Αθήνα 11.8.2010, 17:21
Διπλάσιος σε σχέση με τον περσινό είναι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που υπέβαλαν αίτηση για συνταξιοδότηση, αγγίζοντας τις 11.466. Συγκεκριμένα, οι αιτήσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανέρχονται σε 3.930 και στη Δευτεροβάθμια σε 7.536.
Οι παραπάνω αριθμοί ενδέχεται να μεταβληθούν λόγω του δικαιώματος που έχουν οι εκπαιδευτικοί, έως τις 16 Αυγούστου 2010, να ανακαλέσουν τις αιτήσεις για συνταξιοδότησή τους. Πέρυσι ο συνολικός αριθμός αιτήσεων συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών ήταν 4.355 (στην Πρωτοβάθμια 1.745 και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 2.610 ).
"Ο αριθμός δεν είναι κάτι το οποίο είναι εκτός των εκτιμήσεών μας", δήλωσε στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» του ΣΚΑΙ 100,3 η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου. Και συμπλήρωσε: "Το Νοέμβρη συγκροτήσαμε με την κ. Διαμαντοπούλου μία Επιτροπή, υπό το Γενικό Γραμματέα, η οποία κάθε Τρίτη συνεδρίαζε και συνεδριάζει, με γνώμονα να γίνει το αυτονόητο: δηλαδή να περιμένουν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές τα παιδιά, στις 13 του Σεπτέμβρη, στα σχολειά και όχι το αντίθετο. Ακόμη και πέρυσι που είχαμε διπλάσιους διορισμούς απ’ ό,τι φέτος, δυστυχώς παραλάβαμε 7.000 κενά -με διπλάσιους διορισμούς- και με πάρα πολλές αποσπάσεις από δω και από εκεί.
Σχετικά με την κάλυψη των κενών η κ. Χριστοφιλοπούλου είπε ότι θα καλυφθούν με τη δραστική περικοπή των αποσπάσεων, την ουσιαστική αποτύπωση των κενών, τη δυνατότητα μετακινήσεων εκεί όπου υπάρχουν υπεραριθμίες και με την τοποθέτηση είτε με τους διορισμούς είτε με τις αναπληρώσεις.
"Έχει ξεκινήσει η δραστική περικοπή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών εκτός τάξης. Εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι στα Πανεπιστήμια, εδώ στο Υπουργείο, σε άλλα Υπουργεία, σε γραφεία, σε Μητροπόλεις, στα ΙΕΚ, όπου μπορείτε να φανταστείτε. Σχεδόν 5.000 εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι επιστρέφουν στις τάξεις. Αυτό ήταν το πρώτο μεγάλο ζητούμενο. Το δεύτερο είναι ότι έχουμε κάνει μια ουσιαστική αποτύπωση των κενών και το παζλ συμπληρώνεται τώρα με τις συνταξιοδοτήσεις. Αυτό συνδέεται με την αποτύπωση των υπεραριθμιών, διότι τόσα χρόνια είχαμε κενά στην εκπαίδευση, επειδή ποτέ δεν κάναμε τον κόπο να δούμε αν έχουμε συγκεντρωμένους, παραδείγματος χάρη σε μια περιοχή της χώρας, σε ένα σχολείο, 6 - 7 γυμναστές, ενώ μας χρειάζονταν 2 και στο διπλανό σχολείο είχαμε έλλειψη γυμναστών και πλήρωνε το Ελληνικό Δημόσιο αναπλήρωση για να έχει γυμναστή. Το παράδειγμα είναι τυχαίο. Θα μπορούσα να πω μαθηματικούς", υπογράμμισε η κ. Χριστοφιλοπούλου.
Η ίδια πρόσθεσε ότι με το νόμο του περασμένου Μαΐου δίνεται -για πρώτη φορά- η δυνατότητα στους περιφερειακούς διευθυντές της χώρας να κάνουν μετακινήσεις εκπαιδευτικών από ένα σχολείο σε ένα άλλο σχολείο στον ίδιο νομό ή σε διπλανό νομό, στην περίπτωση που υπάρχουν κενά. "Θα καλύψουμε τα κενά με τη δραστική περικοπή των αποσπάσεων, με την ουσιαστική αποτύπωση των κενών, με το εργαλείο των δυνατών μετακινήσεων εκεί όπου έχουμε υπεραριθμίες και κυρίως με την τοποθέτηση είτε με τους διορισμούς είτε με τις αναπληρώσεις. Εφέτος διορίζουμε εκεί όπου υπάρχουν πραγματικά κενά. Δεν διορίζουμε γενικώς και αορίστως όπως γινόταν μέχρι τώρα", υπογράμμισε η υφυπουργός, ενώ παράλληλα υπενθύμισε στους εκπαιδευτικούς που υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης ότι μέχρι τις 16 του Αυγούστου έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν γνώμη και να παραμείνουν στις αίθουσες.
Σε νεότερη ανακοίνωσή της η κ. Χριστοφιλοπούλου κάνει και πάλι λόγο για σχέδιο του υπουργείου Παιδείας και διαβεβαιώνει ότι κατά την ερχόμενη σχολική χρονιά όλα θα εξελιχθούν ομαλά.
Αναφέρει σχετικά: "Το αυτονόητο είναι εφικτό. Το αυτονόητο -δηλαδή να έχουμε λίγες ελλείψεις ή καθόλου ελλείψεις- δεν το πετυχαίναμε στην Ελλάδα, ακόμη και σε χρονιές πολύ καλές. Ελάχιστες φορές το έχουμε πετύχει. Φέτος είμαστε αισιόδοξοι παρά τις δυσκολίες. Κι αυτό γιατί τα μέτρα που έχουμε σχεδιάσει από το Νοέμβρη και κάθε βδομάδα τα παρακολουθούμε είναι: - η δραστική περικοπή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών εκτός τάξης - έχουμε αυτή τη στιγμή γύρω στις 5 χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που έχουν γυρίσει πίσω, από αποσπάσεις εκτός τάξης, - η κατανομή του εκπαιδευτικού μας δυναμικού κατά τρόπο ορθολογικό, έτσι ώστε να μην έχουμε αλλού υπεραριθμίες και αλλού κενά, - οι διορισμοί που φέτος θα είναι λιγότεροι, αλλά θα είναι σε πραγματικά κενά, σε ειδικότητες που μας λείπουν, - και οι αναπληρώσεις που θα ακολουθήσουν τους διορισμούς".
Και η ανακοίνωση καταλήγει: "Στο υπουργείο Παιδείας είμαστε βέβαιοι ότι όλη αυτή η προσπάθεια θα βρει ανταπόκριση και στους εκπαιδευτικούς και στη μαθητική κοινότητα. Θέλω να διαβεβαιώσω γονείς και μαθητές ότι η σχολική χρονιά, που ξεκινάει στις 13 του Σεπτέμβρη, θα ξεκινήσει με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις. Το υπουργείο κάνει ό,τι είναι δυνατόν να γίνει προς το σκοπό αυτό. Και θα το πετύχουμε".
Περικοπή ύλης Σχετικά με την περικοπή της διδακτέας ύλης, η κ. Χριστοφιλοπούλου δήλωσε ότι δεν είναι τυχαία. "Είναι ύλη που είτε ήταν περισσή και άχρηστη, είτε ήταν επαναλαμβανόμενη από τάξη σε τάξη ή ήταν εξαιρετικά δυσνόητη για το επίπεδο των παιδιών. Υπογράφω, σήμερα, την απόφαση για τη μείωση της ύλης στην Πρωτοβάθμια και στο αμέσως προσεχές διάστημα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στην Πρωτοβάθμια αφορά την Ε’ και την Στ’ δημοτικού και στη Δευτεροβάθμια αφορά το Γυμνάσιο και τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου. Χρειάζεται πολύ περισσότερη ουσιαστική μάθηση, απελευθερωμένη μάθηση - με την καλή έννοια του όρου - και λιγότερη ύλη, η οποία στρεσάρει και τον εκπαιδευτικό που πρέπει να την «βγάλει».
6.000 προσλήψεις Ο σχεδόν τριπλάσιος αριθμός εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτούνται (7.526 το 2010 έναντι 2.726 το 2009 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) θα δημιουργήσει εκρηκτικές συνθήκες στην εκπαιδευτική διαδικασία του δημόσιου σχολείου την επόμενη σχολική χρονιά, τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ, η οποία κρίνει ότι απαιτείται άμεσα ο επιπλέον διορισμός τουλάχιστον ίσου αριθμού μόνιμων εκπαιδευτικών (πάνω από 6.000), για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν από την παραπάνω κατάσταση.
"Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί το ζήτημα με αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στα σχολεία. Απαιτούμε τη νομοθετική ρύθμιση ανωτάτου ορίου 25 μαθητών ανά τμήμα, 20 στις κατευθύνσεις των Γενικών Λυκείων και την ΤΕΕ και 10 μαθητών ανά καθηγητή στα εργαστήρια. Οι εξελίξεις αυτές δείχνουν την αναγκαιότητα να ακυρωθούν άμεσα τα μέτρα που επιβλήθηκαν με το μνημόνιο και να χαραχτεί μια ριζικά διαφορετική οικονομική και εκπαιδευτική πολιτική στη χώρα μας. Είναι άμεση αναγκαιότητα", καταλήγει η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.
Δραματικές επιπτώσεις Δραματικές θα είναι οι επιπτώσεις στη δημόσια εκπαίδευση από τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση για τη λειτουργία των σχολείων, κάτω από τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ, διαπιστώνει το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης. "Η δραματική μείωση των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών (διορίζονται εφέτος οι λιγότεροι στην τελευταία 15ετία - με μείωση κατά 50% σε σχέση με πέρυσι), σε συνδυασμό με τον τριπλασιασμό του αριθμού των εκπαιδευτικών που υποχρεώθηκαν εφέτος σε πρόωρη συνταξιοδότηση (7.526 το 2010, σε σύγκριση με τις 2.726 το 2009), εξαιτίας των αντιασφαλιστικών μέτρων που ψήφισε η κυβέρνηση πρόσφατα, θα έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη σοβαρών κενών στο διδακτικό προσωπικό", τονίζει σε σχετική ανακοίνωση. Και συνεχίζει: "Ένας πρόχειρος υπολογισμός των πιθανών κενών αυτή τη στιγμή τα ανεβάζει στις 11 με 12 χιλιάδες μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, κάτι που πρακτικά σημαίνει συνενώσεις ή και καταργήσεις τμημάτων, καθώς και την υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών σε άλλο νομό ή ακόμα και σε άλλη περιφέρεια, για να συμπληρώσουν το ωράριό τους. Και τα δύο αυτά μέτρα δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, θα δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται πως θα λύσουν και θα έχουν αρνητική επίπτωση στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Αυτό που απαιτείται άμεσα να γίνει είναι η αύξηση του αριθμού των διορισμών ούτως ώστε όλα τα κενά να καλύπτονται με μόνιμους εκπαιδευτικούς, έγκαιροι διορισμοί αναπληρωτών εκπαιδευτικών όπου υφίσταται ανάγκη αναπλήρωσης, και η κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων και των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου. Επίσης, αναγκαία είναι η νομοθετική κατοχύρωση των 25 μαθητών ανά τμήμα ως ανωτάτου ορίου, 20 μαθητών στις κατευθύνσεις του Γενικού Λυκείου και της ΤΕΕ, και 10 μαθητών ανά καθηγητή στα εργαστήρια".
|