Αθήνα 20.4.2011, 14:23
Ερωτηματολόγιο διαβούλευσης για την αναμόρφωση του συστήματος αποσπάσεων και μεταθέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το υπουργείο Παιδείας στον δικτυακό τόπο http://www.opengov.gr/ypepth/?p=937. Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει 12 ημέρες.
* Ακολουθεί μήνυμα της υπουργού Παιδείας και το ερωτηματολόγιο της διαβούλευσης.
Μήνυμα της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου
Δημόσια Διαβούλευση για την αναμόρφωση του συστήματος αποσπάσεων και μεταθέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δίνουμε σήμερα στη δημοσιότητα, για δημόσια διαβούλευση, ένα πλαίσιο κανόνων και αρχών σχετικά με τις αποσπάσεις και τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το οποίο στοχεύει στη διασφάλιση της αντικειμενικότητας και της διαφάνειας, στον αποκλεισμό κάθε είδους προνομιακής μεταχείρισης και βεβαίως στην εύρυθμη λειτουργία σχολείων και υπηρεσιών.
Πρόκειται για μια σημαντική τομή, η οποία δίνει οριστικό τέλος στο όργιο ρουσφετιού και στις πελατειακές σχέσεις που αναπτύχθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες, με την εμπλοκή μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων, υπηρεσιακών παραγόντων, πολιτευτών, βουλευτών, υπουργών κ.ά.
Θεσπίζεται, για πρώτη φορά, δίκαιο και αντικειμενικό σύστημα αποσπάσεων, παρόμοιο με αυτό που ισχύει για τις μεταθέσεις, το οποίο προβλέπει συγκεκριμένα και μετρήσιμα κριτήρια για κάθε κατηγορία απόσπασης.
Το σύστημα των μεταθέσεων ήταν κατά βάση αντικειμενικό. Δεν είναι όμως λίγες οι φορές που οι αποσπάσεις χρησιμοποιήθηκαν ως μέσο για την καταστρατήγησή του (μοριοδότηση αποσπασμένων σε υπηρεσίες, πλασματικές υπεραριθμίες κ.ά.).
Για την επικαιροποίηση και την περαιτέρω αντικειμενικοποίησή του, προτείνονται η αναμοριοδότηση των σχολείων, ο επαναπροσδιορισμός των παθήσεων που δικαιολογούν την ένταξη εκπαιδευτικού σε ειδική κατηγορία μετάθεσης, η αριθμητική αποτίμηση των κριτηρίων για τις μεταθέσεις σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ, μουσικά, καλλιτεχνικά σχολεία κλπ.
Η διαμόρφωση του προτεινόμενου πλαισίου έγινε με βάση την πρόταση ομάδας εργασίας, η οποία συστήθηκε για το σκοπό αυτό. Στην ομάδα συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, αιρετά μέλη υπηρεσιακών συμβουλίων και υπηρεσιακοί παράγοντες.
Σας καλώ να συμμετάσχετε ενεργά στη διαβούλευση.
Η Υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου
Το κείμενο (ερωτηματολόγιο) της διαβούλευσης
1. Θεωρείτε αναγκαία τη θέσπιση κριτηρίων για τις αποσπάσεις (κοινωνικών κυρίως) και την αποτίμησή τους με συγκεκριμένο αριθμό μονάδων; Αν ναι, συμφωνείτε με την αριθμητική αποτίμηση των προτεινόμενων κριτηρίων απόσπασης;
2. Πιστεύετε ότι πρέπει να θεσπιστούν και άλλα κριτήρια για τις αποσπάσεις, εκτός των αναφερόμενων στο κείμενο της πρότασης; Αν ναι, διατυπώστε την πρότασή σας.
3. Συμφωνείτε με τα προτεινόμενα κωλύματα απόσπασης;
4. Συμφωνείτε με την άποψη ότι οι τοποθετήσεις των νεοδιοριζόμενων, οι αποσπάσεις και οι μεταθέσεις πρέπει να γίνεται σε σχολική μονάδα και όχι σε περιοχή;
5. Θεωρείτε ότι κάποιες αποσπάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των προτεινόμενων, πρέπει να γίνονται κατ’ εξαίρεση; Αν ναι, ποιες είναι αυτές;
6. Θεωρείτε αναγκαία την αναμοριοδότηση των σχολείων; Αν ναι, συμφωνείτε με την προτεινόμενη διαδικασία αναμοριοδότησης;
7. Συμφωνείτε ότι πρέπει να μοριοδοτηθούν τα κριτήρια για τις μεταθέσεις στα ΣΜΕΑΕ, τα ΚΕΔΔΥ, τα μουσικά σχολεία κλπ; Αν ναι, πώς κρίνετε την προτεινόμενη αριθμητική αποτίμησή τους;
8. Το προτεινόμενο νέο πλαίσιο για τις αποσπάσεις και τις μεταθέσεις μπορεί να συμβάλει στην αντικειμενικότητα, τη διαφάνεια και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και των υπηρεσιών;
|