Αθήνα 19.11.2009, 23:12 Να διοριστούν οι επιτυχόντες αλλά μη διοριστέοι του τελευταίου διαγωνισμού του υπουργείου Οικονομικών, ζητεί αναγνώστριά μας. Όπως επισημαίνει, την επιστολή υπογράφουν 78 συμμετέχοντες στο διαγωνισμό και ότι αυτή πρόκειται να αποσταλεί στον υπουργό και τον υφυπουργό Οικονομικών, τον υπουργό Εσωτερικών και Αποκέντρωσης και την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Την δημοσιεύουμε αυτούσια.
Ανοιχτή Επιστολή, συμμετεχόντων στο γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ με αριθμό προκήρυξης 1Γ/2008
Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμοι κύριοι, Συμμετείχαμε στον προ έτους προκηρυχθέντα γραπτό διαγωνισμό ( ΦΕΚ 461/11-09-2008, αριθμ. 1Γ/2008), για την πλήρωση συνολικά οκτακοσίων εβδομήντα επτά (877) θέσεων τακτικού προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων των υπηρεσιών (Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, Εφορίες, Τελωνεία) του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και του τέως Υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης. Ο διαγωνισμός διεξήχθη στις 4 και 5 Απριλίου 2009.
Είναι αυταπόδεικτη η αναγκαία σκληρή προετοιμασία που απαιτείται για διαγωνισμό τέτοιου είδους καθώς εξετάζεται αφενός η επάρκειά μας σε εξειδικευμένα επιστημονικά πεδία (Οικονομικά Νομικά, Λογιστική κ.λπ), αφετέρου λαμβάνονται ως προαπαιτούμενα ειδικότερα αυξημένα τυπικά προσόντα που πρέπει να έχει κάποιος απλά για να γίνει δεκτός στη γραπτή δοκιμασία (ξένες γλώσσες, γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών, κλπ).
Προετοιμαστήκαμε και διαγωνισθήκαμε στον γραπτό διαγωνισμό με πλήρη συναίσθηση της δυσκολίας του αλλά και της αντικειμενικά αξιοκρατικής διαδικασίας επιλογής.
Επιθυμούμε να θέσουμε υπ’ όψιν σας πως οι θέσεις που προκηρύχθηκαν στον εν λόγω διαγωνισμό ήταν ελάχιστες (877), τόσο κατ’ αναλογία της καταγεγραμμένης συχνότητας διεξαγωγής του διαγωνισμού, όσο και των δεδηλωμένων αναγκών των αντίστοιχων υπηρεσιών, σύμφωνα με πηγές του ίδιου του υπουργείου καθώς και των υπαλλήλων στις αρμόδιες υπηρεσίες. Πιο συγκεκριμένα, ο προηγούμενος γραπτός διαγωνισμός του υπουργείου Οικονομικών είχε διεξαχθεί μόλις το 2004, δηλαδή πριν 5 (πέντε) ολόκληρα χρόνια (!), ενώ μέχρι τότε πραγματοποιείτο ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κάθε διετία (!). Αξίζει δε να τονισθεί πως ο εν λόγω διαγωνισμός, επιπλέον της άδικης πλασματικής μοριοδότησης των συμβασιούχων στα «κομματικά» προγράμματα μαθητείας (stage), εις βάρος των συνυποψήφιων τους, πριμοδότησε πάρα πολλές θέσεις τριτέκνων - πολυτέκνων, ελαττώνοντας ,κατά συνέπεια, δραματικά τις θέσεις γενικής κατηγορίας, ιδιαιτέρως και μετά την κατάργηση της βάσης του 60%.
Η κατάργηση της βάσης του 60%, η οποία έγινε για πρώτη φορά στα χρονικά αντίστοιχων διαγωνισμών, στέρησε το διορισμό από 127 άτομα γενικής κατηγορίας με βαθμολογίες 70 - 76% την στιγμή που είχαμε το διορισμό τρίτεκνων με 16% και 30% (!)
Σε δεύτερο βαθμό, ενώ βεβαίως σημειώθηκε μεγάλη καθυστέρηση τόσο στην έκδοση του σχετικού ΦΕΚ όσο και σε ολόκληρη τη διαδικασία, από την προκήρυξη του διαγωνισμού έως την ανακοίνωση των προσωρινών πινάκων κατάταξης, περιέργως, κατεγράφη ταχύτατα η βούληση της απερχόμενης κυβέρνησης να μετατάξει υπαλλήλους με αδιαφανή κριτήρια σε διάφορες καίριες θέσεις του υπουργείου Οικονομικών και μάλιστα πολλαπλάσιου αριθμού από τις προκηρυχθείσες (!). Εν προκειμένω, είχε στηθεί εις βάρος των κόπων μας και των ελπίδων μας, ρουσφετολογικός μηχανισμός μετατάξεων στα τελωνεία και στις εφορίες σε όλη την Ελλάδα, γεγονός άλλωστε αποδεδειγμένο και από την ερώτηση - αίτηση κατάθεσης εγγράφων από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ (τότε αξιωματική αντιπολίτευση) με θέμα «Παρανομίες, παρατυπίες αυθαίρετες κομματικές μετατάξεις στα τελωνεία, με προτεραιότητα συγγενών, συνεργατών και συμβούλων της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου και άλλων Κυβερνητικών παραγόντων» καθώς και από σωρεία σχετικών δημοσιευμάτων στον ημερήσιο τύπο.
Το αποτέλεσμα της κάλυψης εκατοντάδων θέσεων μέσω των ρουσφετολογικών μετατάξεων είναι η τοποθέτηση υπαλλήλων χωρίς τα απαιτούμενα προσόντα σε κρίσιμες θέσεις του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και βεβαίως η δραματική μείωση των θέσεων που θα προκηρύσσονταν μέσω γραπτού διαγωνισμού (σημειωτέον ότι ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε πολύ νωρίτερα από τις όποιες μετατάξεις, άρα οι υπηρεσιακές ανάγκες των εν λόγω Υπουργείων ήταν ήδη γνωστές). Κατά συνέπεια, αδιόριστοι πλέον επιτυχόντες στο διαγωνισμό μας με εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις σε αντικείμενα όπως η λογιστική, η μικρο-μακροοικονομία και τα δημόσια οικονομικά, ήτοι σε αντικείμενα βασικά για την υλοποίηση του έργου του ΥΠ.ΟΙ.Ο., δεν αξιοποιούνται!
Παράλληλα, καμία σωστά οργανωμένη φορολογική πολιτική δεν μπορεί να ασκηθεί εύρυθμα και αποτελεσματικά, αν δε διαθέτει αρωγούς της, κατάλληλα καταρτισμένους υπαλλήλους, οι οποίοι, βασιζόμενοι στο υψηλό αίσθημα προσφοράς τους, αντιμετωπίζουν τα προβλήματα και τις δυσχέρειες με βάση τις αρχές και τις αξίες τους και σε καμία περίπτωση με τη βοήθεια παλαιοκομματικών μηχανισμών και αντιλήψεων, η διαιώνιση των οποίων μπορεί μόνο να επιφέρει ραθυμία και παντελή έλλειψη παραγωγικότητας. Ειδικότερα, στο υπουργείο Οικονομικών, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των υπαλλήλων του συνιστούν κρίσιμο παράγοντα για τη σωστή διεκπεραίωση των φορολογικών και λοιπών διαδικασιών, γι’ αυτό και πρέπει, υπό αυτό το πρίσμα, να αναλογιστείτε, πέραν από την εφαρμοστέα πολιτική σας ως Υπουργείο, με ποιους υπαλλήλους καλείστε να υλοποιήσετε αυτή την πολιτική.
Είναι φανερό ότι η ποιότητα των εν λόγω υπαλλήλων είναι δυνατό να διασφαλιστεί μόνο μέσα από τη διαδικασία ενός γραπτού διαγωνισμού.
Υπενθυμίζουμε και τονίζουμε ότι το μέσο του ετήσιου γραπτού διαγωνισμού για τη στελέχωση των δημόσιων υπηρεσιών αποτελεί σαφή και ρητή προεκλογική σας δέσμευση και ανάγεται στο μόνο εύλογο τρόπο ανάδειξης των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα και ιδίως σε τόσο νευραλγικές για τα κρατικά συμφέροντα θέσεις, και ειδικότερα σε αυτές του υπουργείου Οικονομικών (όπως συνέβαινε έως το 2004 για το συγκεκριμένο υπουργείο). Κι αυτό διότι μόνο οι συμμετέχοντες σε γραπτό διαγωνισμό πληρούν τα απαραίτητα προσόντα τόσο από την πλευρά της κατάρτισης όσο και από την πλευρά της παραγωγικότητας, προκειμένου να στελεχώσουν τις συγκεκριμένες θέσεις.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, κρίνουμε πως η συμμετοχή μας και η σκληρή μας προσπάθεια, στον εν λόγω διαγωνισμό, κατέστη κατάφωρη και εμπαικτική αδικία. Όσα περιγράφησαν, συνέβησαν «σεμνότατα και ταπεινότατα», εις βάρος χιλιάδων παιδιών που έχουν μάθει να θέτουν στόχους, να στηρίζονται, αγωνιζόμενοι να τους κατακτήσουν, αποκλειστικά στις δυνάμεις τους αντί των πολιτικών γραφείων.
Σε καμία περίπτωση δεν παρακαλέσαμε να «βολευτούμε» όπως συνέβη με τα επαίσχυντα και αδιαφανή προγράμματα stage, οι συμμετέχοντες των προγραμμάτων αυτών που συμμετείχαν στον εν λόγω διαγωνισμό πήραν και την προσαύξηση κατά 50% έναντι των λοιπών υποψηφίων, γεγονός που επίσης αξίζει να σημειωθεί και να επανεξεταστεί, καθώς και με τις εκατοντάδες-αν όχι χιλιάδες - κομματικές μετατάξεις, αλλά προσπαθήσαμε με την αξία μας, την προσπάθεια μας και τις ικανότητές μας να αγωνιστούμε για το καλύτερο.
Κάνουμε σαφές και αδιαμφισβήτητο ότι θα λειτουργούμε με βάση αποκλειστικά και μόνο τις ηθικές αξίες και την αδιαπραγμάτευτη ακεραιότητα του χαρακτήρα μας. Σεβόμαστε, επιπλέον, τη συγκυριακά δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας μας και δεσμευόμαστε να πράξουμε τα δέοντα για μια νέα λειτουργική δημόσια διοίκηση και βεβαίως, την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών.
Συνοψίζοντας και για τους παρακάτω λόγους: 1) Εξαιτίας της ύπαρξης κενών θέσεων, αφ’ ενός λόγω της μη διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού για το υπ. Οικονομίας και Οικονομικών, επί 5 ολόκληρα συναπτά έτη, από το 2004, αφ’ ετέρου της ορθής και αξιοκρατικής απόφασης για την κατάργηση των προγραμμάτων stage (απόφαση που επικροτείται θερμά από το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων και λοιπών ανέργων νέων).
2) Εξαιτίας της ύπαρξης θέσεων, που καλύφθηκαν μέσω πολυάριθμων ρουσφετολογικών μετατάξεων προς τον ίδιο φορέα, ακόμη και προεκλογικά, και μάλιστα εν αναμονή των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού μας.
3) Εξαιτίας του κενού που προκάλεσε η κυβέρνηση της ΝΔ επί πέντε (5) έτη στους γραπτούς διαγωνισμούς του υπ. Οικονομικών. (Υπενθυμίζουμε ότι η διεξαγωγή του εν λόγω διαγωνισμού μέχρι το 2004 γινόταν τακτά ανά 2 έτη). 4) Τη σπουδαιότητα του διαγωνισμού που αφορά τις νευραλγικές υπηρεσίες των ΔΟΥ, των Τελωνείων και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
5) Το υψηλό επίπεδο του διαγωνισμού ως συνάρτηση της δυσκολίας, της πολυπλοκότητας αλλά και της διαφορετικότητας των γνωστικών αντικειμένων (Μικροοικονομική, Μακροοικονομική, Δημόσια οικονομική & Δημοσιονομικό δίκαιο, Ιδιωτικό δίκαιο, Δημόσιο δίκαιο, Λογιστική).
Ζητούμε την πλήρωση των δεδηλωμένων και άμεσων αναγκών σε κενές, ή οιονεί κενές, οργανικές θέσεις των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, από τους πίνακες των επιτυχόντων αλλά μη-διοριστέων του διαγωνισμού 1Γ/2008 και ΟΧΙ από αναξιοκρατικά stage, συμβάσεις έργου και συμβάσεις εργασίας. Τα οφέλη από αυτή τη μετατροπή του πίνακα κατάταξης, του εν λόγω διαγωνισμού σε κυλιόμενο είναι πολλαπλά και αφορούν το συνολικό επίπεδο των συναγωνισθέντων στο γραπτό διαγωνισμό, για όλους τους προαναφερθέντες λόγους. Ευελπιστούμε ότι θα εισακουστούμε, όχι μόνο για τη λογική επιχειρηματολογία μας, αλλά και γιατί εμπιστευόμαστε την κρίση σας ως βέλτιστη για τα συμφέροντα του Υπουργείου σας αλλά και γενικότερα του τόπου.
Ευχαριστώ Α. Χ.
|