ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Το Σχέδιο "Αθηνά" που αλλάζει το τοπίο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

 

Αθήνα 30.1.2013, 20:43

Το σχέδιο «Αθηνά» για την αναδιάρθρωση του τοπίου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης παρουσίασε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.

Σύμφωνα με το Σχέδιο, από τα 24 πανεπιστήμια της χώρας θα διατηρηθούν τα 20 και από τα 16 ΤΕΙ τα 12, ενώ από τα 480 τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ που υπάρχουν σήμερα θα διατηρηθούν 386 σε 53 από τις 62 σήμερα πόλεις. Εκτιμάται ότι, από το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος, περίπου 20.000 φοιτητές θα αλλάξουν πόλη σπουδών.

Στην Αθήνα θα λειτουργεί ένα ομοσπονδιακού τύπου Πανεπιστήμιο με την επωνυμία «Αδαμάντιος Κοραής», κατά τα πρότυπα της Βρετανίας και Γαλλίας, στο οποίο εντάσσονται το Γεωπονικό, το Οικονομικό, το Πάντειο, το Πανεπιστήμιο Πειραιά και το Χαροκόπειο. Στην Αθήνα δημιουργείται Ομοσπονδοτεχνολογικό Ίδρυμα, στο οποίο υπάγονται τα ΤΕΙ Αθήνας, Πειραιά και η ΑΣΠΑΙΤΕ.

Στην Θεσσαλονίκης, το Διεθνές Πανεπιστήμιο αναβαθμίζεται και θα συνδεθεί με τμήματα Ελληνικών Σπουδών πανεπιστημίων του εξωτερικού.

Τα πανεπιστήμια με διοικούσες επιτροπές ή λιγότερα από τέσσερα τμήματα της περιφέρειας απορροφώνται από άλλα πανεπιστήμια. Για παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος, χωρίζεται στα δύο και τα τμήματα της Λαμίας μεταφέρονται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ενώ ένα τμήμα απορροφάται από το Πάντειο. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας συγχωνεύεται με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ενώ, δύο τμήματά του μεταφέρονται στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας απορροφάται από το Πανεπιστήμιο Πατρών.

Κανένα τμήμα ή σχολή δεν λειτουργεί στις ακόλουθε 12 πόλεις: Ιεράπετρα, Άγιος Νικόλαος Κρήτης, Αίγιο, Αμαλιάδα, Λευκάδα, Αργοστόλι, Ναύπακτο, Λειβαδιά, Μουδανιά, Βέροια, Έδεσσα και Νάουσα.

Το διδακτικό προσωπικό και οι εργαζόμενοι στα τμήματα που συγχωνεύονται ή απορροφώνται δεν θα απολυθούν ή απομακρυνθούν από την εργασία τους. Επίσης, οι φοιτητές των τμημάτων αυτών θα παραμείνουν ώσπου να τελειώσουν τις σπουδές τους, αλλά θα μεταφερθούν στο τμήμα που θα απορροφήσει το δικό τους, σε όποιες περιπτώσεις συμβαίνει κάτι τέτοιο. Το ίδιο θα γίνει με τους διδάσκοντες και τους εργαζόμενους. Ακόμη, δεν θα εφαρμοστεί το πλαφόν της βάσης του 10.

Σχετικά με τον αριθμό εισακτέων στα ΑΕΙ, η εφαρμογή του σχεδίου «Αθηνά» συνεπάγεται μείωση κατά 4% του αριθμού τους. Παράλληλα, θα μειωθούν κατά 94 τα τμήματα στο φετινό μηχανογραφικό των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων και θα ανέρχονται σε 386 από 480 που ήταν πέρυσι. Παράλληλα θα υπάρξει αύξηση των εισακτέων στα πανεπιστήμια, κατά 15% και ιδιαίτερα σε σχολές και τμήματα θετικής κατεύθυνσης, ενώ στα ΤΕΙ θα υπάρξει μείωση περίπου 30% σε τμήματα με ομοειδές γνωστικό αντικείμενο.

Διευκρινήσεις για εισακτέους
Σε διευκρινιστικό σημείωμα που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας αργά το απόγευμα, αναφέρεται ότι ο συνολικός αριθμός εισακτέων κατά το ακαδημαικό έτος 2012 – 2013 ανήλθε σε 81.639. Εξ’ αυτών 64.478 αφορούσαν εισακτέους 90%, 9.927 αφορούσαν εισακτέους 10%, ενώ 7.234 αφορούσαν εισακτέους ΕΠΑΛ.

Από τους  64.478 εισακτέων 90%, 63.845 αντιστοιχούν σε θέσεις εισακτέων για  ημερήσια λύκεια εκ των οποίων:
- 1857 θέσεις εισακτέων αφορούν στρατιωτικές σχολές
- 376  θέσεις εισακτέων αφορούν εκκλησιαστικές σχολές
- 96 θέσεις  εισακτέων αφορούν τις σχολές τουριστικών επαγγελμάτων
- 10.031 θέσεις εισακτέων αφορούν ειδικές περιπτώσεις και κατηγορίες

Σημειώνεται ότι οι στρατιωτικές και εκκλησιαστικές σχολές καθώς και οι σχολές τουριστικών επαγγελμάτων δεν επηρεάζονται από το σχέδιο "Αθηνά". Επίσης, οι θέσεις εισακτέων 10%, οι θέσεις ΕΠΑΛ και οι θέσεις ειδικών περιπτώσεων και κατηγοριών εξαρτώνται από τις θέσεις εισακτέων 90% - γενική σειρά. Κατά συνέπεια οι θέσεις των 51.485  εισακτέων για το 2012 – 2013 αφορούν μόνο θέσεις  γενικής σειράς ημερησίων λυκείων 90% εξαιρουμένων των στρατιωτικών, εκκλησιαστικών και σχολών τουριστικών και αντιστοιχούν στις θέσεις εισακτέων ημερησίων λυκείων μόνο Γενικής Σειράς. 

Κατ’ αντιστοιχία και η εκτίμηση των 49.600 θέσεων εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2013 – 2014 αντιστοιχεί σε θέσεις εισακτέων ημερησίων λυκείων μόνο Γενικής Σειράς και οι οποίες φυσικά  θα προσαυξηθούν κατά τις προβλεπόμενες  θέσεις των υπολοίπων κατηγοριών.  Αυτός σημαίνει ότι ο συνολικός αριθμός μείωσης των εισακτέων δεν θα υπερβεί το 4% , στα ΤΕΙ περίπου 30% μείωση και στα Πανεπιστήμια 15% αύξηση.

* Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης Τύπου και κείμενο του υπουργείου Παιδείας με τη μέθοδο των ερωταπαντήσεων σχετικά με το σχέδιο "Αθηνά".

 

Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, για την παρουσίαση του Σχεδίου «Αθηνά», για την Ανασυγκρότηση του Χάρτη των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης της Χώρας

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
«Καλημέρα σε όλους.
Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, για να ανακοινώσουμε το Σχέδιο Ανασυγκρότησης του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας, το Σχέδιο «Αθηνά» και θα θελα να σημειώσω ότι η χώρα μας βιώνει μία βαθειά και πολύπλευρη κρίση. Εμείς εδώ, όμως, στο Υπουργείο Παιδείας πιστεύουμε ότι η ανάκαμψη της χώρας δεν είναι δυνατή χωρίς την ανάταξη και την αναγέννηση του Εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Γι’ αυτό, από την πρώτη στιγμή βάλαμε συγκεκριμένες προτεραιότητες και ένα συγκεκριμένο στοχο-χρονοδιάγραμμα, το οποίο ακολουθούμε απαρέγκλιτα.
Θα θυμάστε ότι σε ό,τι αφορά την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, συνεχίσαμε και ολοκληρώσαμε την εφαρμογή ενός Νόμου, ο οποίος ψηφίστηκε από την προηγούμενη Βουλή με ευρεία συναίνεση. Με τις ρυθμίσεις που φέραμε τον Αύγουστο, όχι μόνο εφαρμόσαμε το Νόμο, αλλά καταδείχθηκε ότι και η συντριπτική πλειοψηφία της Ακαδημαϊκής Κοινότητας θέλει τις μεταρρυθμίσεις, θέλει να αλλάξει τα πράγματα στην Εκπαίδευση. Και όχι μόνο αυτό. Επακολούθησε και η εκλογή των Εξωτερικών Μελών των Συμβουλίων, μία διαδικασία η οποία ουσιαστικά έδωσε μία ψήφο εμπιστοσύνης στα Ιδρύματά μας, γι’ αυτό όπως είδατε, άνθρωποι κύρους, από όλες τις μεριές του κόσμου, από καταξιωμένα Ιδρύματα, με καταξιωμένη παρουσία στην εκπαίδευση, ήρθαν να στελεχώσουν αυτά τα Συμβούλια των Ιδρυμάτων.
Σ’ αυτό, λοιπόν, το ψηφιδωτό της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα κάνουμε σήμερα το επόμενο βήμα, για να προχωρήσουμε στην ανασυγκρότηση του Ακαδημαϊκού Χάρτη της Χώρας, ο οποίος φέρει παθογένειες και στρεβλώσεις, που όλοι συζητάμε, όλοι συνομολογούμε, αλλά ήρθε η ώρα να τις αλλάξουμε.
Επιγραμματικά, θέλω να υπενθυμίσω ότι παράλληλα γίνονται οι άλλες αλλαγές, σε όλα τα επίπεδα της Εκπαίδευσης, γιατί ήδη βρίσκεται υπό συζήτηση το Σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση, για να μπει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Προχωράμε, επίσης, στην κατάθεση του Νομοσχεδίου για το Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο, λαμβάνοντας υπ’ όψη και χτίζοντας πάνω στην προεργασία που έχει γίνει.
Ο Υφυπουργός, ο κ. Παπαθεοδώρου, που ασχολείται με τα θέματα αυτά, ετοιμάζει ένα Νομοσχέδιο για τα θέματα της Ειδικής Αγωγής. Θα επακολουθήσει και ένα Νομοσχέδιο, το οποίο θα ρυθμίσει συστηματικά, τα ζητήματα της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης. 
Να πω, επίσης, ότι μαζί με τον Υφυπουργό, σχεδιάζουμε την επόμενη εβδομάδα, να αλλάξουμε οριστικά το Χάρτη των Προτύπων Σχολείων. Ο θεσμός αυτός πρέπει να ενισχυθεί με εισαγωγικές εξετάσεις, από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, όπως συνέβαινε παλιά, γιατί αυτά τα σχολεία δεν αποτελούν σχολεία «ελίτ», αποτελούν Σχολεία Αριστείας και πρέπει να τα ενισχύσουμε.
Τώρα, τις παθογένειες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τις γνωρίζουμε όλοι. Τα τελευταία 25 χρόνια αναπτύχθηκε ένας Ακαδημαϊκός Χάρτης στη χώρα, ο οποίος πολλές φορές δε λογοδοτούσε ούτε σε επιστημονικά κριτήρια, ούτε σε επιστημονικές αναγκαιότητες, αλλά και ούτε σε αναπτυξιακά κριτήρια. Δε λογοδοτούσε στον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας. Έγινε για λόγους, που όλοι γνωρίζουμε. Έγινε διότι αυτή ήταν μία παθογένεια του πελατειακού, πολιτικού συστήματος, ήταν μία λογική που επικράτησε, η οποία έλεγε ότι «πρέπει να ανοίξουμε ένα Πανεπιστημιακό Τμήμα σε κάθε πόλη, ένα τμήμα ΤΕΙ σε κάθε χωριό» και έτσι βρεθήκαμε με έναν Ακαδημαϊκό Χάρτη, ο οποίος αποτυπώνει όλες αυτές τις παθογένειες: κατακερματισμό γνωστικών αντικειμένων, πανσπερμία γνωστικών αντικειμένων, κατακερματισμό σε όλη την περιφέρεια.
Ένας Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας, ο οποίος ουσιαστικά παρήγαγε ανέργους. Τμήματα με υπερεξειδικευμένα γνωστικά αντικείμενα, που στην καλύτερη περίπτωση, θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα μάθημα, αλλά στήθηκαν ολόκληρα Τμήματα, πάνω σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα. Οι παθογένειες είναι γνωστές. Πρέπει, λοιπόν, να τις αλλάξουμε. Κάθε κρίση ενέχει, εμπεριέχει κινδύνους, αλλά δημιουργεί και ευκαιρίες. Ευκαιρίες για έναν εξορθολογισμό, ευκαιρίες για μία ουσιαστική ανασυγκρότηση του Εκπαιδευτικού Χάρτη της χώρας. Αυτές τις ευκαιρίες δε θέλουμε να τις χάσουμε, γιατί δεν υπάρχει χρόνος. Πρέπει να γίνει άμεσα αυτή η διόρθωση.
Η χώρα βρίσκεται σε μία βαθειά κρίση, ο πολιτικός χρόνος είναι συμπυκνωμένος, δεν έχουμε την πολυτέλεια ατέρμονων συζητήσεων. Παρόλα αυτά, όμως, η μεθοδολογία που ακολουθήσαμε ήταν μία μεθοδολογία διαλόγου. Ξεκινήσαμε συγκεντρώνοντας κατ’ αρχήν όλα τα στοιχεία, τα οποία θα μας επέτρεπαν να κάνουμε έναν εμπεριστατωμένο διάλογο, με όλους τους αρμόδιους φορείς και τα πολιτικά κόμματα. Ήταν μία επικαιροποίηση, μια συνολική συγκέντρωση στοιχείων, που δεν έχει γίνει ποτέ σ’ αυτό το βαθμό.
Στη συνέχεια, μιλήσαμε με τους αρμόδιους φορείς, ακούσαμε τις προτάσεις τους, μιλήσαμε με τα Ιδρύματα και στη Σύνοδο των Πρυτάνεων και στη Σύνοδο των Προέδρων των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων και με την ΠΟΣΔΕΠ, αλλά μετά και με καθένα Ίδρυμα ξεχωριστά. Συζητήσαμε τα προβλήματα, συζητήσαμε την ανάγκη του εξορθολογισμού, ακούσαμε τις προτάσεις τους και τις λάβαμε πολύ σοβαρά υπ’ όψη. Μιλήσαμε με την Αρχή για τη Διασφάλιση Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) και μιλήσαμε και με όλα τα κόμματα.
Σε μία πρώτη συνάντηση, θέσαμε κατ’ αρχήν τα κριτήρια, τους κανόνες πάνω στους οποίους θα στηριζόταν το Σχέδιο αυτό.
Θέσαμε τα κριτήρια στις επιτροπές των κομμάτων, τα οποία μετέχουν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Όταν καταλήξαμε στο Σχέδιο, είχαμε και πάλι επαφές με τις ηγεσίες των πολιτικών κομμάτων, με τους Προέδρους των Κοινοβουλευτικών ομάδων και με επιτροπές εκπροσώπησης από τα ίδια τα κόμματα.
Σήμερα καταθέτουμε αυτό το Σχέδιο, αλλά ο διάλογος συνεχίζεται. Θα το αποστείλουμε στα Ιδρύματα και θα καλέσουμε την Εκπαιδευτική κοινότητα να τοποθετηθεί επί του Σχεδίου αυτού. Θα στείλουμε, επίσης, ολοκληρωμένο το Σχέδιο στα Κόμματα και η βούληση της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου είναι να έχουμε και μία ενδελεχή συζήτηση επί του Σχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Γνωρίζετε, πάντως, ότι το Σχέδιο αυτό, δεν μετουσιώνεται και δεν υλοποιείται μέσα από ένα Νομοσχέδιο, αλλά με Προεδρικά Διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις. Είναι, όμως, μία εθνική υπόθεση, πρέπει να το δούμε ως εθνική υπόθεση και για το λόγο αυτό πρέπει να γίνει μία συζήτηση επί της ουσίας, χωρίς ιδεοληψίες, χωρίς να περιχαρακωνόμαστε με βάση τις κομματικές μας ταυτότητες.
Ποιοί είναι οι στόχοι μας;
Ο πρώτος στόχος μας είναι η ενίσχυση της Δημόσιας, Δωρεάν Παιδείας.
Ο δεύτερος στόχος είναι η αναβάθμιση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ μας. Θέλουμε να εξορθολογίσουμε τα γνωστικά αντικείμενα των Τμημάτων μας, να έχουμε Τμήματα και Πανεπιστήμια ισχυρά, εξωστρεφή, κόμβους αριστείας. Θέλουμε να αναβαθμίσουμε τα Τεχνολογικά Ιδρύματα. Αλλά πως; Επιστρέφοντας στην αρχική φιλοσοφία, δηλαδή εκείνη της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Θέλουμε τα ΤΕΙ να αποτελέσουν έναν ισχυρό, τεχνολογικό πυλώνα εκπαίδευσης, όχι να γίνουν κακέκτυπα των Πανεπιστημίων. 
Θέλουμε να ενώσουμε τον Ακαδημαϊκό Χάρτη της χώρας, με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας. Δεν ισχυρίζομαι ότι η γνώση πρέπει να έχει ως μοναδικό σκοπό τη σύνδεση με την παραγωγική διαδικασία. Η γνώση είναι πολλά περισσότερα πράγματα. Σημαίνει καλλιέργεια του πνεύματος και της ψυχής, σημαίνει ενστάλαξη κανόνων ηθικής σε μία κοινωνία, σε ένα κοινωνικό σύνολο, σημαίνει έναν αγώνα για την τελείωση του ανθρώπου. Δεν μπορεί, όμως, η γνωσιακή διαδικασία για τους σκοπούς της κοινωνίας να είναι αποκομμένη από την παραγωγική διαδικασία. Και αυτό πρέπει να το χτίσουμε σταδιακά από την αρχή.
Ποιοι είναι οι στόχοι μας και σε ποιους απευθυνόμαστε;
Στους φοιτητές μας, οι οποίοι πρέπει να βγουν ενισχυμένοι, μέσα από ισχυρά Τμήματα, που θα τους δίνουν πιο ισχυρά και ανταγωνιστικά πτυχία.
Στους μαθητές μας, που σήμερα προετοιμάζονται για τις εξετάσεις και πρέπει να δουν ένα μηχανογραφικό σύστημα, με πιο ορθολογικά αντικείμενα και να γνωρίζουν ότι θα αποκτήσουν ένα πτυχίο, το οποίο δε θα είναι είσοδος στην ανεργία.
Απευθυνόμαστε στην ελληνική οικογένεια, η οποία ιδίως μέσα σ’ αυτή την κρίση θα πρέπει να δει ότι οι θυσίες της δεν πάνε χαμένες και ότι υπάρχει μέλλον για τα παιδιά της.
Απευθυνόμαστε στις τοπικές κοινωνίες και τους λέμε ότι η πραγματική επένδυση δεν είναι σε μία κοινωνία ραντιέρηδων, αλλά σε μία κοινωνία της Γνώσης.  Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, οι τοπικές κοινωνίες θα βγουν ενισχυμένες, μέσα από τον εξορθολογισμό του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας και μέσα από την επένδυση στη γνώση.
Απευθυνόμαστε στους παραγωγικούς φορείς της χώρας, που πρέπει να συνδεθούν με αυτούς τους κόμβους αριστείας που δημιουργούμε.
Οι παράμετροι αυτής της μεταρρύθμισης:
Εντάσσουμε όλα ανεξαιρέτως τα Τμήματα, Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, στις Σχολές. Ενοποιούμε τα κατακερματισμένα γνωστικά αντικείμενα στα Τεχνολογικά Ιδρύματα, κυρίως αυτά που έχουν να κάνουν με τις Σχολές Διοίκησης και Οικονομίας, και αυτά που έχουν να κάνουν με την Πληροφορική, στα ΤΕΙ.
Αναδιατάσσουμε χωρικά τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, μέσα στις Διοικητικές Περιφέρειες. Η προσπάθειά μας είναι, Τμήματα, τα οποία ανήκουν σε μία Σχολή, να στεγάζονται σε μία πόλη, ώστε να δημιουργηθεί μία κρίσιμη Ακαδημαϊκή μάζα.
Προχωράμε στις συγχωνεύσεις Τμημάτων, με ομοειδή αντικείμενα, γνωστικά αντικείμενα και στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ. Συγχωνεύουμε τα Ιδρύματα, που διοικούνται από Διοικούσες Επιτροπές και έχουν λιγότερα από τέσσερα Τμήματα. Συγχωνεύουμε Ιδρύματα που λειτουργούν εντός της ίδιας Περιφέρειας και βρίσκονται σε πόλεις με μικρή χιλιομετρική απόσταση , προκειμένου να κάνουμε αυτή τη χωρική αναδιάταξη και να δημιουργήσουμε ένα Ίδρυμα ανά Περιφέρεια.
Εισάγουμε το Ομόσπονδο μοντέλο στην ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι ένα μοντέλο, το οποίο έχει εφαρμοστεί με επιτυχία και στη Μεγάλη Βρετανία και στη Γαλλία και αυτό το εισάγουμε στην Αττική. Γνωρίζουμε όλοι και αν κάνουμε μία ιστορική αποτίμηση και μία – αν θέλετε – γενεαλογική μελέτη του πώς προέκυψαν τα Πανεπιστήμιά μας, τι συνέβη; Υπήρχε η Πάντειος Σχολή, η Γεωπονική, η Ανωτάτη Βιομηχανική, η Ανωτάτη Εμπορική, σχολές, οι οποίες θα εντάσσονταν σε ένα Πανεπιστήμιο. Δεν συνέβη έτσι. Οι σχολές αυτές εξελίχθηκαν σε μονοθεματικά Πανεπιστήμια. Και είναι καλά Πανεπιστήμια.
Εντάσσοντας τα Πανεπιστήμια αυτά σε έναν ομόσπονδο κόμβο επιτυγχάνουμε τα εξής: Αυτός ο κόμβος έχει δυνατότητες να εξελιχθεί σε ένα «Κόμβο Αριστείας». Έχει δυνατότητες παροχής κινητικότητας του προσωπικού, έχει δυνατότητες που δίνει στους φοιτητές, έχει δυνατότητες οικονομίας κλίμακος, έχει δυνατότητες να ανταποκριθεί στις αναπτυξιακές προτεραιότητες της χώρας μας.
Οικονομία. Οικονομικό Πανεπιστήμιο. Εξαιρετικό Πανεπιστήμιο.
 Πολιτική Επιστήμη, Δημόσια Διοίκηση, Διεθνείς Σχέσεις, το Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Τραπεζικές-Χρηματοιοικονομικές σπουδές, Ναυτιλία-Τουρισμός, Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Πρωτογενής Τομέας, το Γεωπονικό.
Οικιακή Οικονομία, το Χαροκόπειο.
Δημιουργείται ένας Πανεπιστημιακός ομόσπονδος κόμβος. Το ομόσπονδο Πανεπιστήμιο «Αδαμάντιος Κοραής». Το οποίο φέρει και το όνομα ενός ανθρώπου που έχει συνδεθεί με το διαφωτισμό και έχει εισάγει και τον όρο «Πανεπιστήμιο» στην ελληνική γλώσσα.
Ενδυναμώνουμε τα Πανεπιστήμια, τα οποία διατηρούν την αυτοτέλειά τους. Διατηρούν την Ακαδημαϊκή τους αυτοτέλεια. Διατηρούν τα προγράμματα σπουδών τους, διατηρούν τα πτυχία τους και την εξέλιξη του προσωπικού τους. Δημιουργείται μια υπερδομή από τα υφιστάμενα Συμβούλια σε ένα ομόσπονδο Κεντρικό Συμβούλιο.
Επίσης δημιουργούμε το Ομόσπονδο Τεχνολογικό Ίδρυμα, το οποίο εντάσσουμε στο ΤΕΙ της Αθήνας, το ΤΕΙ του Πειραιά και την ΑΣΠΑΙΤΕ. Η φιλοσοφία είναι παρόμοια.
Αναβαθμίζουμε το Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκη. Όλοι γνωρίζουμε τη φιλοσοφία πάνω στην οποία βασίστηκε η ίδρυση του. Αλλά θέλουμε να καταστήσουμε το Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκη, ένα κόμβο που θα δημιουργήσει δίκτυο με τις Έδρες Ελληνικών Σπουδών του εξωτερικού. Θα ενισχυθεί ως Ακαδημαϊκός χώρος προσέλκυσης ξένων σπουδαστών, που ήδη το πράττει, με ξενόγλωσσα Μεταπτυχιακά προγράμματα, κατά τα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου της Φλωρεντίας.
Εισακτέοι. Η εκτίμησή μας είναι ότι, θα έχουμε αύξηση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ελαφρά μείωση στα ΤΕΙ. Η συνολική εκτίμηση είναι, ότι η μείωση δεν θα υπερβεί το 4%.
Επανεξετάζουμε την απόδοση, βέβαια, επαγγελματικών δικαιωμάτων, προκειμένου να υπάρξει αντιστοιχία με τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων. Και βέβαια, στο πλαίσιο αυτό, θα δοθεί μεγάλη έμφαση στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων των απόφοιτων ΤΕΙ, κάτι που εκκρεμεί εδώ και χρόνια.
Ο συνολικός χάρτης, για να κάνουμε την συνολική αποτίμηση, μας δείχνει μετά από αυτές τις παρεμβάσεις, ότι τα 533 Τμήματα που είχαν ιδρυθεί, και τα 480 που ήταν στο μηχανογραφικό δελτίο πέρυσι, θα περιοριστούν στα 386.
Αυτά τα Τμήματα και με τις συνέργειες και τις συγχωνεύσεις, σχεδόν όλα θα έχουν τον απαραίτητο αριθμό μελών ΔΕΠ, που χρειάζεται για να λειτουργήσουν. Όλα εντάσσονται στις Σχολές, προκειμένου να διευκολυνθεί η κινητικότητα, η συνέργεια και η όσμωση.
Δημιουργούμε ανταγωνιστικά Ιδρύματα, και μειώνουμε τον κατακερματισμό τους σε πόλεις. Από 63 πόλεις, που έχουμε σήμερα, στις 51.
Δύο ακόμα στοιχεία τα οποία θέλω να αναφέρω ενδεικτικά. Όσον αφορά την προσπάθεια σύνδεσης του Ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, με τον Αναπτυξιακό χάρτη της χώρας. Νομίζω ότι ομοσπονδοποίηση των δύο όρων στην Αττική, θα λειτουργήσει προς αυτήν την κατεύθυνση, όπως σας την προανέφερα, αλλά υπάρχουν και άλλα παραδείγματα στην επικράτεια που προσπαθούμε να τονώσουμε τη σύνδεση των Ιδρυμάτων με την παραγωγή.
Παράδειγμα:
- Ενισχύουμε δύο Τμήματα και τα εντάσσουμε σε Σχολές: Διοίκηση Συστημάτων Εφοδιασμού. Πού; Στα δυο μεγάλα διαμετακομιστικά κέντρα της Ελλάδας. Στη Θήβα και την Κατερίνη. Είναι συνδεδεμένα με την παραγωγική διαδικασία, τροφοδοτούν με αποφοίτους τις επιχειρήσεις, τα ενισχύουμε, τα εντάσσουμε σε Σχολή, και έτσι ακόμα περισσότερο, ενισχύεται η διασύνδεσή τους με την παραγωγική διαδικασία.
- Ένα Τμήμα Ιχθυοκαλλιέργειας στο Μεσολόγγι, το οποίο γνωρίζετε ότι ενισχύεται και από ένα Ινστιτούτο που υπάρχει εκεί, είναι συνδεδεμένο με την παραγωγή, ένα Τμήμα.
- Στο Κιλκίς, όπου δίνουμε έμφαση στον τομέα της  κλωστοϋφαντουργίας. Υπάρχει ένα Τμήμα, το ενισχύουμε, είναι συνδεδεμένο με την παραγωγή.
- Όπως επίσης, στην Κοζάνη: Τα Τμήματα που βρίσκονται εκεί, παρότι εντάσσονται στην Πολυτεχνική Σχολή του Αριστοτελείου, τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, παραμένουν στην Κοζάνη, γιατί συνδέονται με τον τομέα της βαριάς βιομηχανίας της περιοχής.
Όπως επίσης τα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής παραγωγής βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιοχές, όπου υπάρχει αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή.  
Καταλήγοντας, θέλω να πω το εξής:  Γνωρίζουμε όλοι, το έχετε γράψει και εσείς, ποιες είναι οι παθογένειες, και τις συνομολογούμε. Τώρα πρέπει, όλη η Κοινότητα, αυτήν την 12η ώρα, να βγει  και να ολοκληρώσει έναν διάλογο που έχει αρχίσει, για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στον εξορθολογισμό και την ανασυγκρότηση του Ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας.
Είναι μια διαδικασία, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, όχι μόνο με την παραγωγή, αλλά με το μέλλον του τόπου. Και πιστεύω ότι σε αυτό το διάλογο, που έχει ήδη αρχίσει, και που πρέπει να καταθέσω ότι γίνεται καλόπιστα, από όλες τις πλευρές. Θα πρέπει να το δηλώσω απερίφραστα ότι, από όλα τα κόμματα έγιναν και παρατηρήσεις, αλλά και συνολικά έγινε ένας διάλογος ουσίας, ο οποίος υπερέβαινε κατά πολύ, τις όποιες κομματικές επιφυλάξεις.
Γίνεται ένας διάλογος ουσίας, αυτό θα πρέπει να το επισημάνω, και θα πρέπει να ευχαριστήσω όλα τα κόμματα, αλλά και την Ακαδημαϊκή Κοινότητα, η οποία προσήλθε στο διάλογο με συγκεκριμένες προτάσεις. Πολλές από τις οποίες, οι περισσότερες, έχουν ήδη συμπεριληφθεί στην πρόταση. Έτσι, νομίζω, ότι, με την ολοκλήρωση αυτού του διαλόγου, με βάση πλέον ένα κωδικό χάρτη, μπορούμε να προχωρήσουμε στο βήμα αυτό. Από εκεί και πέρα αντιλαμβάνεστε, όλοι ότι, ιδίως στην διαδικασία την εκπαιδευτική, η εκπαιδευτική μάλλον διαδικασία, είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την αλλαγή. Πάντοτε, ο τομέας της Εκπαίδευσης, πρέπει να είναι τομέας χωρίς αγκυλώσεις, πρέπει να υπάρχουν συνέχεια διαδικασίες μιας συνεχούς αξιολόγησης, μιας συνεχούς αναζήτησης προς το καλύτερο. Υπ΄ αυτήν την έννοια η όποια προσπάθεια θα συνεχιστεί.

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ
Γιατί τώρα;
Το «Σχέδιο Αθηνά» είναι η υλοποίηση της δέσμευσης της Κυβέρνησης, ήδη από τις Προγραμματικές Δηλώσεις για τον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη.
Μετά το Νόμο που φέραμε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο το καλοκαίρι του 2012 κατορθώσαμε να εφαρμοστεί η Μεταρρύθμιση του Συστήματος Διοίκησης των Ιδρυμάτων και προχωράμε στο ουσιαστικό σκέλος της Μεταρρύθμισης, στο διδακτικό, ερευνητικό και αναπτυξιακό ρόλο των Ιδρυμάτων.
Η χώρα διέρχεται κρίση και πιστεύουμε ότι η ανάκαμψη της χώρας δεν είναι δυνατή χωρίς την ανάταξη και την αναγέννηση του Εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Δεν χρειαζόταν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα διαβούλευσης;
Δεν έχουμε την πολυτέλεια ατέρμονων συζητήσεων. Παρόλα αυτά διαβούλευση πραγματοποιήθηκε. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου συνομίλησε με τους αρμόδιους φορείς, τα Ιδρύματα, τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, τη Σύνοδο των Προέδρων των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων και με την ΠΟΣΔΕΠ, με το κάθε Ίδρυμα ξεχωριστά και με την ΑΔΙΠ. Οι προτάσεις τους ελήφθησαν πολύ σοβαρά υπ’ όψη.
Επίσης πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τις ηγεσίες των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στο Κοινοβούλιο.
Σήμερα κατατίθεται η πρόταση του Υπουργείου  και ο διάλογος συνεχίζεται. Αποστέλλεται στα Ιδρύματα και θα καλέσουμε την Εκπαιδευτική κοινότητα να τοποθετηθεί επί της πρότασης. Η πρόταση, επίσης αποστέλεται στα Κόμματα και η βούληση της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου είναι να γίνει  μία ενδελεχής συζήτηση επί του Σχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, παρότι το  Σχέδιο αυτό δεν υλοποιείται μέσα από ένα Νομοσχέδιο, αλλά με Προεδρικά Διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις. Είναι, όμως, μία εθνική υπόθεση και πρέπει να γίνει μία συζήτηση επί της ουσίας, χωρίς ιδεοληψίες, χωρίς κομματικές περιχαρακώσεις.

Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;
Με τη λήξη της διαβούλευσης ανακοινώνεται το Μηχανογραφικό Δελτίο των Πανελληνίων Εξετάσεων αυτής της χρονιάς, το οποίο θα συμπεριλαμβάνει τα τμήματα του ακαδημαϊκού χάρτη.
Με την αρχή της νέας ακαδημαϊκής περιόδου τα νέα Τμήματα που προκύπτουν από το Σχέδιο Αθηνά θα πρέπει να είναι έτοιμα να υποδεχθούν τους φοιτητές τους.

Ποιες είναι οι βασικές παθογένειες που θέλετε να καταπολεμήσετε;
Ο ακαδημαϊκός χάρτης της Ελλάδας αυτή τη στιγμή χαρακτηρίζεται από:
• Πανσπερμία και  κατακερματισμό γνωστικών αντικειμένων κυρίως στα ΤΕΙ και ιδίως στους Τομείς της Διοίκησης Επιχειρήσεων και της Πληροφορικής.
• Ανεξάρτητα -απομονωμένα Τμήματα σε διαφορετικές πόλεις και κωμοπόλεις χωρίς να εντάσσονται σε Σχολές, χωρίς Διδακτικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, με ελάχιστους φοιτητές και ακόμη λιγότερους αποφοίτους
• Τμήματα με αποφοίτους με πτυχία που έχουν τίτλο εξειδικευμένης κατεύθυνσης μεταπτυχιακού προγράμματος, συχνά χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και με πολύ μικρές επαγγελματικές προοπτικές
Και κυρίως Τμήματα και Ιδρύματα χωρίς σύνδεση με την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη, ώστε να ενισχύουν τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και να ενισχύονται από αυτές. Ιδρύθηκαν τμήματα κατακερματισμένα ακαδημαϊκά με ελλιπή προγράμματα σπουδών. Για την ικανοποίηση μικροκομματικών συμφερόντων Άσχετα με την οικονομική γεωγραφία της χώρας, με μεγάλο κόστος για τον Έλληνα Φορολογούμενο.

Σε ποιούς απευθύνεται το Σχέδιο Αθηνά;
• Στους φοιτητές, οι οποίοι πρέπει να βγουν ενισχυμένοι, μέσα από ισχυρά Τμήματα, που θα τους δίνουν πιο ισχυρά και ανταγωνιστικά πτυχία.
• Στους μαθητές, που σήμερα προετοιμάζονται για τις εξετάσεις και πρέπει να δουν ένα μηχανογραφικό σύστημα, με πιο ορθολογικά αντικείμενα και να γνωρίζουν ότι θα αποκτήσουν ένα πτυχίο, το οποίο δε θα είναι είσοδος στην ανεργία.
• Στην ελληνική οικογένεια, η οποία ιδίως μέσα σ’ αυτή την κρίση θα πρέπει να δει ότι οι θυσίες της δεν πάνε χαμένες και ότι υπάρχει μέλλον για τα παιδιά της.
• Στις τοπικές κοινωνίες που θα βγουν ενισχυμένες, μέσα από τον εξορθολογισμό του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας και μέσα από την επένδυση στη γνώση.
• Στους παραγωγικούς φορείς της χώρας, που πρέπει να συνδεθούν με κόμβους αριστείας που δημιουργούνται.

Ποιοι είναι οι στόχοι;
• Η ενίσχυση της Δημόσιας, Δωρεάν Παιδείας.
• Η αναβάθμιση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, με τον εξορθολογισμό των γνωστικών αντικείμενων των Τμημάτων, με Τμήματα και Ιδρύματα ισχυρά, εξωστρεφή, κόμβους αριστείας. Αναβάθμιση των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων με επιστροφή στην αρχική φιλοσοφία ίδρυσή τους, αυτή  της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Τα ΤΕΙ ισχυρός, τεχνολογικός πυλώνα εκπαίδευσης, όχι κακέκτυπα των Πανεπιστημίων. 
• Σύνδεση του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας, με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας, διότι δεν είναι δυνατόν η γνωσιακή διαδικασία για τους σκοπούς της κοινωνίας να είναι αποκομμένη από την παραγωγική διαδικασία.

Ποιές είναι οι παράμετροι της μεταρρύθμισης;
• Εντάσσουμε όλα ανεξαιρέτως τα Τμήματα, Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, στις Σχολές.
• Ενοποιούμε τα κατακερματισμένα γνωστικά αντικείμενα στα Τεχνολογικά Ιδρύματα, κυρίως αυτά που έχουν να κάνουν με τις Σχολές Διοίκησης και Οικονομίας, και αυτά που έχουν να κάνουν με την Πληροφορική, στα ΤΕΙ.
• Αναδιατάσσουμε χωρικά τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, μέσα στις Διοικητικές Περιφέρειες. Η προσπάθειά μας είναι, Τμήματα, τα οποία ανήκουν σε μία Σχολή, να στεγάζονται σε μία πόλη, ώστε να δημιουργηθεί μία κρίσιμη Ακαδημαϊκή μάζα.
• Προχωράμε στις συγχωνεύσεις Τμημάτων, με ομοειδή αντικείμενα, γνωστικά αντικείμενα και στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ. Συγχωνεύουμε τα Ιδρύματα, που διοικούνται από Διοικούσες Επιτροπές και έχουν λιγότερα από τέσσερα Τμήματα.
• Συγχωνεύουμε Ιδρύματα που λειτουργούν εντός της ίδιας Περιφέρειας και βρίσκονται σε πόλεις με μικρή χιλιομετρική απόσταση , προκειμένου να κάνουμε αυτή τη χωρική αναδιάταξη και να δημιουργήσουμε ένα Ίδρυμα ανά Περιφέρεια.

Γιατί το Αθηνά δεν προχώρησε σε συγχωνεύσεις περισσοτέρων από 147 τμήματα;
Γιατί δεν πρέπει να περάσουμε στο άλλο άκρο, να βάλουμε την ελληνική κοινωνία στο κρεβάτι του Προκρούστη, και να ωθήσουμε χιλιάδες φοιτητές σε μετακίνηση. Η μεταρρύθμιση είναι μια διαρκής διαδικασία.

Στα τμήματα που απορροφώνται σε άλλα τι γίνεται με τους καθηγητές, τους φοιτητές και τους διοικητικούς;
Το τμήμα που απορροφά είναι ο καθολικός διάδοχος του τμήματος. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτό εντάσσονται οι διδάσκοντες, οι φοιτητές και οι διοικητικοί υπάλληλοι. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων του τμήματος που συγχωνεύεται.
Κάποιες χιλιάδες φοιτητών θα αναγκαστούν να αλλάξουν πόλη μέσα στην οικονομική κρίση.
Θα υπάρξει πρόνοια επιδότησης των εξόδων, αλλά έχουμε μεριμνήσει οι μετακινήσεις να είναι οι λιγότερες δυνατές.

Αφού δεν απολύονται διδάσκοντες, ούτε διοικητικοί, πως εξοικονομούνται  χρήματα;
Βασικός σκοπός δεν είναι η εξοικονόμηση τμημάτων αλλά η δημιουργία ισχυρών τμημάτων στη χώρα.  Όλα τα τμήματα εντάσσονται σε σχολές συναφούς γνωστικού αντικειμένου.  Δε μας ενδιαφέρουν οι πόλεις αλλά οι ισχυροί πόλοι.
Στόχος είναι η Ισχύς εν τη ενώσει.  Ενώνουμε δυνάμεις γιατί θέλουμε ισχυρούς κόμβους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συνδέουμε τους θύλακες αριστείας, προκειμένου να λειτουργήσουν ισχυρά ιδρύματα σε όλα τα επίπεδα: Υποδομών, Υπαλλήλων, Καθηγητών.

Με την εισαγωγή του Ομόσπονδου Μοντέλου τι επιδιώκετε;
Είναι ένα μοντέλο, το οποίο έχει εφαρμοστεί με επιτυχία και στη Μεγάλη Βρετανία και στη Γαλλία και αυτό το εισάγουμε στην Αττική.
Επιδιώκουμε τη δημιουργία «Κόμβων Αριστείας», κινητικότητα του προσωπικού, μεγαλύτερες δυνατότητες φοιτητές, δυνατότητες οικονομίας κλίμακος και σύνδεση με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της χώρας μας.
Δημιουργούμε έναν Πανεπιστημιακό Ομόσπονδο κόμβο, το ομόσπονδο Πανεπιστήμιο «Αδαμάντιος Κοραής», το οποίο φέρει και το όνομα ενός ανθρώπου που έχει συνδεθεί με το διαφωτισμό και έχει εισάγει και τον όρο «Πανεπιστήμιο» στην ελληνική γλώσσα και ένα Τεχνολογικό Ομόσπονδο κόμβο, το Αττικό ΤΕΙ.
Ενδυναμώνουμε τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ που εντάσσονται στα Ομόσπονδα Ιδρύματα, τα οποία διατηρούν την ακαδημαϊκή τους αυτοτέλειά, τα προγράμματα σπουδών τους, τα πτυχία τους και την εξέλιξη του προσωπικού τους. Δημιουργείται μια υπερδομή από τα υφιστάμενα Συμβούλια σε ένα ομόσπονδο Κεντρικό Συμβούλιο.

Το Διεθνές Πανεπιστήμιο γιατί δεν συγχωνεύεται με το Αριστοτέλειο ή το Μακεδονίας;
Το Διεθνές Πανεπιστήμιο αναβαθμίζεται για να επιτελέσει έναν επιπλέον ρόλο.  Θέλουμε να καταστήσουμε το Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκη, ένα κόμβο που θα δημιουργήσει δίκτυο με τις Έδρες Ελληνικών Σπουδών του εξωτερικού. Θα ενισχυθεί ως Ακαδημαϊκός χώρος προσέλκυσης ξένων σπουδαστών, που ήδη το πράττει, με ξενόγλωσσα Μεταπτυχιακά προγράμματα, κατά τα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου της Φλωρεντίας.

Γιατί αφού μιλάτε για πολυδιάσπαση αφήνετε Τμήματα σε 51 πόλεις;
Στις περισσότερες από αυτές τις πόλεις έχουν επενδυθεί τα τελευταία χρόνια χρήματα του έλληνα φορολογουμένου. Αυτές οι  υποδομές δεν πρέπει να έχουν την τύχη των Ολυμπιακών Ακινήτων. Επίσης λειτουργούν τμήματα που δίνουν προοπτικές στους αποφοίτους τους και είναι συνδεδεμένα με τα τοπικά και περιφερειακά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα:
• Στα δυο μεγάλα διαμετακομιστικά κέντρα της Ελλάδας, Θήβα και Κατερίνη: Τμήματα  Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού.
• Μεσολόγγι: Τμήμα Ιχθυοκαλλιέργειας στο Μεσολόγγι
• Κιλκίς:  Τμήμα  Ετοίμου Ενδύματος και   Κλωστοϋφαντουργίας
• Κοζάνη: Τα Πολυτεχνικά τμήματα  εντάσσονται στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ παραμένουν στην Κοζάνη, γιατί συνδέονται με τον τομέα της βαριάς βιομηχανίας της περιοχής.

Ποια θα είναι η στάση του Υπουργείου απέναντι σε αντιδράσεις από πόλεις που χάνουν τμήματα ή τις 12 πόλεις που μένουν χωρίς φοιτητές;
Δε θέλουμε Τμήματα φαντάσματα, δε θα κοροϊδέψουμε την ελληνική οικογένεια και τους Έλληνες φορολογουμένους. Δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να σπαταλάμε τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου για να λειτουργούν Πανεπιστήμια χωρίς Τμήματα, Τμήματα χωρίς Πανεπιστημιακούς και πολλές φορές χωρίς αποφοίτους. Και όλα αυτά μακριά από την αναπτυξιακή πολιτική των ελληνικών Περιφερειών. Πρέπει να σταματήσουμε να εισάγουμε ανέργους και να φροντίσουμε να εξασφαλίσουμε τους επιστήμονες εκείνους, που θα βρουν εργασία στην Ελλάδα.
Οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να αντιληφθούν ότι η πραγματική επένδυση δεν είναι σε μία κοινωνία ραντιέρηδων, αλλά σε μία κοινωνία της Γνώσης.  Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, οι τοπικές κοινωνίες θα βγουν ενισχυμένες, μέσα από τον εξορθολογισμό του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας και μέσα από την επένδυση στη γνώση.

Οι εισακτέοι μειώνονται;
Η εκτίμησή είναι ότι, θα έχουμε αύξηση 15% εισακτέων στα Πανεπιστήμια και μείωση 30% στα ΤΕΙ. Η συνολική εκτίμηση είναι, ότι η μείωση δεν θα υπερβεί το 4%. Συνολικά το 2012 οι εισακτέοι στην γενική σειρά κατάταξης ήταν 51485 άτομα και το 2013 προβλέπεται να είναι 49600 άτομα.
Επανεξετάζουμε την απόδοση, βέβαια, επαγγελματικών δικαιωμάτων, προκειμένου να υπάρξει αντιστοιχία με τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων. Και βέβαια, στο πλαίσιο αυτό, θα δοθεί μεγάλη έμφαση στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων των απόφοιτων ΤΕΙ, κάτι που εκκρεμεί εδώ και χρόνια.
Ο συνολικός χάρτης, για να κάνουμε την συνολική αποτίμηση, μας δείχνει μετά από αυτές τις παρεμβάσεις, ότι τα 533 Τμήματα που είχαν ιδρυθεί, και τα 480 που ήταν στο μηχανογραφικό δελτίο πέρυσι, θα περιοριστούν στα 386. Μειώνονται κατά 20 τα τμήματα των Πανεπιστημίων και κατά 74 των ΤΕΙ.  

Η βάση του 10 θα επανέλθει;
Η βάση του 10 δεν θα επανέλθει φέτος. Θα εξετάσουμε την επαναφορά της στις επόμενες Πανελλήνιες εξετάσεις με οδηγό τις φετινές εξετάσεις.

* Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε σχεδιαγράμματα για το Σχέδιο "Αθηνά".

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved