Αθήνα 18.8.2011, 16:23
Αν και οι δυσκολίες είναι τεράστιες, η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με ομαλό τρόπο, με γνώμονα το “πρώτα ο μαθητής”, διαβεβαίωσε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σχετικά με την προετοιμασία που έχει γίνει όλο το προηγούμενο διάστημα ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.
Στην ομιλία της η υπουργός τόνισε επίσης ότι το υπουργείο έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις αυτή τη στιγμή, ώστε να επιτύχει αυτό το στόχο. "Καθένας κρίνεται για το πώς μέσα σε συνθήκες μεγάλης δυσκολίας επιτυγχάνει το καλύτερο αποτέλεσμα. Οι καπετάνιοι φαίνονται στις φουρτούνες", δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η κ. Διαμαντοπούλου αναφέρθηκε και στο έργο των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και ανακοίνωσε ότι, σε συνεργασία με τον Ελεγκτή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρο Ρακιντζή, μέσα στον Οκτώβριο, θα γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος για τη σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς, όπως τόνισε, «ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που ταλανίζει την εκπαίδευση είναι η ύπαρξη υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε ορισμένες περιφέρειες, ενώ σε άλλες υπάρχουν κενά».
Για το θέμα των σχολικών βιβλίων ηεπεσήμανε ότι είναι σε εξέλιξη η εκτύπωση, με στόχο στις 12 Σεπτεμβρίου, που θα ανοίξουν τα σχολεία, να έχουν παραδοθεί όλα τα βασικά βιβλία και το επόμενο 20ήμερο να παραδοθούν τα υπόλοιπα τεύχη, που δεν είναι αναγκαία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Από την πλευρά της, η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, στην ομιλίας της τόνισε: «Ο εξορθολογισμός του ανθρωπίνου δυναμικού και των πόρων που διαθέτουμε, δεν αντιτίθεται, αλλά συνδέεται άρρηκτα με την αναβάθμιση στην ποιότητα της εκπαίδευσης, που προωθείται μέσα από τις καινοτόμες δράσεις του Υπουργείου». Επίσης, ανακοίνωσε ότι φέτος αναφέρθηκε και στα , που θα εφαρμοστούν πιλοτικά νέα Προγράμματα Σπουδών σε 180 σχολεία. Υπογράμμισε ότι βασική αρχή είναι η στροφή από τη στείρα γνώση και την έμφαση στην αποστήθιση, σε μια αντίληψη των διαδικασιών και σε μια μέθοδο, η οποία είναι ομαδοσυνεργατική. Το πλήθος των γραπτών εξετάσεων μειώνεται, με αρχή το Λύκειο. Λιγότερες εξετάσεις. Περισσότερη ουσία στο μαθησιακό αποτέλεσμα και αξιολόγηση των μαθητών. «Η Παιδεία προετοιμάζει αλλαγές στην κοινωνία που τις χρειάζεται σήμερα περισσότερο παρά ποτέ, αλλά η στροφή προς την ομαδοσυνεργατική μάθηση είναι καταλύτης για την αλλαγή των κοινωνιών μας, προς ομαδικά πρότυπα ανάπτυξης, κάτι που λείπει δυστυχώς και στη χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη και αναδείχθηκε μέσα από την κρίση», υπογράμμισε η υφυπουργός.
Το νέο σχολείο Κατά τη συνέντευξη Τύπου παρουσιάστηκαν και οι πολιτικές που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου. Αναλυτικά: • Σε 180 σχολεία (21 νηπιαγωγεία, 96 δημοτικά και 63 Γυμνάσια) θα γίνει πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών, τα οποία είναι έτοιμα και θα αναρτηθούν άμεσα στο διαδίκτυο. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα αξιολογηθούν, προκειμένου να υπάρξουν βελτιώσεις όπου κρίνεται σκόπιμο. • Στην Α’ Λυκείου - τάξη πρώτης εφαρμογής του «Νέου Λυκείου»- θα εφαρμοστούν αναμορφωμένα προγράμματα σπουδών για τις Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία), τα Μαθηματικά (Άλγεβρα, Γεωμετρία) και την Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία Ελληνικά και Γραμματεία, Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία). Πλήρεις οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα του Ψηφιακού Σχολείου και θα αποσταλούν σε όλα τα σχολεία. Στην Α’ Λυκείου θα εισαχθεί το μάθημα της ερευνητικής εργασίας (project). Ειδικός οδηγός για τον εκπαιδευτικό βρίσκεται, ήδη, σε φάση εκτύπωσης από τον ΟΕΔΒ και άμεσα θα αναρτηθεί, σε ψηφιακή μορφή, στην πλατφόρμα του Ψηφιακού Σχολείου. • Ιδρύονται Τεχνολογικά Λύκεια, με ειδικότητες βάσει των κοινωνικών και αναπτυξιακών αναγκών της χώρας, ενισχύοντας την προοπτική απασχόλησης των αποφοίτων τους, οι οποίοι θα έχουν την απαραίτητη επάρκεια γνώσεων και δεξιοτήτων και αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Από τη φετινή σχολική χρονιά εφαρμόζεται στην Α’ τάξη των ΕΠΑ.Λ μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών, ώστε να γίνει ομαλή μετάβαση από τα ΕΠΑ.Λ – ΕΠΑ.Σ στο Τεχνολογικό Λύκειο. Οι μαθητές που θα εγγραφούν φέτος στην Α’ τάξη των ΕΠΑ.Λ θα συνεχίσουν και θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο Τεχνολογικό Λύκειο. Παράλληλα, από τη φετινή σχολική χρονιά αρχίζει η δοκιμαστική διδασκαλία των μαθημάτων υποστήριξης στην ελληνική γλώσσα και στα μαθηματικά, τα οποία είναι ενταγμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών της Α’ τάξης. • Στην πλατφόρμα του Ψηφιακού Σχολείου (http://digitalschool.minedu.gov.gr), (340 χιλιάδες επισκέψεις μέχρι στιγμής), έως τις 10/09/2011 θα έχουν ενσωματωθεί 140 σχολικά βιβλία όλων των τάξεων από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο σε μορφή html. Είκοσι βιβλία (όλα τα σχολικά βιβλία της Β’ Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου) θα είναι πλήρως εμπλουτισμένα με διαδραστικά πολυμέσα. Όλα τα βιβλία του Γυμνασίου θα περιλαμβάνουν και συνδέσμους με λήμματα της ελληνικής Βικιπαιδεία (http://el.wikipedia.org). • Στην πλατφόρμα των Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Βοηθημάτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις (http://www.study4exams.gr), (380 χιλιάδες επισκέψεις μέχρι στιγμής) έως το τέλος Σεπτεμβρίου, θα υπάρχει αναρτημένο πλήρες υλικό για τα εξής μαθήματα: α) Αρχαία Ελληνικά, β) Φυσική θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης, γ) Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης, δ) Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, ε) Βιολογία και στ) Λατινικά. Παράλληλα, θα ενεργοποιηθεί η υπηρεσία του Καθηγητή-Συμβούλου στην πλατφόρμα, που θα αποστέλλει ηλεκτρονικά στους μαθητές απαντήσεις σχετικά με απορίες τους.
|