Αθήνα 4.12.2007, 07:36 Το Τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου προκηρύσσει την εισαγωγή 45 μεταπτυχιακών φοιτητών στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) με τίτλο «Εκπαίδευση και Πολιτισμός».
Στο πρόγραμμα θα λειτουργήσουν οι ακόλουθες τρεις κατευθύνσεις: 1. Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη 2. Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων 3. Αγωγή και Πολιτισμός
Δεκτοί για φοίτηση γίνονται πτυχιούχοι του Τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, πτυχιούχοι Παιδαγωγικών και άλλων Τμημάτων Πανεπιστημίων της ημεδαπής καθώς και Τμημάτων αναγνωρισμένων ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής. Επίσης, γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι Τμημάτων ΤΕΙ σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2916/2001 (ΦΕΚ 114/τ.Α΄).
Η ελάχιστη χρονική διάρκεια για την απονομή του ΜΔΕ ορίζεται σε τέσσερα ακαδημαϊκά εξάμηνα, τρία διδακτικά εξάμηνα και ένα εξάμηνο για την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας, ενώ ως ανώτατο όριο φοίτησης ορίζονται τα τρία ακαδημαϊκά έτη. Σε ειδικές περιπτώσεις, όπου ο φοιτητής αιτείται την επιμήκυνση του χρόνου σπουδών, το θέμα εξετάζεται κατά περίπτωση από τη ΓΣΕΣ του Τμήματος.
Η παρακολούθηση των μαθημάτων του ΠΜΣ είναι υποχρεωτική και οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν επαρκώς τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά).
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν αιτήσεις υποψηφιότητας (σε ειδικό έντυπο), καθώς και τα εξής δικαιολογητικά μέχρι τις 21.12.2007: 1. Αντίγραφο Πτυχίου (δυνατότητα κατάθεσης τίτλου ή βεβαίωση αποφοίτησης μέχρι τις 20.01.2008). 2. Τίτλους σπουδών (επικυρωμένα αντίγραφα) και αναγνώριση του ΔΙΚΑΤΣΑ/ΔΟΑΤΑΠ για τίτλους σπουδών που έχουν αποκτηθεί στην αλλοδαπή. 3. Επικυρωμένο αντίγραφο αναλυτικής βαθμολογίας στα προπτυχιακά μαθήματα (δυνατότητα κατάθεσης μέχρι τις 20.01.2008). 4. Αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα. 5. Αντίγραφο πτυχιακής μελέτης (εφόσον έχει πραγματοποιηθεί). 6. Τρία αντίτυπα επιστημονικών δημοσιεύσεων, εάν υπάρχουν. 7. Αποδεικτικά στοιχεία για τη γνώση των ξένων γλωσσών. 8. Δύο συστατικές επιστολές. 9. Κάθε συμπληρωματικό στοιχείο χρήσιμο για την αξιολόγηση του υποψηφίου.
Στη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας, για την επιλογή των μεταπτυχιακών φοιτητών, συμβάλλουν: α) Ο βαθμός του πτυχίου, που καλύπτει το 35% του γενικού βαθμού κατάταξης των υποψηφίων.
β) Ο βαθμός γραπτής δοκιμασίας που αποτελείται από τρία μαθήματα, σχετικά με την ειδίκευση των υποψηφίων μεταπτυχιακών φοιτητών, που καλύπτει το 45% του γενικού βαθμού κατάταξης των υποψηφίων (15% το καθένα). Τα μαθήματα αυτά, ανά κατεύθυνση, είναι τα εξής: • Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη - Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας και Στοιχεία Στατιστικής - Διδασκαλία: Θεωρία και πράξη - Παιδαγωγική Ψυχολογία. • Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων - Εκπαιδευτική Πολιτική - Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων -Διοίκηση της Εκπαίδευσης. • Αγωγή και Πολιτισμός -Ιστορία του Πολιτισμού - Πολιτισμικά Θέματα - Εισαγωγή στην Τέχνη. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση που υποψήφιοι έχουν διδαχθεί σε προπτυχιακό επίπεδο μαθήματα της γραπτής δοκιμασίας, τους δίνεται η δυνατότητα να κατοχυρώσουν τη βαθμολογία τους σε δύο το πολύ από αυτά, αντί για γραπτή εξέταση. Αυτό μπορεί να γίνει μετά από προσκόμιση νόμιμης βεβαίωσης σχετικά με το περιεχόμενο των μαθημάτων και κατόπιν απόφασης της συντονιστικής τριμελούς επιτροπής του ΠΜΣ. Οι αιτήσεις για κατοχύρωση βαθμολογίας και οι σχετικές βεβαιώσεις κατατίθενται μαζί με την αίτηση των υποψηφίων. Οι υποψήφιοι μπορούν να πληροφορηθούν την ύλη και την ενδεικτική βιβλιογραφία των παραπάνω μαθημάτων από τη Γραμματεία του ΠΜΣ «Εκπαίδευση και Πολιτισμός», καθώς και από την ιστοσελίδα του ΠΜΣ. Βάση επιτυχίας λογίζεται ο βαθμός πέντε για κάθε εξεταζόμενο μάθημα.
γ) Επαρκής γνώση μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά), όπως πιστοποιείται από επίσημους τίτλους σπουδών. Οι υποψήφιοι που δεν έχουν γλωσσική επάρκεια καλούνται σε γραπτή δοκιμασία σε μία ξένη γλώσσα, σε θέμα σχετικό με το γνωστικό αντικείμενο του μεταπτυχιακού προγράμματος.
δ) Το 20% της αξιολόγησης των υποψηφίων, από τη συντονιστική τριμελή επιτροπή, βασίζεται στα ακόλουθα: ♦ Στο αποτέλεσμα της συνέντευξης. ♦ Στη μεταπτυχιακή εμπειρία στο αντικείμενο των σπουδών (επιστημονικό έργο, απασχόληση, ερευνητικό έργο, σχετικές σπουδές). ♦ Στην αξιολόγηση συστατικών επιστολών αρμοδίων προσώπων. ♦ Στο αντικείμενο και στο βαθμό της πτυχιακής μελέτης (εάν υπάρχει).
Οι εξετάσεις στην ξένη γλώσσα, στα προαναφερθέντα τρία μαθήματα, καθώς και οι συνεντεύξεις διενεργούνται κατά το τελευταίο δεκαήμερο του μηνός Ιανουαρίου 2008 και στις αρχές Φεβρουαρίου 2008. Η έναρξη των μαθημάτων θα γίνει στις 03.03.2008.
Για την κατάθεση των αιτήσεων καθώς και για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλ 210 9549215, κα Μελίνα Σολάκη (Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11.00π.μ.-13.00μ.μ./γραφείο 203-κεντρικό κτίριο). Πληροφορίες υπάρχουν επίσης στην ιστοσελίδα του τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου http://www.hua.gr/tmimaoikiakis.php στη σύνδεση «Μεταπτυχιακές Σπουδές». Για ειδικότερες πληροφορίες σχετικά με τις κατευθύνσεις, οι υποψήφιοι μπορούν να επικοινωνούν στις εξής ηλεκτρονικές διευθύνσεις: zbainos@hua.gr («Παιδαγωγική Ψυχολογία και Εκπαιδευτική Πράξη»), asaiti@hua.gr («Διοίκηση και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων»), egeorg@hua.gr («Αγωγή και Πολιτισμός»).
Τα μαθήματα εξέτασης
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ «ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ» Α. «Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας και Στοιχεία Στατιστικής» Περιεχόμενο Μαθήματος: Έννοια, σκοπός και στάδια της επιστημονικής έρευνας, Εκπαιδευτική έρευνα. Διεξαγωγή της έρευνας. Είδη ερευνών. Συλλογή, παρουσίαση και ερμηνεία στατιστικών στοιχείων. Δείκτες κεντρικής τάσης, δείκτες διασποράς, κατανομές, Συσχέτιση, σύγκριση μέσων όρων. Ενδεικτική Βιβλιογραφία: - Βάμβουκας, Μ. (1991). Εισαγωγή στην Ψυχοπαιδαγωγική Έρευνα και Μεθοδολογία, εκδ. Γρηγόρη, Αθήνα. - Cohen, L. F., Manion, L. (2003). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα. - Ρούσος, Π., Τσαούσης, Γ. (2002). Στατιστική εφαρμοσμένη στις κοινωνικές επιστήμες, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα.
Β. «Διδασκαλία: Θεωρία και πράξη» Περιεχόμενο μαθήματος: Βασικές έννοιες και θέματα της Επιστήμης της Αγωγής. Αναλυτικά προγράμματα, διδακτικοί σκοποί και στόχοι, διδακτική μεθοδολογία, αξιολόγηση του διδακτικού έργου και της μαθησιακής επίδοσης. Ενδεικτική Βιβλιογραφία: - Κασσωτάκης, Μ., Φλουρής, Γ. (2006). Μάθηση και Διδασκαλία, τομ. Β Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας, Αθήνα. - Ματσαγγούρας, Η. (2006) Στρατηγικές διδασκαλίας. Η κριτική σκέψη στη διδακτική πράξη, εκδ. Gutenberg, Αθήνα. - Τριλιανός, Θ. (2003) Μεθοδολογία της Σύγχρονης Διδασκαλίας: Καινοτόμες επιστημονικές προσεγγίσεις στη διδακτική πράξη, Τομ. Α & Β, Αθήνα.
Γ. «Παιδαγωγική Ψυχολογία» Περιεχόμενο Μαθήματος Μάθηση: θεωρίες και επιστημονικές σχολές. Προσωπικότητα Νοημοσύνη, Δημιουργικότητα, Κίνητρα. Σκέψη και Θεωρία του Νου. Αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών - μαθητών. Ενδεικτική Βιβλιογραφία: - Κασσωτάκης, Μ., Φλουρής, Γ. (2006). Μάθηση και Διδασκαλία, τομ. Α Μάθηση, Αθήνα. - Fontana, D. (1996). Ψυχολογία για Εκπαιδευτικούς, εκδ. Σαββάλα, Αθήνα. - Μαριδάκη - Κασσωτάκη, Κ. (1999). Σύγχρονες απόψεις για τη σκέψη του παιδιού, εκδ. Γρηγόρη, Αθήνα.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ «ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ» 1. Εκπαιδευτική Πολιτική Περιεχόμενα: Εννοιολογικό περιεχόμενο της εκπαιδευτικής πολιτικής. Σκοπός της Εκπαίδευσης. Εκπαιδευτικό σύστημα. Η εκπαιδευτική πολιτική ως κοινωνική πολιτική. Συγκεντρωτικά και αποκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα. Γραφειοκρατία. Η θεωρία της λήψης αποφάσεων. Η εκπαιδευτική πολιτική και η τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η λειτουργία του ελέγχου. Εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Βιβλιογραφία: Α) Παπαδάκης, Ε. Ν. (2003). Εκπαιδευτική πολιτική: Η εκπαιδευτική πολιτική ως κοινωνική πολιτική (;). Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα Β) Γράβαρης, Δ.Ν. και Παπαδάκης, Ν.Ε. (Επιμέλεια) (2005). Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Πολιτική. Αθήνα: Εκδόσεις Σαββάλας Γ) Χαραλάμπους, Δ. (Επιμέλεια) (2007). Μεταπολίτευση και εκπαιδευτική πολιτική. Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
2. Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Περιεχόμενα: Προσέγγιση στην έννοια του οργανισμού και της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων (human resource management). Η έννοια της διοίκησης (management).. Η έννοια της ηγεσίας. Η διοίκηση προσωπικού ως σύστημα. Προγραμματισμός αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό. Ανάλυση και περιγραφή θέσεων εργασίας. Επιλογή προσωπικού και μέθοδοι επιλογής. Ο θεσμός της επιμόρφωσης μετεκπαίδευσης και η συμβολή του στην ανάπτυξη του προσωπικού. Παρακίνηση και κατανομή των αρμοδιοτήτων. Συστήματα αμοιβών. Βιβλιογραφία Α) Παπαλεξανδρή, Ν. και Μπουραντάς, Δ. (2003). Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων. Αθήνα: Εκδόσεις Μπένου. Β) Σαϊτης, Χ. (2007). Ο διευθυντής στο σύγχρονο σχολείο. Από τη θεωρία …στην πράξη. Τρίτη έκδοση. Αθήνα: Αυτοέκδοση. Γ) Μπουραντάς, Δ. (2005). Ηγεσία: Ο δρόμος της συνεχούς επιτυχίας. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική
3. Διοίκηση της Εκπαίδευσης Περιεχόμενα: Βασικές αρχές της διοίκησης. Εισαγωγή στη διοίκηση της εκπαίδευσης. Διεύθυνση και Ηγεσία στο χώρο της εκπαίδευσης. Προγραμματισμός – σχεδιασμός. Στελέχωση σχολικών μονάδων. Η λειτουργία της οργάνωσης. Η οργάνωση στο πεδίο εκπαίδευσης. Οργάνωση διοικητικών δραστηριοτήτων. Μελέτες Περιπτώσεων (Case Studies) σχετικά με την οργάνωση και τη διοίκηση σχολικών οργανισμών. Βιβλιογραφία: Α) Σαϊτης, Χ. (2005). Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Αυτοέκδοση. Β) Μπουραντάς, Δ. (2001). Μάνατζμεντ, θεωρητικό υπόβαθρο, σύγχρονες πρακτικές. Αθήνα: Εκδόσεις Μπένου. Γ) Durbin, Α. (1998). Βασικές Αρχές Μάνατζμεντ. Επιμέλεια Ν. Σαρρή. Αθήνα: Εκδόσεις Έλλην.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ«ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ» Α. «Ιστορία του Πολιτισμού» (Προπτυχιακό μάθημα) Περιεχόμενο Μαθήματος: Eισαγωγή: H έννοια του Πολιτισμού. Στοιχεία, Mορφολογία, Φορείς και Παράγοντες του Πολιτισμού. H εποχή του Λίθου. Oι πρώτοι Πολιτισμοί. O Aρχαίος Eλληνικός Πολιτισμός. O Pωμαϊκός Πολιτισμός. O Πολιτισμός του Bυζαντίου. O Iσλαμικός Πολιτισμός. O Πολιτισμός της Mεσαιωνικής Δύσης. Aναγέννηση. O Πολιτισμός του 17ου αιώνα. O Πολιτισμός του 18ου αιώνα. O Πολιτισμός του 19ου αιώνα. O Πολιτισμός του 20ού αιώνα. H σύγχρονη συνάντηση των Πολιτισμών Ενδεικτική Βιβλιογραφία: - Γεωργιτσογιάννη, Ε. (2001), Εισαγωγή στην Ιστορία του Πολιτισμού, Αθήνα - Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (Πανεπιστημιακές Σημειώσεις) ( 2 τεύχη) - Pacey, Arnold (1995), Η Τεχνολογία στον Παγκόσμιο Πολιτισμό, μτφρ. Τ. Κίρκης, Πολιτιστικό Τεχνολογικό Ίδρυμα ΕΤΒΑ, Αθήνα - Χόνορ, Χ. & Φλέμινγκ, Τζ. (1991-3), Ιστορία της Τέχνης, εκδ. Υποδομή, Αθήνα .
Β. «Πολιτισμικά Θέματα» (Προπτυχιακό μάθημα) Περιεχόμενο Μαθήματος: Α. Eλληνικός Λαϊκός Πολιτισμός: Oρισμός. Kαταβολές. Φορείς και Παράγοντες Διαμόρφωσης. Tομείς (Yλικός βίος και Tέχνη Πνευματικός βίος Kοινωνικός βίος του λαού). Aξία και σπουδαιότητα του Eλληνικού Λαϊκού Πολιτισμού.
Β.Στοιχεία Eνδυματολογίας: Aίτια δημιουργίας της ενδυμασίας. Συνοπτική ιστορία της ενδυμασίας. Eλληνική παραδοσιακή ενδυμασία. H ψυχολογική, κοινωνιολογική και αισθητική λειτουργία της ενδυμασίας.
Γ. Στοιχεία Kατοικολογίας: Συνοπτική ιστορία της κατοικίας. Eλληνική παραδοσιακή κατοικία. Ενδεικτική Βιβλιογραφία: - Μερακλής Μ. (2004), Ελληνική Λαογραφία, εκδ. Οδυσσέας, Αθήνα - Παπαντωνίου, Ιω. (2000), Η Ελληνική Ενδυμασία, εκδ. Εμπορική Τράπεζα της Ελλάδος, Αθήνα - Λάββας, Γ. (2002), Επίτομη Ιστορία της Αρχιτεκτονικής, εκδ. University Studio Press, Θεσσαλονίκη
Β. « Εισαγωγή στην Τέχνη» Περιεχόμενο Μαθήματος: Έννοια της Τέχνης. Χαρακτηριστικά της Καλλιτεχνικής Δημιουργίας. Διαιρέσεις των Τεχνών. Κύρια καλλιτεχνικά ρεύματα (Αναγέννηση, Μπαρόκ, Κλασικισμός, Ρομαντισμός, Ρεαλισμός, Μοντερνισμός). Ενδεικτική Βιβλιογραφία: -Χρήστου, Χρ. (τ.Α',1987, τ. Β', 1993), Εισαγωγή στην Τέχνη, εκδ. Συλλόγου προς διάδοσιν ωφελίμων βιβλίων, Αθήνα. -Gombrich, E.(1994), Ιστορία της Τέχνης, εκδ. Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα - Χόνορ, Χ. & Φλέμινγκ, Τζ. (1991-3), Ιστορία της Τέχνης, εκδ. Υποδομή, Αθήνα
|