Αθήνα 17.7.2008, 14:12 Πρόστιμα ύψους 1.350.000 επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης σε έξι εταιρείες τηλεφωνίας για παραβάσεις διατάξεων περί προστασίας καταναλωτή στον κλάδο της εναλλακτικής σταθερής τηλεφωνίας.
Συγκεκριμένα, ύστερα από καταγγελίες καταναλωτών, που υποβλήθηκαν το διάστημα 1 Οκτωβρίου 2007 έως 31 Μαρτίου 2008 σχετικά με παρόχους εναλλακτικής σταθερής τηλεφωνίας και σε εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2251/1994, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, εξέδωσε σε βάρος έξι εταιρειών σταθερής τηλεφωνίας τριάντα αποφάσεις, με τις οποίες επιβάλει χρηματικά πρόστιμα συνολικού ύψους € 1.350.000 για παράβαση των άρθρων 4 (εμπορία από απόσταση αγαθών και υπηρεσιών, πλην των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών) και 9δ (παραπλανητικές πράξεις).
Tα πρόστιμα που επιβλήθθηκαν είναι τα εξής: 1. Forthnet: 8, € 280.000 για: α) καθυστέρηση ενεργοποίησης, β) παραπλάνηση σχετικά με την διαθεσιμότητα της υπηρεσίας. 2. Hellas On Line: 4, € 160.000 για: α) καθυστέρηση ενεργοποίησης, β ενεργοποίηση χωρίς τη συγκατάθεση του καταναλωτή. 3. On Telecoms: 6, € 270.000 για: α) καθυστέρηση ενεργοποίησης, β) ενεργοποίηση χωρίς τη συγκατάθεση του καταναλωτή, γ) παράδοση αντιγράφου σύμβασης. 4. Teledome: 4, € 200.000 για: α) καθυστέρηση ενεργοποίησης, β) ενεργοποίηση χωρίς τη συγκατάθεση του καταναλωτή. 5. Tellas: 3, € 130.000 για: α) ενεργοποίηση χωρίς τη συγκατάθεση του καταναλωτή, β) καθυστέρηση ενεργοποίησης. 6. Vivodi: 5 € 310.000 για: α) ενεργοποίηση χωρίς τη συγκατάθεση του καταναλωτή, β) καθυστέρηση ενεργοποίησης.
Σε δηλώσεις τους ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος και ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Γιάννης Οικονόμου τονίζουν ότι οι επαναλαμβανόμενες καταγγελίες πολιτών για θέματα που άπτονται της αγοράς εναλλακτικών παροχών σταθερής τηλεφωνίας αποδεικνύουν ότι η αγορά αυτή λειτουργεί με στρεβλώσεις και πολλά προβλήματα. Προβλήματα που έχουν ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται φαινόμενα υπερβολικής καθυστέρησης για ενεργοποίηση υπηρεσιών, παραπλανήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα ενεργοποίησης, χωρίς τη συγκατάθεση του καταναλωτή, μη παράδοση αντιγράφου σύμβασης κ.λπ. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις παρατηρήθηκε από τη πλευρά ορισμένων διάθεση ακραίας εκμετάλλευσης καταναλωτών, που είτε λόγω ηλικίας, είτε λόγω μη εξοικείωσης με τις υπηρεσίες αυτές ήταν σε προφανή αδυναμία να αξιολογήσουν σωστά αυτά που τους παρουσιάζουν οι εκπρόσωποι των εταιρειών. Οι πρακτικές αυτές δεν συνάδουν με το μοντέλο ανάπτυξης που ταιριάζει σε μια ανταγωνιστική οικονομία ούτε φυσικά μπορούν να γίνουν ανεκτές από την πολιτεία.
Το υπουργείο αναμένεται σύντομα να προχωρήσει στην διεκπεραίωση καταγγελιών για τη συγκεκριμένη αγορά και για την περίοδο από τον Απρίλιο του 2008 και μετά.
|