Αθήνα 6.5.2011, 13:10
Αύξηση της χρηματοδότησης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων που ωφελούν την κινητικότητα και την εκπαίδευση των νέων, συμπεριλαμβανομένου του πανευρωπαϊκού συστήματος αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων, επιθυμούν οι ευρωβουλευτές, η βούληση των οποίων πολλές φορές δεν μετουσιώνεται σε πράξη από την ΕΕ.
"Η χρηματοδότηση αυτή είναι μια επένδυση στο μέλλον της Ευρώπης και όχι μία επιπλέον επιβάρυνση των προϋπολογισμών, ακόμα και στην παρούσα δύσκολη οικονομική κατάσταση", τονίζεται σε μη νομοθετικό ψήφισμα το οποίο θα τεθεί σε ψηφοφορία την Πέμπτη.
Στο σχέδιο ψηφίσματος του Milan Zver (ΕΛΚ, Σλοβενία), ζητείται να καταστούν τα ωρολόγια προγράμματα των πανεπιστημίων πιο ευέλικτα για τους εργαζόμενους φοιτητές, να υπάρξει μεγαλύτερη διάδοση της εκπαίδευσης μέσω διαδικτύου, αλλά και καλύτερη ανταπόκριση των προγραμμάτων σπουδών στις ανάγκες της αγοράς. Ζητείται, επίσης, από τα πανεπιστήμια και τις επαγγελματικές σχολές να εισαγάγουν αμειβόμενες περιόδους πρακτικής άσκησης για τους φοιτητές τους, οι οποίες όμως "δεν πρέπει να αντικαθιστούν τις πραγματικές θέσεις εργασίας". Για να αποφευχθεί αυτό, οι ευρωβουλευτές ζητούν την υιοθέτηση ενός νομικά δεσμευτικού ευρωπαϊκού πλαισίου ποιότητας για τις επισφαλείς θέσεις εργασίας και τις περιόδους πρακτικής άσκησης, ώστε να προληφθεί το γεγονός "οι ασκούμενοι να αποτελούν αντικείμενο εκμετάλλευσης".
Η πρόσβαση στην εκπαίδευση και η δυνατότητα να μεταβεί κάποιος στο εξωτερικό δεν θα πρέπει να εξαρτάται από την κοινωνική προέλευση του ή την οικονομική του κατάσταση, τονίζουν οι ευρωβουλευτές και προσθέτουν ότι θα πρέπει να δοθεί πρόσθετη στήριξη στα νέα άτομα με ειδικές ανάγκες, στους νέους γονείς και σε όσους επιθυμούν να επιστρέψουν στην εκπαίδευση. Η αντιμετώπιση των ανισοτήτων μεταξύ των δύο φύλων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η ενίσχυση του διαλόγου με τις οργανώσεις της νεολαίας αποτελούν ζητήματα που χρειάζεται να προωθηθούν.
Προσχολική αγωγή Στο δεύτερο ψήφισμα, με εισηγήτρια την Mary Honeyball (Σοσιαλιστές, ΗΒ), υπογραμμίζεται η σημασία της προσχολικής αγωγής και φροντίδας. Η παροχή φροντίδας και αγωγής σε παιδιά νηπιακής ηλικίας θα έπρεπε στην ιδανική περίπτωση να είναι "καθολική, για όλους τους γονείς και τα παιδιά, ανεξάρτητα από το περιβάλλον από το οποίο προέρχονται ή την οικονομική τους κατάσταση" και να είναι πλήρως συμμετοχική, "εμπλέκοντας προσωπικό, γονείς, και όπου είναι δυνατόν, και τα ίδια τα παιδιά".
Στο ίδιο ψήφισμα, ζητείται από τα κράτη μέλη να θεσπίσουν ένα έτος υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής πριν τη φοίτηση στο σχολείο και να εξασφαλίσουν την παροχή πιο ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους γονείς. Οι ευρωβουλευτές ζητούν επίσης την διασφάλιση της ποιότητας του προσωπικού που ασχολείται με την παροχή προσχολικής εκπαίδευσης, μέσω της αναγνώρισης των επαγγελματικών του προσόντων, της εξασφάλισης επαρκών αμοιβών και της προσέλκυσης περισσότερων ανδρών στον χώρο αυτό.
|