Αθήνα 19.2.2013
Φαίνεται ότι οι τράπεζες έχουν χάσει τα αυγά και τα πασχάλια με τα προσωπικά στοιχεία των δανειοληπτών (διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνα, κλπ) και μέσω του υπουργείου Ανάπτυξης διαμορφώνουν το προφίλ του... συνεργάσιμου δανειολήπτη.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την εισήγηση του υπουργείου στο Κυβερνητικού Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους -που ετοιμάζει νόμο για την αποπληρωμή των οφειλών και την «διευθέτηση των σχέσεων τραπεζών και δανειοληπτών»-, ένας οφειλέτης είναι συνεργαζόμενος με το δανειστή όταν: α) είναι διαθέσιμος σε επικοινωνία με τον δανειστή, παρέχει πλήρη και επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας προς το δανειστή (αριθμούς σταθερού και κινητού τηλεφώνου, ηλεκτρονική διεύθυνση, αριθμό τηλεμοιοτυπίας, διεύθυνση κατοικίας και εργασίας) και προβαίνει σε ορισμό, συγγενικού ή φιλικού προσώπου, ως αντικλήτου επικοινωνίας για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, β) απαντά σε ανακοινώσεις και επιστολές του δανειστή με κάθε πρόσφορο μέσο, εντός μίας εβδομάδας, γ) προβαίνει σε πλήρη και ειλικρινή γνωστοποίηση πληροφοριών, προς το δανειστή, αναφορικά με τη τρέχουσα οικονομική του κατάσταση, εντός 15 ημερών από την ημέρα μεταβολής τους, δ) προβαίνει εκουσίως, σε πλήρη και ειλικρινή γνωστοποίηση πληροφοριών, προς το δανειστή, οι οποίες θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην μελλοντική οικονομική του κατάσταση, εντός 15 ημερών από την ημέρα που θα περιέλθουν σε γνώση του. (πχ πλήρωση προϋποθέσεων λήψης επιδόματος, εμφάνιση νέων περιουσιακών στοιχείων που θα περιέλθουν στην κυριότητά του[κληρονομιά κλπ], ανακοινώσεις απόλυσης, καταγγελίες μισθώσεων κλπ), ε) σε εξαιρετικές περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, (λ.χ. αποδεδειγμένη σοβαρή ασθένεια ή φυσικής καταστροφής), η οποία αποδεδειγμένα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην οικονομική του κατάσταση, γνωστοποιεί αμελλητί την κατάστασή του αυτή στο δανειστή. Σε αυτή την περίπτωση του χορηγείται τρίμηνη περίοδος χάριτος.
Εσύ, πόσο συνεργάσιμος δανειολήπτης είσαι; |