Αθήνα 29.5.2008, 07:02 Στην μη αναγνώριση τίτλων βασικών σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ως δεύτερων στις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, αναφέρεται αναγνώστης μας (τα στοιχεία του είναι στη διάθεση της εφημερίδας).
Δυστυχώς πέρα από τη δημοσιοποίηση δεν μπορούμε να προσφέρουμε άλλη βοήθεια, όπως μας ζητάει ο αναγνώστης, καθώς το θέμα που θίγει εντάσσεται στα παράλογα του συστήματος προσλήψεων, που είναι μάλιστα θεσμοθετημένα. Θα βοηθούσε ίσως τον προβληματισμό και θα αποδείκνυε ότι στις προσλήψεις συχνά έχουμε να κάνουμε με δύο μέτρα και δύο σταθμά, αν στις εύστοχες παρατηρήσεις του αναγνώστη προσθέταμε μία επιπλέον: ένας απόφοιτος Λυκείου μπορεί να χρησιμοποιήσει τίτλο σπουδών ΙΕΚ και μάλιστα διετούς διάρκειας, τη στιγμή που ένας απόφοιτος ΤΕΙ δεν μπορεί να χρημοποιήσει πανεπιστημιακό τίτλο τετραετούς διάρκειας.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής είναι το εξής:
Αγαπητοί κύριοι είναι η πρώτη φορά που επικοινωνώ μαζί σας ελπίζοντας στην επίλυση του προβλήματός μου, μιας και οι προγενέστερες επικοινωνίες που είχα με τον ΑΣΕΠ απέβησαν άκαρπες. Τυγχάνω κάτοχος δύο τριτοβάθμιων πτυχίων: 1. Τμήματος Λογιστικής Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης του ΑΤΕΙ Σερρών 2. Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Στις διάφορες προκηρύξεις όμως δεν μου μοριοδοτείται το δεύτερο πτυχίο μου. Ειδικότερα ορίζεται ότι «Ως δεύτερος τίτλος σπουδών σε αντικείμενο συναφές με το γνωστικό αντικείμενο θέσεων των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ και της αυτής εκπαιδευτικής βαθμίδας με τον τίτλο σπουδών που απαιτείται σύμφωνα με την προκήρυξη, θεωρείται μόνο τίτλος ΑΕΙ (ΠΕ) προκειμένου για θέσεις Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΠΕ) και μόνο τίτλος ΤΕΙ (ΤΕ) Προκειμένου για θέσεις Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ)».
Συνεπώς, εγώ που κατέχω έναν τίτλο ΑΤΕΙ και έναν τίτλο ΑΕΙ λαμβάνω μόρια μόνο για τον έναν εκ των δύο τίτλων μου (ανάλογα με την προκηρυχθείσα θέση για την οποία θα υποβάλλω αίτηση υποψηφιότητας). Η μη μοριοδότηση βασίζεται στην αιτιολογία ότι οι εν λόγω δύο τίτλοι ΔΕΝ είναι του ίδιου εκπαιδευτικού επιπέδου. Σύμφωνα όμως με το ΦΕΚ 114/11-6-2001 Νόμος 2916 άρθρο1 παρ.1.α για την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ σε ΑΤΕΙ ανήκουνε στο ίδιο εκπαιδευτικό επίπεδο. «Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: αα) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα πανεπιστήμια, πολυτεχνεία και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ββ) τον Τεχνολογικό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα».
Οι εν λόγω δύο τίτλοι σπουδών είναι σε συναφή γνωστικά αντικείμενα του ιδίου κλάδου. Η λήψη ενός δεύτερου πτυχίου, όπως είναι αυτονόητο, απαιτεί 4ετείς σπουδές και πολύ προσπάθεια και κανένας δεν έχει το δικαίωμα να απαξιώνει μια 4ετή πανεπιστημιακή φοίτηση, πολύ δε περισσότερο όταν ο δεύτερος τίτλος σπουδών είναι συναφούς γνωστικού αντικειμένου του ίδιου κλάδου.
Ακόμη όμως και αν δεν θεωρείται ότι ανήκουνε στο ίδιο εκπαιδευτικό επίπεδο θα έπρεπε να παρέχεται μοριοδότηση για το επιπλέον προσόν του δεύτερου τίτλου σπουδών! Είναι αδιανόητο να δίδονται μόρια στα τυχόν σεμινάρια ανέργων του ΟΑΕΔ και να μη μοριοδοτείται η κατοχή ενός πανεπιστημιακού πτυχίου 4ετούς φοίτησης και δή συναφούς αντικειμένου! Τα παραπάνω τα έξέθεσα στο ΑΣΕΠ στέλνοντας σχετική επιστολή (με Αρ. Πρωτ. 17...) ελπίζοντας στην αποκατάσταση της εν λόγω αδικίας.
Σε απάντηση το ΑΣΕΠ μου ανέφερε ότι "ο όρος της αυτής εκπαιδευτικής βαθμίδας με τον τίτλο σπουδών που απαιτείται σύμφωνα με την προκήρυξη ερμηνεύεται υπό το πρίσμα της διακρίσεως των φορέων παροχής Ανώτατης Εκπαίδευσης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και της διαφοροποιημένης αποστολής ενός εκάστου". Μου επισήμαναν επίσης ότι η εν λόγω ερμηνεία εδόθει από το ΑΣΕΠ για τις προκηρύξεις που εξεδώθησαν από 28/4/2004 και εφεξής. Υπό το πρίσμα όμως αυτό, δεν θα έπρεπε να δίδονται μόρια και στον Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που παρέχουν τα Πανεπιστήμια, δεδομένου ότι η αποστολή ενός Μεταπτυχιακού Τμήματος διαφοροποιείται ριζικά από την αποστολή ενός Προπτυχιακού τμήματος; Ομοίως υπό το πρίσμα που μου αναφέρανε, δεν θα έπρεπε να μοριοδοτείται ούτε και ο διδακτορικός τίτλος σπουδών διότι η φύση, η αποστολή και η εν γένει λειτουργία του διδακτορικού διαφοροποιείται και αυτή από το προπτυχιακό επίπεδο σπουδών. Επίσης, διαφορετική αποστολή, φύση ίσως και τρόπο εκτέλεσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας υφίσταται και ανάμεσα στα διάφορα προπτυχιακά πανεπιστημιακά τμήματα! (αυτονόητο άλλωστε… διότι εάν είχαν την ίδια αποστολή ποιός θα ήταν και ο λόγος ύπαρξης τόσων πολλών και διαφορετικών τμημάτων;) . Εν κατακλείδι, το πρόβλημα συνεχίζει και υφίσταται και εγώ δεν μπορώ να αποδείξω ότι έχω επιπρόσθετα προσόντα.
Ελπίζω να μην σας κούρασα εκθέτοντας το πρόβλημά μου. Εύχομαι να επιλυθεί το συντομότερο δυνατό. Με εκτίμηση
|