nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 















 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Απάντηση του υπουργείου Παιδείας στην ΠΟΣΔΕΠ

 

Αθήνα 2.5.2011, 18:00

Ανακοίνωση - απάντηση στην πρόσφατη ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), που περιελάμβανε παρατηρήσεις επί του σχεδίου νόμου «Θεσμικό πλαίσιο των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και λοιπές διατάξεις», εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Η ανακοίνωση του υπουργείου κάνει λόγο για παρερμηνείες και διευκρινίζει τα εξής:

1. Ο τεχνολογικός φορέας, που μετεξελίσσεται με το νομοσχέδιο στο «Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου Διόφαντος», δεν ιδρύεται σήμερα καθώς λειτουργεί από το 1996. Στο διάστημα αυτό έχει σημαντική προσφορά και έχει αποκτήσει και μακρά πείρα σε ζητήματα εφαρμογής της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση, με έμφαση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Μέσω της δεκαπενταετούς λειτουργίας του, υπήρξε ουσιαστική ενσωμάτωσή του στην καθημερινότητα του Υπουργείου, χωρίς μόνιμη ή πλήρη υπηρεσιακή δομή και με μεγάλο αριθμό αποσπασμένων εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα, ο φορέας  μέχρι σήμερα δραστηριοποιείται και εκτός των ορίων του Υπουργείου Παιδείας, κάτι, που με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, δεν θα συνεχίσει να συμβαίνει.
2. Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο η επιλογή της διοίκησης του «Διόφαντος» γίνεται με ανοιχτές, αντιπροσωπευτικές και διαφανείς θεσμικές διαδικασίες, ως προς τις επιστημονικές ειδικότητες, ενώ για πρώτη φορά διασφαλίζεται και θεσμικά η παρουσία των Υπηρεσιών και του Υπουργείου διατηρώντας, όμως, τον ευέλικτο χαρακτήρα του ΝΠΙΔ. Επίσης, το Διοικητικό Συμβούλιο του «Διόφαντος» δεν θα συναρτάται πλέον αποκλειστικά με το Πανεπιστήμιο Πατρών, ενώ η αρχική μεταβατική περίοδος με το νυν Διευθυντή αποτελεί δοκιμασμένη πρακτική για τα Ερευνητικά και Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.
3. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο στοχεύει στο να μετασχηματίσει το φορέα σε έναν ισχυρό τεχνολογικό πυλώνα του Υπουργείου Παιδείας, που με την προσθήκη και της διαδικασίας της έκδοσης των σχολικών βιβλίων, θα υποστηρίξει αποτελεσματικά  τη μεταρρύθμιση του Νέου Σχολείου, την περαιτέρω ψηφιακή και λειτουργική  αναβάθμιση του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και την εισαγωγή και αποτελεσματική αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην τυπική εκπαιδευτική διαδικασία.
4. Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο δεν αποκλείονται, ούτε εμποδίζονται τα ΑΕΙ, ή οποιοσδήποτε άλλος ιδιωτικός ή δημόσιος φορέας από έργα πληροφορικής ή άλλα έργα του Υπουργείου Παιδείας. Η χρηματοδότηση της έρευνας παραμένει  έτσι και αλλιώς ανταγωνιστική και ο «Διόφαντος» εκτός του ότι δεν περιλαμβάνεται στους φορείς της  Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ), δεν στοχεύει να τους ανταγωνιστεί. Στόχος είναι ο φορέας να αποτελέσει το μοχλό κινητοποίησης όλων των επιστημονικών και ερευνητικών δυνάμεων της χώρας, ιδιωτικών και δημοσίων, γύρω από τα θέματα και τα ζητήματα, της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, της Διά Βίου Μάθησης για τις νεότερες ηλικίες, της Τεχνικής Εκπαίδευσης κλπ, καθώς αποτελεί κοινή αρνητική διαπίστωση ότι  μέχρι σήμερα κάτι τέτοιο  δεν έχει καταστεί δυνατό  μέσα στο υπάρχον ερευνητικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο.  
5. Το «ΝΠΙΔ Διόφαντος», όπως γίνεται και με όλους τους τελικούς δικαιούχους φορείς της Εκπαίδευσης στα έργα του ΕΣΠΑ, θα συνεργάζεται και με άλλους φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. Εξάλλου ο εν λόγω τεχνολογικός πυλώνας συνεργάζεται συστηματικά και αποτελεσματικά με πολλά μέλη ΔΕΠ Πανεπιστημίων και  ΤΕΙ, με πληθώρα καθηγητών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλους νέους επιστήμονες εδώ και δεκαπέντε χρόνια.
6. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το εξαιρετικά επιτυχημένο και χρήσιμο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), που αποτελεί το μεγαλύτερο δίκτυο υπολογιστών στην Ελλάδα. Το ΠΣΔ συναναπτύχθηκε διαχρονικά από τον τεχνολογικό πυλώνα με τη συνεργασία πολλών ΑΕΙ. Για πρώτη φορά με το προτεινόμενο νομοσχέδιο το ΠΣΔ αποκτά επίσημη και ελέγξιμη θεσμική μορφή και εξασφαλίζεται θεσμικά και άρα και ουσιαστικά,  η συνέχιση και ανάπτυξη του, πάντα με τη συνεργασία του «Διόφαντος» και των ΑΕΙ.
7. Ο «Διόφαντος» δεν θα υλοποιεί μόνος του τα έργα αλλά κρίνεται απαραίτητος για την εξασφάλιση της  διαλειτουργικότητας της πληθώρας των συστημάτων, που διαρκώς αναπτύσσονται ή έχουν αναπτυχθεί στο παρελθόν, από διάφορους φορείς, ιδιωτικούς και δημοσίους. Ας σημειωθεί ότι έως τώρα, είτε από το ΕΣΠΑ είτε από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έχουν παραχθεί από πολλούς φορείς (ΑΕΙ, ιδιωτικός τομέας) δεκάδες επικαλυπτόμενα, παράλληλης λειτουργίας, συστήματα, που δεν συντονίζονται μεταξύ τους πέραν της σημαντικής δαπάνης χρήματος.
8. Η ύπαρξη του «Διόφαντος» δεν θα βλάψει σε καμία περίπτωση τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Όχι μόνο λόγω του μικρού μεγέθους του, αλλά και γιατί στόχος  του νομοσχεδίου και της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι να καταστεί αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη η συνεργασία μεταξύ των φορέων της Εκπαίδευσης και του ιδιωτικού τομέα. Προς την κατεύθυνση αυτή το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και σειρά άλλων ρυθμίσεων, καθώς και τη συγχώνευση των τεσσάρων φορέων της Εκπαίδευσης που λειτουργούσαν  με επικαλυπτόμενες παιδαγωγικές και διαχειριστικές αρμοδιότητες και τη δημιουργία ενός νέου ευέλικτου και μικρού ΝΠΙΔ. Θα ακολουθήσουν και άλλες ανάλογες νομοθετικές παρεμβάσεις και  συγχωνεύσεις «επικαλυπτόμενων» φορέων.      
9. Η Πληροφορική στο χώρο της Εκπαίδευσης λόγω του πολύ μεγάλου αριθμού  χρηστών (πάνω από 1.500.000 χρήστες) και του μεγάλου αριθμού σχολείων (16.000 σχολεία, 60.000 τάξεις κλπ) δεν μπορεί να σχεδιασθεί και να υποστηριχθεί  χωρίς συνδυασμό κεντρικής στοχοθέτησης και παρέμβασης και σύγχρονης περιφερειακής διάρθρωσης. Η δίκαιη κατανομή των «ψηφιακών» πόρων, η αποφυγή δημιουργίας συνθηκών γνωσιακών ανισοτήτων και η εξασφάλιση ίσων «ψηφιακών και γνωσιακών» ευκαιριών για όλους τους μαθητές και για όλα τα σχολεία είναι  κεντρική πολιτική επιλογή για το Υπουργείο Παιδείας.
10. Όσον αφορά στην πρόσκληση κοινωνικών φορέων στη Βουλή, το Υπουργείο δεν έχει καμία εμπλοκή. Η ευθύνη αφορά αποκλειστικά στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, σύμφωνα με τον κανονισμό.
11. Σχετικά με τη διαβούλευση, η συζήτηση είναι σε εξέλιξη από το Δεκέμβριο του 2010 που παρουσιάστηκαν τα πρώτα κείμενα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved