Αθήνα 26.3.2008 Στον γραπτό διαγωνισμό των εκπαιδευτικών αναφέρεται αναγνώστριά μας.
Διαβάζω κατά καιρούς διάφορα δημοσιεύματα για το διαγωνισμό των εκπαιδευτικών και έχοντας λάβει μέρος σε αυτόν, ως φιλόλογος κλασικού τμήματος φιλολογίας, θα ήθελα να εκφράσω δημόσια την αγανάκτησή μου.
Η κατάσταση αυτή τη στιγμή στην δημόσια εκπαίδευση είναι... τουλάχιστον απογοητευτική! Όπως και ο τρόπος και το περιεχόμενο της εξέτασης για την "επιλογή" εκπαιδευτικών.
Θα σταθώ σε δύο σημεία που εμένα με εξοργίζουν, αλλά κανείς δεν τα θίγει: Πρώτον: Ως φιλόλογοι στο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις και απόφοιτοι των ιστορικών - αρχαιολογικών τμημάτων, καθώς και απόφοιτοι φιλοσοφικών τμημάτων και ψυχολογίας. Σε θέσεις όμως του ευρύτερου δημοσίου τα πτυχία των φιλολόγων δεν νοούνται ως ισότιμα με των ιστορικών και της φιλοσοφικής! Οι φιλόλογοι εδώ είναι "άλλος" κλάδος. Δεύτερον: Στους δύο τελευταίους διαγωνισμούς των εκπαιδευτικών ως υποχρεωτικό γνωστικό αντικείμενο προστέθηκε η ιστορία, με "ανοικτή" ύλη, όταν σε πάρα πολλά σχολεία το μάθημα της ιστορίας το διδάσκουν καθηγητές γαλλικών και αγγλικών!
Και σαν να μην φτάνει η χαοτική κατάσταση με τους άνεργους εκπαιδευτικούς, οι κύριοι που κάθονται στα γραφεία τους και βγάζουν σχέδια ανακοίνωσαν φέτος ότι για τις θέσεις των κλάδων μαθηματικών και φυσικών θα προσθέσουν και άλλα πτυχία.
Με λυπεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι κανείς δεν αναφέρεται στα παραπάνω και δεν διαμαρτύρεται για αυτά. Αδικαιολόγητη απάθεια!
|