ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Ελληνογερμανική συνεργασία για θέματα παιδείας

 

Αθήνα 12.4.2011, 16:34

Τρόποι αναβάθμισης των τίτλων των ελληνικών σχολείων και αναγνώρισή τους από την Γερμανία, συζήτησαν -μεταξύ άλλων- κατά τη διάρκεια της 12ης Συνόδου της Μικτής Ελληνογερμανικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για τη διδασκαλία Ελλήνων Μαθητών στη  Γερμανία, η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 6 έως τις 8 Απριλίου 2011 στην Αθήνα, παρουσία της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας Φώφης Γεννηματά.

Επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας ήταν ο Ιωάννης Ν. Καζάζης, καθηγητής Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Αναπληρωτής Πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Αντίστοιχα  επικεφαλής της γερμανικής αντιπροσωπείας ήταν ο Josef Erhard, Διευθυντής του υπουργείου Παιδείας της Βαυαρίας.

Όπως τόνισε η κ. Γεννηματά, στο πρωτόκολλο που υπογράφτηκε μετά την λήξη των εργασιών της συνόδου, εμπεριέχονται ιδιαίτερα σημαντικές δεσμεύσεις από Γερμανικής πλευράς σχετικά με τους Ελληνικούς στόχους:

1. Τρόποι αναβάθμισης των τίτλων των ελληνικών σχολείων, ώστε οι μαθητές να αποκτούν ισότιμους τίτλους με αυτούς των γερμανικών σχολείων. Τόσο η ελληνική όσο και η γερμανική  πλευρά θεωρούν ότι είναι ρεαλιστικό το ενδεχόμενο στα ελληνικά σχολεία στην Γερμανία- που τώρα θεωρούνται συμπληρωματικά- με την αναβάθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων της γερμανικής γλώσσας  να αναβαθμιστούν επισήμως και οι τίτλοι σπουδών που χορηγούν.

2. Απόκτηση Ελληνογερμανικού απολυτηρίου (Abiapo) που θα είναι πλήρως αναγνωρισμένο από την Γερμανία ισότιμο με το Abitur. Η Γερμανική πλευρά τόνισε ότι δεν υπάρχουν ακόμη τα ελληνικά Λύκεια τα οποία, μέσα από την ενσωμάτωση στοιχείων του γερμανικού αναλυτικού προγράμματος και της γερμανικής γλώσσας, θα δημιουργούσαν τις προϋποθέσεις που θα οδηγούσαν σε ένα κοινό απολυτήριο. Η ελληνική πλευρά έλαβε υπόψη τους ενδοιασμούς, εξέφρασε όμως την επιθυμία να δημιουργηθεί ένα νέο πιλοτικό σχολείο που θα οδηγεί σε κοινό απολυτήριο. Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι το εγχείρημα αυτό μπορεί να υλοποιηθεί στη βάση ενός νέου, καινοτόμου προγράμματος σπουδών που θα εκπονηθεί από κοινού. Η Βαυαρία είναι διατεθειμένη, στο πλαίσιο αυτό, να κάνει προκαταρκτικές συζητήσεις για τη δημιουργία ενός πιλοτικού σχολείου.

3. Παροχή πιστοποιητικού γερμανομάθειας στους μαθητές των Ελληνικών σχολείων. Ανοίγει το θέμα της πιστοποίησης της γνώσης της Γερμανικής Γλώσσας για τους μαθητές των Ελληνικών σχολείων. Η πιστοποίηση θα ξεκινήσει πιλοτικά από το κρατίδιο της Βαυαρίας και θα γίνεται σύμφωνα με τους κανόνες του Ινστιτούτου Goethe.

4. Πιστοποίηση Ελληνομάθειας για τους μαθητές (Έλληνες και μη) στη Γερμανία. Η γερμανική πλευρά έδωσε πληροφορίες για τη δυνατότητα πιστοποίησης της γνώσης της ελληνικής γλώσσας μετά από εξεταστική διαδικασία και με τη χορήγηση πιστοποιητικού. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται ότι οι Έλληνες μαθητές και μαθήτριες δεν τυγχάνουν μειονεκτικής μεταχείρισης στο Γερμανικό σχολικό σύστημα.
Η πιστοποίηση θα ξεκινήσει πιλοτικά από το κρατίδιο της Βαυαρίας και θα γίνεται μέσω εξεταστικής διαδικασίας από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

5. Να αναλάβει η Γερμανική πλευρά τις δαπάνες λειτουργίας του Ευρωπαϊκού (δίγλωσσου ελληνογερμανικού) σχολείου του Βερολίνου. Σε σχέση με το Ευρωπαϊκό Σχολείο στο Βερολίνο, η ελληνική πλευρά δήλωσε πως θα επιθυμούσε η γερμανική πλευρά να αναλάβει τη χρηματοδότηση του ελληνικού διδακτικού προσωπικού του, πράγμα που ανταποκρίνεται στους όρους της συμφωνίας. Η γερμανική πλευρά δεσμεύθηκε να προωθήσει το αίτημα στις αρμόδιες αρχές στο Βερολίνο.

6. Εισαγωγή των μαθητών που αποφοιτούν από τα Ελληνικά Λύκεια της Γερμανίας, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Γερμανίας. Στο πρωτόκολλο επαναβεβαιώνεται ρητά πως οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων στη Γερμανία έχουν την δυνατότητα πρόσβασης στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας αυτής. Προϋπόθεση για την εισαγωγή τους αποτελεί  η κατοχή απολυτηρίου ελληνικού λυκείου καθώς και το πιστοποιητικό συμμετοχής τους στις γενικές εξετάσεις στην Ελλάδα όπου θα αποδεικνύεται η συγκέντρωση της εκάστοτε ισχύουσας ελάχιστης βαθμολογίας εισαγωγής σε ελληνική σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved