ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Ανακοινώσεις Επιστροφή    
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | Ομιλία υπουργού στο 1ο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο Προγραμματικής Περιόδου 2014 - 2020

 

Αθήνα 4.4.2013, 13:32

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Πέμπτη, 4 Απριλίου 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ομιλία υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη στο 1ο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020

«Κύριε Πρόεδρε, κύριε Επίτροπε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κυρίες και κύριοι εκ μέρους του Υπουργείου Ανάπτυξης σας καλωσορίζω στο 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020. Η συμμετοχή εκπρόσωπων από πλήθος φορέων, είμαι βέβαιος πως θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στη συζήτηση που θα ακολουθήσει. Δεν θέλουμε τον σχεδιασμό να τον κάνουμε μόνοι μας, θέλουμε να τον κάνουμε με τις Περιφέρειες, με τους εκπρόσωπους των φορέων, με την κοινωνία των πολιτών.
Καλωσορίζω επίσης τον κ. Johannes Hahn τον Επίτροπο για την Περιφερειακή Πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καλό φίλο και κυρίως σταθερό υποστηρικτή της Ελλάδας στην προσπάθειά της να ξεπεράσει τη μεγάλη κρίση και να μπει σε πιο ήρεμα νερά.
Η αναχαίτιση της ύφεσης άλλωστε είναι το μείζον ζήτημα που απασχολεί την ελληνική κοινωνία και οι προσπάθειες της Κυβέρνησης, οι προσπάθειες του Πρωθυπουργού κ. Σαμαρά εκεί επικεντρώνονται. Με τη βοήθεια των εταίρων μας και με τη βοήθεια ανθρώπων όπως ο Επίτροπος ο κ. Hahn, που δεν συμμετέχει σε όλα τα συνέδρια σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, αλλά αποδέχτηκε την πρόσκλησή μας να συμμετάσχει σε αυτό εδώ το Συνέδριο, ακριβώς γιατί αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην προσπάθεια που γίνεται αυτή την ώρα στην Ελλάδα.
Κυρίες και κύριοι, το μεγάλο ζητούμενο αυτή την ώρα είναι φυσικά η ανάπτυξη. Μόνο που η ανάπτυξη όπως γνωρίζουμε δεν διατάσσεται, ούτε είναι θέμα ευχών και προσευχών. Δεν είναι θέμα καλών προθέσεων. Είναι θέμα μίγματος πολιτικής, είναι θέμα σχεδίου και αποφασιστικότητας.
Βρισκόμαστε σε ένα δύσκολο και ανηφορικό δρόμο και πρέπει να ακολουθήσουμε αυτό το σχέδιο μέχρι τέλους. Το πρώτο βήμα ήταν και είναι η ανάκτηση της αξιοπιστίας της χώρας και η εξασφάλιση της σταθερότητας στο πλαίσιο του ευρώ. Γιατί φυσικά ανάπτυξη στον γκρεμό και στο κενό δεν γίνεται. Γι' αυτό και μέχρι πρότινος, με την αστάθεια και τα σενάρια περί GR-exit δεν υπήρχε καμία σοβαρή συζήτηση εκ μέρους επενδυτών για να επενδύσουν στην Ελλάδα.
Ωστόσο χάρις στην αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης, στις διαπραγματεύσεις που έκανε προσωπικά ο Πρωθυπουργός, αλλά και στις θυσίες του ελληνικού λαού καταλήξαμε το Δεκέμβρη σε μια συμφωνία για το Δημόσιο χρέος με το Eurogroup και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Αυτή η συμφωνία μπορεί να αποτελέσει μια σταθερή βάση για την πορεία μας από εδώ και πέρα. Μπορούμε δηλαδή πλέον να προχωρήσουμε αποκαθιστώντας σταδιακά την εμπιστοσύνη προς την ελληνική οικονομία, εφόσον διασφαλίστηκε οριστικά πια η θέση μας στην Ευρωζώνη.
Οι θετικές συνέπειες της συμφωνίας αυτής φάνηκαν αμέσως. Και είμαστε αρκετοί από εμάς μάρτυρες προσωπικά αυτής της αλλαγής. Παραδείγματος χάριν, παρά τις καλές προθέσεις του Προέδρου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας του κ. Χόγιερ - δεν έχω καμία αμφιβολία για τις προθέσεις - μέχρι το Νοέμβριο πέρσι, για ολόκληρο το χρόνο, είχαν εκταμιευτεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων 9 εκ. ευρώ. Από το Νοέμβριο και μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου, εκταμιεύτηκαν 1 δις ευρώ. Φυσικά η συμφωνία στο Eurogroup είχε τεράστια σημασία.
Διαπραγματευόμαστε από την άλλη πλευρά για τους αυτοκινητοδρόμους όπου εμπλέκονται 43 Τράπεζες από όλη την Ευρώπη και από όλο τον κόσμο. Μέχρι το Νοέμβριο,  πιστέψτε με, η συζήτηση δεν ήταν καθόλου μα καθόλου εύκολη, ακριβώς γιατί υπήρχε αυτή η δυσπιστία απέναντι στην Ελλάδα.
Από εκεί και πέρα τα πράγματα ξεκίνησαν να καλυτερεύουν και τώρα πια είμαστε στην τελική ευθεία. Όπως είπα και χτες, επαναλαμβάνω και σήμερα, ακριβώς λόγω της προόδου που έχει γίνει το τελευταίο διάστημα, πιστεύουμε ότι οι μπουλντόζες στα έργα θα μπουν μέσα στον Απρίλιο και θα δημιουργηθούν 25.000 νέες θέσεις εργασίας.
Το δεύτερο βήμα μετά την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης είναι η ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης των Τραπεζών. Μίλησε γι’ αυτό ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας και είπε ότι ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί η ανακεφαλαιοποίηση μέχρι το τέλος Μαΐου.
Αυτό θα κάνει εξαιρετικά πιο εύκολη ή λιγότερη δύσκολη αν θέλετε, για να είμαι ακριβής, τη δουλειά μας. Διότι δε θα είναι μόνο μια λογιστική πράξη, δε θα είναι μόνο κάτι χρήσιμο για τα βιβλία των Τραπεζών. Θα συμβολίσει κάτι ουσιαστικό για την ελληνική οικονομία. Η ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης θα είναι μια ψήφος εμπιστοσύνης  απέναντι στο τραπεζικό σύστημα, σημαντικό και για τους καταθέτες και για τους επενδυτές.
Το τρίτο σκαλί μετά την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και την ανακεφαλαιοποίηση των Τραπεζών είναι η υιοθέτηση και η εφαρμογή όλων των διαρθρωτικών αλλαγών για τις οποίες έχουμε δεσμευτεί διεθνώς και κυρίως ενώπιον των Ελλήνων πολιτών.
Κι από δω και πέρα έρχομαι καθαρά στα θέματα του δικού μας Υπουργείου. Φιλοδοξούμε να είμαστε το Υπουργείο των διαρθρωτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων. Και ξέρουμε ότι ένα μεγάλο ζητούμενο αυτή την ώρα είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, που είναι το προαπαιτούμενο για την προσέλκυση επενδύσεων. Διότι το Δημόσιο δε μπορεί να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.
Ξέρουμε ότι οι επενδύσεις θα έρθουν από τον ιδιωτικό τομέα και επομένως οι θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν από τον ιδιωτικό τομέα. Μ’ αυτό τον τρόπο θ’ αντιμετωπίσουμε και το άνευ προηγουμένου πρόβλημα της ανεργίας.
Γι’ αυτό αν θέλετε τούτη εδώ την ώρα, όταν μιλάει κανείς για κοινωνική πολιτική στην Ελλάδα, πρέπει να ξεκινά από την προσέλκυση επενδύσεων. Διότι οι επενδύσεις θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα που έχουμε σήμερα, το άνευ προηγουμένου πρόβλημα, οι άνεργοι να είναι στο 27% και οι άνεργοι νέοι στο 60%.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση λοιπόν κινούμαστε: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, προώθηση διαρθρωτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων. Δε θα είμαι σχοινοτενής, σε τίτλους θα υπενθυμίσω απλώς:
• Τους τελευταίους μήνες προωθήθηκαν νέες απλούστερες αγορανομικές και υγειονομικές διατάξεις.
• Ολοκληρώθηκε η απελευθέρωση των φορτηγών μικρού και μεγάλου τονάζ.
• Προωθήθηκε η απελευθέρωση των διδάκτρων στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.
• Ολοκληρώθηκε η απελευθέρωση των μεταφορών στις τουριστικές υπηρεσίες.
• Προωθήθηκαν 25 βήματα για την απλούστευση των εξαγωγών μαζί με τους Έλληνες εξαγωγείς και συνεχίζουμε την προσπάθεια αυτή με δράσεις που θ’ αποδώσουν θετικά.  Όπως π.χ. ο νέος επενδυτικός νόμος που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή, το νομοσχέδιο για τις ηλεκτρονικές δημόσιες συμβάσεις που κατατίθεται αύριο, θέλω να πιστεύω, στη Βουλή, το νέο σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς, η συνεργασία μας με την Παγκόσμια Τράπεζα για την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας. Και μέσα σε δυο μήνες θα έχουμε παρουσιάσει ένα πλαίσιο με 15 περίπου διαρθρωτικές αλλαγές βασισμένες ακριβώς σε αυτή τη συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα.
• Η μελέτη του ΟΟΣΑ για την ενίσχυση του ανταγωνισμού σε τέσσερις κρίσιμους τομείς της οικονομίας, με δέσμευση να νομοθετήσουμε γι’ αυτά τα ζητήματα μέχρι το Σεπτέμβριο.

Επίσης έχουμε σημαντικές εξελίξεις στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων. Δεν θα αναφερθώ στα υπόλοιπα Υπουργεία ούτε θα αναφερθώ σε όλα όσα έχει κάνει το δικό μας Υπουργείο. Απλώς να πω πράγματα που έγιναν τις τελευταίες ημέρες.
Ολοκληρώθηκε από εμάς όλη η αναγκαία προετοιμασία για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων ανακοίνωσε προχθές ότι ξεκινά τους διαγωνισμούς. Επίσης αυτή την εβδομάδα, μετά από πολύ μεγάλη προσπάθεια, πολύμηνη προσπάθεια, εκπληρώθηκαν όλες οι προϋποθέσεις ώστε να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και η όλη διαδικασία από το Ταμείο θα ξεκινήσει τον Ιούνιο.
Έχοντας πει αυτά, έρχομαι τώρα στο κατ’ εξοχήν θέμα της σημερινής συζήτησης. Το τέταρτο βήμα που πρέπει να κάνουμε, είναι ν’ αξιοποιήσουμε τα αναπτυξιακά εργαλεία που έχει στη διάθεσή του το κράτος. Αυτό είναι που επιδιώξαμε να κάνουμε από την πρώτη στιγμή, πλέοντας με 10 μποφόρ με κόντρα τον αέρα.
Τι έχει γίνει μέχρι στιγμής και πάλι σε τίτλους:
Υλοποιείται η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις προϋπολογισμού περίπου 1,5 δις ευρώ. Ήδη έχουμε συμβασιοποιήσεις ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και στις Τράπεζες ύψους 600 εκατομμυρίων ευρώ και ήδη έχουν πάει στους Τελικούς Δικαιούχους 212 εκατομμύρια. Έχουμε ένα σύστημα παρακολούθησης που περιοδικά θα ενημερώνουμε για το πώς εξελίσσονται τα πράγματα.
Παράλληλα μέχρι το τέλος Απριλίου, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων θα έχουμε υπογράψει για πρώτη φορά στην ιστορία της  Τράπεζας ένα πρόγραμμα για τη διευκόλυνση του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου στην Ελλάδα, γιατί έχουμε πρόβλημα όπως ξέρετε με τις εγγυητικές επιστολές των Τραπεζών. Και έρχεται η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ως εγγυητής σε όλη αυτή τη διαδικασία.
Παράλληλα προχωρούμε σε μια δέσμη μέτρων και προγραμμάτων μέσω του ΕΤΕΑΝ, του Ταμείου για τους μικρομεσαίους, όπου συνολικά τα διαθέσιμα κονδύλια είναι 2 δις ευρώ. Και αυτή την εβδομάδα ξεκίνησαν τα προγράμματα κεφαλαίου κίνησης στα οποία ήδη συμμετέχουν οι τρεις μεγάλες ελληνικές συστημικές Τράπεζες.
Και φυσικά, για το τρέχον ΕΣΠΑ υπερκαλύψαμε στο β’ εξάμηνο το στόχο για την απορρόφηση φτάνοντας στο 102% του στόχου που είχε τεθεί ενώ παράλληλα κάναμε μια σημαντική, θέλω να πιστεύω, δουλειά σε νομοθετικό επίπεδο. Περιορίσαμε τις απαιτούμενες υπογραφές για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κατά 60%, ενώ με μια δεύτερη δέσμη απλουστεύσεων που συζητείται σήμερα στη Βουλή, επικεντρωνόμαστε κυρίως στα ζητήματα των απαλλοτριώσεων για να μειώσουμε το κόστος και το χρόνο των απαλλοτριώσεων, που είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα.
Κυρίες και κύριοι, σας ανέπτυξα μερικές από τις πρωτοβουλίες που έχουμε αναλάβει ως Υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να προχωρήσουμε μπροστά στην προσπάθεια η ελληνική οικονομία από την ύφεση να μπει στο δρόμο της ανάκαμψης.
Φυσικά δεν έχουμε αυταπάτες. Η κατάσταση είναι και παραμένει κρίσιμη. Επομένως το διακύβευμα είναι τεράστιο. Οφείλουμε να αναχαιτίσουμε την ύφεση, να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητά μας και να δομήσουμε μια νέα εθνική οικονομία σε υγιή, παραγωγική βάση. Γι’ αυτό πρέπει να χρησιμοποιήσουμε όλα τα αναπτυξιακά μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας και γρήγορα και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Στο πλαίσιο αυτό βασικό ρόλο καλείται να διαδραματίσει το νέο ΕΣΠΑ, το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014 – 2020. Θέλουμε το νέο ΕΣΠΑ να ταυτιστεί μ’ ένα νέο ξεκίνημα για την ελληνική οικονομία. Και θέλουμε το 2014 να γίνει ένα έτος που θ’ αντιστρέψουμε οριστικά την πορεία μας και θα περάσουμε στην ανάκαμψη και στην ανάπτυξη.
Μετά λοιπόν και από την επιτυχή διαπραγμάτευση του Πρωθυπουργού στις Βρυξέλλες και παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, εξασφαλίστηκε πως η κοινοτική συμμετοχή του ΕΣΠΑ για την Ελλάδα θ’ ανέλθει σε 16,5 δις ευρώ περίπου για τη νέα περίοδο, χωρίς να λογαριάζω τις επιδοτήσεις στον αγροτικό τομέα και τις επενδύσεις που θα γίνουν μέσω των ειδικών κονδυλίων, πάλι για τον αγροτικό τομέα.
Αυτή η αναπτυξιακή βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αναμφίβολα μια ουσιώδης ώθηση στην ελληνική οικονομία. Διότι σε αντίθεση με τη συζήτηση που γινόταν και εξακολουθεί να γίνεται τόσον καιρό για τα δάνεια που παίρνουμε μέσω της τρόικας από τους εταίρους μας, εδώ μιλάμε για ζεστό χρήμα, για δωρεάν χρήμα το οποίο πρέπει να το αξιοποιήσουμε προκειμένου η χώρα μας να προχωρήσει μπροστά.
Θέλω να σταθώ όμως σε κάτι πιο συγκεκριμένο: Δε μας αρκεί πλέον να καταθέσουμε απλώς τον αναπτυξιακό μας σχεδιασμό στις Βρυξέλλες. Δε μας ενδιαφέρει μονάχα η μάχη για την απορρόφηση των κοινοτικών πόρων. Μας ενδιαφέρει να αλλάξουμε ταχύτητα και να επικεντρώσουμε την προσπάθειά μας στην προστιθέμενη αξία αυτών των πόρων, έτσι ώστε να μη μιλάμε απλά και μόνο για απορρόφηση, αλλά για τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση αυτών των πόρων.
