Proslipsis.gr | Αθήνα 29.01.2022, 05:52
Θερινό Πρόγραμμα Σπουδών με τίτλο «AUEB-KSB Study Abroad» ιδρύεται και λειτουργήσει από το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε συνεργασία με το Kelley School of Business, Indiana University (ΗΠΑ).
Το Πρόγραμμα, που προβλέπεται να λειτουργήσει για πέντε έτη, μέχρι και το ακαδ. έτος 2028 - 2029, εμπίπτει στο άρθρο 109 «Χειμερινά και θερινά προγράμματα σπουδών» του ν. 4957/2022 και ως εκ τούτου διέπεται από τις διατάξεις της υπ’ αρ. 3144/06.03.2023 (Β’ 1737) απόφασης της 8ης/23.02.2023/7 συνεδρίασης Συγκλήτου περί Κανονισμού Λειτουργίας Θ.Π.Σ. του ΟΠΑ.
Αναλυτικά η σχετική απόφαση της Συγκλήτου της
Άρθρο 1 Γνωστικό Αντικείμενο - Σκοπός Προγράμματος 1. Το Πρόγραμμα Σπουδών με τίτλο «AUEB - KSB Study Abroad» έχει ως σκοπό του την προσέλκυση αλλοδαπών φοιτητών από το Kelley School of Business (KSB), Indiana University. Στόχος είναι οι φοιτητές του KSB να παρακολουθήσουν ένα εξάμηνο διδαχθέντων μαθημάτων στο Ο.Π.Α., για τα οποία θα τους αποδοθούν πιστωτικές μονάδες στο ίδρυμά τους. 2. Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, οι φοιτητές του KSB θα έχουν αποκτήσει: α) Κατανόηση της θεωρίας και της εφαρμογής των διδασκόμενων μαθημάτων τους, σε παρόμοιο επίπεδο ποιότητας με αυτό του Indiana University. β) Σημαντική έκθεση σε μια διαφορετική κουλτούρα και χώρα. γ) Ένα εκτεταμένο δίκτυο διεθνών φοιτητών που σπουδάζουν ταυτόχρονα στο ΟΠΑ, καθώς και διδασκόντων. 3. Το Ο.Π.Α., μέσω του προγράμματος στοχεύει στην: α) Προσέλκυση φοιτητών από την αλλοδαπή, β) σύναψη δεσμών με Πανεπιστήμια υψηλού κύρους της αλλοδαπής, γ) ενίσχυση της διεθνοποίησης του ιδρύματος, και δ) εμπέδωση της Ελλάδος ως προορισμού σπουδών για αλλοδαπούς φοιτητές.
Άρθρο 2 Απονεμόμενος Τίτλος 1. Το Π.Σ. δεν απονέμει τίτλο σπουδών. Αντ’ αυτού οι συμμετέχοντες φοιτητές θα λαμβάνουν πιστωτικές μονάδες στο οικείο τους ίδρυμα, ο αριθμός των οποίων έχει καθοριστεί μέσω του αναλυτικού πρωτοκόλλου συνεργασίας ανάμεσα στο Ο.Π.Α. και το KSB, Indiana University. 2. Το πρόγραμμα σπουδών απονέμει Πιστοποιητικό συμμετοχής και ολοκλήρωσης του προγράμματος καθώς και Πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας.
Άρθρο 3 Κατηγορίες και Αριθμός Συμμετεχόντων 1. Στο Π.Σ. γίνονται δεκτοί φοιτητές πρώτου κύκλου σπουδών της αλλοδαπής, οι οποίοι συμμετέχουν ήδη σε πρόγραμμα σπουδών του KSB, Indiana University. 2. Ο αριθμός εισακτέων στο Π.Σ. ορίζεται κατ’ ανώτατο όριο στους εξήντα (60) συμμετέχοντες κατ’ έτος.
Άρθρο 4 Διαδικασία Εγγραφής και Κριτήρια Επιλογής Συμμετεχόντων 1. To Kelley School of Business εισηγείται στο Ο.Π.Α. την αποδοχή ορισμένου αριθμού φοιτητών του, οι οποίοι έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για το πρόγραμμα, και επί των οποίων το συνεργαζόμενο Ίδρυμα έχει ήδη πραγματοποιήσει πρώτη διαδικασία επιλογής. Το Ο.Π.Α. είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για την τελική επιλογή των φοιτητών που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, στη βάση αμιγώς ακαδημαϊκών κριτηρίων. 2. Υπεύθυνη για την επικύρωση των εισερχομένων φοιτητών είναι η Ακαδημαϊκή Επιτροπή του προγράμματος, κατόπιν εισηγήσεως του Διευθυντή.
Άρθρο 5 Επισπεύδον Τμήμα Οι εισερχόμενοι φοιτητές εγγράφονται στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο αναλαμβάνει την ακαδημαϊκή λειτουργία του Προγράμματος Σπουδών.
Άρθρο 6 Χρονική Διάρκεια Προγράμματος 1. Η χρονική διάρκεια παρακολούθησης του Θ.Π.Σ. είναι ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο. Το Πρόγραμμα θα πραγματοποιείται κατά το εαρινό ακαδημαϊκό εξάμηνο κάθε ακαδημαϊκού έτους λειτουργίας του. 2. H παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική με απαρέγκλιτη τήρηση παρουσιών.
Άρθρο 7 Γλώσσα Διδασκαλίας Η γλώσσα διδασκαλίας και εξέτασης των μαθημάτων είναι αποκλειστικά η Αγγλική με εξαίρεση το μάθημα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας/πολιτισμού το οποίο αποτελεί μέρος του προγράμματος.
Άρθρο 8 Όργανα και Διοίκηση του Προγράμματος Αρμόδια όργανα/υπεύθυνοι για την οργάνωση, διοίκηση και λειτουργία του προγράμματος είναι: α) Η Σύγκλητος του ιδρύματος, η οποία αποφασίζει επί των εισηγήσεων της Ακαδημαϊκής Επιτροπής του προγράμματος. β) Η Ακαδημαϊκή Επιτροπή του Προγράμματος, η οποία αποτελείται από τον Αντιπρύτανη Διεθνούς Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Πρόεδρος), τον Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού και τον Κοσμήτορα της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων. Η Επιτροπή αποφασίζει για όλα τα θέματα που αφορούν την δομή του προγράμματος, όπως τα μαθήματα που διδάσκονται, την επιλογή διδασκόντων, την έγκριση των εισερχόμενων φοιτητών καθώς και την επίλυση ουσιωδών προβλημάτων που μπορεί να ανακύψουν. Η Επιτροπή εισηγείται επί θεμάτων της αρμοδιότητάς της στη Σύγκλητο του Ιδρύματος. γ) Ο Αντιπρύτανης Διεθνούς Συνεργασίας και Ανάπτυξης, ο οποίος εκτελεί χρέη Διευθυντή Προγράμματος, εισηγείται στην Ακαδημαϊκή Επιτροπή του προγράμματος (βλ. παραπάνω). δ) Ο/η υπεύθυνος/η Γραμματειακής Υποστήριξης του προγράμματος (Course Officer), ο οποίος έχει την αρμοδιότητα της καθημερινής εύρυθμης διαχειριστικής λειτουργίας του προγράμματος, και αποτελεί το πρώτο σημείο επικοινωνίας των φοιτητών για την επίλυση προβλημάτων. Ο/Η υπεύθυνος/η Γραμματειακής Υποστήριξης του προγράμματος επιλέγεται από το προσωπικό του Γραφείου Υποστήριξης Αλλοδαπών Φοιτητών και Κινητικότητας της Μονάδας Υποστήριξης Φοιτητών/ τριών του Ο.Π.Α.
Άρθρο 9 Πρόγραμμα Μαθημάτων 1. Το σύνολο των πιστωτικών μονάδων (ΠΜ - ECTS) του προγράμματος είναι 30. Όλα τα μαθήματα περιλαμβάνουν υποχρεωτικά τελική εξέταση αξιολόγησης, καθώς και πληθώρα συμπληρωματικών μεθόδων αξιολόγησης (ενδεικτικά προόδων, παρουσιάσεων και εργασιών) που θα πλαισιώνουν την τελική εξέταση. 2. Δεν προβλέπεται ύπαρξη κατευθύνσεων στο πρόγραμμα. 3. Το πρόγραμμα διδασκόμενων μαθημάτων ορίζεται αναλυτικά ως εξής:
Α/Α ΜΑΘΗΜΑ Π.Μ. ΩΡΕΣ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 1 Money and Capital Markets 6 3 2 International Marketing Management 6 3 3 Business Strategy 6 3 4 Cross Cultural Communication 6 3 5 Introduction to Greek Language and Culture 6 3 Δυνατότητα πρακτικής άσκησης ΟΧΙ Σύνολο ECTS 30
4. Τα ως άνω μαθήματα διδάσκονται παράλληλα μεταξύ τους, καθώς είναι ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Η αναλυτική περιγραφή των μαθημάτων περιέχεται στον Οδηγό Σπουδών του Προγράμματος. 5. Τροποποίηση του προγράμματος μαθημάτων μπορεί να πραγματοποιηθεί με αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων. 6. Το πρόγραμμα των μαθημάτων εμπλουτίζεται συμπληρωματικά από σειρά εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που τα υποστηρίζουν, όπως ενδεικτικά εκπαιδευτικές εκδρομές και εργαστήρια πληροφορικής.
Άρθρο 10 Δικαιώματα και Υποχρεώσεις Φοιτητών 1. Οι εισερχόμενοι φοιτητές απολαμβάνουν δικαιώματος πρόσβασης στις εκπαιδευτικές υπηρεσίες που προσφέρει το ίδρυμα, συμπεριλαμβανομένου του ιδρυματικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, πρόσβαση στο e-Class, τις υπηρεσίες δικτύου και VPN, καθώς και της χορήγησης ακαδημαϊκής ταυτότητας. 2. Υποχρεώσεις των φοιτητών αποτελούν: α) Ο σεβασμός της ελευθερίας του ακαδημαϊκού λόγου, β) η αποχή από πράξεις που υποβαθμίζουν την αξία της ακαδημαϊκής γνώσης, όπως η λογοκλοπή ή η αντιγραφή σε εξετάσεις, δραστηριότητες που επισύρουν σημαντικών ποινών λόγω της σοβαρότητάς τους, γ) ο σεβασμός και η φροντίδα προς τις εγκαταστάσεις του Ο.Π.Α., και δ) η τήρηση των συμβατικών τους υποχρεώσεων έναντι του προγράμματος σπουδών τους, όπως η υποχρέωση φυσικής παρουσίας και η έγκαιρη έλευση στα μαθήματα, η συμμετοχή στις εξετάσεις και τις λοιπές μεθόδους αξιολόγησης, οι οποίες περιγράφονται αναλυτικά στον Οδηγό Σπουδών του προγράμματος. 3. Οι συμμετέχοντες του Προγράμματος είναι εξ’ ολοκλήρου υπεύθυνοι για τα κόστη που συνδέονται με τη μετάβαση και διαβίωσή τους στη χώρα διεξαγωγής του προγράμματος, όπως έξοδα μετάβασης, επιστροφής και μετακινήσεων, ασφάλεια υγείας, ατυχήματος και αστικής ευθύνης, κόστος διαμονής, κόστος διατροφής, κόστος αγοράς, σχετικού με το πρόγραμμα εκπαιδευτικού υλικού και λοιπά έξοδα διαβίωσης σύμφωνα με το Πρωτόκολλο Συνεργασίας που έχει υπογραφεί ανάμεσα στα δυο ιδρύματα.
Άρθρο 11 Προσωπικό 1. Στο Π.Σ. θα απασχοληθούν διδάσκοντες σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κανονισμού Θερινών Προγραμμάτων Σπουδών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Συγκεκριμένα: α) Μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) του Ο.Π.Α. ή άλλων Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, με πρόσθετη απασχόληση πέραν των νόμιμων υποχρεώσεών τους, β) ομότιμοι Καθηγητές ή αφυπηρετήσαντα μέλη Δ.Ε.Π. Ο.Π.Α. ή άλλων Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, γ) συνεργαζόμενοι καθηγητές, δ) εντεταλμένοι διδάσκοντες, ε) επισκέπτες καθηγητές ή επισκέπτες ερευνητές, στ) ερευνητές επί συμβάσει, ζ) ερευνητές και ειδικοί λειτουργικοί επιστήμονες των ερευνητικών κέντρων του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014 (Α’ 258) ή άλλων ερευνητικών οργανισμών της ημεδαπής και της αλλοδαπής, οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος και έχουν διδακτική εμπειρία και επαρκή επιστημονική, συγγραφική ή ερευνητική δραστηριότητα, η) μεταδιδάκτορες και νέοι επιστήμονες, κάτοχοι κατ’ ελάχιστον διδακτορικού διπλώματος, οι οποίοι διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις ή σχετική εμπειρία στο γνωστικό αντικείμενο του Θ.Π.Σ., θ) επιστήμονες αναγνωρισμένου κύρους, οι οποίοι διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις και σχετική εμπειρία στο γνωστικό αντικείμενο του Θ.Π.Σ., ι) μέλη Δ.Ε.Π. ή λοιπό διδακτικό προσωπικό ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής. 2. Η ανάθεση του διδακτικού έργου του Π.Σ. πραγματοποιείται με απόφαση της Ακαδημαϊκής Επιτροπής ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Π.Σ. 3. Η παροχή διδακτικού έργου γίνεται έναντι αμοιβής, η οποία καταβάλλεται αποκλειστικά από τους πόρους του Προγράμματος. Το ύψος της αμοιβής του διδακτικού προσωπικού καθορίζεται με απόφαση της Ακαδημαϊκής Επιτροπής ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Προγράμματος, στο πλαίσιο του Κανονισμού Αποδοχών για την παροχή διδακτικού έργου σε προγράμματα σπουδών δεύτερου και τρίτου κύκλου, Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών (Ξ.Π.Σ.) και κάθε είδους εκπαιδευτικά προγράμματα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.), που οργανώνονται από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και για τα οποία προβλέπεται η καταβολή τελών φοίτησης. 4. Για την διοικητική και διαχειριστική υποστήριξη των αναγκών του Π.Σ. δύνανται να απασχολούνται οι εξής κατηγορίες προσωπικού: α) Υπάλληλοι με σχέση δημοσίου δικαίου ή Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου του Ιδρύματος, κατόπιν απόφασης της Επιτροπής Ερευνών του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, σύμφωνα με τη διαδικασία και τους όρους του άρθρου 243 παρ. 2 και 3 του ν. 4957/2022, β) πρόσθετο προσωπικό, το οποίο επιλέγεται σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 4 του άρθρου 243 του ν. 4957/2022 και απασχολείται σύμφωνα με του όρους της παρ. 5 του ιδίου άρθρου. 5. Η αμοιβή του διοικητικού και διαχειριστικού προσωπικού βαρύνει αποκλειστικά τους πόρους του Π.Σ.
Άρθρο 12 Υλικοτεχνική Υποδομή Για τη λειτουργία του προγράμματος θα χρησιμοποιηθεί η ακόλουθη υλικοτεχνική υποδομή του Πανεπιστημίου: α) Έως δύο αίθουσες διδασκαλίας, β) η Κεντρική Βιβλιοθήκη του ιδρύματος και γ) η υλικοτεχνική υποδομή του Κέντρου Διαχείρισης Δικτύων που αφορά τη πρόσβαση των φοιτητών σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ιδρύματος (email, VPN, e-Class κ.α.).
Άρθρο 13 Διάρκεια Λειτουργίας Το Π.Σ. θα λειτουργήσει μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2028 - 2029, υπό την προϋπόθεση εύρεσης των απαιτούμενων πόρων λειτουργίας.
Άρθρο 14 Τέλη Φοίτησης Τα τέλη φοίτησης για την παρακολούθηση του Π.Σ. ορίζονται σε 5.000 € ανά φοιτητή. Τα τέλη φοίτησης δύνανται να επανακαθοριστούν κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Kelley School of Business και συνακόλουθης τροποποίησης του υπογραφέντος Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ των δυο ιδρυμάτων.
Άρθρο 15 Πόροι Προγράμματος Σπουδών και αναλυτικός προϋπολογισμός 1. Οι πηγές χρηματοδότησης του Π.Σ., σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας Θερινών Προγραμμάτων Σπουδών του Ο.Π.Α., είναι οι ακόλουθες (60 εισερχόμενοι φοιτητές):
ΠΙΝΑΚΑΣ 1 - ΕΙΣΡΟΕΣ ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ Ποσά σε € Τέλη φοίτησης (60 φοιτητές x 5.000 Ευρώ) 300.000 Χορηγίες ή δωρεές 0 ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ 300.000
2. Το 70% του ετήσιου κόστους λειτουργίας του προγράμματος που αφορά στις λειτουργικές δαπάνες εκτιμάται στο ποσό των 210.ΟΟΟ €. Το 30% αφορά κάλυψη των λειτουργικών εξόδων του Ιδρύματος και εκτιμάται στο ποσό των 90.000 €. 3. Το κόστος λειτουργίας του Θ.Π.Σ. αναλύεται σε κατηγορίες δαπανών ως εξής:
ΠΙΝΑΚΑΣ 2 - ΕΚΡΟΕΣ Έξοδα Ποσά σε € Δαπάνες εξοπλισμού και λογισμικού 6.000 Δαπάνες χορήγησης υποτροφιών 0 Δαπάνες αναλωσίμων 4.000 Δαπάνες Μετακινήσεων Διδασκόντων του Θ.Π.Σ. 0 Δαπάνες Μετακινήσεων Φοιτητών του Θ.Π.Σ. για εκπαιδευτικούς σκοπούς 22.500 Αμοιβές διδασκόντων από την ημεδαπή ή την αλλοδαπή 125.000 Αμοιβές διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης 40.000 Λοιπές Δαπάνες (έξοδα δημοσιότητας, προβολής, αγοράς εκπαιδευτικού υλικού, οργάνωσης συνεδρίου, δαπάνες εργασιών πεδίου) 12.500 Λειτουργικά έξοδα του Ιδρύματος 90.000 ΣΥΝΟΛΟ 300.000
Άρθρο 16 Τελικές Διατάξεις Όσα θέματα δεν ρυθμίζονται στην παρούσα απόφαση, θα ρυθμίζονται από τον Κανονισμό Θερινών Προγραμμάτων Σπουδών του Ο.Π.Α., τον Οδηγό Σπουδών του προγράμματος καθώς και από τα αρμόδια όργανα του ιδρύματος σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Άρθρο 17 Έναρξη ισχύος Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 8 Ιανουαρίου 2024
Ο Πρύτανης ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΟΥΡΑΝΤΩΝΗΣ
|