ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κ. ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΡΑΜΑΝΟΥ
Πέμπτη 2 Μαρτίου 2006
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Κυρίες και κύριοι, καλημέρα σας. Πριν δώσουμε το λόγο στο Γενικό Γραμματέα για να σας ανακοινώσει τον αριθμό των εισαγομένων στις ανώτατες πανεπιστημιακές και τεχνικές σχολές, μια ανακοίνωση. Η Υπουργός Παιδείας Κα Μαριέττα Γιαννάκου συναντάται σε μια ώρα με τον Πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου.
Αμέσως μετά αναχωρεί για Λονδίνο προκειμένου να συμμετάσχει αύριο στην ημερίδα που διοργανώνει το Ελληνοβρετανικό Οικονομικό Επιμελητήριο, με θέμα : «Ελλάδα: Στρατηγικός εταίρος στη Ν.Α. Ευρώπη». Στην ίδια εκδήλωση συμμετέχουν ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιώργος Αλογοσκούφης, ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης και άλλοι παράγοντες της οικονομικής και πολιτικής ζωής της χώρας.
Ο κ. Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Καθηγητής κ. Ανδρέας Καραμάνος έχει το λόγο.
Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Ανακοινώσαμε σήμερα τους αριθμούς των εισακτέων στα Πανεπιστήμια, τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τις στρατιωτικές Σχολές και γενικά όλα τα Τμήματα εκείνα που περιλαμβάνονται στο μηχανογραφικό συν τα 2 τμήματα της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.
Από τη φετινή χρονιά αυξάνεται το ποσοστό θέσεων του αριθμού εισακτέων των κατόχων πτυχίου β’ κύκλου εσπερινών, Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων από 0,5% σε 1%, δηλαδή διπλασιάζεται, για όλα τα Τμήματα των ΤΕΙ, της ΑΣΠΕΤΕ, των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης και των Σχολών και Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού.
Ειδικότερα, με βάση τη σχετική Υπουργική Απόφαση, οι θέσεις εισακτέων προσδιορίζονται ως εξής: στα Πανεπιστήμια της χώρας 36.685, στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και μαζί με την ΑΣΠΑΙΤΕ 42.270, στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης 120.
Συνολικά ο αριθμός των θέσεων των εισακτέων στην Ανώτατη Εκπαίδευση και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης για το προσεχές ακαδημαϊκό έτος 2006-2007 ανέρχεται σε 79.075 έναντι 76.895 που ήταν πέρυσι. Σημειώστε το νούμερο διότι δεν είναι στο Δελτίο Τύπου.
Οι αυξήσεις στις θέσεις εισακτέων που ζήτησαν τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ έγιναν δεκτές σε αντίθεση με τις μειώσεις που ζητούν, που έγιναν κατ’ ελάχιστον δεκτές και σύμφωνα με την πάγια τακτική που εδώ και πολλά χρόνια ακολουθείται από την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου σε ορισμένες Σχολές στις οποίες υπάρχει υπερπληθώρα πτυχιούχων.
Αν στον παραπάνω αριθμό των 79.075 εισακτέων υπολογιστούν και οι θέσεις εισακτέων για τις στρατιωτικές σχολές, 1066 για φέτος, έναντι 1.151 πέρυσι, για τις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας 1943, κατ’ εκτίμηση, για τις σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας 20 φέτος έναντι 30 πέρυσι και για τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, που κατ’ εκτίμηση κι αυτοί ανέρχονται σε 1.164, τότε ο συνολικός αριθμός εισακτέων, θα διαμορφωθεί τελικά στις 83.268 έναντι 81.267 -σημειώστε το νούμερο- που ήταν πέρυσι, δηλαδή αύξηση συνολική 2001 υποψήφιοι περισσότεροι, θέσεις μάλλον περισσότερες φέτος, αύξηση ποσοστιαία 2,46% σε σχέση με τα περσινά.
Μέσα σ’ αυτό τον αριθμό των 83.268 περιλαμβάνονται και οι 200 εισακτέοι στα Τμήματα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Εικαστικών Τεχνών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών που ως γνωστόν δεν συμπεριλαμβάνονται στο μηχανογραφικό επειδή δίνουν ειδικές εξετάσεις.
Από τον ανωτέρω συνολικό αριθμό των 83.268 διατίθενται 67.684 θέσεις στους μαθητές της Γ’ τάξης του ενιαίου Λυκείου που αντιστοιχούν στο 90% των θέσεων των Πανεπιστημίων, των στρατιωτικών και των αστυνομικών Σχολών και στο 74,5% των θέσεων των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης και των Σχολών των Ακαδημιών της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού.
Τις θέσεις αυτές αναμένεται να διεκδικήσουν 98.140 περίπου εν δυνάμει υποψήφιοι. Αυτός ο αριθμός προκύπτει ως άθροισμα των 79.965 μαθητών της Γ΄ τάξης του Λυκείου που θα υποβάλουν τελικά μηχανογραφικό δελτίο συν 18.175 απόφοιτοι προηγούμενων ετών που υπολογίζεται ότι θα λάβουν φέτος μέρος στις εξετάσεις.
Παράλληλα 8.304 θέσεις διατίθενται στους κατόχους απολυτηρίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις των μαθημάτων της τελευταίας τάξης των ημερησίων ενιαίων Λυκείων, που εξετάστηκαν σε εθνικό επίπεδο το έτος 2005 και παλαιότερα και δεν λαμβάνουν μέρος φέτος και οι οποίες αντιστοιχούν στο 10% των θέσεων των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ, των στρατιωτικών και αστυνομικών Σχολών, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης και των Σχολών των Ακαδημιών της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού.
Τις θέσεις αυτές αναμένεται να διεκδικήσουν κατά προσέγγιση 18.000 υποψήφιοι. Επίσης διατίθενται 6.638 στους κατόχους πτυχίου β’ κύκλου ημερήσιων Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων που θα λάβουν μέρος στις ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις των τριών μαθημάτων και οι οποίες αντιστοιχούν στο 14,5% των θέσεων των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών, των Σχολών Αστυφυλάκων και των Σχολών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.
Αυτές τις θέσεις αναμένεται να διεκδικήσουν περίπου 32.000 φετινοί μαθητές της τελευταίας τάξης του β’ κύκλου ΤΕΕ και απόφοιτοι προηγούμενων ετών που θα υποβάλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο.
Επιπρόσθετα 442 θέσεις στους κατόχους πτυχίου β’ κύκλου Εσπερινών ΤΕΕ. Όπως είπαμε στην αρχή αυτές οι θέσεις είναι αυξημένες φέτος και οι οποίες αντιστοιχούν στο 1% των θέσεων των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης κλπ.
Τις θέσεις αυτές αναμένεται να διεκδικήσουν περίπου 4.000 μαθητές και απόφοιτοι εσπερινών ΤΕΕ που θα υποβάλλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο. Και τέλος 844 θέσεις πέρα από τον αριθμό των εισακτέων οι οποίες διατίθενται για τους μαθητές και αποφοίτους των εσπερινών ενιαίων λυκείων που θα διαγωνιστούν φέτος σε εθνικό επίπεδο στα οικεία μαθήματα της 4ης τάξης των λυκείων αυτών.
Θα θέλαμε να προσθέσουμε ότι στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο θα περιλαμβάνεται στο πρώτο επιστημονικό πεδίο το νέο Τμήμα θεωρητικών σπουδών τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.
Οι εξετάσεις υπολογίζεται ότι θα λάβουν χώρα ως συνήθως το δεύτερο 15νθήμερο του Μαΐου. Ακόμη δεν είμαστε σε θέση να προσδιορίσουμε την ακριβή ημερομηνία, αλλά θα την ανακοινώσουμε το συντομότερο δυνατό και να ολοκληρωθούν το πρώτο 10ήμερο του Ιουνίου 2006.
Να περιγράψουμε τι περιλαμβάνεται στους φακέλους σας. Όπως βλέπετε περιλαμβάνονται αρκετοί πίνακες. Ο πρώτος πίνακας περιλαμβάνει τον αριθμό των εισακτέων για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις άλλες σχολές κατά επιστημονικό πεδίο.
Όπου στην πρώτη στήλη έχουμε το συνολικό αριθμό των εισακτέων. Στη δεύτερη στήλη έχουμε τις θέσεις που αναλογούν σε αυτούς, το 90% δηλαδή του Ενιαίου Λυκείου.
Στην τρίτη στήλη οι θέσεις που διατίθενται για το 10% -για το καθένα τμήμα. Και βεβαίως στην τελευταία στήλη αυτούς επιπλέον τους εισακτέους που θα προκύψουν από τα εσπερινά ενιαία λύκεια, καθ’ υπέρβαση του αριθμού.
Οι ενδιάμεσες δύο στήλες είναι οι θέσεις από τα ημερήσια και τα εσπερινά ΤΕΕ που όπως θα δείτε, είναι κενές οι στήλες για την περίπτωση των πανεπιστημίων και βεβαίως είναι γεμάτες για τα ΤΕΙ.
Επομένως, είναι κατά επιστημονικό πεδίο και βεβαίως όπου είναι συνδυασμοί επιστημονικών πεδίων, αναφέρονται και αυτοί στο τέλος.
Θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή στους τελικούς αριθμούς στην τελευταία σελίδα αυτής της δέσμης των πινάκων, που λέει, το αναμενόμενο γενικό σύνολο με στρατιωτικές Σχολές κλπ. 83.268 που προκύπτει ως άθροισμα της 2ης, 3ης, 4ης και 5ης στήλης. Η τελευταία δεν αθροίζεται επειδή είναι καθ’ υπέρβαση.
Σας το λέω γιατί εάν κάνετε το άθροισμα θα δείτε ότι δεν βγαίνει 83.268, βγαίνει 83.068, αλλά το 200 βγαίνει επειδή έχουμε προσθέσει και τους 200 εισακτέους στα δύο τμήματα Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών –για να μην μπερδευτείτε στα αθροίσματα, υπάρχει σχετική υποσημείωση. Αυτά αφορούν τον πρώτο πίνακα.
Ο δεύτερος πίνακας, που είναι δέσμη πινάκων, αφορά την εξέλιξη του αριθμού των εισακτέων σε όλα τα τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ από το 1998 έως το 2006 που θα σας επιτρέπει να κάνετε τις σχετικές έρευνες και να βγάλετε τα αντίστοιχα συμπεράσματα.
Θα δείτε για παράδειγμα, ότι ο συνολικός αριθμός των εισακτέων φέτος είναι μειωμένος στα πανεπιστήμια του κέντρου και της Θεσσαλονίκης, κατά γενικό κανόνα με ελάχιστες εξαιρέσεις και αυξημένος στα περιφερειακά πανεπιστήμια.
Και βεβαίως η λογική –επειδή είναι σίγουρο ότι θα ρωτήσετε- γιατί έγινε αυτό, η λογική είναι ότι μειώσαμε τους αριθμούς εισακτέων στα τμήματα εκείνα που υπάρχει σημαντική ζήτηση για μετεγγραφές. Με αυτό τον τρόπο δηλαδή θέλαμε λίγο να ελαφρύνουμε τα Τμήματα τα οποία θα δεχτούν επιπλέον και μετεγγραφομένους φοιτητές από την Περιφέρεια. Αυξήσαμε της Περιφέρειας, μειώσαμε κέντρου και Θεσσαλονίκης.
Θα δείτε επίσης σε ό,τι αφορά τα τμήματα των ΤΕΙ, ότι αυξήθηκε ο αριθμός των εισακτέων στα τμήματα εκείνα που πέρσι είχαμε μεγάλο αριθμό κάτω από τη βάση, κάτω από το 10. Όπως αυξήθηκε και ο αριθμός των εισακτέων στα περιφερειακά τμήματα των ΤΕΙ. Αυτές είναι ορισμένες γενικές διαπιστώσεις.
Και τέλος, υπάρχουν πίνακες που περιλαμβάνουν τους εισακτέους το 2005, τις αντίστοιχες προτάσεις των πανεπιστημίων για το 2006, την τελική πρόταση του ΥΠΕΠΘ για το 2006, την οποία σας αναφέρουμε. Και μια τελευταία στήλη που έχει την αυξομείωση τελικά η οποία παρατηρείται σε κάθε ένα από τα ΑΕΙ.
Θα έχετε το χρόνο να ασχολείται οι ίδιοι. Νομίζω ότι το υλικό είναι πλούσιο για να εξαγάγετε τα συμπεράσματά σας και τώρα είμαστε στην διάθεσή σας για τυχόν απορίες.
Φ. ΝΑΚΟΣ (ΝΕΤ): Θα ήθελα να κάνω την εξής ερώτηση αρχικά. Κάνατε λόγο για μείωση του αριθμού εισακτέων σε κάποια τμήματα και μέσα στο Δελτίο Τύπου υπάρχει και μια αναφορά για υπερπληθώρα πτυχιούχων. Θα μπορούσαμε να πούμε ειδικά σε ποιες σχολές παρατηρείται αυτή η υπερπληθώρα πτυχιούχων και υπήρξε μείωση φέτος; Ενδεικτικά να αναφέρουμε.
Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Δεν έγινε κάποια δραστική παρέμβαση σε επίπεδο συνόλου χώρας. Δηλαδή να πούμε ότι είχαμε ομοειδή Τμήματα νομικών, ιατρικών, ή παιδαγωγικών Τμημάτων και αθροίζοντας αυτά βγάζουμε ένα σύνολο χώρας.
Δεν υπήρξε δραστική μείωση, ή δραστική αύξηση σε κάποιο από τα σε σύνολο χώρας ανά κατηγορία επιστημών. Υπήρξε μόνο ανακατανομή μεταξύ Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων του αριθμού των εισακτέων.
Ελαφρά αύξηση ίσως στα παιδαγωγικά Τμήματα λόγω ακριβώς των μεγάλων απαιτήσεων που υπάρχουν σε δασκάλους τα τελευταία χρόνια. Ελαφρά μείωση στα ιατρικά Τμήματα, αλλά γενικά επαναλαμβάνω, δεχτήκαμε τις προτάσεις των Τμημάτων εκεί που ήταν αυξημένος ο αριθμός, όπου υπήρχε αύξηση και υπήρχαν τέτοιες προτάσεις από θεολογικά Τμήματα, από ορισμένα καινούργια Πανεπιστήμια που είχαν αύξηση του αριθμού των εισακτέων, εκεί τα κάναμε δεκτά, αλλά γενικά σας επαναλαμβάνω κάποια δραστική παρέμβαση στο συνολικό αριθμό αναμενόμενων πτυχιούχων ανά κλάδο επιστήμης δεν υπήρξε δραστική. Μικρές αυξομειώσεις υπήρξαν.
Μ. ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ (ΕΘΝΟΣ): Ήθελα να ρωτήσω ποια είναι συνολικά η αύξηση για τα περιφερειακά ΤΕΙ κυρίως, ή και για τα τμήματα των πανεπιστημίων, σχετικά με την ανακατανομή που έγινε. Και δεύτερον, τελικά θα έχει κάποιο αντίκρισμα αυτή η αύξηση ειδικά στα τμήματα των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων με δεδομένο ότι αφορά κυρίως αυτά τα οποία πλήττονται από το βαθμολογικό πλαφόν που πέρσι δηλαδή οι βάσεις ήταν κάτω από τα 10.000 μόρια. Πώς θα καλυφθούν τελικά αυτές οι παραπάνω θέσεις;
Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Λογικό ήταν εκεί που είχαμε υψηλά ποσοστά αποτυχίας πέρσι, να αυξήσουμε τον αριθμό εισακτέων φέτος, ούτως ώστε να έχουμε μια αυξημένη πιθανότητα εισαγωγής υποψηφίων στα Τμήματα αυτά.
Βεβαίως εμείς αισιοδοξούμε ότι ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων, που θα έχουμε κάτω από το 10.000, ή από το συνολικό άθροισμα μορίων φέτος θα είναι μειωμένος σε σχέση με πέρσι, γιατί όλοι πλέον γνωρίζουν τους κανόνες του παιχνιδιού, γνωρίζουν ότι θα πρέπει να καταβάλουν μια ιδιαίτερη προσπάθεια να μπουν σε ΑΕΙ.
Υπενθυμίζω ότι ο λόγος για τον οποίο είχαμε ακόμη και σε Πανεπιστήμια έναν αριθμό αποτυχίας πέρσι, δηλαδή εισαγομένων κάτω από το 10, αφορούσε κυρίως Τμήματα ξένων γλωσσών, όπου απαιτείτο υψηλή επίδοση στο μάθημα της γλώσσας το συγκεκριμένο, ενώ ουσιαστικά σε όλα τα άλλα μαθήματα άλλοι έμπαιναν και με πολύ χαμηλές βαθμολογίες.
Φέτος γνωρίζοντας ότι μπαίνει η βάση, πιστεύουμε ότι θα καταβάλουμε μια ιδιαίτερη προσπάθεια γιατί θα έχουμε μειωμένο ποσοστό αποτυχίας.
¶ρα λοιπόν δύο πράγματα: και η καλή προετοιμασία των υποψηφίων και ο αυξημένος αριθμός εισακτέων σε τμήματα που είχαμε υψηλά ποσοστά κάτω από τη βάση πέρσι, ελπίζουμε ότι θα επιτρέψει την ομαλή λειτουργία αυτών των τμημάτων.
Τώρα στο πρώτο σας ερώτημα υπάρχουν οι σχετικοί πίνακες τους οποίους θα δείτε, που βλέπετε για παράδειγμα ότι στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο αριθμός των εισακτέων θα είναι μειωμένος κατά 265, στο Πολυτεχνείο κατά 70 κλπ., υπάρχει ειδικός πίνακας, δεν χρειάζεται να τον διαβάσω. Και παράλληλα υπάρχει αύξηση στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων κατά 120, στο Δημοκρίτειο 155, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης 190 κλπ. και υπάρχει και αντίστοιχος πίνακας στο ΤΕΙ, η τελική στήλη του οποίου σας δίνει τις τελικές αυξομειώσεις ανά Ίδρυμα.
Π. ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ (ΑΥΓΗ): Ήθελα να ρωτήσω, θεωρείτε ότι είναι θέμα τεμπελιάς, ότι τα παιδιά δηλαδή δεν διαβάζουν που έχουν τόσο υψηλά ποσοστά αποτυχίας; Διότι την τελευταία 10ετία έχουμε σταθερά τους μισούς περίπου υποψηφίους με βαθμολογία συνολική κάτω από τη βάση.
Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Δεν μίλησα εγώ για τεμπελιά. Όχι βέβαια.
Π. ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ (ΑΥΓΗ): Πού το αποδίδετε;
Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Εμείς κρίνουμε εκ του αποτελέσματος. Τώρα να αναλύσει κανείς τα αίτια που οι υποψήφιοι δεν πετυχαίνουν βαθμολογίες πάνω από 10, είναι πάρα πολύ πολύπλοκο και ανάγεται σε πάρα πολλά επίπεδα. Εγώ δεν θέλω να μπω στη λογική να πω πού ακριβώς οφείλεται αυτό το πράγμα.
Εγώ πιστεύω και γενικά η ηγεσία του Υπουργείου αισιοδοξεί, ότι γνωρίζοντας φέτος οι υποψήφιοι ότι θα υπάρχει αυτό το όριο θα καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια. Εάν κάποιος γνωρίζει ότι δεν υπάρχει όριο και θα καταφέρει να μπει και σε ένα ΤΕΙ με βαθμό 9, 7, 6 ή ακόμη και 5 με άριστα το 20, είναι γεγονός ότι δεν θα καταβάλει τόση προσπάθεια αν γνωρίζει άλλους κανόνες παιχνιδιού σαν κι αυτούς που τίθενται φέτος, οι οποίοι βεβαίως στοχεύουν και στη βελτίωση της ποιότητας του υλικού του ανθρώπινου δυναμικού, που θα μπει και θα είναι μεθαύριο φοιτητές και σπουδαστές Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Α. ΛΑΚΑΣΑΣ (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Παρατηρώ ότι στις προτάσεις των Ιδρυμάτων, πλην του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, δεν υπάρχει άλλο Πανεπιστήμιο το οποίο προτείνει αύξηση του αριθμού των εισακτέων.
Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Μίλησα για συγκεκριμένα τμήματα. Δεν μίλησα συνολικά ανά Ιδρυμα.
Α. ΛΑΚΑΣΑΣ (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ): Πώς κρίθηκε απαραίτητο να αυξηθεί, έστω κατά 640 άτομα ο αριθμός των εισακτέων στην Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, διότι στην Τεχνολογική Εκπαίδευση όσο και να τον αυξήσουμε εάν δεν πιάσουν τη βάση οι μαθητές είναι δώρον άδωρον. Αλλά αυτά τα 640 άτομα τα οποία θεωρείτε ότι θα καλυφθούν διότι στα πανεπιστήμια πάντα υπάρχουν εισακτέοι άνω του 10, πώς κρίθηκε ότι έπρεπε να γίνει αυτή η αύξηση;
Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Εάν καθίσετε και δείτε τις προτάσεις των Πανεπιστημίων των Τμημάτων πλέον, σε ορισμένα τμήματα είχαμε προτάσεις για αυξημένο αριθμό εισαγομένων. Ένα αυτό.
Ορισμένα τμήματα τα οποία ζητήσανε και τα ίδια αύξηση του αριθμού των εισακτέων, προσθέστε και τη μικρή αύξηση που βάλαμε σε παιδαγωγικά Τμήματα, νομίζω βγάζουμε συνολικά αυτό τον αριθμό για όλα τα πανεπιστήμια. Δεν έχουμε κάνει υπερβάσεις σε επίπεδο χώρας σημαντικές, θα τις έλεγα πολύ οριακές κάναμε για τα Πανεπιστήμια για παράδειγμα.
Εάν πιάσει κανείς ένα-ένα τα Τμήματα και δει στις προτάσεις σε σχέση με αυτά που αποφασίζουμε, θα δει ότι ουσιαστικά εκεί βασιζόμαστε για να έχουμε τη συνολική αύξηση των 640 ατόμων που είπατε. Εάν πιάσετε σχολή – σχολή νομίζω θα τα βρείτε.
|