nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 















 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Την τελευταία πενταετία αποχώρησαν 32.000 εκπαιδευτικοί και προσλήφθηκαν 2.000

Αθήνα 5.2.2016, 16:03

Την τελευταία πενταετία αποχώρησαν 32.000 εκπαιδευτικοί και προσλήφθηκαν μόλις 2.000, ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στην πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να σπάσει σταδιακά ο κύκλος της αδιοριστίας των εκπαιδευτικών, ενώ είπε ότι οι μαζικές προσλήψεις των αναπληρωτών αποδεικνύουν το έμπρακτο ενδιαφέρον και την προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής για την Ειδική Εκπαίδευση, καθώς οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών ανέρχονται σε 4.017 έναντι των 2.663 των ίδιων κλάδων το περσινό έτος. Επίσης, διατέθηκαν 2.605 πιστώσεις για προσλήψεις Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού για να καλυφθούν οι δομές της Ειδικής Αγωγής και τα προγράμματα της Παράλληλης Στήριξης.

Παρά τη σημαντική αύξηση των προσλήψεων και το ουσιαστικό βήμα που έχει γίνει ο κ. Φίλης δήλωσε ότι «δεν είμαστε ικανοποιημένοι, διότι το προσωπικό που έχει προσληφθεί και έχει καλύψει τις ανάγκες, στο βαθμό που τις έχει καλύψει, δεν είναι μόνιμο και αν το θέμα της μονιμότητας είναι ένα ισχυρό στοιχείο για ολόκληρη την εκπαίδευση, ειδικά για την Ειδική Αγωγή είναι εκ των ων ουκ άνευ, διότι η σχέση του παιδιού με το δάσκαλο είναι μια προσωπική σχέση, η σχέση ενός παιδιού που έχει ανάγκη ειδικής αγωγής με ένα δάσκαλο είναι μια βαθιά, συναισθηματική προσωπική σχέση και δεν είναι δυνατόν τα παιδιά αυτά να αλλάζουν διδακτικό προσωπικό κάθε χρόνο ή να περιμένουν και στη μέση της χρονιάς να πάει ο αναπληρωτής για να αναλάβει το πρόγραμμα της εκπαίδευσής τους».

Επιπλέον, ανέδειξε για μία ακόμη φορά την αναγκαιότητα των μόνιμων διορισμών, ιδίως στην Ειδική Αγωγή, στην οποία και θα δοθεί προτεραιότητα, υπογραμμίζοντας ότι «αναλογικά για πρώτη φορά στα χρονικά της εκπαίδευσης θα υπάρχουν προσλήψεις, διορισμοί, μόνιμου προσωπικού στην Ειδική Αγωγή».

Ο υπουργός, αναφέρθηκε στο οπισθοδρομικό, όπως το χαρακτήρισε, θεσμικό πλαίσιο που διέπει την Ειδική Αγωγή που είναι πίσω από τις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες επιμόρφωσης και εκπαίδευσης των παιδιών με προβλήματα. Το υπουργείο προσπαθεί να περάσει στο θεσμό της συνεκπαίδευσης και συμπερίληψης, θεσμός που δεν προδικάζει την μελλοντική κατάργηση όλων των ειδικών σχολείων αλλά δεν μπορούν, ανέφερε, να δημιουργούνται σχολεία γκέτο.

Για το θεσμό της συνεκπαίδευσης και συμπερίληψης των παιδιών στο τυπικό σχολείο, ο κ. Φίλης είπε ότι «είναι σημαντικός για τρεις λόγους:

Πρώτα- πρώτα τα παιδιά αυτά δεν θα πηγαίνουν ξεχωριστά από τα άλλα παιδιά σε σχολεία που καταλήγουν συχνά να είναι γκέτο. Αντίθετα τα εντάσσουμε στην τυπική εκπαίδευση ώστε να έχουν και αυτά τα ερεθίσματα, ψυχολογικά, διανοητικά που έχουν οι υπόλοιποι μαθητές.

Το σχολείο αποτελεί τον κύριο κοινωνικό χώρο αναφοράς στη ζωή των παιδιών και δεν πρέπει να είναι μακριά από την κατοικία τους. Πρέπει να προσανατολίσουμε την ένταξη μιας μεγάλης κατηγορίας παιδιών με ειδικές ανάγκες στα σχολεία της γειτονιάς με συγκεκριμένες προβλέψεις.

Οι μαθητές της τυπικής ανάπτυξης πρέπει να αντιληφθούν ότι ζουν σε ένα περιβάλλον με ανθρώπους με αναπηρίας και έτσι να καταπολεμηθούν προλήψεις και προβλήματα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει οι θεσμοί ένταξης στα σχολειά να γίνουν πραγματικοί θεσμοί ένταξης και η παράλληλη στήριξη να μην είναι ο προσωπικός εκπαιδευτικός του παιδιού αλλά η λειτουργία του σχολείου».

Στο κλείσιμο της πρωτολογίας του αναφέρθηκε και στο διάλογο για την μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση, ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη: «Ο διάλογος αυτός θα αποδώσει καρπούς παρά το ότι δημιουργούνται προβλήματα, ακατανόητα, παρεμπόδισης του διαλόγου από ορισμένες ομάδες. Δεν υπάρχει κάτι δεδομένο κάτι που να προκαταλαμβάνει το διάλογο, δεν είναι προσχηματικός είναι ουσιαστικός, ο διάλογος και γιΆ αυτό είναι ακατανόητη η αντίδραση από ορισμένες πλευρές» επεσήμανε ο Υπουργός Νίκος Φίλη,ς προσθέτοντας ότι και «οι κινητοποιήσεις μπορεί να είναι στοιχείο του διαλόγου αλλά όχι να ματαιώνεται ο διάλογος, όχι να παρεμποδίζεται αλλά να εμπλουτίζεται ακόμα και με συνθήματα».

Τέλος, ο κ. Φίλης διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση «είναι αποφασισμένη να δώσει τη μάχη για την αναβάθμιση του σχολειού, για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, χαρακτηρίζοντας το έργο αυτό ως μια υποχρέωση απέναντι στη νεολαία απέναντι στο μέλλον της χώρας, που πρέπει να βγει από την κρίση και το σχολείο να είναι ένας ουσιαστικός θεσμός ώστε από την κρίση να περάσουμε στην ανάπτυξη», ενώ κάλεσε όλα τα κόμματα να συμβάλλουν σε αυτή την προσπάθεια για να υπάρξει μια συναινετική αντιμετώπιση των προβλημάτων με τη διαφύλαξη της ιδεολογικής αφετηρίας της κάθε πλευράς.


© Proslipsis.gr
Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή.
Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε.

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved