Aθήνα 27.3.2006, 13:22 Θα αναγνωρισθούν από τις γερμανικές αρχές οι απολυτήριοι τίτλοι που δίνουν τα ελληνικά σχολεία της Γερμανίας, μετά από διορθωτικές παρεμβάσεις στο ισχύον πρόγραμμα σπουδών.
Η απόφαση ελήφθη κατά την 11η σύσκεψη μικτής ελληνογερμανικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων για θέματα εκπαίδευσης των Ελλήνων μαθητών στη Γερμανία, κατά την διάρκεια της οποίας διαπιστώθηκε ότι οι Έλληνες μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν με ιδιαίτερη επιτυχία το γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα και έχουν ικανοποιητική πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
Σε ότι αφορά στα ελληνικά σχολεία, αποφασίσθηκε επιπλέον να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα με στόχο την αναβάθμισή τους στο γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα προς όφελος των μαθητών και της ομογένειας.
Ειδικότερα, αποφασίσθηκε να αναθεωρηθούν τα αναλυτικά προγράμματα και το εκπαιδευτικό υλικό μετά από μελέτη κοινών ελληνογερμανικών επιτροπών από ειδικούς εκπαιδευτικούς από κάθε κρατίδιο, ώστε να αναβαθμισθεί η ποιότητα των σχολείων στα δύο υψηλότερα επίπεδα του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος. Έτσι, οι Έλληνες μαθητές και μαθήτριες θα έχουν καλύτερη πρόσβαση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και στο σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης της Γερμανίας.
Η ελληνική πλευρά εξέφρασε απερίφραστα την πρόθεσή της να ενισχύσει με κάθε τρόπο τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως μητρικής. Η γερμανική πλευρά αποδέχθηκε το αίτημα της Ελλάδος για την αναγραφή στο μάθημα μητρικής γλώσσας της επίδοσης στους τίτλους σπουδών ή στα ενδεικτικά, όπως επίσης και την πρόθεσή της να αναγνωρίσει το Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας ως τεκμήριο γνώσης της ελληνικής γλώσσας για τους τίτλους αποφοίτησης. Επίσης, η γερμανική πλευρά αποδέχθηκε την ενσωμάτωση του μαθήματος της μητρικής γλώσσας στο πρόγραμμα των ολοήμερων σχολείων και υποσχέθηκε ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια ώστε το μάθημα αυτό να διεξάγεται στα σχολεία σε αρμονία με το κανονικό ωρολόγιο πρόγραμμα.
Συζητήθηκε επίσης η επιθυμία της ελληνικής πλευράς να απασχολούνται και Έλληνες νηπιαγωγοί στους γερμανικούς παιδικούς σταθμούς για τη βελτίωση της ελληνομάθειας των παιδιών ελληνικής καταγωγής. Η γερμανική πλευρά υποσχέθηκε να διευκολύνει την αναζήτηση τρόπων για την ικανοποίηση του αιτήματος.
Αποφασίσθηκε επίσης η ενίσχυση της διδασκαλίας των μαθημάτων των Αρχαίων και των Νέων Ελληνικών ως ξένων γλωσσών στα γερμανικά σχολεία. Η ελληνική πλευρά δεσμεύθηκε να συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση με την ενημέρωση των Υπουργείων των Κρατιδίων της Γερμανίας, την αποστολή Ελλήνων εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα και με την οργάνωση επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους Γερμανούς εκπαιδευτικούς που διδάσκουν αυτά τα μαθήματα. Διαπιστώθηκε με ικανοποίηση μια αύξηση του ενδιαφέροντος για τη διδασκαλία των Ελληνικών (Αρχαίων και Νέων) ως ξένης γλώσσας στα γερμανικά σχολεία τα τελευταία χρόνια.
Για την αποφυγή προβλημάτων αναγνώρισης των απολυτηρίων στους αποφοίτους Λυκείων, οι δύο πλευρές αντάλλαξαν σχετικές πληροφορίες και ανέθεσαν τη μελέτη του θέματος σε διμερή επιτροπή ειδικών. Επίσης, ανατέθηκε σε ειδικούς η διερεύνηση της καθιέρωσης κοινού ελληνογερμανικού τίτλου αποφοίτησης από το Λύκειο για δίγλωσσα σχολεία. Τέλος αποφασίσθηκε να επανεξετασθούν οι τίτλοι αποφοίτησης από τα ελληνικά ΤΕΕ, ώστε να διασφαλίζεται ακώλυτη πρόσβαση των Ελλήνων αποφοίτων στην αγορά εργασίας της Γερμανίας.
Τα αποτελέσματα της σύσκεψης, τα οποία θεωρούνται πολύ σημαντικά για την ελληνική ομογένεια της Γερμανίας, περιλαμβάνονται σε κοινό Πρωτόκολλο που υπέγραψαν οι επικεφαλής των δύο αντιπροσωπειών, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας Καθηγητής κ. Ανδρέας Καραμάνος και ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Παιδείας της Βαυαρίας κ. Josef Erhard.
Στις συζητήσεις συμμετείχαν επίσης η Ειδική Γραμματέας Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας κα Ισμήνη Κριάρη, ο Πρόεδρος του ΙΠΟΔΕ κ. Θ. Τσουρούλας, καθώς και υψηλόβαθμα στελέχη των υπουργείων Παιδείας και Εξωτερικών των δύο χωρών. Στις εργασίες της Επιτροπής παρέστη και απηύθυνε χαιρετισμό ο υπουργός Παιδείας της Βαυαρίας κ. Siegfried Steiner.
Οι δύο πλευρές συμφώνησαν η επόμενη συνάντηση της Μικτής Επιτροπής να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα το 2009.
|