nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 















 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Απορρίπτουν το κείμενο της διαβούλευσης για την ανώτατη εκπαίδευση

 

Αθήνα 23.11.2010, 18:02

Το κείμενο διαβούλευσης για την ανώτατη εκπαίδευση του υπουργείου Παιδείας δεν αποτελεί βάση συζήτησης για οποιαδήποτε σοβαρή βελτιωτική αναδιάρθρωσή της, καθώς περιέχει αντισυνταγματικές ρυθμίσεις με κυριότερη αυτή που καταλύει την συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοδιοίκηση του Δημόσιου Πανεπιστημίου προωθώντας αδιαφανείς διαδικασίες ελέγχου του.

Τα παραπάνω αποφάσισε σήμερα η γενική συνέλευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.

* Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της απόφασης.

 

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

Η ΓΣ στην 395η/10-11-2010 συνεδρίασή της, ύστερα από πολύωρη συζήτηση και προβληματισμό σχετικά με το «Κείμενο διαβούλευσης για την έναρξη διαλόγου: Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση, Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, Το Δημόσιο Τεχνολογικό Ίδρυμα – Αυτοδιοίκηση, λογοδοσία, ποιότητα, εξωστρέφεια» του ΥΠΔΒΜΘ, κατέληξε στην ακόλουθη ομόφωνη απόφαση:

Το κείμενο του ΥΠΔΒΜΘ δεν αποτελεί βάση συζήτησης για οποιαδήποτε σοβαρή βελτιωτική αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης στο πλαίσιο που ορίζουν οι νόμοι και το Σύνταγμα για τους εξής λόγους:
1. Καταλύει την συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοδιοίκηση του Δημόσιου Πανεπιστημίου προωθώντας αδιαφανείς διαδικασίες ελέγχου του. Η θεσμοθέτηση του Συμβουλίου του Πανεπιστημίου ανοίγει τον δρόμο για την ανάπτυξη φαινομένων συναλλαγής, διαπλοκής και διαφθοράς μεγάλης κλίμακας, καθώς τα εξωπανεπιστημιακά μέλη του Συμβουλίου αυτού εξαρτώνται και λογοδοτούν στα εξωπανεπιστημιακά κέντρα που τα όρισαν.
2. Το Κράτος αποδεσμεύεται από την συνταγματικά κατοχυρωμένη υποχρέωσή του να χρηματοδοτεί το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στην αποστολή τους με την παροχή υψηλού επιπέδου δωρεάν ακαδημαϊκής Παιδείας και την διεξαγωγή έρευνας σε συνθήκες ελευθερίας και αυτοτέλειας, χωρίς την ύπαρξη αδιαφανών δεσμεύσεων και εξαρτήσεων. Στο ίδιο πλαίσιο, τα μέλη ΔΕΠ αλλά και το υπόλοιπο διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, θα παίρνουν ένα ελάχιστο βασικό μισθό και θα διαπραγματεύονται το ύψος του υπολοίπου μισθού τους με το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου, ανάλογα με τα έσοδα που θα εισφέρουν στο Πανεπιστήμιο. Έτσι, μετατρέπεται το Δημόσιο Πανεπιστήμιο σε επιχείρηση και οι φοιτητές σε πελάτες του.
3. Τα αναφερόμενα στις §§1 & 2 το καθένα χωριστά, συνιστούν σοβαρές παραβιάσεις του άρθρου 16 του Συντάγματος, οδηγούν σε δραστική υποβάθμιση των ΑΕΙ, στερούν από την κοινωνία και τους νέους κρίσιμης σημασίας προσφορά στην επιστημονική έρευνα και την ακαδημαϊκή Παιδεία που το Δημόσιο Πανεπιστήμιο θα πρέπει να προσφέρει και δημιουργούν ένα ζοφερό πλαίσιο εξαρτήσεων και συναλλαγής που θα οδηγήσει στην δημιουργία φαινομένων πελατειακών σχέσεων, διαπλοκής και διαφθοράς, μεγάλης κλίμακας.
4. Οι αλλαγές που αφορούν στο προσωπικό των πανεπιστημίων με την σε μεγάλη κλίμακα άρση της μονιμότητάς του, δεν εξυπηρετούν κανένα σκοπό και στόχο, πέραν της διαμόρφωσης έντονου κλίματος εργασιακής ανασφάλειας, άγχους, απογοήτευσης και απόρριψης. Ειδικότερα, τα μέλη ΔΕΠ παρεμποδίζονται έτσι στην άσκηση του ακαδημαϊκού και ερευνητικού τους έργου σε συνθήκες ελευθερίας και ανεξαρτησίας που προβλέπει το Σύνταγμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, για πρώτη φορά στην ιστορία των εκπαιδευτικών αλλαγών, ή μεταρρυθμίσεων, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη και πρόνοια μεταβατικών διατάξεων για την αποφυγή της επιδείνωσης του ακαδημαϊκού και εργασιακού καθεστώτος των ήδη υπηρετούντων, ή υπό διορισμό μελών ΔΕΠ, τα οποία όμως είναι ήδη εκλεγμένα με όλες τις από τους ισχύοντες νόμους προβλεπόμενες διαδικασίες.
5. Στο κείμενο του ΥΠΔΒΜΘ, η Σχολή αντικαθιστά το Ακαδημαϊκό Τμήμα, ως βασική ακαδημαϊκή μονάδα. Θεσμοθετείται το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Ανώτατης Εκπαίδευσης, το οποίο σε συνδυασμό και με την εισαγωγή «ευέλικτα δομημένων προγραμμάτων σπουδών» καθώς και προγραμμάτων σπουδών μονοετούς ή διετούς διάρκειας, καθώς και το ότι «οι εκπαιδευτικοί στόχοι και τα μαθησιακά αποτελέσματα κάθε εκπαιδευτικής δραστηριότητας [παράδοση, εργαστήριο, σεμινάριο κλπ] διατυπώνονται ρητά, δημοσιοποιούνται και αξιολογούνται», οδηγούν στην ρευστοποίηση του ενιαίου πτυχίου και των ενιαίων επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων, καθώς το πτυχίο του κάθε φοιτητή θα αξιολογείται ατομικά βάσει των μαθημάτων που έχει κατοχυρώσει και της αντίστοιχης αξιολόγησης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Ο συνδυασμός των μέτρων που προτείνει το ΥΠΔΒΜΘ και ααφέρθηκαν στις παραγράφους πιο πάνω, συνιστά ένα ιδιαίτερα δυσμενές πλαίσιο για τους φοιτητές, διότι:
(α) Η παροχή δωρεάν παιδείας προς αυτούς περιορίζεται δραστικά και το Κράτος αποποιείται των υποχρεώσεών του, εκτός ορισμένων ελάχιστων παροχών.
(β) Οι σπουδές διεξάγονται σε ένα περιβάλλον, όπου οι ίδιοι οι φοιτητές θεωρούνται πελάτες και το Πανεπιστήμιο επιχείρηση.
(γ) Ευνοούνται φαινόμενα συναλλαγής και διαπλοκής μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων.
(δ) Προσφέρονται πτυχία χωρίς ακαδημαϊκή ταυτότητα και κατά συνέπεια χωρίς κατοχύρωση ενιαίων επαγγελματικών δικαιωμάτων.
6. Η μετάβαση από την Δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ανατίθεται στα ΑΕΙ, χωρίς την εξασφάλιση κατάλληλων υποδομών αλλά και την διασφάλιση του αδιάβλητου της εισαγωγής σε αυτά. Με δεδομένο τα όσα αναφέρθηκαν περί συναλλαγής και διαπλοκής στις προηγούμενες παραγράφους, η εισαγωγή στα ΑΕΙ με αυτό τον τρόπο θα οδηγήσει σε καινοφανή φαινόμενα διαπλοκής και συναλλαγής πολύ μεγάλης κλίμακας που θα αφορούν πλέον και τους φοιτητές.
7. Η πρόταση του ΥΠΔΒΜΘ διαπνέεται από εντονότατη, αλλά και επιδερμική ξενολατρεία σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες κρίσεις και αξιολόγησης του προσωπικού και των τμημάτων και υπηρεσιών του Πανεπιστημίου, η οποία θα αποτελέσει παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία, καθιστώντας τις διαδικασίες κρίσης αυτές καθ’ όλα ανεδαφικές και ανεφάρμοστες, μετατρέποντας τα Πανεπιστήμια σε χώρους διαρκούς «εξέτασης», αναγκαστικά από ξένους ειδήμονες οι οποίοι - για άγνωστους λόγους - θα είναι πάντα πρόθυμοι και διαθέσιμοι να κρίνουν συνεχώς τους έλληνες συναδέλφους τους και τις δραστηριότητές τους. Επί πλέον, η ξενολατρεία αυτή σε πρώτη ανάγνωση, υποδηλώνει τεράστια έλλειψη εμπιστοσύνης, απαξίωσης και περιφρόνησης από μέρους του ΥΠΔΒΜΘ των ελλήνων πανεπιστημιακών, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους και ανεξάρτητα από βαθμίδα είναι αξιόλογοι και διακεκριμένοι επιστήμονες στην Ελλάδα και αλλού. Στην πραγματικότητα όμως αποτελεί πρόσχημα για την κατάργηση της αυτοδιοίκησης του Δημόσιου Πανεπιστημίου.

Για όλους αυτούς τους λόγους και πολλούς άλλους που δεν αναφέρονται στο παρόν, η ΓΣ του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης θεωρεί ότι: Το κείμενο του ΥΠΔΒΜΘ δεν μπορεί να αποτελεί βάση συζήτησης για οποιαδήποτε σοβαρή και προς το καλλίτερο αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης στο πλαίσιο που ορίζουν οι νόμοι και το Σύνταγμα, αλλά και η κοινωνική αίσθηση δικαίου, όταν μάλιστα συνοδεύεται από συντονισμένες και καθημερινές προσπάθειες κατασυκοφάντησης του Δημόσιου Πανεπιστημίου και στην πράξη ακύρωση της αποστολής του εξαιτίας της υποχρηματοδότησης, υποστελέχωσης και ανορθόλογης αύξησης του αριθμού των φοιτητών χωρίς μέριμνα για ανάλογες υποδομές.
Η Γενική Συνέλευση του Π.Τ.Δ.Ε. στέκεται κριτικά απέναντι στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αναγνωρίζοντας την ανάγκη βελτιώσεων και εξορθολογισμού του σε συγκεκριμένα σημεία. Ως εκ τούτου, θα επεξεργαστεί λεπτομερείς προτάσεις και επιχειρήματα σχετικά με τον ρόλο του Δημόσιου Πανεπιστημίου στην Ελλάδα σήμερα και τις προϋποθέσεις για την πραγμάτωσή του, σε μια προσπάθεια να συμβάλει στην άρθρωση ενός δημιουργικού, δίκαιου και ειλικρινούς διαλόγου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved