Αθήνα 14.1.2011, 14:22
Την έντονη έκπληξη και διαμαρτυρία του κλάδου των εκπαιδευτικών για την για την πρόσφατη καταδικαστική απόφαση σε βάρος 40 εκπαιδευτικών του 2ου ΓΕΛ Γιαννιτσών και του προϊστάμενου του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκφράζει η ΟΛΜΕ.
"Τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που κάποιοι μαθητές τους αντιμετώπιζαν, λειτούργησαν αποκλειστικά ως δάσκαλοι και παιδαγωγοί. Χωρίς ιδιοτέλεια και δόλο, αλλά με ευαισθησία, αποφάσισαν να στηρίξουν τους μαθητές του σχολείου και να τους δοθεί η ευκαιρία να συμμετάσχουν στις προαγωγικές εξετάσεις του σχολείου. Το γεγονός αυτό ποινικοποιήθηκε με πρωτοβουλία του τότε Διευθυντή του σχολείου και οι συνάδελφοί μας οδηγήθηκαν στο δικαστήριο με την κατηγορία της «παράβασης καθήκοντος», όπου και καταδικάστηκαν με 12 μήνες φυλάκιση με αναστολή", αναφέρει η σχετική ανακοίνωση. Και συνεχίζει: "Είναι γνωστό πως το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργεί μόνο με τους «τύπους». Οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν τους μαθητές τους με ευαισθησία και χρέος τους είναι να θέτουν τις ανάγκες, τα προβλήματα και το καλό των μαθητών τους σε προτεραιότητα. Θεωρούμε, ότι στη βάση αυτή θα έπρεπε να κριθούν οι παραπάνω συνάδελφοι και συναδέλφισσές μας, οι οποίοι υπέστησαν μια εξοντωτική ποινή για ενέργειες και πράξεις ηθικά δικαιωμένες στη συνείδηση του εκπαιδευτικού κόσμου και της μαθητικής κοινότητας".
Η ΟΛΜΕ αποδοκιμάζει τη στάση που τήρησε ο πρώην διευθυντής του σχολείου, ο οποίος μήνυσε και οδήγησε στα δικαστήρια όλο το σύλλογο διδασκόντων, και ο οποίος σήμερα, έχει αναλάβει την παιδαγωγική καθοδήγηση σχολείων στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, και καλεί την υπουργό Παιδείας να λάβει δημόσια θέση για το θέμα. "Θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα τι εκπαιδευτικό θέλει: τον εκπαιδευτικό με τις παιδαγωγικές και τις ανθρώπινες ευαισθησίες προς τους μαθητές τους ή τον εκπαιδευτικό των «τύπων» και της κακώς εννοούμενης «δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας;". Καλεί επίσης τους αρμόδιους δικαστικούς παράγοντες να επιταχύνουν τη διαδικασία εκδίκασης της υπόθεσης σε ανώτερο Δικαστήριο.
|