ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου για τις Δομές Εκπαίδευσης (συγκριτικοί πίνακες)
 

Proslipsis.gr | Αθήνα 5.6.2017, 23:11

Συγκριτικούς πίνακες σχετικά με τις αλλαγές που προβλέπει το σχέδιο νόμου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», σε σχέση με την παρούσα κατάσταση, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας. 

Σύμφωνα με τους πίνακες, το ΙΕΠ σχεδιάζει και οργανώνει την επιμόρφωση σε εθνικό επίπεδο. Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής επιλέγει ΠΔΕ & ΔΙΠΕ-ΔΙΔΕ και 13 Περιφερειακά Συμβούλια επιλέγουν τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, τους Προϊσταμένους ΚΕΣΥ και ΚΕΑ.

* Σε επίπεδο Περιφέρειας:
Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) = Αποτελείται από Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου όλων των ειδικοτήτων και έχει σκοπό την υλοποίηση της εκπ/κής πολιτικής, την οργάνωση της επιμόρφωσης και την παιδαγωγική καθοδήγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.  
Ιδρύονται 24 ΠΕΚΕΣ και στελεχώνονται σε αριθμό ανάλογα το μέγεθος της ΠΔΕ. Στην ΠΔΕ Αττικής ιδρύονται 6, στην Κ. Μακεδονία 4 και από 2 σε κάθε μια από τις 3 νησιωτικές ΠΔΕ. Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου λειτουργούν και παρεμβαίνουν ομαδικά αλλά και ατομικά καθότι έχουν συγκεκριμένο αριθμό σχολείων υπό την καθοδήγησή τους.

* Σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (νομού):
1. Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ): Πρόκειται για τη μετεξέλιξη του ΚΕΔΔΥ και υποστηρίζει τα σχολεία σε θέματα δυσκολιών μάθησης, συμπεριφοράς, κοινωνικής ένταξης, σχολικής διαρροής, ψυχοσυναισθηματικών αναγκών, ένταξης μαθητών με αναπηρία, σχολικού εκφοβισμού, συμβουλευτικής σε ζητήματα επαγγελματικού προσανατολισμού.
2. Κέντρο Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ): Πρόκειται για τη μετεξέλιξη του ΚΠΕ και πέραν της υλοποίησης προγραμμάτων στο χώρο του θα υποστηρίζει τα σχολεία της Διεύθυνσης για την ανάπτυξη των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (περιβάλλον, υγεία, πολιτισμός).
3. Σε κάθε Διεύθυνση ΠΕ & ΔΕ τοποθετούνται με απόσπαση από 1 εκπ/κός Πληροφορικής για την τεχνική υποστήριξη των σχολείων και από 1 εκπ/κός Φυσικής Αγωγής για την υποστήριξη των αθλητικών δραστηριοτήτων, με εξαίρεση τις μεγάλες Διευθύνσεις, όπου αποσπώνται από 2 εκπ/κοί. Επίσης αποσπάται 1 εκπ/κός Φυσικών Επιστημών σε κάθε ΕΚΦΕ.

* Ομάδα Σχολείων: Δημιουργείται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης με σκοπό τη συνεργασία για την ανταλλαγή καλών πρακτικών, μέσα από θεσμική πρόβλεψη συνεδριάσεων Διευθυντών και Υποδιευθυντών ως εκπροσώπων των σχολείων της ομάδας.

* Σχολική Μονάδα: Ενισχύεται η παιδαγωγική αυτονομία. Αποδίδονται ενισχυμένες παιδαγωγικές αρμοδιότητες στο Σύλλογο Διδασκόντων και στο Διευθυντή, με τη θεσμοθέτηση του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, που αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του ΣΔ και ενδυναμώνεται η παρουσία του Σχολικού Συμβουλίου.


Η παρούσα κατάσταση
Η παρούσα κατάσταση, πάντα σύμφωνα με το υπουργείο, έχει ως εξής:
- Το ΙΕΠ σχεδιάζει και οργανώνει την επιμόρφωση σε εθνικό επίπεδο.
- Κεντρικό Συμβούλιο επιλέγει τους Σχολικούς Συμβούλους.
-Σε επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης:
Υπάρχουν α) 2 Προϊστάμενοι Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, 1 για Α/θμια και 1 για Β/θμια, χωρίς ιδιαίτερο λόγο ύπαρξης και β) 1 ΠΕΚ (Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο)
- Σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπ/σης (νομού)
1. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι, έχουν στην ευθύνη τους 10-15 σχολεία για παιδαγωγική καθοδήγηση και πολύ περισσότερα για επιστημονική καθοδήγηση (στη Β/θμια).
2. Το ΚΕΔΔΥ (Κέντρο Διάγνωσης, Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης). Απευθύνονται βασικά οι γονείς για διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών και τα σχολεία σπανίως έχουν επαφή.
3. Το ΚΠΕ (Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης),προσφέρει μόνο προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
4. Οι Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων (ΠεριβαλλοντικήΕκπ/ση, Αγωγή Υγείας, Πολιτισμός), από 1 έως 3 σε κάθε Δ/νση Α/θμιας& Β/θμιαςΕκπ/σης.
5. Οι ΣΣΝ (Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων) με στόχο την ψυχολογική υποστήριξη,  2 άτομα σε κάθε Δ/νση Β/θμιαςΕκπ/σης.
6. Τα ΚΕΣΥΠ (Κέντρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού), 2 άτομα σε κάθε Δ/νση Β/θμιαςΕκπ/σης.
7. Τα ΕΚΦΕ (Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών), 3-4 Φυσικοί εκτός σχολείου,σε κάθε Δ/νση Β/θμιαςΕκπ/σης, για να «καθοδηγούν» τους Φυσικούς.
8. ΚΕΠΛΗΝΕΤ (Κέντρα Πληροφορ. & Νέων Τεχνολ), 2-3-4 άτομα σε κάθε Δ/νση Β/θμιαςΕκπ/σης για να «υποστηρίζουν» τα σχολεία αν τους χαλάσει ένας Η/Υ. Κάποτε είχε νόημα, τώρα κάθε σχολείο έχει καθηγητή Πληροφορικής.

Σχολική Μονάδα: Απευθύνεται για παιδαγωγική υποστήριξη - βοήθεια σε «όλους», χωρίς αυτοί να έχουν θεσμική υποχρέωση συνεργασίας, με αποτέλεσμα την αποσπασματικότητα και την αλληλοεπικάλυψη στην παρέμβαση.

* Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε σχετικό πίνακα του υπουργείου.

 1 αρχεία διαθέσιμα για download 
Proslipsis.gr - Σχέδιο νόμου για τις Δομές Εκπαίδευσης - Συγκριτικοί πίνακες 562018.pdf

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved