nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 















 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Ψάχνει τη χαμένη... μπέσα του

Αθήνα 21.3.2014, 14:2

Προσπάθεια να ανακτήσει τη χαμένη... μπέσα του μη απολύοντας εκπαιδευτικούς της τεχνικής εκπαίδευσης, των οποίων η οκτάμηνη διαθεσιμότητα λήγει αύριο, δήλωσε στον ΑΝΤ1 ότι θα κάνει ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, παρότι υπάρχουν «δεσμεύσεις του παρελθόντος», όπως είπε.

Ο κ. Αρβανιτόπουλος ανέφερε ότι συνολικά σε διαθεσιμότητα τέθηκαν 1.850 εκπαιδευτικοί και για τους 1.600 από αυτούς έχουν βγει προσκλήσεις και αναμένεται να τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις. Για τους υπόλοιπους παραδέχθηκε ότι κινδυνεύουν να απολυθούν από τη Δευτέρα.

Να σημειωθεί ότι πριν από λίγο καιρό ο κ. Αρβανιτόπουλος διαβεβαίωνε τους εκπαιδευτικούς σε όλους τους τόνους ότι δεν πρόκειται να απολυθεί κανένας εκπαιδευτικός.

* Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης του υπουργού.




Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, στην εκπομπή Πρωινό Ant1 και το δημοσιογράφο, Γιώργο Παπαδάκη

Συνέντευξη στην εκπομπή Πρωινό Ant1 και στο δημοσιογράφο, Γιώργο Παπαδάκη, παραχώρησε σήμερα, 21 Μαρτίου 2014, ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.
Μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων δήλωσε τα εξής: 


Για τη διαθεσιμότητα
«Αντιλαμβάνομαι την εύλογη αγωνία και οργή των εκπαιδευτικών που δεν επανατοποθετούνται και οδηγούνται στην απόλυση. Και κάνουμε μία ύστατη προσπάθεια, γιατί είπαμε από την αρχή ότι δεν περισσεύει κανένας εκπαιδευτικός.

Από την αρχή είπαμε επίσης ότι άλλο κινητικότητα και άλλο απολύσεις. Γιατί η κινητικότητα, ως μέτρο, μπορεί να είναι ευεργετικό, για την αναδιάρθρωση του Δημοσίου. Θα ήθελα, πάντως, να σας θυμίσω, ότι πριν από ένα χρόνο, μιλούσαν για 7.500 εκπαιδευτικούς, που έπρεπε να απολυθούν από το Υπουργείο Παιδείας. 

Κάναμε αξιολόγηση των δομών μας, παρουσιάσαμε ένα στελεχιακό σχέδιο του Υπουργείου και πείσαμε την Τρόικα ότι, όχι μόνο δεν υπάρχουν αυτά τα νούμερα και δεν περισσεύει κανείς, αλλά και ότι μπορούμε να βάλουμε σε κινητικότητα – λόγω των μεταρρυθμίσεων που σχεδιάζουμε - γύρω στους 1800 ανθρώπους. Κάναμε επίσης περίπου 4500 μετατάξεις από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. 

Θα σας πω, λοιπόν, πού βρισκόμαστε σήμερα. Αρχικά, ήταν ένας αριθμός 2.500 εκπαιδευτικών που βρήκαν σε διαθεσιμότητα που με τις εξαιρέσεις  έφτασε στους  1850. Για τους 1600, ήδη έχουν βγει προσκλήσεις και τοποθετούνται. 
Για να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα με τους χρόνους, πέρασε και τροπολογία στη Βουλή, την περασμένη εβδομάδα, μέσα στο σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ώστε, εφόσον έχουν γίνει οι προσκλήσεις, όταν εξαντληθεί ο χρόνος, να μην χάσουν τη δουλειά τους. 

Τώρα, έχουν μείνει 250 συνάδελφοι. Για τους 250 αυτούς εκπαιδευτικούς, εμείς, τον περασμένο μήνα, με Νομοσχέδιο που περάσαμε, δημιουργήσαμε κενές οργανικές θέσεις. Γιατί υπάρχουν πράγματι κενά. Στους χώρους της Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, στους χώρους της κατάρτισης, στις δομές του Υπουργείου Παιδείας. 

Εκεί, λοιπόν, υπάρχει ένα θέμα γενικότερο, το οποίο αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση στο σύνολό της και πρέπει να το δούμε, διότι η Κυβέρνηση βρίσκεται αυτή τη στιγμή και αντιμετωπίζει κάποιες δεσμεύσεις, που έγιναν από προηγούμενες Κυβερνήσεις, όσον αφορά ορισμένους αριθμούς διαθεσιμοτήτων, ορισμένους αριθμούς απολύσεων. Εκεί, λοιπόν, είναι ένα ζήτημα και ένα πρόβλημα, το οποίο αντιμετωπίζουμε». 
Για την αξιολόγηση
«Για πρώτη φόρα, μετά από 32 χρόνια, άρχισε η αξιολόγηση. Το περασμένο Σαββατοκύριακο, επιμορφώσαμε τα επίπεδα διοίκησης των εκπαιδευτικών και η επιμόρφωση συνεχίζεται, για να  προχωρήσει η αξιολόγηση. Θα περίμενα από την ΟΛΜΕ να αγκαλιάσει την προσπάθεια της αξιολόγησης, όχι να σταθεί απέναντι.

Γιατί η αξιολόγηση, ήρθε να μας βοηθήσει όλους. Δηλαδή, να δούμε που υπάρχουν αδυναμίες στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αν δεν το αξιολογήσεις, πώς θα καταλάβεις τι πρέπει να βελτιώσεις; Και να δούμε ποιοι συνάδελφοι θέλουν επιμόρφωση και πού και να μπορέσουμε να βελτιώσουμε  τα πράγματα. Δεν είναι ούτε τιμωρία - γιατί υπάρχει μια προπαγάνδα ότι η αξιολόγηση  συνδέεται με τιμωρία και απολύσεις. Γ’ αυτό υπάρχουν άλλες διαδικασίες. Υπάρχει πειθαρχικό δίκαιο».

Για τις αλλαγές στο Λύκειο και την Τράπεζα Θεμάτων
«Κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν εξαντλούσαν τη διδακτέα ύλη, σπρώχνοντας τα παιδιά στα ιδιαίτερα και φροντιστήρια.  Εμείς τι λέμε τώρα; Έχοντας εξορθολογήσει τη διδακτέα ύλη, λέμε ότι ο καθηγητής θα έρχεται στις προαγωγικές εξετάσεις, θα βάζει δύο θέματα της επιλογής του και τα άλλα δύο θα προέρχονται από μια ψηφιοποιημένη Τράπεζα Θεμάτων.  Με αυτή την αλλαγή, αναγκάζονται οι πάντες να έχουν διδάξει όλη την ύλη. Αλλιώς μπορεί να εκτεθούν. Αφορά μόνον την εφετινή Α’ Λυκείου και όχι της εφετινές Πανελλαδικές ».


Για την Επαγγελματική Εκπαίδευση
«Έχουμε κάνει μια σημαντική μεταρρύθμιση, συνολικά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Γιατί η Επαγγελματική Εκπαίδευση, τα τελευταία 30 χρόνια ήταν το αποπαίδι.  Όλοι θελαν να γίνουν γιατροί, δικηγόροι, να περάσουν στο Πανεπιστήμιο και να μπουν στο Δημόσιο. Αυτό τι αποτέλεσμα είχε; Να έχουμε πολίτες, οι οποίοι στερήθηκαν από δεξιότητες, με αποτέλεσμα, φυσικά, την ανεργία.  

Κάναμε, λοιπόν, μια συνολική μεταρρύθμιση, μαζέψαμε τα γνωστικά αντικείμενα στα ΤΕΙ, ώστε να είναι  γνωστικά αντικείμενα Τεχνολογικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, νέες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, τον 4ο χρόνο της Μαθητείας, μία συνολική τομή, για να μπορέσουν τα παιδιά να έχουν επιλογές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Άλλωστε εφέτος διπλασιάστηκαν οι μαθητές των δημοσίων ΙΕΚ από 5500 χιλιάδες σε 12.000, ξεκινάμε τη λειτουργία των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και αυτά αποδεικνύουν  ότι εμείς αναβαθμίσαμε την τεχνική εκπαίδευση και την επαγγελματική κατάρτιση». 

Για την εισαγωγή των μαθητών από τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
«Υπήρχε μια ρύθμιση, ώστε οι πολύτεκνοι και οι τρίτεκνοι, να μπαίνουν σε επιπλέον θέσεις, με χαμηλότερους βαθμούς. Εμείς τι κάνουμε τώρα; Γιατί νομίζω, είναι δικαιότερο, γιατί  ανταγωνίζονται με όλους και παίρνουν ελεύθερα μετεγγραφή.  Κατατίθεται την επόμενη εβδομάδα, μέσα στο Νομοσχέδιο  του Υπουργείου, για την Έρευνα και την Τεχνολογία».

Για τη διαγραφή των αιώνιων φοιτητών
«Να δούμε πρώτα απ’ όλα, τι λέει ο νόμος: Λέει ότι αυτοί, οι οποίοι έχουν εισαχθεί πριν από το 2006 - δηλαδή κοντεύουν να συμπληρώσουν δεκαετία πια - και αν είναι ανενεργοί πρέπει μετά την εξεταστική του Σεπτεμβρίου έως το τέλος του 2014 να διαγραφούν. 
  
Σας θυμίζω ότι  τα τελευταία δύο χρόνια, εμείς νομοθετήσαμε αλλεπάλληλες εξεταστικές, για αυτούς που έχουν δυσκολίες να αποφοιτήσουν για να μπορέσουν σιγά σιγά, να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, δίνοντας τα μαθήματα που τους απομένουν. Όμως οι αιώνιοι φοιτητές, οι πραγματικά αιώνιοι, δεν γίνεται να επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, είναι θέμα τάξεως αλλά και κόστους». 
 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved