Αθήνα 10.3.2016, 18:42
Τη λειτουργία Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής» του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, ενέκρινε ο Πρύτανης του Ιδρύματος Οδυσσέας - Ιωάννης Ζώρας.
Το Πρόγραμμα θα λειτουργήσει μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2022 - 2023. * Ακολουθεί το πλήρες κείμενο του Προγράμματος.
ΑΠΟΦΑΣΗ Αριθμ. Γενικού 2339/02.03.2016 (2) Έγκριση Λειτουργίας Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής» του Παι− δαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Ο ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ Έχοντας υπόψη: 1. Το Π.δ. 296/1973 (ΦΕΚ 239 τ.Α΄/1973) περί καθορι− σμού του τίτλου και της έδρας του εν Κρήτη ιδρυθέ− ντος Πανεπιστημίου, το Ν.Δ. 114/1974 (ΦΕΚ 310 τ.Α΄/1974) περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως το Ν.Δ. 87/1973 (ΦΕΚ 159 τ.Α΄/1973) «περί ιδρύσεως Πανεπιστημίων εις Θράκην και εις Κρήτην» και επεκτάσεως διατάξεων τι− νών αυτού εις άπαντα τα ΑΕΙ..., το Ν. 259/1976 (ΦΕΚ 25 τ.Α΄/1976) περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως των περί Πανεπιστημίων Θράκης και Κρήτης κειμένων διατά− ξεων, τις διατάξεις του Π.δ. 103/1983, (Φ.Ε.Κ. 48/15.04.1983, τ.Α΄) −Αυτοδύναμη λειτουργία του Πανεπιστημίου Κρή− της..., καθώς και της λοιπής νομοθεσίας περί Πανεπι− στημίου Κρήτης. 2. Το υπ’ αριθμόν Π.δ. 96/2013 (ΦΕΚ 133/τ.Α΄/05.06.2013) για την «Κατάργηση − συγχώνευση Τμημάτων − Μετονο− μασία Σχολής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης», όπως τροπο− ποιήθηκε και ισχύει με το υπ’ αριθμ. Π.δ. 128/2013 (ΦΕΚ 195/τ.Α΄/17.09.2013), και την εκδοθείσα μετ ’αυτού Διαπι− στωτική Πράξη του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης (υπ’ αριθμ. 10.954/31.07.2013 με ΦΕΚ 1959/τ.Β΄/12.08.2013). 3. Τις διατάξεις του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50/Α΄/14.5.2015), άρθρο 35, παρ. 1 και 2, περί παράτασης θητείας των μονομελών και συλλογικών οργάνων των ΑΕΙ και ΤΕΙ, έως 31 Οκτωβρίου 2015 και του άρθρου 6 της με ημε− ρομηνία 7−10−2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 127/τ.Α΄/08.10.2015) με τίτλο: «Ρύθμιση κατεπειγό− ντων θεμάτων των Υπουργείων Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων». 4. Την υπ’ αριθμ. 6/10.2.2016 Απόφαση του Συμβουλίου του Πανεπιστημίου Κρήτης (ΦΕΚ 82/18.02.2016/τ.Υπαλ− λήλων Ειδικών θέσεων και Οργάνων Διοίκησης Φορέ− ων του Δημοσίου και Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα) που αφορά το διορισμό, έπειτα από εκλογική διαδικασία, του Καθηγητή του Τμήματος Ιατρικής της Σχολής Επιστη− μών Υγείας Οδυσσέα−Ιωάννη Ζώρα του Λύσανδρου, ως Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης, με πλήρη θητεία, από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του Υπουρ− γού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. 5. Την υπ’ αριθμόν 31460/Ζ1/23.02.2016 (ΑΔΑ:ΨΡΙ24653ΠΣ− Υ1Κ) Διαπιστωτική Υπουργική Πράξη διορισμού του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης, Καθηγητή του Τμήματος Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας Οδυσσέα−Ιωάννη Ζώρα του Λύσανδρου, με πλήρη θη− τεία, από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ήτοι από 23/02/2−16. 6. Τις διατάξεις του άρθρου 80 παρ. 11 περ. α του Ν. 4009/2011 (ΦΕΚ 195/Α΄) «Δομή, λειτουργία, διασφά− λιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων», όπως τρο− ποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 47 περ. γ του Ν. 4025/2011 (ΦΕΚ 228/Α΄), και τις διατάξεις του άρθρου 34 του Ν. 4301/2014 (ΦΕΚ 223/Α΄). 7. Τις διατάξεις του Ν. 3685/2008 (ΦΕΚ 148/Α΄) «Θεσμι− κό πλαίσιο για τις μεταπτυχιακές σπουδές», ιδίως των άρθρων 6,7 και 10, όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 24 του Ν. 3696/2008 (ΦΕΚ 177/Α΄), του άρ− θρου 27 του Ν. 3794/2009 (ΦΕΚ 156/Α΄) και του άρθρου 37, παρ. 5 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/Α΄). 8. Τις διατάξεις του Ν. 3374/2005 και ιδίως τα άρθρα 13, παρ. 2, 14 και 15 (ΦΕΚ 189/Α΄) «Διασφάλιση της ποιότη− τας στην ανώτατη εκπαίδευση. Σύστημα μεταφοράς και συσσώρευσης πιστωτικών μονάδων −Παράρτημα Διπλώ− ματος» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της με αριθμ. Φ5/89656/Β3/13.08.2007 (ΦΕΚ 1466/Β΄) υπουργική απόφαση «Εφαρμογή του Συ− στήματος Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων». 9. Την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Παι− δαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης (συνεδρία 518η/06−05−2015). 10. Την απόφαση της Συγκλήτου με Ειδική Σύνθεση του Πανεπιστημίου Κρήτης (συνεδρία 339η/16−07−2015 και συνεδρία 348η/21−01−2016). 11. Την απόφαση του Συμβουλίου (συνεδρία 20η/09.02.2016). 12. Το υπ’ αριθμ. 51/08−01−2014 έγγραφο της ΑΔΙΠ από το οποίο προκύπτει ότι έχει ολοκληρωθεί η εξωτερική αξιολόγηση του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης. Proslipsis.gr 13. Τις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν. 3861/2010 (ΦΕΚ 112 τ.Α΄/2010) ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικη− τικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρό− γραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις, όπως τροποποιή− θηκε και ισχύει με το Ν. 4210/2013 (ΦΕΚ 254/ τ.Α΄/21.11.2013), καθώς και την κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσα υπ’ αριθμ. ΥΠΟΙΚ Δ6 1127865/ΕΞ2010/30.09.2010 απόφαση. 14. Το γεγονός ότι από την εφαρμογή της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό, αποφασίζουμε: Εγκρίνουμε από το ακαδημαϊκό έτος 2015−16 τη λειτουργία Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκ− παίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης με τίτλο «Επι− στήμες της Αγωγής», ως ακολούθως:
Άρθρο 1 Γενικές Διατάξεις Το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Π.Ε.) του Πανεπιστημίου Κρήτης θα λειτουργήσει από το ακαδημαϊκό έτος 2015−16 το Πρόγραμμα Μετα− πτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής», σύμφωνα με τις διατάξεις της απόφασης αυ− τής και τις διατάξεις του Ν. 3685/2008 (ΦΕΚ 148/Α΄/ 16−07−2008) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Άρθρο 2 Σκοπός − Αντικείμενο Σκοπός του Π.Μ.Σ. είναι η προαγωγή Επιστημών της Αγωγής μέσω της βαθύτερης έρευνας σε εξειδικευμένα και προωθημένα γνωστικά πεδία και η ανάδειξη νέων ερευνητών και επιστημόνων σε ειδικότητες αυτών των Επιστημών. Αντικείμενο του Π.Μ.Σ. είναι τα επιμέρους ερευνητικά πεδία που ανήκουν στο χώρο των Επιστημών της Αγω− γής, με εμβάθυνση στις εξής κατευθύνσεις: (Α) Παιδαγω− γική και Διδακτική Πράξη (Β) Εφαρμογές της Ψυχολο− γίας στην Εκπαίδευση (Γ) Οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση.
Άρθρο 3 Μεταπτυχιακοί Τίτλοι Το Π.Μ.Σ. απονέμει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) στις Επιστήμες της Αγωγής με τις εξής κατευ− θύνσεις και ειδικότητες: Α) Παιδαγωγική και Διδακτική Πράξη (1) Γλώσσα και Γραμματισμός στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Proslipsis.gr (2) Διοικητικές και Επιμορφωτικές Λειτουργίες στην Εκπαίδευση, (3) Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοι− νωνιών στην Εκπαίδευση Β) Εφαρμογές της Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση. (1) Ψυχοπαιδαγωγικές Παρεμβάσεις και Προληπτικά Προγράμματα για Παιδιά Προσχολικής και Σχολικής Ηλικίας (2) Αναπτυξιακή Ψυχολογία και Παιδαγωγικές Εφαρμογές Γ) Οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση (1) Τέχνη και Εκπαίδευση (2) θεολογία και Παιδεία. Proslipsis.gr Άρθρο 4 Κατηγορίες Πτυχιούχων που γίνονται δεκτοί Στο Π.Μ.Σ. γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι: (α) Παιδαγωγικών Τμημάτων, Τμημάτων Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυ− χολογίας καθώς και Τμημάτων Ψυχολογίας πανεπιστη− μίων της ημεδαπής ή αντίστοιχων ομοταγών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής, (β) άλλων Τμημάτων πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ομοταγών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής, εφόσον οι πτυχιούχοι έχουν εξετασθεί επιτυχώς σε δύο τουλάχι− στον μαθήματα των Επιστημών της Αγωγής ή σε συναφή μαθήματα με το γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας, (γ) Τμημάτων Βρεφονηπιοκομίας, Τμημάτων Κοινωνικής Εργα− σίας και Τμημάτων Λογοθεραπείας των Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αντίστοιχων ομοταγών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής.
Άρθρο 5 Χρονική Διάρκεια Η χρονική διάρκεια για την απονομή του Μ.Δ.Ε. ορί− ζεται σε τέσσερα (4) διδακτικά εξάμηνα.
Άρθρο 6 Πρόγραμμα Μαθημάτων Το σύνολο των ευρωπαϊκών πιστωτικών μονάδων (ECTS) που απαιτούνται για τη λήψη του Μ.Δ.Ε. ανέρχο− νται σε εκατόν είκοσι (120). Τα μαθήματα έχουν τη μορφή σεμιναρίου και διακρίνονται σε μαθήματα κορμού και μα− θήματα κατ’ επιλογή υποχρεωτικά. Συγκεκριμένα, ο φοι− τητής πρέπει να συγκεντρώσει: (α) τριάντα τέσσερις (34) πιστωτικές μονάδες από την επιτυχή παρακολούθηση και αξιολόγηση δύο μαθημάτων κορμού, (β) εξήντα πέντε (65) πιστωτικές μονάδες από την επιτυχή παρακολούθηση και αξιολόγηση πέντε υποχρεωτικών κατ’ επιλογή μα− θημάτων, και (γ) είκοσι μία (21) πιστωτικές μονάδες από την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας. Ειδικότερα, τα τρία από τα πέντε κατ’ επιλογή υποχρε− ωτικά μαθήματα πρέπει να ανήκουν στα προσφερόμενα μαθήματα της ειδικότητας. Η εκπόνηση της Μεταπτυ− χιακής Διπλωματικής Εργασίας ξεκινά με το τέλος του Β΄ εξαμήνου σπουδών. Το πρόγραμμα σπουδών ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο και κατεύθυνση έχει ως εξής: Α) Κατεύθυνση: «Παιδαγωγική και Διδακτική Πράξη»: Α1) Ειδίκευση: «Γλώσσα και Γραμματισμός στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία». Proslipsis.gr Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού (ένα από τα παρακάτω) Μεθοδολογία έρευνας προχωρημένου επιπέδου 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Γλωσσική ανάπτυξη 13 ECTS Διδακτική της γλώσσας στην προσχολική εκπαίδευση 13 ECTS Σύγχρονα θέματα παιδαγωγικής 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού Στατιστική στην εκπαίδευση 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Αξιολόγηση γλωσσικών δεξιοτήτων στην πρώιμη παιδική ηλικία 13 ECTS Μεταγλωσσική ανάπτυξη και κατά− κτηση του γραπτού λόγου 13 ECTS Σύγχρονα θέματα ψυχοπαιδαγωγικής 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Επίπεδο Ι) 4 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (δύο από τα παρακάτω) Κοινωνικές συνιστώσες της γλωσσι− κής μάθησης 13 ECTS Αναδυόμενος γραμματισμός: Έρευνα και διδακτικές εφαρμογές 13 ECTS Δυσκολίες στη μάθηση του γρα− πτού λόγου: Πρώιμος εντοπισμός και έγκαιρη παρέμβαση 13 ECTS Εκπαιδευτικό λογισμικό και αναδυόμενος γραμματισμός 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Proslipsis.gr Μεταπτυχιακή Διπλωματική ’Εργασία (Επίπεδο II) 17 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Ψυχοκινητική ανάπτυξη και γραφή στην προσχολική εκπαίδευση 13 ECTS Αισθητικές προσεγγίσεις και γλωσσική αγωγή 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Σύνολο ECTS για την ειδίκευση «Γλώσσα και Γραμμα− τισμός στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία»: 120. Α2) Ειδίκευση: Διοικητικές και Επιμορφωτικές Λειτουργίες στην Εκπαίδευση Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού (ένα από τα παρακάτω) Μεθοδολογία έρευνας προχωρημένου επιπέδου 17ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Ηγεσία στην εκπαίδευση 13 ECTS Εκπαιδευτικά συστήματα σε άλλες χώρες 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού (ένα από τα παρακάτω) Οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης 17 ECTS Εκπαιδευτική πολιτική 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών 13 ECTS Αξιολόγηση εκπαιδευτικών θεσμών και προγραμμάτων 13 ECTS Διδακτική μεθοδολογία 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Μεταπτυχιακή Διπλωματική’ Εργασία (Επίπεδο Ι) 4 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (δύο από τα παρακάτω) Κοινωνιολογία και σχεσιοδυναμική της σχολικής κοινότητας 13 ECTS Εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε άλλες χώρες 13 ECTS Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων στην εκπαίδευση 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Επίπεδο II) 17 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Proslipsis.gr Η επίδραση της οικονομίας στον εκ− παιδευτικό σχεδιασμό−προγραμματισμό 13 ECTS Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών 13 ECTS Οργανωσιακή ψυχολογία 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Σύνολο ECTS για την ειδίκευση «Διοικητικές και Επι− μορφωτικές Λειτουργίες στην Εκπαίδευση»: 120 A3) Ειδίκευση: «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών την Εκπαίδευση) Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού (ένα από τα παρακάτω) Μεθοδολογία έρευνας προχωρημένου επιπέδου 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Διαδίκτυο και εκπαίδευση 13 ECTS Εξ αποστάσεως εκπαίδευση 13 ECTS Δημιουργία εκπαιδευτικού λογισμικού Ι 13 ECTS Διδακτική των φυσικών επιστημών με χρήση των ΤΠΕ 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού (ένα από τα παρακάτω) Πολυμέσα στην εκπαίδευση 17 ECTS ΤΠΕ και φυσικές επιστήμες στην εκπαίδευση 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Διδακτική μεθοδολογία 13 ECTS Δημιουργία εκπαιδευτικού λογισμικού II 13 ECTS Διδακτική της γλώσσας με χρήστη των ΤΠΕ Ι 13 ECTS Διδακτική των μαθηματικών με χρήση των ΤΠΕ Ι 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Proslipsis.gr Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Επίπεδο Ι) 4 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (δύο από τα παρακάτω) Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων στην εκπαίδευση 13 ECTS Διδακτική της γλώσσας με χρήστη των ΤΠΕ II 13 ECTS Διδακτική των μαθηματικών με χρήση των ΤΠΕ II 13 ECTS Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού 13 ECTS Χρήση προσομοιώσεων στις φυσικές επιστήμες 13 ECTS Μάθηση μέσω κινητών συσκευών στην εκπαίδευση (mobile learning) 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Επίπεδο II) 17 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Κοινωνική δικτύωση και εκπαίδευση στο πλαίσιο της διδακτικής των φυ− σικών επιστημών 13 ECTS Σχεδιασμός και υλοποίηση δραστηρι− οτήτων με εργαλεία web 2.0 13 ECTS Πολυτροπικότητα και ΤΠΕ 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Β) Κατεύθυνση: «Εφαρμογές της Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση» B1) Ειδικότητα: «Ψυχοπαιδαγωγικές Παρεμβάσεις και Προληπτικά Προσχολικής και Σχολικής Ηλικίας» Προ− γράμματα για Παιδιά Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού (ένα από τα παρακάτω) Μεθοδολογία έρευνας προχωρημένου επιπέδου 17 ECTS Σύγχρονα παρεμβατικά προγράμ− ματα, διεθνή μοντέλα εκπαίδευσης και διεθνείς βέλτιστες πρακτικές για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολό− γηση παρεμβατικών και προληπτικών προγραμμάτων 13 ECTS Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού (ένα από τα παρακάτω) Στατιστική στην εκπαίδευση 17 ECTS Εφαρμογές της σχολικής ψυχολογίας και παιδαγωγικής στο σχεδιασμό και υλοποίηση παρεμβάσεων στα νηπιαγωγεία και σχολεία 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Μοντέλο αξιολόγησης και παρέμβα− σης βασισμένης στο παιχνίδι (Play− Based Assessment and Intervention, Linder Model) 13 ECTS Έγκαιρη ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση 13 ECTS Ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις στην οικογένεια: ψυχοεκπαίδευση γονέων (parent training) και συναφή θέματα 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Μεταπτυχιακή Διπλωματική ’Εργασία (Επίπεδο Ι) Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (δύο από τα παρακάτω) Ψυχική ευαλωτότητα και ανθεκτικό− τητα: εφαρμογές στην εκπαίδευση για μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και εκπαιδευτικά συστήματα 13 ECTS Σύγχρονα θέματα μετάβασης και αξιο λόγησης στο σχολικό πλαίσιο 13 ECTS Εφαρμογές της αναπτυξιακής ψυχο− λογίας και της ειδικής αγωγής στο σχολικό πλαίσιο και στην οικογένεια 13 ECTS Συμβουλευτική στη εκπαίδευση 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Επίπεδο II) 17 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Πρακτική Άσκηση 13 ECTS Σχεδιασμός υλοποίηση και αξιολό− γηση παρεμβάσεων για παιδιά με δι− άσπαση ελλειμματικής προσοχής− υπερκινητικότητα (δεπυ), μαθησιακές δυσκολίες, παιδιά στο φάσμα του αυ− τισμού και παιδιά με προβλήματα συ− μπεριφοράς και επιθετικότητας 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Σύνολο ECTS για την ειδίκευση «Ψυχοπαιδαγωγικές Παρεμβάσεις και Προληπτικά Προγράμματα για Παιδιά Προσχολικής και Σχολικής Ηλικίας»: 120 Β2) Ειδικότητα: «Αναπτυξιακή Ψυχολογία και Παιδα− γωγικές Εφαρμογές» Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού (ένα από τα παρακάτω) Μεθοδολογία έρευνας προχωρημέ− νου επιπέδου 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Αναπτυξιακές θεωρίες και οι παιδα− γωγικές εφαρμογές τους 13 ECTS Αναπτυξιακή ψυχολογία βρεφών και νηπίων 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Proslipsis.gr Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού Στατιστική στην εκπαίδευση 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Ειδική Ψυχοπαιδαγωγική παιδιών με αισθητηριακά προβλήματα 13 ECTS Ανάπτυξη και καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Proslipsis.gr Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Επίπεδο Ι) 4 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (δύο από τα παρακάτω) Ειδική Ψυχοπαιδαγωγική: Παρεμβα− τικά προγράμματα και εφαρμογές 13 ECTS Εκπαιδευτική ψυχολογία 13 ECTS Ενναλακτικές − Βιωματικές προσεγ− γίσεις των διαδικασιών μάθησης και ανάπτυξης 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Επίπεδο II) 17 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Αναπτυξιακές διαταραχές και ψυχο− παιδαγωγικές παρεμβάσεις 13 ECTS Γλωσσική ανάπτυξη και αγωγή 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Γ) Κατεύθυνση: «Οι Ανθρωπιστικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση» Γ1) Ειδίκευση: «Τέχνη και Εκπαίδευση» Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού (ένα από τα παρακάτω) Μεθοδολογία έρευνας προχωρημένου επιπέδου 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Αισθητικές θεωρίες και εκπαιδευτική πράξη 13 ECTS Τέχνη και δημιουργική μάθηση 13 ECTS Τέχνη και δημιουργική διδασκαλία 13 ECTS Τέχνες και αναλυτικά προγράμματα 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού Τέχνη και εκπαιδευτική πράξη: σύγ− χρονα θέματα και προσεγγίσεις 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Λογοτεχνία και εκπαίδευση 13 ECTS Θέατρο και εκπαίδευση 13 ECTS Μουσική και εκπαίδευση 13 ECTS Χορός και εκπαίδευση 13 ECTS Εικαστικές τέχνες και εκπαίδευση 13 ECTS Κινηματογράφος και εκπαίδευση 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Μεταπτυχιακή Διπλωματική’Εργασία (Επίπεδο Ι) 4 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (δύο από τα παρακάτω) Κοινωνικές διαστάσεις της τέχνης και εκπαίδευση 13 ECTS Μουσειακή αγωγή 13 ECTS Τέχνη και διαπολιτισμική εκπαίδευση 13 ECTS Κοινωνικό φύλο, τέχνη και εκπαίδευση 13 ECTS Τέχνη, γραμματισμός και εκπαίδευση 13 ECTS Κριτική θεωρία, τέχνη και εκπαίδευση 13 ECTS Ιστορία της τέχνης και εκπαίδευση 13 ECTS Ψυχολογία της τέχνης 13 ECTS Φιλοσοφία της τέχνης 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Επίπεδο II) 17 Κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Θέματα διδακτικής της λογοτεχνίας 13 ECTS Θέματα διδακτικής του θεάτρου 13 ECTS Θέματα διδακτικής της μουσικής 13 ECTS Θέματα διδακτικής του χορού 13 ECTS Θέματα διδακτικής των εικαστικών τεχνών 13 ECTS Θέματα διδακτικής του κινηματογράφου 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Σύνολο ECTS για την ειδίκευση «Τέχνη και Εκπαίδευση»: 120 Γ2) Ειδίκευση: «Θεολογία και Παιδεία» Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού Μεθοδολογία έρευνας προχωρημένου επιπέδου 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Αρχαία ελληνική θρησκεία και μυθολογία 13 ECTS Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Κορμού Ορθόδοξη πατερική θεολογία και παιδαγωγική 17 ECTS Η θρησκευτική αγωγή στην εκπαίδευση 17 ECTS Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Proslipsis.gr Ψυχολογία του παιδιού και του εφήβου 13 ECTS Πληροφορική και θρησκευτική αγωγή 13 ECTS Ψυχολογία της θρησκείας 13 ECTS Σύγχρονα θέματα ψυχοπαιδαγωγικής ΣΥΝΟΛΟ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος - Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Μεταπτυχιακή Διπλωματική Έργασία (Επίπεδο Ι) 4 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (δύο από τα παρακάτω) Χριστιανική βιοηθική 13 ECTS Διδακτική μεθοδολογία του θρησκευ− τικού μαθήματος 13 ECTS Κοινωνιολογία της θρησκείας 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Τίτλος Μαθήματος Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Επίπεδο II) 17 Κατ’ επιλογή υποχρεωτικά (ένα από τα παρακάτω) Proslipsis.gr Ιστορία των θρησκειών 13 ECTS Φιλοσοφία της παιδείας 13 ECTS ΣΥΝΟΛΟ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 30 ECTS Σύνολο ECTS για την ειδίκευση «Θεολογία και Παι− δεία»: 120 Ως Γλώσσα του Προγράμματος ορίζεται η Ελληνική ή και η Αγγλική. Με απόφαση της ΓΣΕΣ δύναται να επέλθει τροποποίη− ση στο πρόγραμμα μαθημάτων, ανακατανομή μεταξύ των εξαμήνων σύμφωνα με όσα ειδικότερα ορίζονται στον Κανονισμό Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Άρθρο 7 Αριθμός Εισακτέων Ο αριθμός εισακτέων στο Π.Μ.Σ. ορίζεται κατ’ ανώ− τατο όριο συνολικά και για τις τρεις κατευθύνσεις σε σαράντα (45) φοιτητές.
Άρθρο 8 Προσωπικό Στο Π.Μ.Σ. θα απασχοληθούν μέλη Δ.Ε.Π του Παιδα− γωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης, άλλων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Κρήτης, ή άλλων Πανε− πιστημίων της ημεδαπής ή ομοταγών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής, συναφούς με το Πρόγραμμα γνωστικού αντικειμένου. Στο Πρόγραμμα δύναται να απασχολη− θούν και άλλες κατηγορίες διδασκόντων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 5 του Ν. 3685/2008.
Άρθρο 9 Διάρκεια Λειτουργίας Το Π.Μ.Σ. θα λειτουργήσει μέχρι και το ακαδημαϊ− κό έτος 2022−23 με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 11 α του άρθρου 80 του Ν. 4009/2011 (ΦΕΚ 195 Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Άρθρο 10 Υλικοτεχνική υποδομή Η υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή που θα χρησιμο− ποιηθεί για τις ανάγκες λειτουργίας του Προγράμματος συνίσταται στα εξής: α) Η αίθουσα μεταπτυχιακών του Π.Τ.Π.Ε, β) οι αίθουσες Καλλιτεχνικής Αγωγής, Μουσικής και Ρυθμικής Αγωγής, γ) η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστη− μίου, δ) τα θεσμοθετημένα Εργαστήρια του Τμήματος και η Αίθουσα Νέων Τεχνολογιών του Π.Τ.Π.Ε, και ε) η Γραμματεία του Τμήματος.
Άρθρο 11 Κόστος Λειτουργίας Το ετήσιο λειτουργικό κόστος του Προγράμματος εκτιμάται ότι θα ανέρχεται στο ποσό των 52.500 ευρώ, και αναλύεται σε κατηγορίες δαπανών ως ακολούθως: ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ - ΠΟΣΟ Αμοιβές διδακτικού προσωπικού (εκτός Πανεπιστημίου Κρήτης) 7.500,00 € Αμοιβές τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης (Αποδείξεις Επαγγελματικής Δαπάνης και Ελεύθεροι Επαγγελματίες, Συμβάσεις ερ− γασίας) 6.625,00 € Οικονομική ενίσχυση για την ερευνητική δραστηριότητα των διδασκόντων του Π.Κ. 8.000,00 € Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακούς Φοιτητές 5.500,00 € Αναλώσιμα προϊόντα 1.000,00 € Μη αναλώσιμα προϊόντα − εξοπλισμός 3.000,00 € Μετακινήσεις (προσκεκλημένων ομιλητών, διδακτικού προσωπικού εκτός Πανεπιστη− μίου Κρήτης 2.000,00 € Λοιπά έξοδα 500,00 € 25% για κάλυψη λειτουργικών εξόδων του ΠΚ που αφορούν το ΠΜΣ 13.125,00 € 10% κρατήσεις υπέρ του Ε.Λ.Κ.Ε 5.250,00 € ΣΥΝΟΛΟ 52.500,00 € Το κόστος λειτουργίας θα καλυφθεί: (α) δίδακτρα, (β) ερευνητικά προγράμματα, (γ) χορηγίες και δωρεές. Ο προϋπολογισμός του κάθε ακαδημαϊκού έτους, το ύψος των διδάκτρων και ο τρόπος καταβολής τους θα αποφασίζονται κατά το εαρινό εξάμηνο του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους από τα αρμόδια όργανα του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης και του Πανεπιστημίου Κρήτης, μετά από πρόταση της Συντονιστικής Επιτροπής. Από την καταβολή διδάκτρων θα απαλλάσσεται ένας αριθμός (έως το 10% των νεοεισερχομένων) μεταπτυχιακών φοιτητών που τεκμηριωμένα αδυνατούν να καταβά− λουν τα δίδακτρα.
Άρθρο 12 Μεταβατικές Διατάξεις Όσα θέματα δεν ρυθμίζονται στην παρούσα απόφα− ση θα ρυθμίζονται από τον Κανονισμό Μεταπτυχιακών Σπουδών καθώς και από τα αρμόδια όργανα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ρέθυμνο, 2 Μαρτίου 2016
Ο Πρύτανης ΟΔΥΣΣΕΑΣ−ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΩΡΑΣ
© Proslipsis.gr Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή. Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε.
|