Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) προγραμματίζει δράσεις «στο πλαίσιο του αγώνα του κλάδου για την υπεράσπιση του Δημόσιου σχολείου, ενάντια στην κατηγοριοποίηση και εμπορευματοποίηση που προωθείται από τους αντιδραστικούς νόμους της αξιολόγησης, 4692/20 και 4823/21», όπως αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή της.
Η πρώτη κεντρική δράση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 13 Φεβρουαρίου, στις 6:00 μ.μ. και θα αφορά στον άξονα 2 (Φοίτηση – σχολική διαρροή), με το περιεχόμενο που έχει ήδη αναρτηθεί στα σχέδια δράσης: «Οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και οι κοινωνικές παράμετροι που καθορίζουν τη σχολική διαρροή στη Γενική εκπαίδευση, καθώς και τα εμπόδια που οδηγούν στον αποκλεισμό των ΑΕΑ από την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Διαπολιτισμική εκπαίδευση, ενίσχυση όλων των αντισταθμιστικών θεσμών Γενικής και Ειδικής Αγωγής και υλικές προϋποθέσεις για την εξάλειψη των εμποδίων».
Η Εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά και θα προβληθεί στον σύνδεσμο: https://youtu.be/-_8ZO2Iqy08, με ομιλητές τους:
- Αργύρη Κυρίδη, Καθηγητή Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης και Μεθόδων Κοινωνικής Έρευνας, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ.
- Σπύρο Σούλη, Καθηγητή Ειδικής Αγωγής - Διευθυντή Εργαστηρίου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
- Γιώργο Τσιάκαλο, Ομότιμο Καθηγητής Παιδαγωγικής του ΑΠΘ.
- Παύλο Χαραμή, εκπαιδευτικός και ερευνητής.
Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει αρχικές εισηγήσεις από τους ομιλητές. Κατά τη διάρκειά τους θα τίθενται ερωτήματα ή σχόλια σε ειδική φόρμα, τα οποία θα ομαδοποιηθούν και θα τεθούν στους ομιλητές.
Και καταλήγει η ανακοίνωση της ΔΟΕ: «Βιώνουμε συνθήκες καθημερινού αγώνα για την υγεία και τη ζωή, εργασιακής εντατικοποίησης, αυταρχισμού και απαξίωσης του έργου των εκπαιδευτικών από το Υ.ΠΑΙ.Θ., μισθών ένδειας, έκρηξης της ακρίβειας, επίθεσης στα συλλογικά δικαιώματα. Δεν πρέπει να συμβιβαστούμε με τη ζοφερή πραγματικότητα. Χρειάζεται να δυναμώσουμε την ατομική και συλλογική - κοινωνική συνειδητοποίηση και τους συλλογικούς αγώνες.
Η συμμετοχή όλων μας στις κεντρικές δράσεις είναι αναγκαία και σημαντική προκειμένου να κατοχυρώσουμε την απάντησή μας και να αναδείξουμε τα προβλήματα της εκπαίδευσης, ενισχύοντας το μέτωπο της υπεράσπισης του Δημόσιου Σχολείου.
Συνεχίζουμε. Δεν υποχωρούμε, γιατί σεβόμαστε την εργασία μας, υπερασπίζουμε τους μαθητές μας, κατοχυρώνουμε τα δικαιώματά μας».