Αθήνα 6.9.2017, 12:09
«Αντιεκπαιδευτική» χαρακτηρίζει η ΟΛΜΕ την πολιτική του υπουργείου Παιδείας ως προς την διδασκαλία των ξένων γλωσσών, καθώς προσβλέπει στην εξοικονόμηση πόρων και όχι στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Η Ομοσπονδία αναφέρεται σε πρόσφατη εγκύκλιο που υποχρεώνει τα σχολεία να μη σχηματίζουν τμήματα ξένων γλωσσών περισσότερα από τα τμήματα γενικής παιδείας. Αυτό κατά την ΟΛΜΕ θα έχει σαν αποτέλεσμα: - Στη διδασκαλία των Αγγλικών να μη γίνεται διαχωρισμός σε αρχάριους και προχωρημένους στα μικρά Γυμνάσια της χώρας. - Στα μεγαλύτερα Γυμνάσια που σχηματίζουν μονό αριθμό τμημάτων(ένα, τρία, πέντε και εξής) στο μονό τμήμα να καθορίζεται το επίπεδο σύμφωνα με την πλειοψηφία των μαθητών του τμήματος, γεγονός που είναι παιδαγωγικά απαράδεκτο. - Στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας πολλά παιδιά να υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν μαθήματα ξένης γλώσσας διαφορετικής από αυτήν που διδάχτηκαν στο Δημοτικό.
Η ΟΛΜΕ φέρνει ως παράδειγμα την Α' τάξη του Γυμνασίου Μουζακίου Καρδίτσας, που έχει 51 μαθητές. Από αυτούς οι 31 επιθυμούν να παρακολουθήσουν μαθήματα γερμανικής γλώσσας, όπως έκαναν και στο Δημοτικό και 20 μαθητές επιθυμούν να συνεχίσουν την παρακολούθηση της γαλλικής γλώσσας. Υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να δημιουργηθούν 2 τμήματα γερμανικής γλώσσας και ένα γαλλικής γλώσσας. Επειδή όμως υπάρχει απαγόρευση να δημιουργηθεί τρίτο τμήμα γλώσσας, αφού τα τμήματα γενικής παιδείας είναι δύο, συμβαίνει το εξής παράδοξο. Δημιουργούνται δύο τμήματα γερμανικής γλώσσας, επειδή οι μαθητές είναι πάνω από 27 και κανένα τμήμα γαλλικής γλώσσας, γιατί οι μαθητές δεν είναι 25. Σύμφωνα με την παράλογη πρακτική του Υπουργείου Παιδείας σχεδόν το 40% των μαθητών αναγκάζεται να αλλάξει ξένη γλώσσα, προς δόξαν της λογικής των μνημονιακών περικοπών. Το παράδειγμα του Γυμνασίου Μουζακίου Καρδίτσας δεν είναι μοναδικό, αλλά αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν πάμπολλα σχολεία στην επικράτεια.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί τη συγκρότηση τμημάτων αρχαρίων και προχωρημένων στα Αγγλικά χωρίς τους υφιστάμενους περιορισμούς, την κατάργηση άμεσα της εγκυκλίου που συνδέει τα τμήματα ξένων γλωσσών με τα τμήματα γενικής παιδείας, τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας (γαλλική ή γερμανική) ανάλογα με τις επιθυμίες των μαθητών και τέλος να μην υποχρεώνονται οι μαθητές της πρώτης Γυμνασίου να αλλάξουν επιλογή ξένης γλώσσας.
© Proslipsis.gr Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στην Proslipsis.gr. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή. Εμπορικά sites που αναπαράγουν κείμενα παρανομούν και παρασιτούν. Οφείλετε να τα καταδικάζετε. |