Aθήνα 5.10.2010, 14:23
Με στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών, γλωσσικών και ψηφιακών δεξιοτήτων, απαραίτητων για την προσωπική ολοκλήρωση, την ενεργό κοινωνική συμμετοχή και την κοινωνική ένταξη των μαθητών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, προερχόμενους από διάφορα πολιτισμικά συστήματα, το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης συμμετέχει στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα PINOKIO (Pupils for INnOvation as a Key to Intercultural and social inclusiOn” (Καινοτόμες μαθητικές δραστηριότητες: το κλειδί για τη διαπολιτισμικότητα και την κοινωνική συμμετοχή).
Συντονιστής του προγράμματος είναι το Εθνικό Ίδρυμα «Carlo Collodi» (Κάρλο Κολόντι) στην Πέσια της Ιταλίας και εταίροι είναι το ΑΠΘ, το Διεπιστημονικό Κέντρο Αριστείας του Πανεπιστημίου «Ca’ Foscari di Venezia» στη Βενετία της Ιταλίας, το Πανεπιστήμιο της Μαδέρας στην Πορτογαλία, καθώς και τα κέντρα ερευνών και μελετών «International Yehudi Menhuin Foundation» στο Βέλγιο, το «Mosaic Art And Sound» στην Αγγλία, το «Seed Association» της Ελβετίας και η «Officina Creativa Interculturale» της Ιταλίας.
Η κινητικότητα εθνοτικών, φυλετικών και κοινωνικών ομάδων που σημειώνεται τελευταία στις ευρωπαϊκές κοινωνίες αλλά και διεθνώς, διαμορφώνει μια νέα πολυπολιτισμική πραγματικότητα, την οποία ο χώρος της εκπαίδευσης δεν μπορεί να αγνοήσει. Με βασικό αφετηριακό σημείο την προαγωγή του διαπολιτισμικού διαλόγου κατά του κοινωνικού αποκλεισμού δομήθηκε και αναπτύσσεται, στο πλαίσιο «Comenius» - Δια Βίου Μάθησης, το διετούς διάρκειας ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα PINOKIO.
To πρόγραμμα είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί το 2011.
|