Αθήνα 20.10.2010, 16:01
Με τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας από την πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου οι μαθητές θα προετοιμάζονται ώστε να δίνουν εξετάσεις για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, χωρίς να χρειάζονται φροντιστήρια.
Τα παραπάνω τόνισε σήμερα η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, στο πλαίσιο της διημερίδας «Τα Αγγλικά στις πρώτες τάξεις του Σχολείου».
"Ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα που οργανώθηκε όλη την προηγούμενη χρονιά. Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας ξεκινά από την Α’ Δημοτικού και αφορά όλες τις τάξεις. Οργανώνουμε τελείως διαφορετικά το πρόγραμμα διδασκαλίας της ξένης γλώσσας. Στόχος είναι να τελειώνουμε με τα φροντιστήρια και την οικονομική αιμορραγία των γονιών", είπε χαρακτηριστικά η κ. Διαμαντοπούλου και συνέχισε: "Η διημερίδα, που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο, είναι ένα μέρος ενός συνολικότερου προγράμματος που έχει ένα σαφή εκπαιδευτικό, πολιτικό και κοινωνικό στόχο: τα παιδιά στο δημόσιο σχολείο και μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση να μπορούν να έχουν στα χέρια τους το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. Είναι κάτι που το χρωστάμε στον ελληνικό λαό και το χρωστάμε πρώτα απ όλα εμείς ως Πολιτεία -που πρέπει να οργανώσουμε το σύστημα- και έπειτα εσείς, ως εκπαιδευτικοί, ώστε όλη αυτή η δουλειά και η επένδυση που κάνετε επί χρόνια να έχει συγκεκριμένο αποτέλεσμα".
Η υπουργός αναφέρθηκε στα στοιχεία έρευνας, σύμφωνα με τα οποία το 92% των Ελλήνων θεωρούν αναγκαία τη χρήση της ξένης γλώσσας και ιδιαίτερα της Αγγλικής, ενώ το 28% των νέων ανθρώπων λέει ότι έμαθε ξένη γλώσσα στο δημόσιο σχολείο. "Αν σκεφτείτε πόσο μεγάλη είναι η επένδυση, σε ανθρώπινους πόρους, σε δουλειά εκπαιδευτικών, σε χρήματα, θα έπρεπε το 100% των μαθητών που αποφοιτούν από τα σχολεία να είναι σε θέση να πάρουν το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας", υπογράμμισε η υπουργός.
Σχετικά με τις αντιδράσεις, παιδαγωγικού χαρακτήρα, για την εισαγωγή του μαθήματος στα 800 ολοήμερα δημοτικά με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα, η κ. Διαμαντοπούλου είπε πως "ποτέ δεν είχε γίνει τόσο σοβαρή επιστημονική υποστήριξη μιας επιλογής, που βασίζεται σε μελέτες για την πρώιμη ηλικία, στον τρόπο που λειτουργεί ο παιδικός εγκέφαλος, στις ανάγκες που έχει το παιδί, στη σχέση της μητρικής γλώσσας με την ξένη γλώσσα".
Καταλήγοντας η υπουργός τόνισε: "Θέλω να δεσμευθούμε και να πιστέψουμε όλοι ότι το δημόσιο σχολείο μπορεί να δώσει τη γνώση της ξένης γλώσσας με πιστοποίηση και να είμαστε περήφανοι για το ότι δεν χρειάζεται ο γονιός να πληρώνει χρήματα, να αιμορραγεί η ελληνική οικογένεια, για να μάθει το παιδί της την ξένη γλώσσα, που είναι απολύτως αναγκαία στη σημερινή εποχή. Το δημόσιο σχολείο, ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχουν όλες τις δυνατότητες, τους πόρους και τη διάθεση, ώστε όλοι μαζί να προσφέρουμε αυτό που χρειάζεται, ιδιαιτέρως σήμερα με την κρίση, στην πατρίδα μας. Είναι ένας μείζον εκπαιδευτικός, κοινωνικός, οικονομικός και εν τέλει πολιτικός στόχος".
|