Αθήνα 23.3.2016, 20:56
Τη λειτουργία του Διαπανεπιστημιακού - Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών, και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με τίτλο «Διεπιστημονική Προσέγγιση της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών − STEM στην Εκπαίδευση», ενέκρινε η πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών Βενετσάνα Κυριαζοπούλου.
Το Πρόγραμμα θα λειτουργήσει έως και το ακαδημαϊκό έτος 2022 - 2023.
* Ακολουθεί η απόφαση.
ΑΠΟΦΑΣΗ Αριθμ. απόφ. 313/4805 (5) Έγκριση του Διαπανεπιστημιακού−Διατμηματικού Προ− γράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Παιδαγω− γικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανε− πιστημίου Πατρών, και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστρι− ακού Πανεπιστημίου Αθηνών με τίτλο «Διεπιστημο− νική Προσέγγιση της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών − STEM στην Εκπαίδευση.
Η ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις του Ν. 3685/2008 (ΦΕΚ 148/τ. Α΄) και ιδίως το άρθρο 6, «Θεσμικό πλαίσιο για τις μεταπτυχι− ακές σπουδές», όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 24 του Ν. 3696/2008 (ΦΕΚ 177/τ. Α΄/25.8.2008), του άρθρου 27 του Ν. 3794/2009 (ΦΕΚ 156/τ. Α΄/4.9.2009) και του άρθρου 37, παρ. 5 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/τ. Α΄). 2. Τις διατάξεις του άρθρου 80 παρ. 11α του Ν. 4009/2011 (ΦΕΚ 195 τ. Α΄) «Δομή, λειτουργία, διασφά− λιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων», όπως τρο− ποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 47, παρ. γ΄ του Ν. 4025/2011 (ΦΕΚ 228/τ. Α΄), του άρθρου 5, παρ. 8 του Ν. 4076/2012 (ΦΕΚ 159/τ. Α΄) και του άρθρου 34 παρ. 2 του Ν. 4115/2013 (ΦΕΚ 24/τ. Α΄) και του άρθρου 34 του Ν. 4301/2014 (ΦΕΚ 223 τ. Α΄). 3. Τις διατάξεις του Ν. 3374/2005 (ΦΕΚ 189/τ. Α΄/2.8.2005) «Διασφάλιση της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση. Σύστημα μεταφοράς και συσσώρευσης πιστωτικών μο− νάδων−Παράρτημα διπλώματος», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 4. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθε− σίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/τ. Α΄). 5. Τα αποσπάσματα πρακτικών των Γενικών Συνε− λεύσεων Ειδικής Σύνθεσης (Γ.Σ.Ε.Σ.) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών υπ’ αρ. 08/23.06.2015, καθώς και του Παιδαγω− γικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών 9/21.1.2016. 6. Το Ειδικό Πρωτόκολλο Συνεργασίας μεταξύ των συνεργαζόμενων Τμημάτων. Proslipsis.gr 7. Το απόσπασμα πρακτικού της Συγκλήτου με την Ειδική Σύνθεση του Πανεπιστημίου Πατρών (συνεδρία 76/13.01.2016) και το απόσπασμα πρακτικού της Συγκλή− του με την Ειδική Σύνθεση του Εθνικού και Καποδιστρι− ακού Πανεπιστημίου Αθηνών (συνεδρία 10/26.01.2016). 8. Το υπ’ αριθμ. 2543/09.12.2013 έγγραφο της ΑΔΙΠ, από το οποίο προκύπτει ότι έχει ολοκληρωθεί η εξωτερική αξιολόγηση Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαί− δευσης του Πανεπιστημίου Πατρών, καθώς και το υπ’ αριθμ. 1112/24−3−2014. 9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε: Εγκρίνουμε από το ακαδημαϊκό έτος 2015−16 τη λει− τουργία του Διαπανεπιστημιακού−Διατμηματικού Προ− γράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών, και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπι− στημίου Αθηνών με τίτλο «Διεπιστημονική Προσέγγιση της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών − STEM στην Εκπαίδευση», ως ακολούθως:
Άρθρο 1 Γενικές Διατάξεις Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών, και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δη− μοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών οργανώνουν και λειτουργούν από το ακαδημαϊκό έτος 2015−16 Διαπανεπιστημιακό−Δι− ατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) με τίτλο «Διεπιστημονική Προσέγγιση της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματι− κών − STEM στην Εκπαίδευση», σύμφωνα με τις διατά− ξεις της κοινής αυτής απόφασης και τις διατάξεις του Ν. 3685/2008 (ΦΕΚ 148, τ. Α΄) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Τη διοικητική υποστήριξη του Προγράμματος αναλαμβάνει το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαί− δευσης του Πανεπιστημίου Πατρών.
Άρθρο 2 Αντικείμενο−Σκοπός Η εκπαίδευση STEM είναι ένα μαθησιακό περιβάλλον όπου οι μαθητές/φοιτητές εξερευνούν, εφευρίσκουν και ανακαλύπτουν με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων. Ενθαρρύνει την καινοτομία, συνδυ− άζοντας τις επιστημονικές περιοχές, βοηθώντας τους εκπαιδευόμενους να δημιουργήσουν νέες διασυνδέσεις μεταξύ των επιστημονικών κλάδων. Προωθεί ένα μαθη− σιακό περιβάλλον ώστε οι εκπαιδευόμενοι να αποκτή− σουν όχι μόνο τις ήδη καταγεγραμμένες δεξιότητες, αλλά και να έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν νέες. Οι εκπαιδευόμενοι που θα ολοκληρώσουν μια εκπαίδευ− ση STEM, θα είναι: • Ικανοί λυτές προβλημάτων− καθώς θα είναι σε θέση να καθορίσουν τις ερωτήσεις και τα προβλήματα, να σχεδιάσουν έρευνες για τη συλλογή και οργάνωση δεδομένων, την εξαγωγή συμπερασμάτων, και στη συνέχεια να εφαρμόσουν τα συμπεράσματα σε νέες καταστάσεις. • Καινοτόμοι− καθώς θα είναι ικανοί να χρησιμοποι− ούν δημιουργικά τις έννοιες και αρχές της Επιστήμης (Science) των Μαθηματικών και της Τεχνολογίας, εφαρ− μόζοντάς τες στο μηχανικό σχεδιασμό. • Αυτοδύναμοι− καθώς θα είναι σε θέση να παίρνουν πρωτοβουλίες και να θέτουν κίνητρα για να καθορίζουν ένα πρόγραμμα δράσης μέσα σε καθορισμένα χρονικά πλαίσια. Proslipsis.gr • Ικανοί Αναλυτές Λογικών Διεργασιών− καθώς θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν τις λογικές διαδικασί− ες σκέψης των Επιστημών, των Μαθηματικών, και του Τεχνολογικού σχεδιασμού για την καινοτομία και την ευρηματικότητα. • Τεχνολογικά εγγράμματοι− καθώς θα είναι ικανοί να κατανοήσουν και να εξηγήσουν τη φύση της τεχνολογί− ας, να αναπτύξουν τις δεξιότητες που απαιτούνται, και να εφαρμόζουν την τεχνολογία κατάλληλα. Το ΠΜΣ έχει ως σκοπό την παροχή μεταπτυχιακών σπουδών υψηλού επιπέδου που θα εφοδιάσουν τους φοιτητές με γνώσεις, αλλά και δεξιότητες για την επί− λυση σύνθετων προβλημάτων στον εργασιακό χώρο και την εύρεση ευέλικτων, ευφυών, καινοτόμων λύσεων σε επαγγελματικό επίπεδο. Οι μεταπτυχιακές σπουδές θα προσανατολίζονται τόσο σε εκπαιδευτικούς με προο− πτική την ένταξη διαθεματικών, διεπιστημονικών προ− γραμμάτων στα προγράμματα των σχολείων, όσο και σε επαγγελματίες που προσβλέπουν σε επαγγελματική εξέλιξη. Το ΠΜΣ θα παράσχει νέες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, αλλά και θα εφοδιάσει τους φοιτητές− μελλοντικούς επαγγελματίες με έναν νέο τρόπο σκέψης που θα δίνει άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις σε καθημερινές απαιτήσεις.
Άρθρο 3 Μεταπτυχιακοί Τίτλοι Το ΠΜΣ απονέμει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευ− σης (ΜΔΕ) με τίτλο: «Διεπιστημονική Προσέγγιση της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών− STEM στην Εκπαίδευση».
Άρθρο 4 Κατηγορίες Πτυχιούχων Στο ΔΠΜΣ γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι των Παιδαγω− γικών Τμημάτων καθώς και των Θετικών και Πολυτε− χνικών Σχολών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης της ημεδαπής, καθώς επίσης και ομοταγών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής.
Άρθρο 5 Χρονική Διάρκεια Η χρονική διάρκεια για την απονομή του ΜΔΕ ορίζε− ται σε τρία (3) εξάμηνα. Συγκεκριμένα, για τη λήψη του ΜΔΕ απαιτείται η φοίτηση και η επιτυχής ολοκλήρωση των συναφών υποχρεώσεων των φοιτητών κατά τη δι− άρκεια δυο (2) διδακτικών εξαμήνων και ακολούθως η εκπόνηση μεταπτυχιακής διατριβής, η οποία πρέπει να ολοκληρωθεί σε διάστημα όχι μικρότερο των έξι μηνών και όχι μεγαλύτερο των δώδεκα μηνών.
Άρθρο 6 Πρόγραμμα Μαθημάτων Για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (ΜΔΕ) απαιτείται η συγκέντρωση 90 πιστω− τικών μονάδων ECTS (ΠΜ−ECTS), η φοίτηση και η επι− τυχής ολοκλήρωση των συναφών υποχρεώσεων των φοιτητών κατά τη διάρκεια δυο (2) διδακτικών εξαμήνων τα οποία ακολουθούνται από την εκπόνηση μεταπτυ− χιακής διατριβής. Οι 60 ΠΜ−ECTS αντιστοιχούν στις κάθε είδους εκπαιδευτικές δραστηριότητες των δυο διδακτικών εξαμήνων (30 ΠΜ−ECTS σε κάθε εξάμηνο) και στο Σεμινάριο συγγραφής ερευνητικής έκθεσης και επιστημονικής εργασίας (10 ΠΜ−ECTS), ενώ οι υπόλοιπες 20 ΠΜ−ECTS αντιστοιχούν στην μεταπτυχιακή διατρι− βή. Για τον ορισμό των πιστωτικών μονάδων ισχύουν τα αναφερόμενα στις διατάξεις του άρθρου 14 του Ν. 3374/2005. Η παρακολούθηση όλων των εκπαιδευτικών δραστηρι− οτήτων είναι υποχρεωτική και αποτελεί προϋπόθεση για την αξιολόγηση του φοιτητή. Μέρος του Προγράμματος Σπουδών ή και ολόκληρο το Πρόγραμμα μπορεί να πα− ρέχεται εκτός από την ελληνική και σε ξένη γλώσσα (αγγλική), μετά από απόφαση της Ειδικής Διατμηματικής Επιτροπής. Η κατανομή των Θεματικών Ενοτήτων σε εξάμηνα και η αντιστοίχισή τους σε Π.Μ. ECTS έχουν ενδεικτικά ως εξής: ΜΑΘΗΜΑΤΑ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ KM - ΤΙΤΛΟΣ - ECTS A1 Πρόγραμμα Σπουδών και Διδακτικός Σχεδιασμός: διεπιστημονική προσέγγιση 5 Α2 Ειδικά θέματα Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών 1 10 A3 Γνωστική και Εκπαιδευτική Ψυχολογία 5 A4 Μέθοδοι Διδασκαλίας στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες−Η μέθοδος project 5 Α5 Μεθοδολογία Έρευνας και Στατιστική στην Εκπαίδευση 1 5 ΣΥΝΟΛΟ 30 ΜΑΘΗΜΑΤΑ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ KM - ΤΙΤΛΟΣ - ECTS Β1 Διδακτικοί Σχεδιασμοί στο πλαίσιο μιας διεπιστημονικής προσέγγισης−Επιστήμη σε προσεγγίσεις STEM 10 Β2 Μεθοδολογία Έρευνας και Στατιστική στην Εκπαίδευση 2 5 Β3 Ειδικά θέματα Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών 2 5 Β4 Αξιοποίηση των ΤΠΕ στο πλαίσιο της διεπιστημονικής διδασκαλίας και μάθησης 10 ΣΥΝΟΛΟ 30 Γ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ KM - ECTS ΣΣ Σεμινάριο συγγραφής ερευνητικής έκθεσης και επιστημονικής εργασίας 10 ΜΔΕ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 20 ΣΥΝΟΛΟ 30 ΣΥΝΟΛΟ 90 Proslipsis.gr Άρθρο 7 Αριθμός Εισακτέων Ο αριθμός των εισακτέων στο πρόγραμμα ορίζεται κατ’ ανώτατο όριο στους είκοσι (20) ετησίως.
Άρθρο 8 Προσωπικό Στο ΠΜΣ θα διδάσκουν μέλη ΔΕΠ των συνεργαζόμε− νων Τμημάτων ή και άλλων Τμημάτων Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, καθώς και άλλες κα− τηγορίες διδασκόντων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 3685/2008 (ΦΕΚ 148 τ. Α΄).
Άρθρο 9 Υλικοτεχνική υποδομή Οι ανάγκες λειτουργίας του ΠΜΣ θα καλύπτονται από την εκάστοτε υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή των συνεργαζόμενων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημίου Αθηνών. Θα χρησιμοποιηθεί η υλικοτεχνική υποδομή των συμμετεχόντων Τμημάτων (χώροι διδασκαλίας, βιβλιοθήκες, υπολογιστικά κέντρα, επιστημονικά εργαστήρια, κ.λπ.).
Άρθρο 10 Διάρκεια Λειτουργίας Το ΠΜΣ θα λειτουργήσει έως και το ακαδημαϊκό έτος 2022−2023, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 11α του άρθρου 80 του Ν. 4009/2011 (ΦΕΚ 195 τ. Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Άρθρο 11 Κόστος Λειτουργίας Το 65% του κόστους λειτουργίας του ΠΜΣ, βάσει του άρθρου 8 του Ν. 3685/2008 (ΦΕΚ 148 Α΄), ανέρχεται σε 35.000,00 € και αναλύεται σε κατηγορίες δαπανών ως εξής: Κατηγορία Δαπάνης Προϋπολογισμός € Αμοιβές−αποζημιώσεις του διδα− κτικού, τεχνικού και διοικητικού προσωπικού 15.500 Δαπάνες μετακινήσεων 1.200 Προμήθεια εκπαιδευτικού υλικού και αναλωσίμων 3.000 Υποτροφίες 10.800 Προμήθεια, συντήρηση εξοπλισμού - λογισμικού 3.000 Δαπάνες Δημοσιότητας 500 Άλλες Δαπάνες 1.000 Σύνολο 35.000,00 Το ανωτέρω κόστος λειτουργίας του ΠΜΣ θα καλυ− φθεί μέσω της συμμετοχής των μεταπτυχιακών φοιτη− τών καθώς και από άλλες πηγές όπως δωρεές, χορηγίες, ερευνητικά προγράμματα κ.λπ. Proslipsis.gr
Άρθρο 12 Μεταβατικές Διατάξεις Τα θέματα που δεν αναφέρονται στην παρούσα Από− φαση, θα ρυθμίζονται από τον Κανονισμό Μεταπτυ− χιακών Σπουδών, καθώς και από τα αρμόδια όργανα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πάτρα, 29 Φεβρουαρίου 2016
Η Πρύτανης ΒΕΝΕΤΣΑΝΑ ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΥ
© Proslipsis.gr Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή. Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε.
|