nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 















 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
H παιδαγωγική Φρενέ στη δημόσια εκπαίδευση

Αθήνα 11.6.2017, 10:19

Πιλοτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης και εφαρμογής της παιδαγωγικής Φρενέ στη δημόσια εκπαίδευση, το οποίο θα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, θα υλοποιήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας.

Διαβάζουμε στη Βικιπαίδεια ότι ο Σελεστέν Φρενέ (γαλλ. Célestin Freinet, 15 Οκτωβρίου 1896 Γκαρ, Alpes-Maritimes – 8 Οκτωβρίου 1966 ) ήταν διακεκριμένος Γάλλος παιδαγωγός και εκπαιδευτικός μεταρρυθμιστής.

Ο Φρενέ δημιούργησε το συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών CEL (Coopérative de l'Enseignement Laïc) το 1924 από το οποίο άνθισε το γαλλικό κίνημα των εκπαιδευτικών, «Κίνημα του Μοντέρνου Σχολείου» (Mouvement de l'École Moderne). Ο στόχος της CEL ήταν να αλλάξει από το εσωτερικό τη δημόσια εκπαίδευση με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών.

Οι μέθοδοι διδασκαλίας του Φρενέ ήταν σε αντίθεση με την επίσημη πολιτική του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας. Παραιτήθηκε το 1935 για να ξεκινήσει τη δική του σχολή στη Vence.

Οι έννοιες της παιδαγωγικής του Φρενέ είναι οι εξής:
- Η παιδαγωγική της εργασίας (pédagogie du travail): οι μαθητές ενθαρρύνονται να μάθουν κατασκευάζοντας προϊόντα ή προσφέροντας υπηρεσίες.
- Η μάθηση που βασίζεται στην δοκιμή και στο λάθος (tâtonnement expérimental).
- Συνεργατική μάθηση (travail coopératif) : οι μαθητές συνεργάζονται στην διαδικασία της παραγωγής.
- Κέντρα ενδιαφέροντος (complexe d'intérêt) : τα ενδιαφέροντα των παιδιών και η φυσική τους περιέργεια είναι τα σημεία εκκίνησης για μία διαδικασία μάθησης.
- Η μέθοδος του περιβάλλοντος (méthode naturelle): αυθεντική μάθηση με την χρήση των πραγματικών εμπειριών των παιδιών.
- Δημοκρατία: Όταν τα παιδιά διοικούν δημοκρατικά , μαθαίνουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη για την εργασία τους και για ολόκληρη την κοινότητα .

Το έργο του Φρενέ ζει στο όνομα της Παιδαγωγικής του Φρενέ ή του Κινήματος του Μοντέρνου Σχολείου, τα οποία εφαρμόζονται σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο.

Η Ταξινόμηση του Φρενέ (Η οργάνωση των πάντων) χρησιμοποιείται σε βιβλιοθήκες κάποιων δημοτικών σχολείων και εφευρέθηκε από τον Σελεστέν Φρενέ για να διευκολυνθεί η εύκολη εύρεση των εγγράφων και η χρησιμότητα της "Bibliothèque de travail".

Το Institut Universitaire de  formation des Maîtres (δάσκαλος πανεπιστημιακής εκπαίδευσης), της Νίκαιας φέρει το όνομα του Σελεστέν Φρενέ.

Το Κίνημα του Μοντέρνου Σχολείου που βασίζεται στις πρακτικές του Freinet , έχει γίνει ένα διεθνές δίκτυο από εκπαιδευτικούς και σχολεία. Το 1957 , η Διεθνής Ομοσπονδία του Κινήματος του Μοντέρνου Σχολείου (FINEM) , ιδρύθηκε για να οργανώσει εθνικές ομάδες σε όλο τον κόσμο. Οργανώνουν ένα διεθνές συνέδριο κάθε δύο χρόνια για τον συντονισμό των εργασιών και την ανταλλαγή ιδεών.


© Proslipsis.gr
Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή.
Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε.
 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved