Proslipsis.gr | Αθήνα 28.2.2021, 14:50
Ο χαρακτηρισμός ενός λειτουργούντος σχολείου ως Πρότυπου ή Πειραματικού, σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 4692/2020, μπορεί να πραγματοποιηθεί με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων και γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση του υπουργείου Παιδείας, η υπουργός εκδίδει δημόσια πρόσκληση προς τις σχολικές μονάδες της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με την οποία καλούνται να υποβάλουν αίτηση για τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εντός ορισμένης προθεσμίας. Ο χαρακτηρισμός δημόσιας σχολικής μονάδας ως Π.Σ ή ΠΕΙ.Σ. μπορεί να πραγματοποιηθεί και έπειτα από αίτηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Διευθυντής Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), στην οποία υπάγεται η προτεινόμενη σχολική μονάδα.
Η ΔΕΠΠΣ αξιολογεί τις σχολικές μονάδες, σύμφωνα με τα κριτήρια του άρθρου 3 της παρούσης και εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον χαρακτηρισμό σχολικής μονάδας ως ΠΣ ή ΠΕΙΣ.
* Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της απόφασης, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τεύχος Β' αρ. 776|2021. ΄
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Αριθμ. 22631/Δ6 Χαρακτηρισμός δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠAIΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις: α) Του κεφ. Β’ του ν. 4692/2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» (Α’ 111) και ιδίως του άρθρου 13, β) του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133), όπως ισχύει, γ) του ν. 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 45), όπως ισχύει, δ) του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119), ε) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121), στ) του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123), ζ) του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31), η) του άρθρου 90 του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (Α’ 98), σε συνδυασμό με τις διατάξεις της περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133), θ) της υπό στοιχεία 168Y 1/2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β’ 33) και ι) της υπό στοιχεία 162971/Δ6/30-11-2020 υπουργικής απόφασης «Λήξη θητείας Επιστημονικής Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Ε.Ε.Π.Π.Σ.) - Ορισμός Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)» (Υ.Ο.Δ.Δ. 1001). 2. Την από 4/Δ.Ε.Π.Π.Σ/18-02-2021 εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων. 3. Το υπ’ αρ. 9/18-02-2021 απόσπασμα Πράξης - γνώμης του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) επί της εισήγησης της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. 4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, όπως προκύπτει από την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/96/19552/Β1/19-2-2021 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Proslipsis.gr Άρθρο 1 Χαρακτηρισμός σχολικών μονάδων ως Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) ή Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) 1. Ο χαρακτηρισμός ενός λειτουργούντος σχολείου ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 4692/2020, μπορεί να πραγματοποιηθεί με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων και γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. 2. Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων εκδίδει δημόσια πρόσκληση προς τις σχολικές μονάδες της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με την οποία καλούνται να υποβάλουν αίτηση για τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εντός ορισμένης προθεσμίας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 2 της παρούσης. Ο χαρακτηρισμός δημόσιας σχολικής μονάδας ως Π.Σ ή ΠΕΙ.Σ. μπορεί να πραγματοποιηθεί και έπειτα από αίτηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Διευθυντής Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), στην οποία υπάγεται η προτεινόμενη σχολική μονάδα. 3. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. αξιολογεί τις σχολικές μονάδες, σύμφωνα με τα κριτήρια του άρθρου 3 της παρούσης και εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον χαρακτηρισμό σχολικής μονάδας ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.
Άρθρο 2 Διαδικασία υποβολής αιτήσεων 1. Οι σχολικές μονάδες της δημόσιας εκπαίδευσης δύνανται να υποβάλουν αίτηση για τον χαρακτηρισμό τους ως α) Π.Σ. ή β) ΠΕΙ.Σ. ή γ) Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. Η απόφαση για την υποβολή αίτησης προς χαρακτηρισμό σχολικής μονάδας ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. λαμβάνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων της οικείας σχολικής μονάδας. Η αίτηση για τον χαρακτηρισμό δημόσιας σχολικής μονάδας ως α) Π.Σ. ή β) ΠΕΙ.Σ. ή γ) Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. μπορεί να υποβάλλεται και από τον Προϊστάμενο της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 2. Η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος προς χαρακτηρισμό δημόσιων σχολικών μονάδων ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 1, ορίζεται στη δημόσια πρόσκληση που εκδίδει ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, είναι αποκλειστική και δεν μπορεί να είναι μικρότερη από δέκα (10) εργάσιμες ημέρες. Στην περίπτωση που η αίτηση υποβάλλεται από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται η σχολική μονάδα, αυτή μπορεί να υποβληθεί και οποτεδήποτε εντός του σχολικού έτους.Proslipsis.gr 3. Στην περίπτωση που η αίτηση χαρακτηρισμού υποβάλλεται από την ενδιαφερόμενη σχολική μονάδα, τόσο η αίτηση όσο και ο φάκελος υποψηφιότητας υποβάλλονται από το Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας. Η αίτηση και ο φάκελος υποψηφιότητας περιλαμβάνουν τα στοιχεία της παρ. 1 του άρθρου 4 της παρούσης. 4. Στην περίπτωση που η αίτηση χαρακτηρισμού υποβάλλεται από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται η σχολική μονάδα, η αίτηση και ο φάκελος υποψηφιότητας της σχολικής μονάδας περιλαμβάνουν τα στοιχεία της παρ. 2 του άρθρου 4 της παρούσης. 5. Οι αιτήσεις των σχολικών μονάδων μαζί με τα συνοδευτικά έγγραφα των περ. α’ και β’ της παρ. 1 του άρθρου 4 της παρούσης, ή καθώς και οι αιτήσεις των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μαζί με τα συνοδευτικά έγγραφα της παρ. 2 του άρθρου 4 της παρούσης υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο Αυτοτελές Τμήμα Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με την παρ. 2 του παρόντος. Το Αυτοτελές Τμήμα Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων κοινοποιεί τις σχολικές μονάδες, οι οποίες υπέβαλαν αίτηση χαρακτηρισμού τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. στις οικείες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ομοίως, ενημερώνει τις σχολικές μονάδες για τις αιτήσεις χαρακτηρισμού τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., οι οποίες υποβλήθηκαν από τους αρμόδιους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα έγγραφα που αποτελούν τεκμήρια των περ. γ’ έως ιβ’ της παρ. 1 του άρθρου 4 για τις σχολικές μονάδες, και γ’ και ι’ έως ιβ’ της παρ. 1 του άρθρου 4 για τους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναρτώνται σε ηλεκτρονική μορφή σε δικτυακό χώρο που διατίθεται για αυτόν τον σκοπό σε κάθε σχολική μονάδα ή Προϊστάμενο Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ανάρτηση γίνεται εντός προθεσμίας που εκκινεί μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της αίτησης χαρακτηρισμού, σύμφωνα με την παρ. 2. Η προθεσμία ανάρτησης καθορίζεται από τη δημόσια πρόσκληση υποβολής αιτήσεων χαρακτηρισμού σχολικών μονάδων ως Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., είναι αποκλειστική και δεν μπορεί να είναι μικρότερη από είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες. Στην περίπτωση που η αίτηση χαρακτηρισμού υποβάλλεται από τον Προϊστάμενο Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανεξάρτητα από την έκδοση σχετικής προκήρυξης, η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου είναι είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες και εκκινεί από την επομένη της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης χαρακτηρισμού στο Αυτοτελές Τμήμα Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Το Αυτοτελές Τμήμα Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, διαβιβάζει τις αιτήσεις στη Δ.Ε.Π.Π.Σ. ταξινομημένες ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. 6. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. εξετάζει κατά προτεραιότητα τις αιτήσεις των σχολικών μονάδων και κατόπιν τις αιτήσεις των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην περίπτωση που συμπίπτουν χρονικά. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. κατά την εξέταση των αιτήσεων των σχολικών μονάδων, μπορεί να ζητήσει εκ του σύνεγγυς ή μέσω τηλεδιάσκεψης παρουσίαση και υποστήριξη των υποβαλλόμενων στοιχείων από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας που υποβάλλει την αίτηση. Στην περίπτωση που η αίτηση υποβάλλεται από τον οικείο Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η παρουσίαση και υποστήριξη των υποβαλλόμενων στοιχείων ενώπιον της Δ.Ε.Π.Π.Σ., εκ του σύνεγγυς ή μέσω τηλεδιάσκεψης, μπορεί να ζητηθεί, από τον Προϊστάμενο που υποβάλλει την αίτηση. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης των αιτήσεων η Δ.Ε.Π.Π.Σ. υποβάλλει αιτιολογημένη εισήγηση στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.. Σε περίπτωση που η αίτηση αφορά τον χαρακτηρισμό σχολικής μονάδας είτε ως Π.Σ. είτε ως ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με τις περ. γ’ της παρ. 1, η εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. πρέπει να διαλαμβάνει ειδική αιτιολογία για την ένταξη της σχολικής μονάδας στο δίκτυο των Π.Σ. ή στο δίκτυο των ΠΕΙ.Σ. 7. Η έκδοση απορριπτικής απόφασης επί αιτήσεως χαρακτηρισμού μίας σχολικής μονάδας πρέπει να είναι αιτιολογημένη. Διαδικασία ενστάσεων δεν προβλέπεται. Νέα αίτηση μπορεί να υποβληθεί από την ίδια σχολική μονάδα το επόμενο σχολικό έτος.Proslipsis.gr
Άρθρο 3 Κριτήρια αξιολόγησης των δημόσιων σχολικών μονάδων Κριτήρια για την αξιολόγηση των δημόσιων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σκοπό τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. είναι τα ακόλουθα: α) τα προσόντα και η επάρκεια του εκπαιδευτικού προσωπικού: Αξιολογείται η οργανικότητα, ο αριθμός του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού με οργανική θέση, καθώς και οι κατά μέσο όρο ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό ανά ειδικότητα και διδακτικό έτος της σχολικής μονάδας. Για την εξαγωγή του μέσου όρου λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες των τελευταίων πέντε (5) ετών. Αξιολογούνται, επιπλέον, τα προσόντα του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού που υπηρετεί με οργανική θέση στην σχολική μονάδα. Λαμβάνονται υπόψη το επίπεδο των τίτλων σπουδών, καθώς και το αντικείμενο/ειδίκευση. Τα προσόντα, τα οποία λαμβάνονται υπόψη, αποδεικνύονται κατά τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία 79429/Ε2/24-6-2020 (Β’ 2548) απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και είναι τα ακόλουθα: αα) κατοχή τίτλων σπουδών, αβ) διδακτική προϋπηρεσία, αγ) επιτυχής παρακολούθηση προγραμμάτων επιμόρφωσης, αδ) πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών, αε) πιστοποίηση επιμόρφωσης Β’ επιπέδου στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Έρευνας (Τ.Π.Ε.), αστ) συμμετοχή στη δημιουργία υλικού για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αζ) εκπόνηση συγγραφικού και ερευνητικού έργου, αη) άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές ή σε πρακτικά συνεδρίων με κριτές, αθ) συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα ή ομάδες επιστημονικού έργου, αι) παροχή επιμορφωτικού έργου σε προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, του Ι.Ε.Π. των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (Π.Ε.Κ.), των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) και εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αια) συμβουλευτικό - καθοδηγητικό έργο και διοικητική εμπειρία, αιβ) συμμετοχή σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα ή δράσεις, όπως ενδεικτικά τα επόμενα: Σωκράτης, Comenius, Erasmus/Erasmus+, eTwinning, Model United Nations (M.U.N.), European Youth Parliament (EYP), Euroscola, Βουλή των Εφήβων, αιγ) συμμετοχή σε δράσεις κοινού ενδιαφέροντος ολιγομελούς ομάδας εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, αιδ) αυτοδύναμο διδακτικό έργο συναφές με το αντικείμενο που θεραπεύει ο εκπαιδευτικός σε προπτυχιακά ή μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών Α.Ε.Ι.. β) η συμμετοχή ή διάκριση της σχολικής μονάδας ή ομάδας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ερευνητικές και νέες δράσεις, δημιουργικές πρωτοβουλίες, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς, βα) Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως Σωκράτης, Comenius, Erasmus/Erasmus+, M.U.N, EYP, Βουλή των Εφήβων, Euroscola. κ.α. ββ) Διοργάνωση ή συμμετοχή σε δράσεις που συνδέουν θέματα της διδακτέας ύλης με πρακτικές βιωματικού χαρακτήρα. βγ) Διοργάνωση ή συμμετοχή σε δράσεις ή πρωτοβουλίες σύνδεσης της σχολικής μονάδας και της εκπαιδευτικής κοινότητας με την κοινωνία. Ως προς τα υποκριτήρια βα’ έως βγ’ αναφέρονται ο τίτλος ή η θεματική της κατά περίπτωση δράσης, στην οποία υπήρξε συμμετοχή της σχολικής μονάδας ή ομάδας μαθητών, ο φορέας διοργάνωσης, το σχολικό έτος κατά το οποίο έλαβε χώρα, ο αριθμός των μαθητών και εκπαιδευτικών που έλαβαν μέρος, η διάκριση ή θέση, την οποία τυχόν έλαβαν και συνοπτική αποτίμηση του αντικτύπου τους ή/και παρουσίαση των παραδοτέων. βδ) Συμμετοχή και/ή διάκριση σε εθνικούς, ευρωπαϊκούς και διεθνείς διαγωνισμούς. Αναφέρεται ο τίτλος του διαγωνισμού, το είδος, ο κλάδος επιστήμης ή το αντικείμενό του, ο αριθμός των μαθητών που έλαβαν μέρος, η ομάδα υπεύθυνων εκπαιδευτικών και τυχόν παραδοτέα ή η θέση διάκρισης.Proslipsis.gr βε) Υλοποίηση ερευνητικών δράσεων και καινοτόμων διδακτικών πρακτικών και πρωτοβουλίες παραγωγής νέου εκπαιδευτικού υλικού. Ως προς τις ερευνητικές δράσεις και τις καινοτόμες διδακτικές πρακτικές προσδιορίζεται η συμμετοχή της οικείας σχολικής μονάδας είτε ως επισπεύδοντος φορέα είτε σε συνεργασία με φορείς, εκτός των Α.Ε.Ι., η θεματική ή ο τίτλος της δράσης, το ή τα σχολικό/α έτος/έτη υλοποίησής της, η διάρκειά της, το επιστημονικό πεδίο, με το οποίο σχετίζεται, τα πορίσματα ή άλλα παραδοτέα καθώς και τυχόν δημοσιεύσεις σε επιστημονικό περιοδικό ή πρακτικά συνεδρίου με σύστημα κριτών. Σε περίπτωση παραγωγής νέου εκπαιδευτικού υλικού, προσδιορίζεται το είδος του, το επιστημονικό πεδίο στο οποίο αφορά, το πεδίο αξιοποίησής του καθώς και τυχόν άλλα παραδοτέα. γ) Η εμπειρία του σχολείου στο πεδίο της πρακτικής άσκησης φοιτητών. Προσδιορίζεται η σχολή, το τμήμα ή η εισαγωγική κατεύθυνση του Α.Ε.Ι. φοίτησης των συμμετεχόντων φοιτητών, οι περίοδοι άσκησης, ο αριθμός των φοιτητών ανά διδακτικό έτος, ο αριθμός εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας που συμμετείχαν, το διδακτικό έτος υλοποίησης της άσκησης και ο ορισμός και η παρουσία εποπτών πρακτικής άσκησης των φοιτητών από την πλευρά του οικείου Α.Ε.Ι.. Επιπλέον περιγράφεται η φύση και το περιεχόμενο της άσκησης των φοιτητών με προσδιορισμό του προγράμματός της, των ωρών δειγματικών διδασκαλιών που παρακολούθησαν οι φοιτητές κατ’ έτος, των μαθημάτων στα οποία πραγματοποιήθηκαν δειγματικές διδασκαλίες, των ωρών διδασκαλίας από φοιτητές κατ’ έτος καθώς και των μαθημάτων, τα οποία αποτέλεσαν αντικείμενο διδασκαλίας. δ) Η διοργάνωση ή συμμετοχή σε δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με Α.Ε.Ι. Προσδιορίζεται ο τίτλος ή η θεματική της δραστηριότητας, η ομάδα μελών Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) που συμμετείχε, η ομάδα υπεύθυνων εκπαιδευτικών του σχολείου, το/τα σχολικό/ά έτος/έτη υλοποίησής της, η διάρκειά τους καθώς και τα τυχόν παραδοτέα. ε) Η διοργάνωση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών. Προσδιορίζεται η θεματική και το είδος της δράσης, οι δειγματικές διδασκαλίες εφόσον πραγματοποιήθηκαν, το σχολικό έτος υλοποίησής της, η διάρκεια, ο κλάδος ή ειδικότητα των εκπαιδευτικών στους οποίους απευθυνόταν, τυχόν συνδιοργανωτές καθώς και παραδοτέα. στ) Η λειτουργία μαθητικών ομίλων, οι δράσεις στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης και η υλοποίηση καινοτόμων σχολικών δραστηριοτήτων, όπως περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα και προγράμματα αγωγής υγείας. Προσδιορίζονται το γνωστικό αντικείμενο των παραπάνω, το/τα σχολικό/ά έτος/έτη λειτουργίας τους καθώς και ο αριθμός των μαθητών που συμμετείχαν ανά έτος και γνωστικό αντικείμενο. ζ) Οι απολογιστικές εκθέσεις και οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας των δύο (2) τελευταίων ετών. Εφόσον δεν υπάρχουν, εκτιμάται τυχόν εμπειρία του σχολείου σχετικά με την εκπόνηση σχεδίων αποτίμησης/αξιολόγησης και ανάπτυξης του εκπαιδευτικού έργου, όπως αυτή αποδεικνύεται, ιδίως, από την συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε τυχόν προγράμματα αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων ή άλλο σχετικό δημοσιευμένο υλικό. η) Το μέγεθος της σχολικής μονάδας. Λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των αιθουσών διδασκαλίας, των εργαστηρίων και των λοιπών διαθέσιμων προς χρήση αιθουσών, όπως επίσης και η χρήση για την οποία προορίζονται. Προσδιορίζεται ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών κατά το οικείο σχολικό έτος, καθώς και το αν υπάρχει έτερη συστεγαζόμενη σχολική μονάδα. Επισημαίνεται τέλος, η τυχόν ύπαρξη και λειτουργία σχολικής βιβλιοθήκης. θ) Η τοποθεσία της σχολικής μονάδας. Προσδιορίζονται κατά προσέγγιση ο πληθυσμός του δήμου ή δημοτικής ενότητας, στην οποία υπάγεται η σχολική μονάδα, η εγγύτητα σε υπάρχον Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. της προηγούμενης ή επόμενης βαθμίδας, η εγγύτητα σε έτερη σχολική μονάδα της προηγούμενης και επόμενης βαθμίδας, η εγγύτητα σε έτερη σχολική μονάδα της ίδιας βαθμίδας ή σε Α.Ε.Ι.. Συνεκτιμάται η εγγύτητα σε σχολική μονάδα έτερης βαθμίδας, η οποία έχει υποβάλει αίτηση χαρακτηρισμού της ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στην ίδια δημόσια πρόσκληση. Αναφέρεται τέλος, αισθητική ή άλλη αξία του κτηρίου στο οποίο στεγάζεται η σχολική μονάδα καθώς και ιστορικά ή άλλα δεδομένα με τα οποία αυτή συνδέεται.
Άρθρο 4 Υποβαλλόμενα δικαιολογητικά Οι ηλεκτρονικά υποβαλλόμενες αιτήσεις για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως α) Π.Σ. ή β) ΠΕΙ.Σ. ή γ) Π.Σ ή ΠΕΙ.Σ. συνοδεύονται από την ηλεκτρονική υποβολή των παρακάτω απαραίτητων στοιχείων, όπως αυτή περιγράφεται στην παρ. 5 του άρθρου 2 της παρούσης, για τον έλεγχο της πληρότητας της αίτησης και για την τεκμηρίωση του βαθμού στον οποίο πληρούνται τα κριτήρια αξιολόγησης του άρθρου 3 της παρούσης. 1. Στην περίπτωση που η αίτηση χαρακτηρισμού υποβάλλεται από τον/την Διευθυντή/τρια ή Προϊστάμενο/η της ενδιαφερόμενης σχολικής μονάδας, τότε επιπλέον της αίτησης υποβάλλονται από τον/την ίδιο/ίδια: α) Επιστολή-παρουσίαση των λόγων που αιτείται την ένταξη της σχολικής μονάδας στο δίκτυο των Πρότυπων Σχολείων ή στο δίκτυο των Πειραματικών Σχολείων ή σε οποιοδήποτε από τα δύο (2) δίκτυα. β) Βεβαίωση που αναφέρει την πράξη του συλλόγου διδασκόντων, σύμφωνα με την οποία ελήφθη η απόφαση για την υποβολή της εν λόγω αίτησης. Επίσης, υποβάλλεται έκθεση του/της Διευθυντή/τρια ή προϊσταμένου/ ης της σχολικής μονάδας σε προκαθορισμένη φόρμα, με την οποία δηλώνεται η πλήρωση των κριτηρίων του άρθρου 3. Τα κριτήρια που δηλώνονται στην έκθεση του προηγούμενου εδαφίου αποδεικνύονται από τα διαλαμβανόμενα στις περ. γ’ έως ιβ’ δικαιολογητικά, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 5 του άρθρου 2.Proslipsis.gr γ) Ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, ανά κλάδο/ειδικότητα για τα πέντε (5) τελευταία σχολικά έτη. δα) Οι τίτλοι σπουδών των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας που δεν αποτέλεσαν προσόν διορισμού. Στην περίπτωση μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων σπουδών είναι απαραίτητο να αναφέρεται και η αναγνώριση της συνάφειάς τους. Οι τίτλοι σπουδών, εφόσον προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), το Διαπανεπιστημιακό Κέντρο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών της Αλλοδαπής (ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α.) ή το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.). Ξενόγλωσσες βεβαιώσεις ή έγγραφα πρέπει να έχουν μεταφραστεί επίσημα από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών ή άλλο αρμόδιο κατά το νόμο όργανο. δβ) Η διδακτική προϋπηρεσία ανά κλάδο, όπως αναφέρεται στα αντίστοιχα Πιστοποιητικά Υπηρεσιακών Μεταβολών του υπηρετούντος μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας. δγ) Η κατοχή βεβαιώσεων και πιστοποιητικών επιτυχούς παρακολούθησης προγραμμάτων μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα, σε αυτά συμπεριλαμβάνονται πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις ετήσιας επιμόρφωσης Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Μ.Ε.), Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Δημοτικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Δ.Ε.), Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) ή Σχολής Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.), εφόσον δεν αποτέλεσε προσόν διορισμού. Πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις επιτυχούς ολοκλήρωσης προγράμματος επιμόρφωσης Α.Ε.Ι. συνολικής διάρκειας τριακοσίων (300), τουλάχιστον, ωρών ή εννεάμηνης, τουλάχιστον, διάρκειας. Βεβαιώσεις παρακολούθησης επιμορφωτικών προγραμμάτων των Π.Ε.Κ. κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ωρών, εκτός από την εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Βεβαιώσεις παρακολούθησης επιμορφωτικών προγραμμάτων του Ι.Ε.Π., του Π.Ι. ή άλλων φορέων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ωρών. Βεβαιώσεις επιτυχούς ολοκλήρωσης επιμόρφωσης του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Βεβαιώσεις επιτυχούς ολοκλήρωσης θεματικών ενοτήτων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.), εφόσον δεν έχει υποβληθεί ο αντίστοιχος τίτλος σπουδών στην κατηγορία δα’. Βεβαιώσεις παρακολούθησης επιμορφωτικών προγραμμάτων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) κατ’ ελάχιστο δέκα (10) ωρών. δδ) Η πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, η οποία προκύπτει από την κατοχή των αντίστοιχων τίτλων σπουδών. Στην έκθεση του/της Διευθυντή/τριας ή Προϊσταμένου/ης της σχολικής μονάδας πρέπει να αναφέρεται το επίπεδο γνώσης της γλώσσας, για κάθε τίτλο, σύμφωνα με το άρθρο 28 του π.δ. 50/2001 (Α’ 39), όπως προκύπτει από την επίσημη μετάφραση του τίτλου. Αν ένας/μια εκπαιδευτικός κατέχει αποδεικτικά γνώσης της ίδιας ξένης γλώσσας διαφορετικού επιπέδου, τότε στην έκθεση αρκεί να αναφερθεί μόνο το ανώτερο. Η γνώση ξένης γλώσσας που αποτέλεσε προσόν διορισμού για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ34 και ΠΕ40 δεν λαμβάνεται υπόψη κατά την εφαρμογή της παρούσης. δε) Η επιτυχής πιστοποίηση Β’ επιπέδου στις Τ.Π.Ε., εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας. δστ) Η συμμετοχή εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ή άλλους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. δζ) Το συγγραφικό και ερευνητικό έργο εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, το οποίο είναι συναφές με το αντικείμενο που θεραπεύει ο/η συγγραφέας ή με τις επιστήμες της αγωγής. Πιο συγκεκριμένα συμπεριλαμβάνονται βιβλία διεθνών ή ελληνικών εκδοτικών οίκων με Διεθνή Μοναδικό Αριθμό Βιβλίου (International Standard Book Number - ISBN). Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους διεθνών ή ελληνικών εκδοτικών οίκων με ISBN. Συγγραφή σχολικού εγχειριδίου ή διδακτικού βιβλίου, το οποίο διανέμεται στους μαθητές ή εκπαιδευτικούς σε σχολικές μονάδες της δημόσιας εκπαίδευσης, ή συμμετοχή σε ομάδα σύνταξης Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών ή αναμόρφωσης - εξορθολογισμού Προγραμμάτων Σπουδών και διδακτικής ύλης που έχουν εκπονηθεί από το Π.Ι. ή το Ι.Ε.Π. Δημιουργία εκπαιδευτικού λογισμικού, πιστοποιημένου από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Ι.Ε.Π. ή το Π.Ι. ή με σφραγίδα ποιότητας από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε.), το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (Ε.Κ.Τ.) και το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (Κ.Ε.Γ.). Δημιουργία επιμορφωτικού υλικού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, του Ι.Ε.Π., του Π.Ι. ή εποπτευόμενων από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων φορέων. δη) Η συγγραφή άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά με ISSN και σύστημα κριτών ή σε πρακτικά συνεδρίων με ISBN ή ISSN και σύστημα κριτών από εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας, περιεχομένου συναφούς με το αντικείμενο που θεραπεύει ο/η συγγραφέας ή με τις επιστήμες της αγωγής. δθ) Η συμμετοχή εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας σε ερευνητικά προγράμματα ή σε ομάδες επιστημονικού έργου του Ι.Ε.Π., του Π.Ι., Α.Ε.Ι. ή φορέων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ή σε άλλα ερευνητικά προγράμματα που είναι συναφή με το αντικείμενο που θεραπεύει ο/η συμμετέχων/συμμετέχουσα, καθώς και διακρίσεις συναφείς με το αντικείμενο που θεραπεύει ο/η συμμετέχων/συμμετέχουσα. δι) Η παροχή επιμορφωτικού έργου σε προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, του Ι.Ε.Π., του Π.Ι., των Π.Ε.Κ., Α.Ε.Ι. και εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων από εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας, εφόσον το έργο αυτό δεν αποτελούσε υπηρεσιακό καθήκον του/της εκπαιδευτικού που το παρείχε. δια) Η άσκηση συμβουλευτικού - καθοδηγητικού έργου και η διοικητική εμπειρία του εκπαιδευτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας, όπως προκύπτει από τα Πιστοποιητικά Υπηρεσιακών Μεταβολών και αντιστοιχεί σε προηγούμενη άσκηση καθηκόντων: Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, Συντονιστή Εκπαίδευσης Εξωτερικού, Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, Σχολικού Συμβούλου, Συμβούλου Α’ του Ι.Ε.Π. ή Παρέδρου επί θητεία του Π.Ι., Προϊσταμένου Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, Γραφείου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέλους της Δ.Ε.Π.Π.Σ., της Ε.Ε.Π.Π.Σ. ή Περιφερειακής Επιτροπής Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων (Π.Ε.Π.Π.Σ.), ή διευθυντή σχολικής μονάδας, Ε.Κ., Δημόσιου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.), Σχολικής Μονάδας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), Επαγγελματικής Σχολής Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.), Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) ή Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), Προϊσταμένου νηπιαγωγείου ή ολιγοθέσιου δημοτικού σχολείου, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας, Ε.Κ., Δ.Ι.Ε.Κ., Σ.Μ.Ε.Α.Ε., Σ.Ε.Κ., Σ.Δ.Ε. ή υπευθύνου τομέα Ε.Κ., Προϊσταμένου Κέντρου Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.), υπευθύνου Λειτουργίας Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων ή υπευθύνου Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης, Προϊσταμένου Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), Κέντρου Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.), Κέντρου Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) υπευθύνου σχολικών δραστηριοτήτων, Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών θεμάτων, Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων (Σ.Σ.Ν.), Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.), Γραφείου Συμβουλευτικής (ΓΡΑ. ΣΥ.), ή Γραφείου Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑ.Σ.Ε.Π.), μέλους Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.), Σχολικού συντονιστή εκπαιδευτικού έργου και Συμβούλου σχολικής ζωής. διβ) Η συμμετοχή εκπαιδευτικών του σχολείου σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα ή δράσεις, όπως Σωκράτης, Comenius, Erasmus/Erasmus+, eTwinning, M.U.N., EYP, Euroscola, Βουλή των Εφήβων, κ.ά. διγ) Η συμμετοχή εκπαιδευτικών του σχολείου σε δράσεις κοινού ενδιαφέροντος ολιγομελούς ομάδας εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. διδ) Η άσκηση αυτοδύναμου διδακτικού έργου σε Α.Ε.Ι. διάρκειας ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού εξαμήνου, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011 (Α’ 195), συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος απόκτησης Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας σε Νέους Επιστήμονες Κατόχους Διδακτορικού, το άρθρο 4 του ν. 2552/1997 (Α’ 266), το άρθρο 5 του π.δ. 407/1980 (Α’ 112), το άρθρο 19 του ν. 1404/1983 (Α’ 173) ή με απόφαση του αρμόδιου οργάνου. ε) Η διοργάνωση, συμμετοχή ή διάκριση της σχολικής μονάδας ή ομάδας μαθητών/τριών του σχολείου που συμμετείχε εκπροσωπώντας το, σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ερευνητικές και νέες δράσεις, δημιουργικές πρωτοβουλίες, πολιτιστικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς, όπως: εα) Η συμμετοχή σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα ή δράσεις, όπως Σωκράτης, Comenius, Erasmus/ Erasmus+, eTwinning, M.U.N., EYP, Euroscola, Βουλή των Εφήβων, κ.α. εβ) Η διοργάνωση ή/και συμμετοχή σε δράσεις που συνδέουν θέματα διδακτικών αντικειμένων με πρακτικές βιωματικού χαρακτήρα. εγ) Η διοργάνωση ή/και συμμετοχή σε δράσεις ή πρωτοβουλίες σύνδεσης της σχολικής μονάδας και της εκπαιδευτικής κοινότητας με την κοινωνία.Proslipsis.gr Στις περιπτώσεις εα’ έως εγ’ κατά την υποβολή της σχετικής έκθεσης χρειάζεται να αναφέρεται ο τίτλος ή η θεματική της κατά περίπτωση δράσης, στην οποία υπήρξε συμμετοχή της σχολικής μονάδας ή ομάδας μαθητών μέσω της σχολικής μονάδας, ο φορέας διοργάνωσης, το σχολικό έτος κατά το οποίο έλαβε χώρα, ο αριθμός των μαθητών και εκπαιδευτικών που έλαβαν μέρος, η διάκριση ή θέση, την οποία έλαβαν καθώς και να υπάρχει συνοπτική αποτίμησή τους ή/και παρουσίαση των παραδοτέων. Συγκεκριμένα, ως προς την περίπτωση εα’, είναι απαραίτητο η σχολική μονάδα να έχει ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις της στο αντίστοιχο πρόγραμμα, και αυτό να μπορεί να πιστοποιηθεί από τον αρμόδιο φορέα, εφόσον αυτό ζητηθεί. Ως προς την περίπτωση εγ’, απαιτείται να έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς η συμμετοχή της σχολικής μονάδας ή της ομάδας των μαθητών/τριών της και αυτό να μπορεί να πιστοποιηθεί από τον φορέα που διοργάνωσε και επόπτευε τη δράση, εφόσον ζητηθεί. Αν τη δράση διοργάνωσε η ίδια η σχολική μονάδα, τότε προϋπόθεση της συμπερίληψης της δράσης στην έκθεση του/της Διευθυντή/τριας ή Προϊσταμένου/ης είναι η δυνατότητα τεκμηρίωσης της παρακολούθησης και της ολοκλήρωσης της δράσης από τη σχολική μονάδα, εφόσον ζητηθεί. εδ) Η συμμετοχή και/ή διάκριση της σχολικής μονάδας ή μαθητών/τριών που εκπροσώπησαν τη σχολική μονάδα σε εθνικούς, ευρωπαϊκούς και διεθνείς διαγωνισμούς. Από την έκθεση του/της Διευθυντή/τριας ή Προϊσταμένου/ης της σχολικής μονάδας απαιτείται να προκύπτουν τα αναφερόμενα στο στοιχείο βδ’ του άρθρου 3 της παρούσης. εε) Η υλοποίηση από το σχολείο ερευνητικών δράσεων, καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, έρευνας δράσης στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και πρωτοβουλιών παραγωγής νέου εκπαιδευτικού υλικού. Από την έκθεση του/της Διευθυντή/τριας ή Προϊσταμένου/ης της σχολικής μονάδας απαιτείται να προκύπτουν τα αναφερόμενα στο στοιχείο βε’ του άρθρου 3 της παρούσης. στ) Η τεκμηριωμένη εμπειρία της σχολικής μονάδας σε πρακτική άσκηση φοιτητών/τριών η οποία προκύπτει από βεβαιώσεις συνεργασίας με Α.Ε.Ι. στην υποστήριξη της πρακτικής άσκησης φοιτητών από τη σχολική μονάδα ή από εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Στην έκθεση του/της Διευθυντή/τριας ή Προϊσταμένου/ης χρειάζεται να προσδιορίζονται τα στοιχεία της πρακτικής άσκησης, όπως αναφέρονται στο στοιχείο γ’ του άρθρου 3 της παρούσης. ζ) Η διοργάνωση από τη σχολική μονάδα ή η συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με Α.Ε.Ι., η οποία προκύπτει από σχετικές βεβαιώσεις των φορέων που επόπτευαν τις εν λόγω δραστηριότητες. Από την έκθεση του/της Διευθυντή/τριας ή Προϊσταμένου/ης χρειάζεται να προκύπτουν τα αναφερόμενα στο στοιχείο δ’ του άρθρου 3 της παρούσης. Στην περίπτωση που η σχολική μονάδα διοργάνωσε τη δραστηριότητα, αναλαμβάνει την υποχρέωση να τεκμηριώσει τη διοργάνωση, την παρακολούθηση και την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, εφόσον αυτό ζητηθεί. Στην περίπτωση που η σχολική μονάδα συμμετείχε στη δραστηριότητα χρειάζεται να τεκμηριωθεί η ολοκλήρωση της συμμετοχής της σχολικής μονάδας σε αυτή, εφόσον ζητηθεί. η) Η διοργάνωση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών από τη σχολική μονάδα, η οποία προκύπτει από δικαιολογητικά, όπως το πρόγραμμα των δράσεων, στοιχεία δειγματικών διδασκαλιών, εφόσον πραγματοποιήθηκαν, αποδεικτικά της συμμετοχής της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας σε αυτές τις δράσεις, ή του εκπαιδευτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας, εφόσον πρόκειται για δράσεις ενδοσχολικής επιμόρφωσης. Από την έκθεση πρέπει να προκύπτουν τα αναφερόμενα στο στοιχείο ε’ του άρθρου 3 της παρούσης. θ) Στοιχεία για τη λειτουργία μαθητικών ομίλων και δράσεων στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης και την υλοποίηση καινοτόμων σχολικών δραστηριοτήτων, όπως περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα και προγράμματα αγωγής υγείας στη σχολική μονάδα, τα οποία μπορούν να τεκμηριωθούν εφόσον ζητηθεί. ι) Οι απολογιστικές εκθέσεις και οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας των δύο (2) τελευταίων ετών, εφόσον υπάρχουν, σύμφωνα με το στοιχείο ζ’ του άρθρου 3 της παρούσης. ια) Περιγραφή του μεγέθους της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στο στοιχείο η’ του άρθρου 3 της παρούσης. ιβ) Σύντομη περιγραφή που να προσδιορίζει τα χαρακτηριστικά της τοποθεσίας της σχολικής μονάδας, καθώς και να αναφέρεται σε τυχόν αισθητική αξία του κτηρίου στο οποίο στεγάζεται, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο στοιχείο θ’ του άρθρου 3 της παρούσης. Για τις περιπτώσεις ια’ και ιβ’ μπορούν επιπλέον να υποβληθούν στοιχεία, όπως φωτογραφίες, κ.α., εφόσον κατά την κρίση των αιτούντων είναι απαραίτητα για την καλύτερη περιγραφή των εν λόγω χαρακτηριστικών της σχολικής μονάδας. 2. Στην περίπτωση που η αίτηση χαρακτηρισμού υποβάλλεται από τον/την Προϊστάμενο/η της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται η σχολική μονάδα, τότε επιπλέον της αίτησης αρκεί η υποβολή του στοιχείου α’ της παραγράφου 1 του παρόντος και έκθεσης σε προκαθορισμένη φόρμα από την οποία να προκύπτουν τα αναφερόμενα στις περιπτώσεις γ’ και ι’ έως ιβ’ της παραγράφου 1. Τα δικαιολογητικά που αντιστοιχούν στις περ. γ’ και ι’ έως ιβ’ της παρ. 1 υποβάλλονται σε ηλεκτρονική μορφή, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 2. 3. Με την υποβολή της αίτησης λαμβάνεται αυτόματα ο αριθμός πρωτοκόλλου, ο οποίος μπορεί να εκτυπωθεί. Η ανωτέρω αίτηση επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α’ 75) για την αλήθεια και ακρίβεια του περιεχομένου αυτής αλλά και των κατά περίπτωση συνυποβαλλόμενων εγγράφων, με όλες τις συνέπειες του νόμου για ψευδή δήλωση. Απορρίπτονται οι εκπρόθεσμες αιτήσεις ή οι αιτήσεις που υποβάλλονται πέραν της διαδικασίας της παρούσας απόφασης.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μαρούσι, 26 Φεβρουαρίου 2021 Η Υφυπουργός ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ
|