Πρέπει λοιπόν τα παθήματα του παρελθόντος να μας γίνουν οριστικά μαθήματα, ιδίως τώρα που η φιλοσοφία του νέου ΕΣΠΑ αλλάζει, με την έμφαση που θα δίνεται σε κατευθύνσεις που η Ελλάδα δεν είχε ίσως μέχρι τώρα τις καλύτερες επιδόσεις.
Συγκεκριμένα δίνεται μεγαλύτερο βάρος πια σε τομείς όπως είναι η καινοτομία, οι νέες τεχνολογίες, η προστασία του περιβάλλοντος και λιγότερη έμφαση σε θέματα όπως οι υποδομές. Επομένως έχοντας όλα αυτά υπόψιν θα ήθελα να κάνω μερικές σύντομες παρατηρήσεις για το σχεδιασμό μας.
Πρώτα απ΄ όλα έμφαση θα δοθεί στην επιχειρηματικότητα. Προσέξτε, όχι στην κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα, όχι στην επιχειρηματικότητα που αναζητεί επιδόματα, αλλά στη δυναμική επιχειρηματικότητα, στη νεανική επιχειρηματικότητα, στην εξωστρεφή επιχειρηματικότητα, στην επιχειρηματικότητα η οποία θέλει να χρησιμοποιήσει το ΕΣΠΑ για να ανοίξει τα φτερά της ελληνικής οικονομίας.
Προς τα εκεί θα πάμε, αν δε θέλουμε να κατασπαταλήσουμε τους πόρους και αν θέλουμε οριστικά η πατρίδα μας να βγει από αυτή τη δύσκολη φάση. Και οι δράσεις αυτές θα διατρέχουν οριζόντια όλους τους τομείς της οικονομίας, το εμπόριο και τη βιομηχανία που είναι αρμοδιότητα του δικού μας Υπουργείου, τις εξαγωγές επίσης, αλλά και τη γεωργία, την αλιεία και φυσικά τον τουρισμό που είναι κομβικής σημασίας για την αναπτυξιακή προσπάθεια στην Ελλάδα.
Δεύτερος άξονας είναι η κοινωνική συνοχή η κατάρτιση και η απασχόληση. Πως θα ήταν διαφορετικά με αυτήν την άνευ προηγουμένου ανεργία που έχουμε μπροστά μας. Όμως κυρίες και κύριοι, ξεκάθαρα πράγματα και από τώρα να το έχουμε στο μυαλό μας: όταν μιλάμε για την επόμενη περίοδο, η έμφαση δεν πρέπει να είναι σε αυτούς που διαχειρίζονται τα προγράμματα αυτά, αλλά στους τελικούς δικαιούχους. Τους ανέργους και ιδιαίτερα στους νέους ανέργους. Εκεί πρέπει να στραφούν τα προγράμματα.
Δεν τα κάνουμε γι΄ αυτούς που καταρτίζουν, αλλά γι΄ αυτούς που καταρτίζονται, δεν τα κάνουμε γι΄ αυτούς που μεσολαβούν για να εφαρμοστούν τα προγράμματα αλλά γι΄ αυτούς που πραγματικά πλήττονται από το πρόβλημα της ανεργίας και είμαστε σε απόλυτη συνεννόηση με το Υπουργείο Εργασίας έτσι ώστε να αλλάξει η φιλοσοφία των προγραμμάτων στη νέα περίοδο.
Τρίτον, προστασία του περιβάλλοντος. Εδώ δεν εμπίπτουν μονάχα οι ανοιχτοί λογαριασμοί μας με το παρελθόν όπως είναι παραδείγματος χάριν η διαχείριση των σκουπιδιών, όπου ο Πρωθυπουργός αποφάσισε πρόσφατα ακριβώς για να αντιμετωπιστούν διάφορες παθογένειες να τοποθετηθεί ο Υφυπουργός ο κ. Βιρβιδάκης αρμόδιος συντονιστής για το συγκεκριμένο θέμα, δεν είναι μόνο αυτό το οποίο είναι και θέμα ποιότητας ζωής και πολιτισμού.
Μιλάμε και για τις δράσεις της πράσινης επιχειρηματικότητας, δηλαδή για δράσεις που από τη μια πλευρά θα προστατεύσουν το περιβάλλον και από την άλλη θα δημιουργήσουν ταυτόχρονα θέσεις εργασίας. Σε αυτή τη νέα λογική για μας, παλιά για την Ευρώπη, νέα για μας πάντως, πρέπει να μπούμε και πρέπει να μπούμε χωρίς καθυστερήσεις.
Τέταρτον οι νέες τεχνολογίες, είτε αφορούν τον ιδιωτικό, είτε το δημόσιο τομέα. Κι αυτές οι δράσεις έχουν μεγάλη σημασία για την Ελλάδα καθώς είναι δράσεις που σχετίζονται με τη νέα εποχή όταν μιλάμε για τον ιδιωτικό τομέα, αλλά και δράσεις κομβικής σημασίας για το δημόσιο, για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Το αρμόδιο Υπουργείο έχει ξεκινήσει να κάνει μια μεγάλη προσπάθεια, προσπάθεια όμως που θα διαρκέσει σε χρόνο, διότι γνωρίζουμε όλοι τα τεράστια προβλήματα που έχει η Δημόσια Διοίκηση, που όμως πρέπει να περάσει κι αυτή στη νέα εποχή.
Άφησα για το τέλος το θέμα των υποδομών. Θέλω να είμαι σαφής, τα προγράμματα για τις υποδομές θα είναι λιγότερα, βάσει και των κατευθύνσεων της Commission. Δεν μπορούμε και τούτο ποιείν κακείνο μη αφιέναι. Όταν κάνεις προγραμματισμό κι όταν κάνεις επιλογές και σε ελληνικό επίπεδο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, υπάρχουν προτεραιότητες.
Γι΄ αυτό και το ξεκαθαρίζω σε όλους, θα πρέπει να γίνει πιο προσεκτική επιλογή, τόσο σε κεντρικό, όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Πρέπει να επιλέξουμε έργα που είναι χρήσιμα, που έχουν ορατό αναπτυξιακό αποτέλεσμα στο επίπεδο των υποδομών, όχι έργα διακοσμητικού χαρακτήρα. Διότι οι πόροι είναι πεπερασμένοι και πρέπει να κάνουμε την καλύτερη δυνατή χρήση τους και αυτό όσο νωρίτερα  γίνει σαφές τόσο το καλύτερο.
Αυτός λοιπόν είναι ο σχεδιασμός μας βάσει των κεντρικών αξόνων του νέου ΕΣΠΑ. Και το σχεδιασμό αυτό θέλουμε να τον συνδυάσουμε και να τον εντάξουμε στο ευρύτερο αναπτυξιακό σχέδιό μας για τη μεταμνημονιακή Ελλάδα, με βάση τη μελέτη του ΚΕΠΕ και του ΙΟΒΕ που προωθούμε από κοινού αυτή την περίοδο με το Υπουργείο Οικονομικών.
Γι΄ αυτό λόγω της ειδικής σημασίας του το νέο ΕΣΠΑ δεν πρέπει να είναι ένα ακόμα ΕΣΠΑ, αλλά ένα διαφορετικό ΕΣΠΑ, ένα διαφορετικό πρόγραμμα, που θα δείξει ότι η Ελλάδα ακολουθεί τις καλύτερες ευρωπαϊκές πρακτικές. Στην απλότητα των κανόνων διαχείρισης και ξέρουμε πόσο βασανιζόμαστε όλοι κάθε μέρα από την περιπλοκότητα των κανόνων, στην επιλογή δράσεων με πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα, στην ανάπτυξη και στην ικανότητα προώθησης όλων των προγραμμάτων.
Με δυο λόγια, πρέπει να είναι ένα ΕΣΠΑ απλούστερο, ταχύτερο, με άμεσο θετικό αποτέλεσμα στην ανάπτυξη και στην απασχόληση. Ο προσανατολισμός μας είναι κάθε Περιφέρεια να έχει το δικό της πρόγραμμα και όσον αφορά τα εθνικά τομεακά προγράμματα μας ενδιαφέρει να είναι λίγα μεν, αλλά να έχουν σαφή όρια, τόσο μεταξύ τους, όσο και με τις Περιφέρειες. Επιδίωξή μας είναι να αποφύγουμε τα πήγαινε-έλα αρμοδιοτήτων και πόρων μεταξύ κέντρου και Περιφερειών κι αυτά πρέπει να τα συζητήσουμε και να τα συμφωνήσουμε από τώρα μεταξύ μας.
Θέλουμε ακολουθώντας τις δύο πρόσφατες δέσμες μέτρων που θέσαμε για την απλούστευση των διαδικασιών, το νέο ΕΣΠΑ να έχει σαφή και κατανοητή δομή τόσο για τους διαχειριστές του, όσο και για τους πολίτες, για να μπορέσει η Ελλάδα να ανταποκριθεί άμεσα στις προκλήσεις της νέας εποχής. Αυτό που τώρα οφείλουμε να κάνουμε, είναι να αναβαθμίσουμε και να επιταχύνουμε την οργανωτική προετοιμασία, με μελέτες, συνδιασκέψεις και ανταλλαγή απόψεων. Ο διάλογος είναι απαραίτητος, διότι πρόκειται για μια εθνική προσπάθεια.
Όμως μέχρι το επόμενο φθινόπωρο θα πρέπει να είμαστε απολύτως έτοιμοι. Το χρονοδιάγραμμα λοιπόν για την προετοιμασία της Κυβέρνησης των Περιφερειών και των Φορέων είναι το εξής: Μέσα στον Απρίλιο με αφετηρία το σημερινό συνέδριο, θα γίνουν 13 περιφερειακές συνδιασκέψεις σε όλη την Ελλάδα, τις επόμενες δυο εβδομάδες, έτσι ώστε να υπάρχει ανοιχτός διάλογος με τους κοινωνικούς εταίρους, την κοινωνία των πολιτών και την Αυτοδιοίκηση.
Κατόπιν, τον Ιούνιο, θα πραγματοποιηθεί το 2ο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο που θα έχει έναν συμπερασματικό χαρακτήρα, θα παρουσιαστούν η αρχιτεκτονική και η κατανομή των πόρων στα επιχειρησιακά προγράμματα, σε συνεννόηση φυσικά με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και τις Περιφέρειες.
Μετά θα ξεκινήσει η εκπόνηση των προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ και αφού μεσολαβήσει διάλογος με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να μορφοποιηθούν τα προγράμματα, η οριστική υποβολή τους θα γίνει μέχρι το τέλος του έτους το αργότερο.
Και αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις στις Βρυξέλες, λόγω του διαλόγου που υπάρχει μεταξύ των θεσμικών οργάνων και των όποιων εντάσεων μέχρι στιγμής παρατηρούνται, θέλω να πιστεύω ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν ομαλά και θα ξεκινήσουμε να εφαρμόζουμε το νέο ΕΣΠΑ από τις αρχές του επόμενου χρόνου.
Από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών, από τη δική μου πλευρά κι από την πλευρά του κ. Βιρβιδάκη του αρμόδιου Υφυπουργού, να ξέρετε ότι θα κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για να μην καθυστερήσουμε και κυρίως για να πετύχουμε αυτό που σημείωσα και πριν: να αλλάξουμε φιλοσοφία, να αλλάξουμε αντίληψη, να αλλάξουμε ταχύτητες σε σχέση με το ΕΣΠΑ.
Κυρίες και κύριοι, σας εξέθεσα την προσπάθεια που κάνουμε, έτσι ώστε η πατρίδα μας να ξεπεράσει τις απίστευτες δυσκολίες που διέρχεται και να περάσει σε μια φάση ανάκαμψης και ανάπτυξης. Τα πράγματα φυσικά δεν είναι εύκολα, εξακολουθούν να παραμένουν δύσκολα, αλλά είναι σίγουρα λιγότερο δύσκολα από ότι ήταν τον περασμένο Ιούνιο.
Αν όλοι μαζί δουλέψουμε με σοβαρότητα, με υπευθυνότητα και με εθνική ενότητα, πιστεύω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Οι Έλληνες τα έχουμε καταφέρει και σε άλλες δύσκολες στιγμές, μπορούμε να τα καταφέρουμε και τώρα.

Σας ευχαριστώ πολύ».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved