Αθήνα 13.10.2006, 12:22 Ιδιαίτερα προσεκτικοί οφείλουν να είναι οι καταναλωτές όταν λαμβάνουν επιστολές που τους ενημερώνουν ότι κέρδισαν σε λοταρίες και διαγωνισμούς που διενεργούν ισπανικές εταιρίες, σύμφωνα με ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Σύμφωνα με καταγγελίες που έχει δεχθεί το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, κάποιες εταιρίες στέλνουν σε ανυποψίαστους καταναλωτές επιστολές ή ηλεκτρονικά μηνύματα, στα οποία τους ανακοινώνουν ότι έχουν κερδίσει μεγάλο χρηματικό ποσό σε διαγωνισμό ή κλήρωση που έχει πραγματοποιηθεί στην Ισπανία. Στη συνέχεια ζητούν τα προσωπικά στοιχεία καθώς και το λογαριασμό τραπέζης των καταναλωτών, προκειμένου να καταθέσουν το χρηματικό ποσό που υποτίθεται ότι έχει κερδίσει ο καταναλωτής. Σε αρκετές περιπτώσεις κάποιες από τις εταιρίες ζητούν προκαταβολικά ένα ποσό ως εγγύηση, από τους υποτιθέμενους νικητές, προκειμένου να στείλουν τα χρήματα, πρακτική που θεωρείται παράνομη δεδομένου ότι τα κέρδη είναι αφορολόγητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένες εταιρίες στις επιστολές που στέλνουν κάνουν αναφορά στο Υπουργείο Οικονομικών της Ισπανίας, προκειμένου να δώσουν μεγαλύτερη αξιοπιστία στη διενέργεια των διαγωνισμών και των κερδών που προκύπτουν, το οποίο ουδεμία σχέση έχει με την όλη διαδικασία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου, καταγγελίες έχουν υποβληθεί κατά των εταιριών La Primitiva, International Lotto Commission και Bonuz7p International Lotto. Πρέπει να σημειωθεί ότι αν και στην Ισπανία υπάρχουν πραγματικά εταιρίες που κάνουν κληρώσεις, κέρδη διανέμονται μόνο στην περίπτωση που ένας καταναλωτής έχει αγοράσει λαχνό που κληρώθηκε.
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή συνιστά στους καταναλωτές να αγνοούν οποιαδήποτε επιστολή ή μήνυμα υπόσχεται μεγάλα χρηματικά ποσά και προέρχεται από τις παραπάνω εταιρίες και σε καμία περίπτωση να μη στέλνουν τα προσωπικά τους στοιχεία ή χρήματα προκειμένου να αποκτήσουν το ποσό που υπόσχεται η εταιρία με παραπλανητικό τρόπο. Οι εταιρίες αυτές δε στέλνουν τα κέρδη και απλά εισπράττουν τις προκαταβολές από τους καταναλωτές και δεν επικοινωνούν μαζί τους ξανά. Στις περιπτώσεις που οι καταναλωτές έχουν ήδη προχωρήσει σε συναλλαγή με τις παραπάνω εταιρίες τότε πρέπει να φυλάξουν όλα τα σχετικά έγγραφα που αποδεικνύουν την επικοινωνία, καθώς και όλα τα αποδεικτικά των καταθέσεων, εάν έχουν στείλει το χρηματικό ποσό που τους έχει παραπλανητικά και παράνομα ζητηθεί ως εγγύηση. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να στηρίξουν την υπόθεσή τους σε περίπτωση που προκύψει το οποιοδήποτε πρόβλημα και να διεκδικήσουν τα χρήματα που οι εταιρίες έχουν συγκεντρώσει παράνομα.
Σε περίπτωση που κάποιος καταναλωτής έχει πέσει θύμα παραπλάνησης από τις συγκεκριμένες εταιρίες ή θέλει να ενημερωθεί για το θέμα, μπορεί να επικοινωνήσει με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή στα τηλέφωνα: 210.38.93.104 – 210.38.47.253 ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: infoecc@efpolis.gr, καθημερινά από τις 8.00π.μ.- 20.00 μ.μ. ή να καλέσουν το 1520 στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
|