Το Ίδρυμα Ωνάση θα συνεχίσει να στηρίζει τους έλληνες μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές τους που θα συμμετάσχουν στις Διεθνείς ή Βαλκανικές Επιστημονικές Ολυμπιάδες και το 2017.
Την απόφαση ανακοίνωσε η Γραμματέας ΔΣ του Ιδρύματος Ωνάση Μαριάννα Μόσχου, παρουσία του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου, σε εκδήλωση που πραγματοποίησε το Ίδρυμα στο χώρο της Ωνασείου Βιβλιοθήκης (Αμαλίας 56). Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε προς τιμήν των 24 μαθητών, που κατάφεραν να διακριθούν στις Επιστημονικές Ολυμπιάδες το 2016 κατακτώντας κάποιο Μετάλλιο (Χρυσό, Αργυρό, Χάλκινο) ή Εύφημο Μνεία (πίνακας).
«Αυτό που ξεκίνησε το Ίδρυμα Ωνάση δύο χρόνια πριν, δεν τελείωσε. Και το 2017 θα είμαστε εδώ. Και το 2017 το Ίδρυμα Ωνάση -βοηθώντας και την Πολιτεία σε δύσκολες ώρες και εποχές- θα χρηματοδοτήσει τη συμμετοχή των αρίστων μαθητών στις Διεθνείς ή Βαλκανικές Επιστημονικές Ολυμπιάδες. Ελπίζουμε και οι νέοι μαθητές να αναγνωριστούν, ελπίζουμε και εκείνοι να αναδειχθούν και όλοι μαζί να νιώθουμε περήφανοι ότι η Ελλάδα πηγαίνει μπροστά», δήλωσε της κ. Μόσχου, η οποία απευθυνόμενη στους νικητές μαθητές τόνισε: «Μας συγκινήσατε πολύ με τα επιτεύγματά σας. Μας κάνατε υπερήφανους, όπως κάνατε υπερήφανους τους δασκάλους και τους γονείς σας. Είναι μεγάλη ικανοποίηση για όλους μας να ακούγεται η Ελλάδα στο εξωτερικό, μέσα από τέτοιες επιτυχίες. Αυτός είναι και ο στόχος του Ιδρύματος Ωνάση: να απελευθερώνει δυνάμεις στην κοινωνία, δίνοντας τα εφόδια σε όσους μπορούν και θέλουν να επιτύχουν τον στόχο τους».
Από την πλευρά του, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε στο χαιρετισμό του: «Θεώρησα αυτονόητο καθήκον μου να βρίσκομαι σήμερα εδώ και σε αυτό το πλαίσιο θα ήθελα να ευχαριστήσω το Ίδρυμα Ωνάση γιΆ αυτή την πρωτοβουλία. Θα ήθελα να μοιραστώ τη δική μου εμπειρία που έχω αποκομίσει από τα Πανεπιστήμια όλα αυτά τα χρόνια ως ακαδημαϊκός. Από την εμπειρία μου, λοιπόν, θεωρώ ότι το επίπεδο των Ελλήνων φοιτητών είναι πολύ υψηλό. Και αυτό δεν συμβαίνει γιατί στο DNA μας έχουμε κάτι που μας βοηθά να είμαστε τόσο καλοί. Η επιτυχία οφείλεται στα σχολεία μας, που παρά τις απίστευτες ελλείψεις και τα προβλήματα, εξακολουθούν να έχουν κάτι που βοηθά να δημιουργηθεί μια άλλη Ελλάδα. Γιατί αυτή είναι η άλλη Ελλάδα», ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου ενώ απευθυνόμενος στους μαθητές που διακρίθηκαν το 2016 στις Επιστημονικές Ολυμπιάδες επεσήμανε: «Ανάμεσα στα βιβλία της Ωνασείου Βιβλιοθήκης μπορείτε να δείτε ανοιχτό ένα βιβλίο του Χρύσανθου Νοταρά (σ.σ. «Εισαγωγή εις τα Γεωγραφικά και Σφαιρικά», 1716). Ήταν ιερωμένος του 18ου αιώνα και ήταν από τους πρώτους ανθρώπους που έφερε τις νέες επιστημονικές ιδέες στον ελλαδικό χώρο. Στα χρόνια πριν την Ελληνική Επανάσταση, δεν ήταν και σίγουρο ότι αυτές οι ιδέες θα μπορούσαν να μεταδοθούν στη χώρα μας. Βλέπετε, όμως, ότι ιερωμένοι που ήταν διανοούμενοι, οι λόγιοι της εποχής, άρχισαν να φέρνουν σιγά σιγά αυτές τις νέες ιδέες της Φυσικής, της Χημείας και των άλλων επιστημών στα σχολεία μας και αυτό σημαίνει ότι έχουμε μια παράδοση: Ότι οι λόγιοί μας, αυτοί που είναι καλύτεροι, οι άριστοι, όπου και να είναι, πάντοτε επανέρχονται στον τόπο τους -είτε με τη φυσική τους παρουσία, είτε με την αρωγή τους. Είμαι σίγουρος, λοιπόν, ότι και εσείς θα έχετε σημείο αναφοράς τον τόπο που σας έκανε να είστε αυτό που είστε».
Τέλος, η Διευθύντρια Επικοινωνίας του Ιδρύματος Ωνάση Αφροδίτη Παναγιωτάκου, ανοίγοντας την εκδήλωση, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο πολυετές έργο του Ιδρύματος Ωνάση στον τομέα της Παιδείας: «Χιλιάδες υπότροφοι, υποστήριξη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, έμφαση στην Ειδική Αγωγή, υποστήριξη των Ελληνικών Σπουδών σε όλο τον κόσμο. Υποστήριξη της εκπαίδευσης και της γνώσης ως αγωγούς παιδείας -γιατί η γνώση αποκτά δύναμη ωφέλιμη για την κοινωνία όταν συνδέεται με την παιδεία, όταν οι επιστήμονες είναι και πολίτες. Το Ίδρυμα Ωνάση στηρίζει την Παιδεία, τον Πολιτισμό και την Υγεία, ως οχήματα κοινωνικής αλληλεγγύης, αναλαμβάνοντας την ευθύνη που του αναλογεί στην υποστήριξη της Πολιτείας, ώστε να συμβάλλουμε στη διαμόρφωση δημοκρατικών και ανοικτών κοινωνιών. Σε καιρούς κρίσης, το όραμα, οι στόχοι, το όνειρο δεν επιδέχονται εκπτώσεων. Αντίθετα, το όνειρο γίνεται πιο δυνατό. Πρέπει να γίνεται πιο δυνατό. Οι μαθητές που είναι σήμερα εδώ, οι δάσκαλοι και οι γονείς τους, εκπροσωπούν την Ελλάδα στα καλύτερά της». Υπενθυμίζεται ότι, στις φετινές Διεθνείς ή Βαλκανικές Επιστημονικές Ολυμπιάδες, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση συμμετείχαν 57 μαθητές και 22 συνοδοί καθηγητές, ενώ 24 μαθητές κατάφεραν να διακριθούν αποσπώντας Μετάλλιο (Χρυσό, Αργυρό, Χάλκινο) ή Εύφημο Μνεία. Συνολικά στα 2 χρόνια, με την αρωγή του Ιδρύματος Ωνάση, σημειώθηκαν 103 μαθητικές συμμετοχές και 44 συμμετοχές καθηγητών-συνοδών στις Διεθνείς ή Βαλκανικές Επιστημονικές Ολυμπιάδες.
Προσφορά Σημαντική είναι η προσφορά του Ιδρύματος Ωνάση στην εκπαίδευση ελλήνων και αλλοδαπών.
* Υποτροφίες Από το 1978 έως σήμερα, το Ίδρυμα Ωνάση έχει χορηγήσει περίπου 6.700 υποτροφίες σε Έλληνες και αλλοδαπούς φοιτητές και επιστήμονες. Ετησίως μέσω των Προγραμμάτων Υποτροφιών του Ιδρύματος Ωνάση εγκρίνονται περισσότερες από 200 υποτροφίες.
* Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Το Ίδρυμα Ωνάση χορηγεί παιδαγωγικό υλικό και τεχνολογικό εξοπλισμό σε σχολεία παραμεθόριων περιοχών, αλλά και αστικών υποβαθμισμένων συνοικιών και στα πολιτιστικά κέντρα της ομογένειας με οικονομικά προβλήματα, από την Αστυπάλαια και την Σταυρούπολη Ξάνθης μέχρι την Ελευσίνα και το Καματερό. Επίσης, το Ίδρυμα Ωνάση, σταθερός αρωγός στην προσπάθεια των Ελλήνων μαθητών να αριστεύσουν στο εξωτερικό, το 2015 και το 2016 ανέλαβε να καλύψει τις δαπάνες συμμετοχής των ελληνικών ομάδων σε Διεθνείς ή Βαλκανικές Επιστημονικές Ολυμπιάδες.
* Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Το Ίδρυμα Ωνάση χρηματοδοτεί Ελληνικά Πανεπιστήμια για την εκπόνηση ερευνητικών προγραμμάτων, την ενίσχυση βιβλιοθηκών και πανεπιστημιακών εκδόσεων, την προμήθεια τεχνολογικού εξοπλισμού και υποστηρικτικού υλικού.
* Ειδική αγωγή Στον τομέα της Ειδικής Αγωγής, εδώ και δεκαετίες, το Ίδρυμα Ωνάση ενισχύει ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης, με τη δωρεά βιβλίων, εξοπλισμού και εποπτικών μέσων προκειμένου να διευκολύνει την εκπαιδευτική προσπάθεια των παιδαγωγών. Επιπλέον, στο θεσμοθετημένο από το 1978 πρόγραμμα Υποτροφιών που λειτουργεί το Ίδρυμα, συμπεριλαμβάνεται ο κλάδος της Ειδικής Αγωγής για μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορική έρευνα σε ΑΕΙ της χώρας μας και του εξωτερικού.
* Ελληνικές σπουδές Το Ίδρυμα υποστηρίζει οικονομικά πανεπιστημιακές έδρες, τμήματα ή προγράμματα στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Νότια Αμερική, την Αφρική, την Αυστραλία και την Ασία, όπου διδάσκονται οι ελληνικές σπουδές. Η οικονομική ενίσχυση του Ιδρύματος καλύπτει τη διδασκαλία της αρχαίας και νέας ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής φιλολογίας, λογοτεχνίας, της ιστορίας, της φιλοσοφίας, της αρχαιολογίας και του ελληνικού πολιτισμού. Το Ίδρυμα έχει ενισχύσει πάνω από 100 εκπαιδευτικά ιδρύματα σε 40 χώρες.
Το Ίδρυμα Ωνάση συνολικά έχει προσφέρει σχεδόν 6.000 χορηγίες σε πολιτιστικούς - εκπαιδευτικούς φορείς.
Το Ίδρυμα Το Ίδρυμα Ωνάση συστάθηκε το 1975 ακολουθώντας την εντολή του Αριστοτέλη Ωνάση, όπως αυτή καταγράφηκε στη διαθήκη του, για να συνδράμει την ελληνική κοινωνία σε καίριους τομείς: στην υγεία, την παιδεία, τον πολιτισμό και την κοινωνική αλληλεγγύη. Πάγια συνισταμένη των προσπαθειών και των δράσεων του Ιδρύματος ήταν - και παραμένει - η διασφάλιση της πρόσβασης όσο το δυνατόν περισσότερων συνανθρώπων μας στα κρίσιμα για την κοινωνική ευημερία και συνοχή αυτά αγαθά. Απώτερος στόχος, η απελευθέρωση των δημιουργικών δυνάμεων της κοινωνίας μας, για να διασφαλιστεί ένα καλύτερο παρόν και ένα πιο αισιόδοξο μέλλον.
ΠΙΝΑΚΑΣΟι 24 μαθητές που τιμήθηκαν
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 1. Γαβριλόπουλος Γεώργιος, 57η Διεθνής Μαθηματική Ολυμπιάδα (Χάλκινο Μετάλλιο) & 33η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Αργυρό Μετάλλιο) 2. Γεωργιάδης Βασίλειος, 57η Διεθνής Μαθηματική Ολυμπιάδα, (Εύφημος Μνεία) & 33η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Χάλκινο Μετάλλιο) 3. Διγαλάκη Κορίνα, 57η Διεθνής Μαθηματική Ολυμπιάδα, (Εύφημος Μνεία) 4. Κοτσόβολης Γεώργιος, 33η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα, (Χάλκινο Μετάλλιο) 5. Λιγνός Ορέστης, 20ή Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Χάλκινο Μετάλλιο) 6. Λώλας Δημήτριος, 20ή Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Χρυσό Μετάλλιο) 7. Μελάς Δημήτριος, 33η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Χάλκινο Μετάλλιο) 8. Μηλιώρη Ειρήνη, 20ή Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Αργυρό Μετάλλιο) 9. Μισιακός Παναγιώτης, 57η Διεθνής Μαθηματική Ολυμπιάδα (Εύφημος Μνεία) & 33η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Χάλκινο Μετάλλιο) 10. Πλοιαρίδης Ορφέας, 20ή Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Χάλκινο Μετάλλιο) 11. Τσαταλμπασίδης Ορέστης, 20ή Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Χάλκινο Μετάλλιο) 12. Τσιάμης Ραφαήλ, 57η Διεθνής Μαθηματική Ολυμπιάδα (Χάλκινο Μετάλλιο) & 33η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Αργυρό Μετάλλιο)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 13. Κετσετσίδης Ραφαήλ, Διεθνής Βαλκανιάδα Πληροφορικής 2016 (Χάλκινο Μετάλλιο) 14. Μαρκόπουλος Πέτρος, Διεθνής Βαλκανιάδα Πληροφορικής Νέων 2016 (Χάλκινο Μετάλλιο) 15. Πίπης Χαρίλαος, Διεθνής Βαλκανιάδα Πληροφορικής 2016 (Χάλκινο Μετάλλιο) 16. Ροντογιάννης Αριστοφάνης, Διεθνής Ολυμπιάδα Πληροφορικής (Χάλκινο Μετάλλιο) & Διεθνής Βαλκανιάδα Πληροφορικής 2016 (Αργυρό Μετάλλιο) 17. Ροντογιάννης Δημήτρης, Διεθνής Βαλκανιάδα Πληροφορικής Νέων 2016 (Εύφημος Μνεία) & International Tournament in Informatics (Χάλκινο Μετάλλιο)
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ 18. Βαλμάς Αντώνης, 10η Διεθνής Ολυμπιάδα Αστρονομίας – Αστροφυσικής (Χάλκινο Μετάλλιο) 19. Βογιατζής Γιάννης, 10η Διεθνής Ολυμπιάδα Αστρονομίας – Αστροφυσικής (Εύφημος Μνεία) 20. Παπαχατζάκης Γεώργιος, 10η Διεθνής Ολυμπιάδα Αστρονομίας – Αστροφυσικής (Χάλκινο Μετάλλιο)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ 21. Κουτουράτσας Τηλέμαχος, 27η Διεθνής Ολυμπιάδα Βιολογίας (Χάλκινο Μετάλλιο) 22. Λασκαράτος Αχιλλέας, 27η Διεθνής Ολυμπιάδα Βιολογίας, (Χάλκινο Μετάλλιο) 23. Τσάμπρας Θοδωρής, 27η Διεθνής Ολυμπιάδα Βιολογίας (Εύφημος Μνεία)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ & ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ 24. Κίτσιος Παναγιώτης, 47η Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής 2016, (Εύφημος Μνεία)
© Proslipsis.gr Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή. Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε. |