Αθήνα 9.9.2010, 15:24
Τη βεβαιότητα ότι τα δημόσια σχολεία θα ανοίξουν κανονικά και χωρίς σημαντικές ελλείψεις εκπαιδευτικών, εξέφρασε σήμερα η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Η κ. Διαμαντοπούλου διαβεβαίωσε ότι με τις προσλήψεις των τελευταίων ημερών καλύπτονται σχεδόν όλες οι μέχρι τώρα κενές θέσεις στα σχολεία και ότι το υπουργείο θα προχωρήσει σε νέες αν κατά τη έναρξη του σχολικού έτους διαπιστωθούν κενά.
Σχετικά με το θέμα των μαθητών ανά τμήμα, η υπουργός ανέφερε ότι έλαβε διαβεβαιώσεις από τις περιφερειακές υπηρεσίες ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα με 30 μαθητές.
Σημειώνεται ότι πρόσφατη εγκύκλιος του υπουργείου προβλέπει ανώτατο όριο μαθητών ανά τάξη 25 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 30 στη δευτεροβάθμια, συν 1% σε έκτακτες περιπτώσεις.
* Ακολουθούν σημεία από τη συνέντευξη της κ. Διαμαντοπούλου.
Σημεία Συνέντευξης Τύπου της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, για την έναρξη του νέου σχολικού έτους
Άννα Διαμαντοπούλου: Βρισκόμαστε μπροστά στο ξεκίνημα μιας νέας σχολικής χρονιάς για την οποία ευχόμαστε, αλλά και προσπαθούμε να είναι όσο το δυνατόν πιο γόνιμη και παραγωγική για τα παιδιά μας. Είπα πρόσφατα ότι φέτος θα είναι η δυσκολότερη χρονιά στην Παιδεία. Έσπευσαν ορισμένοι να παραστήσουν τις «Κασσάνδρες» μιλώντας για το απόλυτο χάος με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Είμαστε εδώ σήμερα για να πούμε υπεύθυνα στην κοινωνία, στα 15.500 σχολεία της χώρας στους 1.400.000 μαθητές και στους γονείς τους, καθώς και στους 160.000 εκπαιδευτικούς μας όλων των ειδικοτήτων, πως οι «Κασσάνδρες» διαψεύστηκαν. Όσοι θέλησαν να επενδύσουν μικροπολιτικές σκοπιμότητες στα κενά, βλέπουν την προσπάθειά τους να πέφτει στο κενό. Στη δυσκολότερη χρονιά, κάνουμε το καλύτερο ξεκίνημα.
Ήταν πολλοί αυτοί που μίλησαν για 20.000 κενά για τα οποία προέβλεπαν με βεβαιότητα πως θα ήταν αδύνατον να καλυφθούν. Πράγματι, εφέτος είχαμε: - 7.100 περισσότερες συνταξιοδοτήσεις (αυξημένες κατά 165% σε σχέση με πέρυσι) - 2.825 προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών (δηλαδή το 50% των προσλήψεων του 2009) - 1.800 περισσότερους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων λόγω της λειτουργίας 800 ολοήμερων σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα. Διότι παρά τις ασφυκτικά δύσκολες συνθήκες, δεν κάναμε καμία έκπτωση στην υλοποίηση του προγράμματός μας. Είπαμε 800 και είναι 800. Ούτε ένα λιγότερο και καλύπτουν το 1/3 του συνόλου των μαθητών του Δημοτικού.
Είχαμε λοιπόν την εκτίμηση των 8.000 κενών του 2009 και ένα πρόσθετο έλλειμμα 12.000 εκπαιδευτικών που ανέβαζε σε 20.000 τα κενά για τη φετινή χρονιά. Θα βρισκόμασταν πράγματι αντιμέτωποι με αυτή την κατάσταση αν αφήναμε τα πράγματα στον αυτόματο πιλότο. Εμείς, ωστόσο, καταφέραμε να καλύψουμε όχι μόνο το σύνολο του πρόσθετου ελλείμματος, αλλά και να μειώσουμε τον αριθμό των κενών σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά που βρίσκονταν την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Η φετινή προσπάθεια απέδωσε βελτιωμένα αποτελέσματα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή. Οι κύριες συνιστώσες της προσπάθειάς μας ήταν: - το συντονισμένο σχέδιο από τον περασμένο Νοέμβριο, - η παρακολούθηση των αναγκών σε εβδομαδιαία βάση, - η νομοθετική ρύθμιση του Μαΐου που ορίσαμε ένα ορθολογικό πλαίσιο διορισμού, μετακινήσεων και εξέλιξης όλων των εκπαιδευτικών, - ο εξορθολογισμός των αποσπάσεων με την επιστροφή 5.000 εκπαιδευτικών από τα διάφορα γραφεία και υπηρεσίες στις τάξεις, - ο διαρκής έλεγχος για την αποτροπή των πλασματικών αναγκών που προέκυπταν στα στοιχεία των διευθύνσεων εκπαίδευσης, - η κάλυψη πραγματικών αναγκών με την πρόσληψη ειδικοτήτων που υπήρχαν ελλείψεις και τοποθετήσεις εκεί που υπήρχαν ανάγκες. Θα ήμουν αφελής να ισχυριστώ ότι γνωρίζω για 160.000 εκπαιδευτικούς ότι κανείς δεν θα αρρωστήσει ή ότι θα παρουσιασθούν στις θέσεις τους όλοι οι νεοπροσλαμβανόμενοι. Σε κάθε περίπτωση όμως είμαστε έτοιμοι να συνδράμουμε το έργο όλων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και να καλύψουμε άμεσα τις όποιες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ίσως προκύψουν, με την έναρξη της λειτουργίας των σχολείων.
Μέχρι τα Χριστούγεννα θα υπάρχει κάρτα σχολείου με πλήρη καταγραφή των στοιχείων για τις ώρες, τον αριθμό των μαθητών, των εκπαιδευτικών και τα κενά.
Παράλληλα προχωράει η μεταφορά ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Την τελευταία εβδομάδα υπήρξαν αρνητικά κρούσματα από ομάδες εκπαιδευτικών, οι οποίοι εμποδίζουν τις εργασίες των Συμβουλίων των Διευθύνσεων, γιατί δεν συμφωνούν, καθηγητές από τη Δευτεροβάθμια -οι οποίοι δεν έχουν πρόγραμμα- να πάνε στην Πρωτοβάθμια, όπου υπάρχουν ανάγκες σε ειδικότητες. Σε αυτή τη δύσκολη χρονιά που καθένας πρέπει να βάλει τα δυνατά του προς όφελος των παιδιών είναι ακατανόητες τέτοιου είδους ενέργειες που δημιουργούν καθυστερήσεις.
Την περασμένη εβδομάδα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υπήρχαν 2.843 κενά και 4.277 πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό. Από τους 2.843 οι 1.380 ανήκαν στις βασικές ειδικότητες, στις οποίες προσλήφθηκαν 1.064 εκπαιδευτικοί.
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση την περασμένη εβδομάδα είχαμε 3.047 κενά και έγιναν 2.554 προσλήψεις αναπληρωτών. Στα νηπιαγωγεία είχαμε 1.677 κενά και έγιναν 1.304 προσλήψεις. Τα κενά που έχουμε αφήσει είναι όλα τριψήφια και την επόμενη εβδομάδα θα γίνει μια τελική διαχείριση, ώστε να πάμε στην ολοκλήρωση των τοποθετήσεων. Στα 800 ολοήμερα σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα υπήρξε η αναγκαία μετακίνηση και διορίζονται 815 στο χώρο της Φυσικής Αγωγής, της Πληροφορικής και των Αγγλικών και αντίστοιχα 1.000 άτομα στην Αισθητική Αγωγή, δηλαδή στο θέατρο, στη μουσική και στα καλλιτεχνικά.
Τη Δευτέρα που ξεκινούν τα σχολεία το μεγάλο και κρίσιμο θέμα είναι ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα. Εδώ υπάρχει ένας διάλογος κωφών επί πολλούς μήνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα με 30 μαθητές.
|