόμενο 90%, γιατί απ’ τις άλλες κατηγορίες είχαμε εισακτέους, τα Τμήματα λειτουργούν με αρκετούς εγγεγραμμένους και ένα μεγάλο ποσοστό αυτών, αλλά όμως πρέπει να μετεξελιχθούν τα Τμήματα και πρέπει να πάρουν  μία νέα κατεύθυνση, ώστε να υπηρετήσουν τους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκαν και ελπίζουμε ότι με τη συμβολή αυτών των διοικήσεων και βεβαίως των Τμημάτων και του Υπουργείου Παιδείας θα έχουμε καλά αποτελέσματα.
Ευελπιστούμε ότι θα υπάρξει αυτό που είπαμε, αναπτυξιακό σχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και δεν είναι ασφαλώς αυτοσκοπός η διατήρηση Τμημάτων που πλέον δεν είναι απαραίτητα. Όμως οι υποδομές, οι πόροι, οι ανθρώπινοι πόροι και βεβαίως οι προσδοκίες του ελληνικού λαού εκεί που γίνανε επενδύσεις για Τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, είναι μέλημά μας και εμείς θα προχωρήσουμε με αυτά τα κριτήρια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η βάση του 10 κατά τη γνώμη σας πρέπει να καταργηθεί, για να έχετε περισσότερους εισακτέους;
Β. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι αυτό είναι ένα δομικό στοιχείο για το διάλογο που θα ακολουθήσει. Νομίζω δεν είναι σωστό να πάρει κανείς αυτή τη στιγμή θέση, όταν όλα είναι ανοιχτά για τους επόμενους μήνες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν λέτε είναι δομικό στοιχείο τι εννοείτε;
Β. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ: Είναι ένα πολύπλοκο σχήμα οι εισαγωγικές εξετάσεις, που είναι αυτή τη στιγμή σε κρίση εξ’ αρχής και επομένως δεν είναι σωστό να το απομονώσει κανείς και να πει ότι το θέλει ή δε το θέλει. Αναμφίβολα πολλοί τοποθετούν αντιρρήσεις τριγύρω από τη βάση του 10. Υπάρχουν άλλοι πάλι που βλέπουν ότι κάτι θα έπρεπε να έχει γίνει σε εκείνη την περιοχή. Θα προτιμούσα αυτή τη στιγμή να μην τοποθετηθώ.
Α. ΚΑΝΑΚΗΣ: Σήμερα εκείνο που χαρήκαμε περισσότερο είναι πράγματι ότι ο Υπουργός είχε τη διάθεση να μας ακούσει και βέβαια εμείς είχαμε επίσης τη διάθεση να του θέσουμε ρεαλιστικά τα προβλήματα του ΤΕΙ. Αλλά, όμως, και τις προοπτικές, όχι μόνο τα προβλήματα. Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα είμαστε έχουμε και προοπτικές και ουσιαστικά θέσαμε μετ' επιτάσεως τις αποφάσεις των Συνόδων οι οποίες ήταν ομόφωνες και αυτές τις υποστηρίξουμε μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είστε ικανοποιημένοι από τις απαντήσεις που πήρατε;
Α. ΚΑΝΑΚΗΣ: Ο κ. Υπουργός δεν έδωσε απαντήσεις σε λεπτομέρειες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από την κατεύθυνση.
Α. ΚΑΝΑΚΗΣ: Είμαστε ευχαριστημένοι από την πρώτη τοποθέτηση. Από την πρώτη τοποθέτηση στο ότι θέλει να αντιμετωπίσει θετικά τα προβλήματα κατά τη λογική του βέβαια, αλλά εμείς προσπαθούμε τη δική μας λογική να την περάσουμε στη λογική του Υπουργού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να σας ρωτήσω αυτό που ρώτησα τον κ. Καπετανάκη. Εσείς, έστω και η προσωπική σας άποψη, είναι υπέρ της κατάργησης του 10;
Α. ΚΑΝΑΚΗΣ: Αν θέλετε την προσωπική  μου άποψη είμαι υπέρ της κατάργησης του 10. Έχω επιχειρηματολογήσει, έχω αρθρογραφήσει πάνω σε αυτό πολλές φορές γι' αυτό και είμαι έτοιμος να απαντήσω σε αυτό. Δηλαδή να σας πω κάτι για το ΤΕΙ Καλαμάτας, αν υπάρχει ένα πρόβλημα, θέτω το ερώτημα ευθέως παντού. Το 9,7 είτε από πλευράς εκπαιδευτικής είτε από πλευράς στατιστικής διαφέρει από το 10;
Το λέω αυτό γιατί ένας μεγάλος αριθμός σπουδαστών που κόπηκαν από το ΤΕΙ Καλαμάτας είναι μεταξύ 9,5 και 10. Γιατί αυτό το παιδί του 9,5 ή του 9,6 δεν έχει τα εχέγγυα να γίνει σπουδαστής ενός τριτοβάθμιου εκπαιδευτικού Ιδρύματος; Γιατί έχει όλο το υπόβαθρο να γίνει ένας καλός σπουδαστής σε ένα Πανεπιστήμιο του εξωτερικού και δεν έχει για ένα ΤΕΙ της Ελλάδας;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το θέσατε στο διάλογο αυτό;
Α. ΚΑΝΑΚΗΣ: Ασφαλώς στο διάλογο, βεβαίως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το φίλτρο ποιο θα είναι κατά την άποψή σας; Ας πούμε, αν εξαιρέσουμε τη βάση του 10, δεν πρέπει να φιλτράρονται οι υποψήφιοι;
Α. ΚΑΝΑΚΗΣ: Όταν οι θέσεις που προσφέρονται από την Πολιτεία για τους υποψηφίους είναι πολύ λιγότερες από ότι είναι οι υποψήφιοι, οπωσδήποτε θα υπάρχουν τα φίλτρα. Αλλά όμως να πω κάτι; Ένα παιδί ακόμη – ακόμη και με 6 και με 7 βάση, όταν περάσει σε ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα ενδεχομένως από μόνο του να μην έχει σαν στόχο να πάρει το πτυχίο, έχει όμως την απαίτηση να δει τη νοοτροπία ενός Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, γιατί ανοίγει το μυαλό του. Αυτό είναι μεγάλη επιτυχία για μια χώρα, δεν είναι ντε και καλά να πάρει κάποιος ένα πτυχίο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα υποστηρίζετε την ελεύθερη πρόσβαση, όπως καταλαβαίνουμε.
Α. ΚΑΝΑΚΗΣ: Ναι εγώ είμαι υπέρ αυτής. Προσωπικά. Δεν είναι η άποψη της Συνόδου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι – ναι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πιστεύετε δηλαδή ότι από τη στιγμή που υπάρχουν Ιδρύματα και βοηθούν και την τοπική κοινωνία γιατί να μην υπάρχουν και φοιτητές μέσα σε αυτά.
Α. ΚΑΝΑΚΗΣ: Έχω την άποψη ότι αν δεν ήταν τα περιφερειακά Ιδρύματα η ύπαιθρος θα είχε ερημώσει. Αυτά έδωσαν ώθηση και οικονομική αλλά πολύ περισσότερο στα πολιτιστικά δρώμενα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Πρόεδρε βλέπουμε ότι τώρα φοιτητές και σπουδαστές αγοράζουν από το Internet έναντι ποσού 150 ευρώ ή και 1.000 ευρώ προπτυχιακές ή πτυχιακές εργασίες. Πως το βλέπετε αυτό;
Α. ΚΑΝΑΚΗΣ: Μάλιστα, έχω την απάντηση πάνω σε αυτό. Γιατί όσες φορές –και ήταν ελάχιστες αυτές- εντοπίστηκαν, αμέσως  - αμέσως από τα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού που είναι ο επιβλέπων Καθηγητής. Όταν ο επιβλέπων Καθηγητής κάνει το καθήκον του δεν μπορεί να του ξεφύγει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Μητρόπουλε, πως είδατε τη συνάντηση με τον Υπουργό; Το κλίμα πως το αποτιμάτε;
Α. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Η συνάντηση ήταν θετική. Ο Υπουργός άκουσε τα τρία βασικά ζητήματα τα οποία έβαλαν τα ΤΕΙ. Το πρώτο ήταν η περαιτέρω ενίσχυση της ανωτατοποίησης των Ιδρυμάτων, το δεύτερο ήταν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και το τρίτο ήταν η συμμετοχή μας στο διάλογο, κάτω από τις προϋποθέσεις εκείνες, οι οποίες είναι χωρίς προειλημμένες αποφάσεις, όπως ακριβώς το έχει εξαγγείλει ο κ. Υπουργός. Νομίζω ότι ήταν θετική.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η δική σας άποψη για το εισαγωγικό σύστημα και για τη βάση του 10;
Α. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Το εισαγωγικό σύστημα πρέπει να αλλάξει. Έχει φτάσει αυτή τη στιγμή σε ένα κορεσμό, έχουμε μια υπερβολική εντατικοποίηση γενικής εκπαίδευσης στο Λύκειο και μια φοβερή εκτόνωση την ώρα που μπαίνουν μέσα στα Ιδρύματα. Άρα θα πρέπει να γίνει μια αλλαγή έτσι ώστε αφ' ενός μεν οι πολίτες να μην επιβαρύνονται από υπερβολικά φροντιστήρια και αφ' ετέρου οι μαθητές να αναπτύσσουν την κριτική σκέψη, την οποία να τη συνεχίζουν μέσα στα Ιδρύματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένα δικό σας σχόλιο για τις αγορές προπτυχιακών και προπτυχιακών μέσω Internet.
Α. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Απαράδεκτο. Είναι πρόβλημα το οποίο θα πρέπει να το αντιμετωπίσουν αμέσως τα Ιδρύματα. Δεν είναι σωστό και δείχνει ότι πραγματικά υπάρχει πρόβλημα. Καλώς γίνεται όλη αυτή η συζήτηση διότι αυτό το πράγμα πρέπει να ακυρωθεί, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε εντοπίσει εσείς τέτοιες περιπτώσεις στο δικό σας ΤΕΙ;
Α. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Εντοπίζονται τέτοιες περιπτώσεις όχι μόνο στο δικό μας το ΤΕΙ, αλλά και στα Πανεπιστήμια και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, όπου οι ενδιαφερόμενοι, αυτοί δηλαδή οι οποίοι κάνουν μια πτυχιακή εργασία ζητούν απ' έξω βοήθεια. Εάν φτάσει το φροντιστήριο μέχρι και στις διατριβές στα μεταπτυχιακά και στα διδακτορικά, τότε έχουμε χάσει όλο το παιχνίδι.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved