Αθήνα 14.10.2010, 15:32
Η πρόταση της υπουργού Παιδείας, να αναλάβουν οι μετεκπαιδευόμενοι στα Διδασκαλεία και οι διδακτορικοί και μεταδιδακτορικοί φοιτητές να καλύψουν τις ανάγκες των πρακτικών ασκήσεων των προπτυχιακών φοιτητών των Παιδαγωγικών Τμημάτων ΑΕΙ, δεν αποτελεί λύση, τονίζουν σε ανακοίνωσή τους Κοσμήτορες και Πρόεδροι των τμημάτων αυτών και ζητούν συνάντηση με την υπουργό Παιδείας.
"Αν η κατάσταση παραμείνει ως έχει σήμερα, σημαντικό ποσοστό των φοιτητών μας δεν θα έχει την δυνατότητα να ολοκληρώσει τις σπουδές του", επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
* Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης.
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ 11 Οκτωβρίου 2010 Στις 4-10-2010 με επιστολής μας προς την Υπουργό Παιδείας εκθέσαμε συνοπτικά το ζωτικής σημασίας θέμα της δραματικής μείωσης των αποσπάσεων εκπαιδευτικών στα Παιδαγωγικά Τμήματα Με αφορμή τα όσα η Υπουργός ανέφερε σε τηλεοπτική εκπομπή στις 9-10-10 για το θέμα, ενημερώνουμε για τα ακόλουθα: (α) Στην προσπάθεια να αποκατασταθεί η ακαδημαϊκή ηρεμία και να μην χαθεί κατά το τρέχον εξάμηνο μεγάλο μέρος από το Πρόγραμμα Σπουδών για τους περίπου 15.000 φοιτητές και φοιτήτριες που φοιτούν στα Τμήματά μας, ζητάμε συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας την εβδομάδα αυτή, ώστε να εξετάσουμε, σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, την δυνατότητα απόσπασης, ή διάθεσης εκπαιδευτικών στα 19 Παιδαγωγικά Τμήματα της χώρας, αφού εξαντλήσαμε χωρίς αποτέλεσμα κατά την διάρκεια των τελευταίων μηνών, την επεξεργασία όλων των πιθανών τρόπων αντιμετώπισης της κατάστασης, όπως αυτοί που ανέφερε η Υπουργός στην εκπομπή. (β) Δεν λάβαμε κανένα έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΔΒΜΘ τον Ιούλιο του 2010 (ή αργότερα) όπου να ζητείται να καταγραφούν οι ανάγκες των Τμημάτων σε αποσπάσεις, να περιγράφεται λεπτομερώς το έργο που καλείται να κάνει ο κάθε αποσπασμένος εκπαιδευτικός και το φόρτο εργασίας που έχουν τα τμήματα εξ αιτίας των Πρακτικών Ασκήσεων που καλούνται να υλοποιούν οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί. (γ) Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση του ΥΠΔΒΜΘ στις 30/6/2010, τα Πανεπιστήμια έστειλαν εκ νέου καταστάσεις, όπου δίνονται οι σχετικές πληροφορίες, ενώ αρκετά Παιδαγωγικά Τμήματα έστειλαν έγγραφα αναλύοντας τα αιτήματά τους και τις ανάγκες τους και ειδικότερα, τον αριθμό των ασκουμένων φοιτητών, τον τρόπο λειτουργίας των πρακτικών ασκήσεων και τον ρόλο των αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε αυτές.. (δ) Η πρόταση της Υπουργού να αναλάβουν οι μετεκπαιδευόμενοι στα Διδασκαλεία και οι διδακτορικοί και μεταδιδακτορικοί φοιτητές των Τμημάτων μας, να καλύψουν τις ανάγκες των πρακτικών ασκήσεων των προπτυχιακών φοιτητών δεν αποτελεί λύση, καθώς - Δεν υπάρχουν Διδασκαλεία για όλα τα παιδαγωγικά τμήματα, ούτε μεταδιδακτορικοί φοιτητές σε όλα τα παιδαγωγικά τμήματα. - Οι κανονισμοί σπουδών των Διδασκαλείων υπόκειται στις ίδιες διατάξεις με εκείνες των Παιδαγωγικών Τμημάτων από τα οποία εποπτεύονται και κατά συνέπεια δεν μπορεί να τροποποιηθούν, παρά μέχρι τον Απρίλιο κάθε ακαδημαϊκού έτους, οι δε εκάστοτε αλλαγές εφαρμόζονται από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. - Η ανάθεση σημαντικού διδακτικού έργου (από πλευράς φόρτου εργασίας) σε διδακτορικούς φοιτητές, πρέπει να γίνεται με ωριαία αντιμισθία, δεδομένου ότι δεν μπορεί να υποχρεώσει το κάθε τμήμα τους διδακτορικούς του φοιτητές να προσφέρουν το έργο αυτό, αν αυτό δεν προβλέπεται ήδη στον κανονισμό λειτουργίας των μεταπτυχιακών σπουδών του τμήματος. Αλλά κι αν ακόμα προβλέπεται, απαιτείται κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας. - Η ιδιότητα του μετεκπαιδευόμενου σε Διδασκαλείο, ή του διδακτορικού φοιτητή, δεν συνεπάγεται αναγκαστικά την ικανότητα, τη θέληση και την ύπαρξη χρόνου, για ουσιαστική συμβολή στην προετοιμασία και στη διεξαγωγή των πρακτικών ασκήσεων των φοιτητών. Επισημαίνεται ότι συχνά, οι υποψήφιοι διδάκτορές μας δεν έχουν πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος.
Η σχεδόν πλήρης κατάργηση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών στα Παιδαγωγικά Τμήματα για φέτος, τα έχει οδηγήσει σε δεινή θέση, απέναντι στους φοιτητές τους, αναγκάζοντάς τα να αναστείλουν την υλοποίηση των Πρακτικών Ασκήσεων, να μην λειτουργούν σωστά, ή και καθόλου, πολλά από τα εργαστήριά τους και να μένει χωρίς καμία υποστήριξη η λειτουργία των Διδασκαλείων. Αν η κατάσταση παραμείνει ως έχει σήμερα, σημαντικό ποσοστό των φοιτητών μας δεν θα έχει την δυνατότητα να ολοκληρώσει τις σπουδές του, αφού λόγω της έλλειψης βοηθητικού προσωπικού που να υποστηρίζει διδακτικά και οργανωτικά τις Πρακτικές Ασκήσεις, πέραν των διδασκόντων που τις εποπτεύουν, οι ήδη φοιτούντες δεν θα μπορέσουν να κάνουν τις υποχρεωτικές για την λήψη πτυχίου Πρακτικές Ασκήσεις στα εξάμηνα που προβλέπονται από τον Οδηγό Σπουδών με τον οποίο εισήχθησαν στα Τμήματά τους και βάσει του οποίου, εκ του νόμου, πρέπει να αποφοιτήσουν.
Οι Πρόεδροι και Κοσμήτορες Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών • Κοσμήτορας Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης • Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου • Κοσμήτορας Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας • Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης • Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Θράκης • Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης • Πρόεδρος του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης • Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών • Πρόεδρος του Τμήματος Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών • Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων • Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων • Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών • Πρόεδρος του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών • Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας • Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας • Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας • Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας • Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θράκης • Πρόεδρος του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου • Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης • Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης
|