Proslipsis.gr | Αθήνα 20.12.2018, 12:56 Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πριν από λίγο το νέο σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία. Η αξιολόγηση θα γίνεται με βάση την προϋπηρεσία ως αναπληρωτής καθηγητής έως και 120 μήνες, ακαδημαϊκά προσόντα και κοινωνικές ιδιότητες (τέκνα, αναπηρία).
Αναλυτικά τα κριτήρια:
Α. Ακαδημαϊκά Προσόντα - Διδακτορικό δίπλωμα: σαράντα (40) μονάδες. - Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: είκοσι (20) μονάδες. - Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: επτά (7) μονάδες - Δεύτερο πτυχίο: δεκαέξι (16) μονάδες - Ο βαθμός του πτυχίου έως είκοσι μία (21) μονάδες και ως εξής: για
πτυχία με χαρακτηρισμό «Καλώς» επτά (7) μονάδες, με χαρακτηρισμό «Λίαν
Καλώς» δεκατέσσερις (14) μονάδες και με χαρακτηρισμό «Άριστα» είκοσι μία
(21) μονάδες. - Γνώση μιας (1) ξένης γλώσσας: - Άριστη γνώση: οχτώ (8) μονάδες. - Πολύ καλή γνώση: έξι (6 μονάδες). - Καλή γνώση: τέσσερις (4)μονάδες.
Σε περίπτωση κατοχής περισσοτέρων τίτλων μοριοδοτείται μόνο ο ανώτερος. - Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου
(ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες
Διαδικτύου) : τέσσερις (4) μονάδες. - Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από Α.Ε.Ι διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών: τέσσερις (4) μονάδες. Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από τα ακαδημαϊκά προσόντα είναι 120 μονάδες.
Β. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία: - Μια μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και μέχρι τους 120 μήνες, εκατόν είκοσι (120) μονάδες. Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από προϋπηρεσία είναι 120 μονάδες.
Γ. Κοινωνικά κριτήρια: - Αριθμός τέκνων - Μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου, ή του/της συζύγου ή τέκνου
Την προκήρυξη και την ευθύνη της όλης διαδικασίας αναλαμβάνει το ΑΣΕΠ, με σύστημα μοριοδότησης κριτηρίων μέσω προκήρυξης κάθε δύο χρόνια. Ο γραπτός διαγωνισμός και τα άλλα κριτήρια, που προβλέπονταν από τον ν. 3848/2010, καταργούνται. Το νέο σύστημα μοριοδότησης θα ισχύει τόσο για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους αναπληρωτές. Θα συντάσσεται ενιαίος πίνακας που θα χρησιμοποιείται τόσο για τον διορισμό μονίμων, όσο και για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Θα προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις για την εξασφάλιση της Παιδαγωγικής Επάρκειας όσων εκπαιδευτικών δεν τη διαθέτουν.
Στη σχετική ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο για «θεσμοθέτηση ενός δίκαιου και ταυτόχρονα αξιοκρατικού συστήματος διορισμού εκπαιδευτικών, ικανού να συμβάλλει στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς όφελος των νέων μας και σύμφωνου με το θεσμικό πλαίσιο που ορίζεται από: α) τις επιταγές του Συντάγματος και συγκεκριμένα των διατάξεων των άρθρων 4, παρ. 1, 5 παρ.1 και 103 παρ.7 και 8 καθώς και β) τη συμμόρφωση με τη σχετική νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, και συγκεκριμένα με την υπ’ αρ. 527/2015 Απόφαση Ολομέλειας του ΣτΕ και τις υπ’ αρ. 1883/2017 και 4353/15 Αποφάσεις του Γ΄ Τμήματος του ΣτΕ».
Σύμφωνα με το υπουργείο, το προτεινόμενο σύστημα μοριοδότησης επιδιώκει: α) να αξιοποιηθεί η πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με στόχο την απορρόφηση μεγάλου μέρους όσων για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και ταυτόχρονα, β) να μην αποκλείονται από ουσιαστική διεκδίκηση των προκηρυγμένων θέσεων νέοι εκπαιδευτικοί με μικρή ή χωρίς προϋπηρεσία αλλά με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα.
Και η ανακοίνωση του υπουργείου καταλήγει: «Ύστερα από 10 χρόνια αδιοριστίας και υποστελέχωσης όλων των εκπαιδευτικών δομών, επανέρχεται η κανονικότητα και στο χώρο της στελέχωσης της εκπαίδευσης και τερματίζεται η εργασιακή ανασφάλεια και αβεβαιότητα χιλιάδων εκπαιδευτικών, καθώς υλοποιείται η δέσμευση της κυβέρνησης για προτεραιότητα στην κάλυψη των αναγκών του χώρου της εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό, με σκοπό την ομαλή λειτουργία των σχολείων προς όφελος των μαθητών και ευρύτερα της κοινωνίας».
|