ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
   Επιστροφή    
Προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη για τις θαλάσσιες μεταφορές (3/9/08)


Αθήνα 3.9.2008, 18:30
Προτάσεις επί του σχεδίου μόμου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων στις τακτικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες υπέβαλε ο Συνηγόρος του Καταναλωτή κ. Ευάγγελος Ζερβέας, στη σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Ο κ. Ζέρβας κατέθεσε υπόμνημα με τις θέσεις της Ανεξάρτητης Αρχής επί του σχεδίου νόμου με στόχο την εξασφάλιση της μεγαλύτερης δυνατής προστασίας των καταναλωτών - χρηστών θαλάσσιων μεταφορών.

Ειδικότερα, πρότεινε:
* Τον συνυπολογισμό των Οργανισμών Λιμένων της χώρας ως συναρμόδιων συντελεστών της ακτοπλοϊκής μεταφορικής διαδικασίας και συνακόλουθα ως φορέων υποχρεώσεων απέναντι στον σεβασμό των δικαιωμάτων των επιβατών.
* Τη διεκδίκηση καταβολής πλήρους αποζημίωσης των επιβατών, η οποία να ανταποκρίνεται στο σύνολο των δαπανών, καλύπτοντας κάθε θετική και αποθετική ζημία την οποία ο επιβάτης αποδεδειγμένα υπέστη λόγω της υπαίτιας συμπεριφοράς του μεταφορέα, παράλληλα με το δικαίωμά τους να καταφεύγουν στα δικαστήρια για τη συζήτηση των αγωγών αποζημίωσης, σε περίπτωση ακύρωσης του προγραμματισμένου ακτοπλοϊκού δρομολογίου, αλλά και στην περίπτωση μακράς καθυστέρησης κατά την αναχώρηση με υπαιτιότητα του μεταφορέα.
* Τη δυνατότητα τροποποίησης των εισιτηρίων που έχουν εκδώσει οι επιβάτες, όταν για λόγους ανώτερης βίας (ιδίως υγείας) που αποδεικνύονται εγγράφως αδυνατούν να ταξιδέψουν στην προγραμματισμένη ημέρα και ώρα για την οποία εκδόθηκε το εισιτήριο μεταφοράς.
* Την έντυπη υποβολή καταγγελιών-διαμαρτυριών μέσω κατάλληλων φυλλαδίων ευρισκόμενων σε εμφανή σημεία του πλοίου και των λιμανιών στην Ελληνική και τουλάχιστον στην Αγγλική γλώσσα, στα οποία οι επιβάτες θα μπορούν να καταγράφουν την αξιολόγησή τους επί των προσφερόμενων υπηρεσιών με βάση την ικανοποίησή τους από το επίπεδο της παρεχόμενης ποιότητας.
* Την ασφάλιση των επιβατών εν όψει ενδεχόμενου θανάτου ή κάποιας άλλης σωματικής βλάβης που έλαβε χώρα πάνω σε πλοίο ή σχετίζεται άμεσα με την εκμετάλλευση πλοίου ή την παροχή θαλάσσιας αρωγής προς πλοίο, αλλά και για ζημιά που μπορεί να προκληθεί σε οχήματα, συμπεριλαμβανομένων όλων των αποσκευών που μεταφέρονται μέσα ή πάνω σε αυτά.
* Την καθιέρωση υποχρέωσης των μεταφορέων να συντάσσουν και να δημοσιεύουν ετήσιους καταλόγους με θεματική αναφορά παραπόνων που υποβλήθηκαν από επιβάτες, όπως και των λύσεων που δόθηκαν.
* Την εξασφάλιση των απαιτούμενων υποδομών για την αυτοδύναμη, μέσω κεκλιμένων επιπέδων, ανελκυστήρων ή αναβατήρων, πρόσβαση και κίνηση στο πλοίο ατόμων μειωμένης κινητικότητας (όπως βρέφη και παιδιά, έγκυες γυναίκες, ηλικιωμένα πρόσωπα) και ατόμων με αναπηρία. Για τις ίδιες κατηγορίες επιβατών προτάθηκε επίσης η εξαίρεσή τους από τις διαδικασίες που αφορούν την άρνηση επιβίβασης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο οικείο άρθρο, ούτως ώστε ο μεταφορέας να μη δικαιούται να αρνηθεί την επιβίβαση σε πρόσωπα μειωμένης κινητικότητας ή αναπηρίας.

Οι παρατηρήσεις που έκανε ο κ. Ζερβέας έτυχαν θερμής υποδοχής από τους συμμετέχοντες στη συνεδρίαση της Επιτροπής, ενώ ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, που παρευσίσκονταν στη συνεδρίαση, άφησε ανοικτό το ζήτημα που επισήμανε ο Συνήγορος του Καταναλωτή σχετικά με την επανεξέταση της ευθύνης των Οργανισμών Λιμένων στην όλη μεταφορική διαδικασία με νέο νόμο που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ενώπιον όλων των συναρμόδιων φορέων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved