Το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει ότι δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η τροποποίηση της υπουργικής απόφασης σχετικά με τον καθορισμό Τομέων ανά ΕΠΑΛ, καθώς και ο καθορισμός των Ειδικοτήτων ΓΆ Τάξης ανά ΕΠΑΛ (παρακάτω).
Στο μεταξύ, με αφορμή δημοσιεύματα στο διαδίκτυο και ανακοινώσεις συνδικαλιστικών φορέων που κάνουν λόγο για κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, το υπουργείο διευκρινίζει τα παρακάτω:
1. Με τον νόμο 4386/16 τα ΕΠΑ.Λ απόκτησαν νέα δομή: Α΄ Τάξη Ενιαία, Β΄ Τάξη- Τομέας, Γ΄ Τάξη- Ειδικότητα και Μεταλυκειακό ΅Ετος – Τάξη Μαθητείας για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.
2. Με την ΥΑ Φ20/82041/Δ4 (ΦΕΚ 1489/Β/26/05/2016) στα ΕΠΑΛ λειτουργούν 9 τομείς σπουδών στη Β' Τάξη και 36 ειδικότητες στη Γ' Τάξη. Επειδή από ορισμένους γίνονται άστοχες συγκρίσεις με προηγούμενες καταστάσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, να υπενθυμίσουμε ότι το ΕΠΑΛ του νόμου 4186/13 προέβλεπε 24 ειδικότητες ενώ το ΕΠΑΛ του νόμου 4386/16 προβλέπει 36 ειδικότητες.
3. Με άλλη σχετική Υ.Α. Φ20/105925/Δ4 (ΦΕΚ 2079/Β/06-07-2016), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την ΥΑ Φ20/120403/Δ4 (ΦΕΚ 2423/Β/05-08-2016), καθορίστηκε ποιοι τομείς θα λειτουργήσουν σε κάθε σχολείο με τη νέα δομή των ΕΠΑ.Λ. Σε αυτή την Υ.Α. έγιναν ελάχιστες τροποποιήσεις φέτος με την ΥΑ Φ20/98092/Δ4 (ΦΕΚ 2068/Β/15/06/2017) (δύο νέες προσθήκες, δύο μεταφορές τομέων).
4. Με νέα Υ.Α. Φ20/98094/Δ4 (ΦΕΚ 2067/Β/ 15-06-2017) καθορίζονται οι ειδικότητες που θα λειτουργήσουν σε κάθε ΕΠΑ.Λ. με τη νέα δομή από τη σχολική χρονιά 2017-18.
Η γενικότερη λογική που διέπει την Υ.Α. αυτή είναι να καθοριστεί σε κάθε ΕΠΑ.Λ. η λειτουργία όλων των ειδικοτήτων που λειτουργούν ήδη σε αυτά.
Προφανώς σε μια Υ.Α., όπου περιλαμβάνονται πάνω από 2.500 ειδικότητες σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας, μπορεί να υπάρχουν και μικρά λάθη ή παραλείψεις. Το Υπουργείο Παιδείας θα διορθώσει άμεσα πιθανά λάθη, τα οποία θα επισημανθούν από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
5. Το υπουργείο Παιδείας έχει ξεκινήσει μια μεγάλη προσπάθεια για τη συνολική αναβάθμιση των ΕΠΑΛ αυτή τη διετία. Η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί σε όλους τους τομείς: εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών και νέων βιβλίων, νέου εργαστηριακού εξοπλισμού, επιμόρφωση εκπαιδευτικού προσωπικού, πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ψυχολόγων, ανάπτυξη των προγραμμάτων μαθητείας σε όλες τις ειδικότητες κ.ά.
6. Σε αυτό τα πλαίσιο, το υπουργείο έχει ξεκινήσει μια νέα επικοινωνιακή πολιτική που στοχεύει στην ανάδειξη των ΕΠΑΛ ως ισχυρής επιλογής για τους αποφοίτους των Γυμνασίων.
Με τις παραπάνω διευκρινίσεις είναι ξεκάθαρο ότι τα ισοπεδωτικά δημοσιεύματα για τα ΕΠΑΛ θα διαψευσθούν για μια ακόμα φορά, όπως έγινε δύο τουλάχιστον φορές από την ψήφιση του νέου νόμου μέχρι τώρα, όταν διάφορα δημοσιεύματα έκαναν λόγο για «κατάργηση τομέων στα ΕΠΑΛ» ή για «χιλιάδες υπεραριθμίες εκπαιδευτικών».
Τίποτα από αυτά δεν έγινε».
Και η ανακοίνωση καταλήγει: Η Επαγγελματική Εκπαίδευση στηρίζεται από το υπουργείο με έργα και όχι με λόγια. Τη στηρίζει πολύπλευρα το έργο των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ, το οποίο αποτελεί και τον πλέον ασφαλή τρόπο για την επιτυχημένη εφαρμογή των προωθούμενων αλλαγών.
* Στα συνημμένα αρχεία θα βρείτε τις δύο αποφάσεις.