Αθήνα 6.9.2010, 10:23
Στο θέμα της λειτουργία της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) επανέρχεται το υπουργείο Παιδείας, απαντώντας σε σχετικά δημοσιεύματα του κυριακάτικου, διευκρινίζοντας τα παρακάτω.
- Το υπουργείο εγκαινίασε από τον Φεβρουάριο του 2010 δημόσια συζήτηση, η οποία και συνεχίζεται, για το μέλλον της ΕΠΑΘ και για την εκπαίδευση των δασκάλων του τουρκόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων στη Θράκη. Επιδίωξή του είναι η αναβάθμιση των σπουδών των μειονοτικών δασκάλων προκειμένου να αναβαθμιστεί η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στα παιδιά της μειονότητας.
- Η μέχρι σήμερα λειτουργία της ΕΠΑΘ δεν ανταποκρίνεται στο αίτημα για ισότιμη κατάρτιση των μειονοτικών δασκάλων με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς της χώρας οι οποίοι είναι από εικοσαετίας απόφοιτοι Πανεπιστημιακών Τμημάτων τετραετούς διάρκειας σπουδών.
- Η εκπαίδευση των μειονοτικών εκπαιδευτικών αποτελεί ευθύνη της ελληνικής πολιτείας. Επιπλέον, το υπουργείο αποκλείει κατηγορηματικά τη διδασκαλία των μειονοτικών μαθητών από Τούρκους μετακλητούς εκπαιδευτικούς πέραν των ήδη υπηρετούντων με βάση τις διμερείς ρυθμίσεις.
Αναφορικά με τις ανησυχίες που έχουν εκφραστεί για το κενό δασκάλων που μπορεί να προκύψει στο μέλλον στα μειονοτικά σχολεία από τη μη εισαγωγή νέων σπουδαστών φέτος στην ΕΠΑΘ, το υπουργείο ενημερώνει ότι με την πλήρωση του ακαδημαϊκού έτους 2011-12 θα έχουν αποφοιτήσει 38 ακόμα φοιτητές από την ΕΠΑΘ, καθώς επίσης ότι σήμερα ο κατάλογος των αδιόριστων αποφοίτων της ΕΠΑΘ στα μειονοτικά σχολεία αριθμεί 224 αποφοίτους.
|