Αθήνα 6.10.2010, 15:32
Στην προχθεσινή συνάντησή της με την υφυπουργό Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, κατά την οποία συζητήθηκαν ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία αυτή την περίοδο, αναφέρεται η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωση της.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η ΟΛΜΕ έδωσε στην υφυπουργό ενδεικτικό κατάλογο τμημάτων σχολείων με πάνω από 25 μαθητές απαιτώντας το χωρισμό τμημάτων. Η απάντηση ήταν ότι εκτός από κάποιες περιπτώσεις τμημάτων με πάνω από 30 μαθητές, τα οποία θα χωριστούν, οι υπόλοιπες θα εξεταστούν κατά περίπτωση.
Γα το θέμα αυτό, η ΟΛΜΕ καλεί την ηγεσία του υπουργείου να τηρήσει τη δέσμευσή της (δόθηκε στις 7/9 στη συνάντηση με την ΟΛΜΕ) για 25 μαθητές κατ’ ανώτατο όριο (εκτός από 4 – 5 πόλεις, με κτηριακά προβλήματα, όπου οι μαθητές θα μπορούν να φτάνουν τους 27) και επισημαίνει ότι τα 640 τμήματα με πάνω από 25 μαθητές, που επικαλέστηκε και έδωσε η ΟΛΜΕ στην συνάντηση με το υπουργείο, είναι ενδεικτικός αριθμός. Η συλλογή στοιχείων συνεχίζεται στα 3.500 σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και όχι σε 11.000, όπως αναφέρθηκε στο δελτίο Τύπου του υπουργείου.
Επίσης, συζητήθηκε εκτενώς το ζήτημα της διάθεσης εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το ωράριό τους. Πέρα από την καταγγελία περιστατικών άνισης μεταχείρισης, που υπήρξαν σε κάποιες περιοχές, καθώς και της πίεσης να γίνουν διαθέσεις χωρίς την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών, η ΟΛΝΕ επέμεινε στο ζήτημα του ωραρίου, ζητώντας να βγει διευκρινιστική εγκύκλιος που να κατοχυρώνει ως ωράριο των διατιθέμενων συναδέλφων το ωράριο της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης που προκύπτει με βάση τα χρόνια υπηρεσίας (ν. 1566/85, άρθρ. 14, σε συνδυασμό με το άρθρ. 48 του ν. 2413/96).
Η Ομοσπονδία επισημαίνει σχετικά ότι "είναι ισχυρή η πρόβλεψη του ν. 1566/85, που αναφέρεται σε μερική ή ολική διάθεση εκπαιδευτικού. Η υφυπουργός είπε ότι θα βγει διευκρινιστική εγκύκλιος, συμφωνώντας μαζί μας ότι το διδακτικό ωράριο για όσους διατίθενται στην Πρωτοβάθμια είναι αυτό της Δευτεροβάθμιας. Κράτησε, ωστόσο, επιφυλάξεις και δήλωσε ότι θα διερευνηθούν νομικά οι περιπτώσεις «απόσπασης» επικαλούμενη το άρθρο 31 του ν. 3848/10. Στο σημείο αυτό επιμείναμε ότι όλες οι μετακινήσεις στην Πρωτοβάθμια (όπως και τα Υπηρεσιακά Συμβούλια εισηγήθηκαν) αφορούν διαθέσεις για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου μερικά ή ολικά και οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία αποτελεί μεθόδευση, η οποία ανατρέπει βιαίως το θεσμοθετημένο διδακτικό ωράριο των καθηγητών.
Στα άλλα θέματα (βιβλία, κενά) οι απαντήσεις που δόθηκαν από την υφυπουργό "δείχνουν, κατά το μάλλον ή ήττον, άγνοια των προβλημάτων. Επιμένουμε ότι πρέπει να λυθεί το ζήτημα των βιβλίων τώρα. Επιπροσθέτως ύστερα από ένα περίπου μήνα μαθημάτων επιβάλλεται να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία".
Η συνολική εκτίμηση της ΟΛΜΕ είναι ότι δεν δόθηκαν επαρκείς απαντήσεις στα ζητήματα που τέθηκαν και ότι η τήρηση ή μη των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει το υπουργείο θα κριθεί το επόμενο διάστημα.
"Πάντως, είναι βαριά η σκιά της πολιτικής της τρόικας στην εφαρμοζόμενη πολιτική στο χώρο της παιδείας. Η δημόσια παιδεία δεν αντέχει άλλη υποβάθμιση", επισημαίνει η ΟΛΜΕ.
|