ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Επιστολές Επιστροφή    
Επιστολή προς ΟΛΜΕ: Γιατί αυτή η εύνοια στους αναπληρωτές; (16/11/05)

Αθήνα 16.11.2005, 12:24
Επιστολή προς την ΟΛΜΕ σχετική με την εν γένει στάση της Ομοσπονδίας απέναντι στους διορισμούς των εκπαιδευτικών, μας έστειλε αναγνώστης μας.

Το πλήρες κείμενο έχει ως εξής:


ΠΡΟΣ ΟΛΜΕ
Περί διορισμών

Αγαπητοί κύριοι,
Διαπιστώνω ότι οι θέσεις σας τάσσονται συνεχώς υπέρ των αναπληρωτών. Κατανοώ κάποιες από αυτές. Δυστυχώς δεν λαμβάνετε υπόψη πως με τα μέτρα του Ν.3255/2004, μαζί με αναπληρωτές που απέκτησαν αυτό το δικαίωμα από τη σειρά τους στην επετηρίδα (και γι`αυτούς δεν έχω ιδιαίτερη αντίρρηση), ευνοούνται πολλοί, πάρα πολλοί, που απέκτησαν προϋπηρεσία με μη διαφανή τρόπο.

Για παράδειγμα, στους 365 αναπλ. ΠΕ03 του πίνακα του 30-μήνου περιλαμβάνονται 1 με πτυχίο το 2000, 3 το 1999, 6 το 1998, 10 το 1997, 16 το 1996, 14 το 1995, 11 το 1994, 20 το 1993, 14 το 1992, 19 το 1991, 20 το 1990, 23 το 1989, 15 το 1988, 17 το 1987, 34 το 1986, 39 το 1985, 73 το 1984, 18 το 1983, 11 προ του 82.
(Οι μόνιμοι διορισμοί από την επετηρίδα σταμάτησαν σε αυτούς με πτυχία το 83. Μήπως θα πρέπει να ζητήσετε από το υπουργείο να μας εξηγήσει με ποιο τρόπο, και σε ποιο κλάδο προσφέρθηκαν οι παραπάνω προϋπηρεσίες; Έχουν κληθεί όλοι από το υπουργείο, ακολουθώντας κάποια σειρά;)

Για αυτούς τους 365 έχουμε :

                   ΣΥΜΜΕΤ.   ΕΠΙΤΥΧ.    ΑΠΟΤΥΧ.
ΑΣΕΠ 05          80                19                 61
ΑΣΕΠ 02         184               72                112
ΑΣΕΠ 00           -                  36                  -
ΑΣΕΠ 98           -                  27                  -

Προτάσσετε ως επιχείρημα την διδακτική εμπειρία. Όταν αυτή δεν στέκεται ικανή, ούτε μόνη της, ούτε με την παροχή προσαύξησης στους αναπληρωτές, να κατατάξει τους τελευταίους στους διοριστέους, απαιτείτε να δημιουργηθούν πίνακες, από τους οποίους να προσλαμβάνονται, ως μόνιμοι, οι αναπληρωτές, ανεξαρτήτως της συμμετοχής τους σε διαγωνισμό. Τα καταφέρατε.
(Οι επαναλαμβανόμενοι επιτυχόντες, αλλά και άλλοι υποψήφιοι, λέτε να μην έχουν διδακτική εμπειρία; Οι εκπαιδευτικοί που δεν έλαβαν το επίσημο χρίσμα της δημόσιας εκπαίδευσης, είτε ως μόνιμοι, είτε ως αναπληρωτές, δεν είναι συνάδελφοι σας; Κύριε Καλομοίρη, σε κάλεσμα σας στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ της 9ης Νοεμβρίου 2005, αναφέρεστε στους
«αδιόριστους συναδέλφους» σας. Ποιούς εννοείτε; )

Από εδώ και πέρα, όμως, αφού διοριστούν οι έχοντες μεγάλη προϋπηρεσία αναπληρωτές, την οποία μερικοί την απέκτησαν από το πουθενά, θα δούμε (σε ορισμένους κλάδους από του χρόνου) να διορίζονται άτομα με ένα ή δύο έτη αναπλήρωσης ή με τρεις χρονιές Π.Δ.Σ. ή με μια χρονιά αναπλήρωσης σε σχολεία εκτός υπουργείου, χωρίς αντικειμενικά κριτήρια πρόσληψης, αντιθέτως ευνοιοκρατικά, να διορίζονται, εις βάρος συναδέλφων που κέρδισαν με την προσπάθεια τους θέση στους επιτυχόντες του διαγωνισμού και εξαιτίας των ποσοστώσεων δεν διορίζονται.

Αν έχετε κάνει μελέτη, τεκμηριωμένη, που να αποδεικνύει τα πλεονεκτήματα διδασκαλίας τέτοιου είδους αναπληρωτών, σας παρακαλώ να μου την κοινοποιήσετε και να την δημοσιοποιήσετε.
(Έχω υπόψη μελέτη των κ.κ. Ανδρέου Απ. και Κουτούζη Εμμ., που έγινε από το Κλαδικό Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο του ΙΝ.Ε.\ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ και χρηματοδοτήθηκε από το Κέντρο Εκπαιδευτικής ΄Ερευνας, η οποία αναφέρεται στους έχοντες μεγάλη προϋπηρεσία και φυσικά, λόγω του έτους που έγινε, το 2002, δεν λαμβάνει υπόψη τα καινούρια δεδομένα.)

Στον αντίποδα, υπάρχουν συνάδελφοι επιτυχόντες του διαγωνισμού, δις, τρις και τετράκις, για τους οποίους δεν κάνετε ποτέ καμία αναφορά, η πλειοψηφία των οποίων δεν ευνοείται ιδιαίτερα από προσαυξήσεις. Για παράδειγμα, υπάρχουν περί τους 70 μαθηματικοί, τρις και τετράκις επιτυχόντες του διαγωνισμού, με μέση ηλικία τα 41 έτη. Υπάρχουν ακόμα 220 μαθηματικοί, δις επιτυχόντες. Υπάρχουν, περί τους 90, θεολόγοι τρις και τετράκις επιτυχόντες, κ.λ.π. . Οι περισσότεροι δεν έχουν διοριστεί λόγω εφαρμογής των ποσοστώσεων, είτε επειδή δεν είχαν αρκετή προσαύξηση στη βαθμολογία τους .

Όσο και αν οι θέσείς σας είναι κατά του διαγωνισμού, έχει επαναληφθεί 4 φορές. Έχουν δημιουργηθεί, λοιπόν, κάποια δεδομένα για τα οποία και, σαφώς, οφείλετε να λάβετε θέση.

Αίτημά σας είναι η κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, και θα μπορούσα να συμφωνήσω, αν έβλεπα να αναπτύσσετε τα επιχειρήματά σας για αυτήν την κατάργηση, τα οποία και περιμένω με ενδιαφέρον.

Αν το κράτος ανακάλυψε ότι ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ δεν προσλαμβάνει καλούς εκπαιδευτικούς, είχε 2 επιλογές. Ή να προσπαθήσει να τον βελτιώσει, πράγμα δύσκολο, αλλά δεν είδα καμιά προσπάθεια, ή να τον σταματήσει και να βρει άλλον, διαφανή και αδιάβλητο, τρόπο μονίμων διορισμών. Από τη στιγμή που προχώρησε στη διεξαγωγή του, αυτομάτως δημιουργούνται κάποια δεδικασμένα τα οποία δυστυχώς παραμερίζονται, πάντα, εις βάρος των επιτυχόντων.

Γνωρίζετε ότι στους πίνακες αναπληρωτών υπάρχουν πολλοί που μετέφεραν προϋπηρεσία από άλλους κλάδους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, θεολόγοι ΠΕ01 που διορίστηκαν μέσω 30-μήνου από μαθήματα ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ σε Τ.Ε.Ε. . Ας έχουν πτυχία μετά από άλλους, τετράκις επιτυχόντες ΑΣΕΠ, που ουδέποτε κλήθηκαν για αναπληρωτές. Ας είναι αποτυχόντες του διαγωνισμού. (Αν θέλετε ονόματα, μπορώ να σας δώσω, αν και κανονικά θα έπρεπε να ζητήσετε από το υπουργείο την κατάσταση με τα ονόματα όλων των διοριζομένων μέσω προϋπηρεσίας και αφού την ελέγξετε να καταγγείλετε τέτοιες καταστάσεις.)

Οι κλάδοι ΠΕ04, ΠΕ03, αλλά και ΠΕ02, ΠΕ01 και άλλοι, είναι γεμάτοι από συναδέλφους με προϋπηρεσία στην πληροφορική, και σε σχολεία (Ναυτικά, Μουσικά, Εκκλησιαστικά, Σιβιτανίδειος, φυλακών, ολοήμερα, κ.λ.π. ) όπου οι προσλήψεις δεν τηρούσαν κανόνες. Εκτός αυτού, δεν δίνονται ίσες ευκαιρίες σε όλους, αφού τα παραπάνω σχολεία, όπως και τα ιδιωτικά σχολεία, δεν βρίσκονται σε όλες τις περιοχές και επομένως είναι προφανές ποιοι ευνοούνται. Έχετε ιδέα για την έκταση του φαινομένου;

Το νομοσχέδιο του κ. Στεφανή για την εισαγωγή των ιατρών στην ειδικότητα, παρόμοιο του οποίου, όπως διάβασα σε εφημερίδα των Αθηνών, θα κατατεθεί στη Βουλή αυτές τις μέρες, προέβλεπε την εισαγωγή των υποψηφίων κατόπιν διαγωνισμού, στον οποίο θα πριμοδοτείται ο χρόνος αναμονής στην επετηρίδα σε ποσοστό 15%, παράλληλα με την εφαρμογή ποσοστώσεων, που σταδιακά θα αυξάνονται υπέρ του διαγωνισμού. Θεωρώ πως, αν παρόμοιο ίσχυε και για τους εκπαιδευτικούς, από το 98, οι αδικίες, οι διαμαρτυρίες και οι παρατυπίες δεν θα έβρισκαν πρόσφορο έδαφος.

Μια δική μου πρόταση που, τουλάχιστον αρχικά, θα αποτρέψει διορισμούς νέων πτυχιούχων που ευνοήθηκαν τα τελευταία χρόνια με την πρόσληψη τους ως αναπληρωτές με όχι διαφανή τρόπο, και παράλληλα θα αποκαταστήσει συναδέλφους επιτυχόντες μη διοριστέους του ΑΣΕΠ είναι ,στον πίνακα μονίμων διορισμών του 40%, να μετρήσουν αθροιστικά και τα μόρια άνω της βάσης στους προηγούμενους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ , ταυτόχρονα με τα μόρια προϋπηρεσίας.

Σας παρακαλώ να την σκεφτείτε και να δημοσιοποιήσετε τη γνώμη σας.

Ευχαριστώ
Θρ. Παπαγγελής
Εις εκ των, εν δυνάμει, συναδέλφων σας.

Υ.Σ. Οι αναπληρωτές καρπώθηκαν το δίκιο όλων, όσοι ήταν εγγεγραμμένοι στην επετηρίδα, όταν ξαφνικά ο 2525/97 τους υποχρέωσε να δώσουν εξετάσεις, χωρίς να έχουν ενημερωθεί ποτέ, ούτε για τις εξετάσεις, ούτε για το ότι η αναπλήρωση θα χριστεί προσόν διορισμού. Οι παλαιοί αναπληρωτές έχουν μερίδιο σε αυτό το δίκιο. Οι νεώτεροι, όμως;

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved