Η Σύγκλητος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ενέκρινε τον κανονισμό Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Σπουδών του Ιδρύματος.
Σύμφωνα με την σχετική απόφαση, τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών εντάσσονται στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΠΑ διέπονται από επιστημονική συνοχή και αποσκοπούν στην προαγωγή της γνώσης, στην ανάπτυξη της έρευνας, στην ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, ερευνητικών και αναπτυξιακών αναγκών της χώρας, και στην υψηλού επιπέδου εξειδίκευση
των πτυχιούχων σε θεωρητικές και εφαρμοσμένες περιοχές συγκεκριμένων γνωστικών κλάδων, ειδικές θεματικές ενότητες ή επιμέρους κλάδους των γνωστικών αντικειμένων του πρώτου κύκλου σπουδών του οικείου Τμήματος.
Η λειτουργία μεταπτυχιακών σπουδών στοχεύει στην κατάρτιση επιστημόνων ικανών να συμβάλουν στην έρευνα (βασική και εφαρμοσμένη), στην ανάπτυξη της οικονομίας, στη διοίκηση επιχειρήσεων και οργανισμών, καθώς και στη μετάδοση και την εφαρμογή των εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων, τις οποίες έχει ανάγκη η σημερινή κοινωνία της γνώσης και των πληροφοριών στα επιστημονικά πεδία που καλλιεργεί το Ίδρυμα.
Ο χαρακτήρας των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, που οδηγούν στη λήψη Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στο Ο.Π.Α. διαμορφώνεται με βάση τις παρακάτω αρχές:
α) Την παροχή γνώσεων υψηλής στάθμης στα γνωστικά πεδία των αντίστοιχων προγραμμάτων.
β) Τη συνεχή προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών και των μεθόδων διδασκαλίας στις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας.
γ) Τη δυνατότητα των φοιτητών να αποκτούν διεπιστημονικό υπόβαθρο, που να τους επιτρέπει ευελιξία και γρήγορη προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς εργασίας.
δ) Την απόκτηση ικανοτήτων και δεξιοτήτων, καθώς και γνώσεων σχετικά με το επιχειρηματικό γίγνεσθαι στην Ελλάδα και διεθνώς.
ε) Τη μεγαλύτερη δυνατή εξοικείωση των φοιτητών με τη σύγχρονη ερευνητική μεθοδολογία και τις νέες Τεχνολογίες.
στ) Την αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των διδασκομένων με στόχο τη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων σπουδών.
ζ) Τη διασύνδεση της έρευνας με την εκπαιδευτική διαδικασία.
η) Τη συστηματική συνεργασία καθηγητών και φοιτητών.
θ) Τη διασύνδεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τις ανάγκες της αγοράς και της οικονομίας γενικότερα.
ι) Την ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας με τη διεθνή επιστημονική κοινότητα.
ια) Την προετοιμασία των φοιτητών για τυχόν συνέχιση των σπουδών τους σε επίπεδο διδακτορικού διπλώματος.