ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
   Επιστροφή    
ΕΕ: Νέοι κανόνες για δυσαρεστημένους πελάτες

 

Αθήνα 12.3.2013, 23:48

Δύο νόμοι που ψηφίσθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σήμερα υπόσχονται ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση σε γρήγορη, φτηνή και αμερόληπτη διαχείριση των διενέξεών τους με τους εμπόρους για προϊόντα και υπηρεσίες.

Η νέα νομοθεσία στοχεύει να βοηθήσει τους αγοραστές να αποφύγουν τις μακροχρόνιες και κοστοβόρες δικαστικές υποθέσεις, ειδικά σε ό,τι αφορά τις διαδικτυακές ή τις διασυνοριακές αγορές.

Οι νέοι κανόνες για την Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών (ΕΕΚΔ) και την Ηλεκτρονική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών (ΗΕΚΔ) θα επιταχύνουν τη χρήση των μοντέλων εναλλακτικής επίλυσης στην ΕΕ, προσφέροντας στους καταναλωτές ένα γρήγορο, φτηνό και απλό τρόπο να επιλύσουν τις διαφορές τους με τους εμπόρους αντί να εμπλέκονται σε συχνά μακροχρόνιες δικαστικές διαδικασίες.

Ένας μεσολαβητής
Πολλές ευρωπαϊκές χώρες διαθέτουν ήδη μοντέλα εναλλακτικής επίλυσης, όμως η έλλειψη ορισμένων κοινών προδιαγραφών και η περιορισμένη ενημέρωση των καταναλωτών καθιστούν δύσκολη την αξιοποίησή τους από τους πολίτες. Η νέα οδηγία υποχρεώνει τα κράτη μέλη να εξασφαλίζουν τη λειτουργία φορέων εναλλακτικής επίλυσης διαφορών σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς και περιλαμβάνει διατάξεις που διασφαλίζουν ότι οι μεσολαβητές θα είναι αμερόληπτοι.

Οι αγοραστές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τους νέους κανόνες για να αποφύγουν τα ένδικα μέσα σε περίπτωση που έχουν παράπονα για προϊόντα και υπηρεσίες είτε πρόκειται για ηλεκτρονική συναλλαγή είτε για αγοραπωλησία σε κάποιο κατάστημα και μάλιστα ανεξαρτήτως αν η αγορά έγινε εκτός συνόρων ή εντός της χώρας του πελάτη. Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν πως η διαιτησία αυτή θα παρέχεται δωρεάν στον πελάτη ή έναντι μόνο "συμβολικής αμοιβής". Οι κανόνες προσθέτουν, δε, πως κάθε διένεξη θα πρέπει να επιλύεται εντός 90 ημερών.

"Η οδηγία για την Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών αποτελεί διπλή νίκη τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους εμπόρους. Ένας διευρωπαϊκός μηχανισμός άμεσης επανόρθωσης και χαμηλού κόστους θα γλιτώσει τους καταναλωτές από έξοδα δισεκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο και θα ενθαρρύνει το ηλεκτρονικό, διασυνοριακό εμπόριο, το οποίο συνιστά καθοριστικό κίνητρο ανάπτυξης στην Ενιαία Ευρωπαϊκή Αγορά", δήλωσε ο εισηγητής του ΕΚ Louis Grech (Σοσιαλιστές, Μάλτα).

Διαχείριση παραπόνων διαδικτυακά
Προκειμένου να βοηθήσει την επίλυση διαφορών για προϊόντα που πωλούνται μέσω του διαδικτύου, ο κανονισμός για την Ηλεκτρονική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών εξουσιοδοτεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παράσχει μία διαδικτυακή πλατφόρμα σε όλες τις γλώσσες της ΕΕ. Αυτή η πλατφόρμα, η οποία θα είναι προσβάσιμη μέσω του πόρταλ "Η Δική σου Ευρώπη", θα προσφέρει στους καταναλωτές μία πρότυπη φόρμα παραπόνων, φιλική προς το χρήστη, την οποία θα μπορούν να συμπληρώνουν στη μητρική τους γλώσσα.

Η πλατφόρμα θα υποδεικνύει στους αγοραστές τον καταλληλότερο τρόπο επίλυσης των διαφορών τους. Θα είναι σε θέση να διαχειριστεί κάθε βήμα ενός παραπόνου διαδικτυακά και οι πληροφορίες που θα διακινούνται εντός της θα προστατεύονται από τους κανόνες της ΕΕ για την ιδιωτικότητα και την προστασία των δεδομένων. Η βοήθεια για την Ηλεκτρονική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών θα είναι διαθέσιμη για κάθε διένεξη που αφορά τις διαδικτυακές πωλήσεις, ανεξαρτήτως αν η έδρα του εμπόρου βρίσκεται εντός της ΕΕ.

"Οι καταναλωτές και οι έμποροι, ειδικά οι μικρότεροι εξ αυτών, αισθάνονται ανασφαλείς αναφορικά με το διαδικτυακό και το διασυνοριακό εμπόριο, επειδή δε γνωρίζουν πού να απευθυνθούν για βοήθεια σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα. Η Ηλεκτρονική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών (ΗΕΚΔ) θα τους δώσει την απαραίτητη αυτοπεποίθηση να αγοράζουν και να πωλούν εντός της ΕΕ. Αυτό καθιστά τον νέο κανονισμό ορόσημο στην επανεκκίνηση της Ενιαίας Αγοράς", δήλωσε η εισηγήτρια του ΕΚ Róża Thun (ΕΛΚ, Πολωνία).

Επόμενα βήματα
Η οδηγία για την Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών (ΕΕΚΔ) και ο κανονισμός για την Ηλεκτρονική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών (ΗΕΚΔ) θα τεθούν σε ισχύ 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή τους στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ. Η οδηγία θα πρέπει να εφαρμοστεί σε όλα τα κράτη μέλη εντός 24 μηνών από τη θέση της σε ισχύ, και η πλατφόρμα για την ηλεκτρονική επίλυση θα είναι διαθέσιμη λίγο αργότερα.

Η οδηγία εγκρίθηκε με 617 ψήφους υπέρ, 51 κατά και 5 αποχές και ο κανονισμός με 622 ψήφους υπέρ, 24 κατά και 32 αποχές.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved