Αθήνα 14.1.2011, 14:13
Απαντώντας σε σημερινά δημοσιεύματα του Τύπου για τη διαχείριση κονδυλίων ΕΣΠΑ, το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει ότι η χρηματοδότηση από τα κοινοτικά προγράμματα υπακούει σε συγκεκριμένους κανόνες.
"Πόροι που προβλέπονται για δράσεις Τεχνικής Βοήθειας δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διαφορετικούς σκοπούς. Οι πόροι αυτοί ή χρησιμοποιούνται για συγκεκριμένους σκοπούς ή χάνονται. Είναι λοιπόν παντελώς ανεύθυνος ο ισχυρισμός ότι χρήματα της Τεχνικής Βοήθειας θα μπορούσαν δήθεν να χρησιμοποιηθούν για μισθούς εκπαιδευτικών ή για υποδομές σχολείων", εξηγεί η ανακοίνωση. Και συνεχίζει: "Όσοι επιμένουν να αναμασούν τον ίδιο ισχυρισμό θα πρέπει να μας πουν πως μπορεί να γίνει αυτό χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η κοινοτική χρηματοδότηση. Σε αντίθετη περίπτωση, θα συνεχίσουν να επιδεικνύουν έλλειμμα σοβαρότητας".
Κατά το υπουργείο, ζητούμενο είναι η απόλυτα διαφανής και παραγωγική αξιοποίηση των πολύτιμων κοινοτικών πόρων, με ευλαβική τήρηση του πλαισίου κοινοτικής νομιμότητας, προκειμένου να αποδώσουν το μέγιστο δυνατό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. "Σε αυτή την κατεύθυνση, η διενέργεια στοχευμένων ερευνών σε ειδικά κοινά είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για τον σχεδιασμό και τη χάραξη αποτελεσματικών θεματικών πολιτικών του υπουργείου. Δηλαδή, η χάραξη των πολιτικών να εδράζεται σε αντικειμενικά δεδομένα της επιστήμης που αποτυπώνουν πραγματικές ανάγκες. Για να πάμε μπροστά, θα πρέπει επιτέλους να αναγνωρίσουμε πραγματικά ως κοινωνία την τεράστια ζημιά που προκαλούν ο λαϊκισμός και η ατεκμηρίωτη κριτική, με μόνο στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων".
Αίτημα ΟΛΜΕ Παρέμβαση στο θέμα έκανε σήμερα και η ΟΛΜΕ. Με επιστολή της προς την Ειδική Γραμματέα προγραμμάτων ΚΠΣ Ιφιγένεια Ορφανού, ζητά να της αποσταλούν τα τεχνικά δελτία και οι αναλυτικοί προϋπολογισμοί των παρακάτω έργων και πράξειων, που έχουν προκηρυχθεί και υλοποιούνται στο πρόγραμμα "Έκπαίδευση και δια βίου μάθηση": 1. «Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης στα ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ με την ανάπτυξη και αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στο πλαίσιο εφαρμογής των εκπαιδευτικών πολιτικών και παρεμβάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων» 2. «Σχέδιο Δράσης για την υλοποίηση της νέας Εθνικής Στρατηγικής για τη δια βίου μάθηση: Διαγνωστική μελέτη δυνητικών φορέων υλοποίησης έργων σχετικών δομών και διαδικασιών» 3. «Μελέτη για τις δυνατότητες αναβάθμισης της διοίκησης της εκπαίδευσης, ενόψει των τρεχουσών νομοθετικών μεταρρυθμίσεων στο χώρο της δημόσιας διοίκησης και αυτοδιοίκησης» 4. «Τεχνικός Σύμβουλος για την υποστήριξη της συγχώνευσης των φορέων του Υπουργείου Παιδείας ενόψει των επιταγών του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης με σκοπό την αρτιότερη και ταχύτερη δυνατή υλοποίηση των συγχρηματοδοτούμενων έργων που εκτελούν» 5. «Σύμβουλος Επικοινωνιακής Στρατηγικής του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση», για την επικοινωνιακή υποστήριξη των δράσεων του Προγράμματος» 6. «Σύμβουλος Αξιολόγησης κατά την διάρκεια υλοποίησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΕΠ) «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» 7. «Εκπόνηση μελέτης για ένα ενιαίο πλαίσιο ποιοτικής αναβάθμισης αρχικής – συνεχιζόμενης κατάρτισης και εκπαίδευσης ενηλίκων» 8. «Αναβάθμιση συστήματος διαχείρισης, παρακολούθησης και ελέγχου του Επιχειρησιακού Προγράμματος» 9. «Υπηρεσίες συμβούλου υποστήριξης του ΕΠ και των δράσεών του» 10. «Σύμβουλος δημοσιότητας» 11. «Δημοσιεύσεις, ανακοινώσεις, εκτυπώσεις, αναπαραγωγές, κ.λπ. για την εφαρμογή του ΕΠ» 12. «Υπηρεσίες δημοσιότητας, προβολής και πληροφόρησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος» 13. «Εκπαίδευση και κατάρτιση στελεχών της ΕΥΔ ΕΠΕΔΒΜ και Δικαιούχων» 14. «Αξιολόγηση δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – Διαμόρφωση ηλεκτρονικής εφαρμογής διαρκούς παρακολούθησης και αξιολόγησης δομών και κρίσιμων παραμέτρων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης» 15. «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης» 16. «Προπαρασκευαστική μελέτη – έρευνα για την τήρηση Κριτηρίων Ποιότητας στις δομές ΣΥΕΠ της εκπαίδευσης και αρχικής κατάρτισης» 17. «Θεσμός αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών και στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» 18. «Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης» 19. «Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης» 20. «Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων Δια βίου Μάθησης» 21. «Διεξαγωγή έρευνας κοινής γνώμης επί ζητημάτων Λυκείου-Λυκειακής Εκπαίδευσης» 22. «Καταγραφή βεβαιώσεων, πιστοποιητικών, τίτλων σπουδών καθώς και των εκπαιδευτικών φορέων που τα εκδίδουν σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων για την αξιοποίησή τους στη διαδικασία αντιστοίχησης γνώσεων-δεξιοτήτων-ικανοτήτων στο υπό διαμόρφωση Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων» 23. «Υλοποίηση δράσεων στα ΜΜΕ για την προβολή δράσεων του ΕΠ «Έκπαίδευση και δια βίου μάθηση» που υλοποιούν την εθνική στρατηγική για τη δια βίου μάθηση» 24. «Υλοποίηση δράσεων στα ΜΜΕ για την προβολή δράσεων του ΕΠ «Έκπαίδευση και δια βίου μάθηση» που υλοποιούν την εθνική στρατηγική για την εκπαίδευση» 25. «Υλοποίηση δράσεων δημοσιότητας για την εφαρμογή Επικοινωνιακής Στρατηγικής και την προβολή του ΕΠ «Έκπαίδευση και δια βίου μάθηση» με τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης».
Επίσης, ζητά τον αναλυτικό πίνακα της "Ετήσιας Δήλωσης Δαπανών και της Συνολικής Απορρόφησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του 2010".
|