Αθήνα 20.9.2011, 15:51
Εγκύκλιο με θέμα τη λειτουργία σχολικών μονάδων απέστειλε στα σχολεία το υπουργείο Παιδείας.
Με την εγκύκλιο, το υπουργείο Παιδείας ζητά από τα στελέχη της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να αξιοποιήσουν και να ενεργοποιήσουν όλα τα συλλογικά όργανα διοίκησης των σχολείων, ενόψει της δύσκολης από οικονμικής άποψης νέας σχολικής χρονιάς.
* Ακολουθεί η εγκύκλιος.
ΘΕΜΑ: Λειτουργία σχολικών μονάδων
Το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, που σηματοδοτεί την έναρξη του Νέου Λυκείου, την πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών στην υποχρεωτική εκπαίδευση, τα 960 ολοήμερα δημοτικά σχολεία και σειρά άλλων πρωτοβουλιών, επισκιάζεται από τη δύσκολη οικονομική συγκυρία της χώρας καθώς και από μια σειρά δυσκολιών που έχουν να αντιμετωπίσουν τα σχολεία.
Θέματα όπως: ελλείψεις σχολικών βιβλίων, αξιοποίηση ποικίλου/εναλλακτικού εκπαιδευτικού υλικού, μέσα διδασκαλίας, υποδομές, εξοπλισμός, προγράμματα και υποστηρικτικές παρεμβάσεις, ενδοσχολικές σχέσεις, προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, και κυρίως η ομαλή λειτουργία των σχολείων αντιμετωπίζεται ήδη με τη μεγαλύτερη δυνατή συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλων των εμπλεκόμενων φορέων στην εκπαίδευση.
Στην κατεύθυνση αυτή και λαμβάνοντας υπόψη τις υπάρχουσες συνθήκες καλούνται τα στελέχη της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να αξιοποιήσουν και να ενεργοποιήσουν όλα τα συλλογικά όργανα διοίκησης των σχολείων.
Ιδιαίτερο ρόλο μπορούν να παίξουν τα Σχολικά Συμβούλια στα οποία συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και Τοπική Αυτοδιοίκηση. Τα Σχολικά Συμβούλια μπορούν να αξιοποιηθούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς ως προνομιακός χώρος ανάπτυξης διαλόγου, ανάδειξης, πρόληψης και επίλυσης προβλημάτων και εξασφάλισης αρμονικής συνεργασίας.
Ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που εμφανίζονται σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας των σχολείων οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων οφείλουν να συγκαλούν άμεσα το σχολικό συμβούλιο για την αντιμετώπισή τους.
Ο τρόπος αυτός πρέπει να αξιοποιηθεί προκειμένου να αντιμετωπιστούν προληπτικά και παιδαγωγικά τα προβλήματα δυσλειτουργίας τα οποία υποβαθμίζουν το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα και βάζουν εμπόδια στην ομαλή φοίτηση ανατρέποντας το πρόγραμμα των μαθητών και των οικογενειών τους.
Σήμερα περισσότερο από ποτέ με απόλυτη αίσθηση ευθύνης και με όλες μας τις δυνάμεις οφείλουμε να προστατέψουμε το δημόσιο αγαθό της παιδείας διασφαλίζοντας το μέλλον των παιδιών μας.
|