Αθήνα 11.8.2013, 23:3
Βαθιά αντιεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά έχουν οι αλλαγές που προωθούνται από το υπουργείο Παιδείας με το νομοσχέδιο για το Λύκειο και την ΤΕΕ, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης.
Σύμφωνα με τον κ. Κοτσιφάκη, "με τις προτεινόμενες αλλαγές: 1. Αυξάνεται δραματικά ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του Λυκείου με πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου, αλλά και στην πρώτη τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου, καθώς προβλέπονται η επιλογή των θεμάτων των ενδοσχολικών εξετάσεων κατά 50% από κεντρική «τράπεζα» θεμάτων και ο συνυπολογισμός των βαθμών όλων των τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτά θα συμβάλουν στην «επιβίωση» μόνο των γνώσεων που είναι απαραίτητες για τις εξετάσεις, στο φούντωμα της παραπαιδείας αλλά και στην περιθωριοποίηση κάθε άλλης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θα οδηγήσουν σε αύξηση της μαθητικής διαρροής, τόσο από το Γενικό όσο και από το Επαγγελματικό Λύκειο, εξωθώντας τους μαθητές και τις μαθήτριες στη μη τυπική μεταγυμνασιακή, στενή και εφήμερη κατάρτιση. 2. Διαλύεται, ιδιωτικοποιείται και πολυδιασπάται ακόμα περισσότερο η τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση. Οι τομείς Υγείας - Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών (τους οποίους παρακολουθούσε το 23% του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ) εξοβελίζονται οριστικά από τα ΕΠΑΛ. Δημιουργούνται σχολές κατάρτισης για αποφοίτους γυμνασίου από διάφορους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, με αποτέλεσμα να γυρίζει το εκπαιδευτικό «ημερολόγιο» πίσω τουλάχιστον τρεις δεκαετίες. Καθιερώνεται η μαθητεία, δηλαδή η απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ανηλίκων μαθητών στους εργοδότες, ως υποκατάστατο σημαντικού μέρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το 4ο έτος ειδίκευσης των ΕΠΑΛ υπονομεύεται πριν ακόμα καθιερωθεί, μετατρέπεται και αυτό σε μαθητεία, και παραδίδεται στον ΟΑΕΔ. Οι πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων είναι ο οδηγός αυτών των αλλαγών. Ως σημαντικό δώρο του Υπουργείου Παιδείας στα ιδιωτικά ΙΕΚ προσφέρεται ο τομέας Υγείας και Πρόνοιας αλλά και οι μεταγυμνασιακές ΣΕΚ, για την αύξηση της «πελατείας» τους".
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ τονίζει ότι "δεν είναι δυνατόν να γίνει σοβαρή συζήτηση για τις αλλαγές (ακόμα και αν είχαν θετικά χαρακτηριστικά) που θα υλοποιηθούν τον ερχόμενο Σεπτέμβρη λίγες ημέρες πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους, και αναρωτιέται: Για ποια μεταρρύθμιση, για ποια αλλαγή μιλάει ο υπουργός Παιδείας, όταν έχουμε: - δραματική μείωση κάθε χρόνο των δαπανών για την παιδεία (33% μείωση από το 2009), - 18.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (από τον Ιούνη έως το Σεπτέμβρη του 2013), - εξαθλιωμένους οικονομικά και εργασιακά εκπαιδευτικούς, οι οποίοι βιώνουν τη μόνιμη πλέον απειλή της απόλυσης και του νέου αυταρχικού πειθαρχικού δικαίου;". |