Proslipsis.gr | Αθήνα 17.3.2021, 21:51
Σημαντική αύξηση σημείωσαν οι παραιτήσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης το 2021, φτάνοντας τις 3.708, σύμφωνα με την «Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» (πίνακας στα συνημμένα).
Τα τελευταία πέντε χρόνια οι παραιτήσεις ήταν 419 το 2016, 227 το 2017, 387 το 2018, 705 το 2019 και 1.231 το 2020.
Η Δημοκρατική Συνεργασία σημειώνει ότι από τους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς των πινάκων κίνησης διδακτικού προσωπικού που απεστάλησαν στο Υπουργείο Παιδείας για τη διαδικασία των μεταθέσεων, από τα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ, έχουν αφαιρεθεί οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αιτήσεις παραίτησης από την υπηρεσία μέχρι και τις 10-03-2021. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη διαδικασία και τα κενά που θα προκύψουν -μετά την οριστικοποίηση των παραιτήσεων- αναμένεται να υπολογιστούν για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων 2021 και όχι για τις μεταθέσεις/βελτιώσεις 2022, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα, κενά που, προφανώς, θα ληφθούν υπόψη και για τους επικείμενους διορισμούς των 5.250 εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση το 2021.
Η ύπαρξη όλων αυτών των οργανικών κενών καταδεικνύει, πάντα σύμφωνα με την Δημοκρατική Συνεργασία, την αδήριτη ανάγκη για την ικανοποίηση, όσο το δυνατόν, περισσότερων αιτήσεων μετάθεσης και στη συνέχεια μαζικών μόνιμων διορισμών για την κάλυψη όχι μόνο αυτών των κενών, αλλά και όλων των κενών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση, όπως αποδεικνύεται περίτρανα και από τον φετινό αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στην κατανομή των κενών θέσεων που πρόκειται να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς.
«Είναι ηλίου φαεινότερο ότι η σύσταση νέων οργανικών θέσεων λόγω της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, αλλά και, κυρίως, ειδικοτήτων είναι επιτακτική ανάγκη. Δεν είναι δυνατόν σε μεγάλες διευθύνσεις εκπαίδευσης της Χώρας να υπάρχουν ελάχιστες έως καθόλου οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Σε κάθε περίπτωση η κατανομή ανάμεσα σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να γίνει με βάση τις πραγματικές ανάγκες και όχι τις ισορροπίες ανάμεσα στις δύο βαθμίδες», επισημαίνει η Δημοκρατική Συνεργασία και ζητά την πραγματοποίηση του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού μεταθέσεων τόσο στην Ειδική, όσο και στη Γενική Αγωγή, τη δημιουργία των απαραίτητων οργανικών θέσεων που έχει ανάγκη η εκπαίδευση, καθώς και την κάλυψη όλων των κενών θέσεων με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
* Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε πίνακα με αναλυτικά στοιχεία.
|