nmathioud for ProslipsisGR - Widget





ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 











 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Μονιμοποιήσεις στους ΟΤΑ: Το σίριαλ συνεχίζεται (6/7)


Αθήνα 6.7.2005
¶λλο ένα επεισόδιο στο σίριαλ της μονιμοποίησης των συμβασιούχων, με τα… Φωσκόλεια χαρακτηριστικά.

Με εγκύκλιο που απέστειλε πριν λίγη ώρα στις Περιφέρειες της χώρας, το υπουργείο Εσωτερικών εξειδικεύει θέματα του ν. 3320/2004 και του προεδρικού διατάγματος 164/2005 που αφορούν τις μονιμοποιήσεις στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των συνδέσμων των ΟΤΑ καθώς και των δημοτικών, κοινοτικών και νομαρχιακών επιχειρήσεων.

Η εγκύκλιος, που η Proslipsis την παρουσιάζει αυτούσια, αναφέρεται σε θέματα σύστασης οργανικών θέσεων αορίστου, κατάταξης στις θέσεις, αποδοχών και προϋπηρεσίας, ενώ διευκρινίζει και άλλα θέματα προσωπικού των ΟΤΑ, πάντα σε σχέση με τον παραπάνω νόμο.

Το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου έχει ως εξής:

Α. Εισαγωγή
Με το πδ 164/2004 (ΦΕΚ 134/Α΄/19-7-2004) προσαρμόστηκε η ελληνική νομοθεσία για το προσωπικό με σύμβαση ορισμένου χρόνου του δημοσίου τομέα, στις διατάξεις της Οδηγίας 1999/70/ΕΚ του Συμβουλίου, της 28ης Ιουνίου 1999.

Με τις διατάξεις του πδ 164/2004 καθορίστηκαν οι προϋποθέσεις και η διαδικασία αναγνώρισης των διαδοχικών συμβάσεων των απασχολούμενων, μεταξύ άλλων, στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και τους συνδέσμους των ΟΤΑ καθώς και στις δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις, ως συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

Β. Σύσταση θέσεων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου
Είναι γνωστό ότι στο ΦΕΚ 48/Α΄/23-2-2005 δημοσιεύτηκε ο ν. 3320/2005 “Ρυθμίσεις θεμάτων για το προσωπικό του Δημοσίου και των νομικών προσώπων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και για τους ΟΤΑ”.

Με τις διατάξεις των παραγράφων 1, 2 και 3 του άρθρου 1 του νόμου αυτού, ρυθμίζεται, η διαδικασία κατάταξης σε θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του προσωπικού μεταξύ άλλων και των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των συνδέσμων των ΟΤΑ καθώς και των νομαρχιακών, των δημοτικών και των κοινοτικών επιχειρήσεων, των οποίων οι συμβάσεις συνιστούν συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, και κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 του π.δ 164/2004.

Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει γενικά τις εξής δύο περιπτώσεις:
1η περίπτωση: Όταν υφίστανται κενές οργανικές θέσεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ειδικότητας αντίστοιχης ή παρεμφερούς προς την ειδικότητα της σύμβασης του ανωτέρω προσωπικού, τότε το προσωπικό αυτό κατατάσσεται στις θέσεις αυτές, με πράξη του αρμοδίου για την πρόσληψη οργάνου, η οποία δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
2η περίπτωση: Όταν δεν υφίστανται οι προαναφερόμενες θέσεις, το προσωπικό αυτό κατατάσσεται σε αντίστοιχες οργανικές θέσεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίες συνιστώνται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών.

Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τους ΟΤΑ, α’ και β’ βαθμού:
Κατάταξη του προσωπικού των ΟΤΑ α΄ βαθμού σε θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

Επειδή στους ΟΤΑ α΄ βαθμού δεν υφίστανται θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, όλες οι αντίστοιχες θέσεις του προσωπικού αυτού θα συσταθούν με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών.

Ιδιαίτερη περίπτωση αποτελούν οι θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του καλλιτεχνικού προσωπικού καθώς και του βοηθητικού προσωπικού μερικής απασχόλησης, που προβλέπονται από ειδικές διατάξεις (πδ 410/1988, όπως ισχύει). Πρόκειται για το καλλιτεχνικό προσωπικό των ΟΤΑ α΄ βαθμού (αρχιμουσικοί, διευθυντές φιλαρμονικής, διευθυντές χορωδίας, χορωδοί, κορυφαίοι μουσικοί, μουσικοί διαφόρων ειδικοτήτων) και το βοηθητικό προσωπικό μερικής απασχόλησης δηλ. το προσωπικό καθαριότητας και το λοιπό βοηθητικό προσωπικό μερικής απασχόλησης. Στην περίπτωση τακτοποίησης προσωπικού αυτών των κατηγοριών, εάν υφίστανται κενές οργανικές θέσεις, η κατάταξη θα γίνει στις θέσεις αυτές. Αν δεν υφίστανται οι προαναφερόμενες θέσεις, θα συσταθούν αντίστοιχες οργανικές θέσεις με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών.

Κατάταξη του προσωπικού των ΟΤΑ β΄ βαθμού σε θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου
Σε περίπτωση που υφίστανται κενές οργανικές θέσεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ειδικότητας αντίστοιχης ή παρεμφερούς προς την ειδικότητα αυτών που έχει κριθεί από το ΑΣΕΠ ότι πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του πδ 164/2004, τότε το προσωπικό αυτό κατατάσσεται στις θέσεις αυτές, με πράξη του αρμοδίου για την πρόσληψη οργάνου, η οποία δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Όταν δεν υφίστανται οι προαναφερόμενες θέσεις, το προσωπικό αυτό κατατάσσεται σε αντίστοιχες οργανικές θέσεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίες συνιστώνται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών.

Σημειώνεται ότι οι θέσεις που θα συσταθούν στους ΟΤΑ β΄ βαθμού δεν θα είναι προσωποπαγείς αλλά οργανικές, επιπλέον από αυτές που προβλέπονται στον οργανισμό τους και οι οποίες θα εξακολουθούν να υφίστανται και μετά την αποχώρηση των υπαλλήλων από την υπηρεσία.

Κατάταξη του προσωπικού των Νομαρχιακών, των Δημοτικών και των Κοινοτικών Επιχειρήσεων σε θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Εάν υφίστανται κενές οργανικές θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ειδικοτήτων αντίστοιχων ή παρεμφερών προς τις ειδικότητες αυτών που θα κριθεί από το ΑΣΕΠ ότι πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του πδ 164/2004, οι φορείς προχωρούν άμεσα στην κατάταξη του εν λόγω προσωπικού στις θέσεις αυτές, με πράξη του αρμοδίου για την πρόσληψη οργάνου, η οποία δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Εάν δεν υφίστανται κενές οργανικές θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ειδικοτήτων αντίστοιχων ή παρεμφερών προς τις ειδικότητες αυτών που έχει κριθεί από το ΑΣΕΠ ότι πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του πδ 164/2004, τότε συνιστώνται οι θέσεις αυτές σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις διατάξεις περί σύστασης θέσεων που διέπουν το συγκεκριμένο κάθε φορά Ν.Π.Ι.Δ..

Ενέργειες των υπηρεσιών
Προκειμένου να εκδοθεί, όπου χρήζει, η απαιτούμενη για τη σύσταση προσωποπαγών θέσεων προσωπικού Κ.Υ.Α., θα πρέπει οι Ο.Τ.Α. να υποβάλλουν, μέσω της οικείας Περιφέρειας, σχετικά αιτήματα, τα οποία θα αφορούν την υπηρεσία τους και τα Ν.Π.Δ.Δ. που εποπτεύουν. Τα αιτήματα αυτά θα πρέπει να συνοδεύονται από τις σχετικές θετικές κρίσεις του ΑΣΕΠ για τους υπαλλήλους που θα καταλάβουν τις θέσεις που θα συσταθούν.

Από τα ανωτέρω αιτήματα θα πρέπει να προκύπτει αναλυτικά, ανά φορέα, ο συνολικός αριθμός των θέσεων που θα συσταθούν, κατά ειδικότητα και εκπαιδευτική βαθμίδα.

Συνεπώς, η κατηγορία της θέσης που θα συσταθεί θα είναι ανάλογη των τυπικών προσόντων που λήφθηκαν υπόψη κατά τη σύναψη της σύμβασης ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή έργου.

Επίσης, η ειδικότητα της θέσης αυτής θα είναι αντίστοιχη των καθηκόντων που ασκούσε ο υπάλληλος, όπως αυτά περιγράφονται στην τελική κρίση του ΑΣΕΠ.

Σημειώνεται ότι οι υπηρεσίες σας οφείλουν να συγκεντρώσουν και να ελέγξουν την πληρότητα των ανωτέρω αιτημάτων. Μετά των έλεγχο αυτό, θα αποστέλλονται άμεσα στην υπηρεσία μας, προκειμένου να εκδοθεί η προβλεπόμενη ΚΥΑ και δεν θα αναμένεται η συγκέντρωση του συνόλου των αιτημάτων των φορέων αρμοδιότητάς σας.

Μετά την έκδοση της ανωτέρω ΚΥΑ, η κατάταξη του προσωπικού θα γίνει με απόφαση του αρμόδιου για την πρόσληψη οργάνου (ο νομάρχης ή ο δήμαρχος ή ο πρόεδρος του κοινοτικού συμβουλίου ή ο πρόεδρος του ιδρύματος ή ο πρόεδρος του διοικούντος συλλογικού οργάνου του συνδέσμου ή του νομικού προσώπου του ΟΤΑ), η οποία δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Προσόντα κατάταξης σε θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου
Επισημαίνεται ότι για την κατάληψη θέσης με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου θα πρέπει να συντρέχουν στο πρόσωπο του κατατασσόμενου τα γενικά προσόντα πρόσληψης που προβλέπονται από τις διατάξεις που διέπουν τους ΟΤΑ (π.χ. ελληνική ιθαγένεια ή ιθαγένεια κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να μην υπάρχει ποινική καταδίκη κατά την κείμενη νομοθεσία κ.λ.π.). Για τις επιχειρήσεις των ΟΤΑ, θα πρέπει να συντρέχουν τα αντίστοιχα προσόντα που προβλέπονται από τον κανονισμό προσωπικού τους.

Για το λόγο αυτό οι αρμόδιοι φορείς θα πρέπει, παράλληλα με τη διαδικασία σύστασης των θέσεων, να μεριμνήσουν για τη συγκέντρωση των απαραίτητων σχετικών δικαιολογητικών. Σημειώνεται ότι τα αντίγραφα ποινικού μητρώου αναζητούνται πλέον αυτεπάγγελτα από την αρμόδια υπηρεσία, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 2458/2005 ΚΥΑ (ΦΕΚ 267/Β΄/1-3-2005). Σχετική είναι η Α.Π. ΔΙΑΔΠ/Α/7024/8-4-2005 εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που διαβιβάστηκε στην υπηρεσία σας με το Α.Π. 23357/11-5-2005 έγγραφό μας).

Αποδοχές και αναγνώριση προϋπηρεσίας του κατατασσόμενου προσωπικού, (παρ. 4 του άρθρου 1)
Με την παράγραφο 4 του άρθρου 1 ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την καταβολή των αποδοχών του ως άνω κατατασσόμενου προσωπικού και την αναγνώριση της προϋπηρεσίας του για μισθολογική εξέλιξη.

Ειδικότερα ορίζεται ότι:
Οι ως άνω κατατασσόμενοι λαμβάνουν τις αποδοχές τους, από την ημερομηνία έκδοσης της ως άνω πράξης κατάταξής τους.

Σημειώνεται ότι, το προσωπικό αυτό θα μισθοδοτείται όπως και το λοιπό προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων, που απασχολείται στους ΟΤΑ και τις επιχειρήσεις τους.

Ειδικότερα, οι κατατασσόμενοι στους ΟΤΑ α΄ βαθμού θα αμείβονται βάσει των ισχυουσών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.) και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Π.Ο.Π.-Ο.Τ.Α.), εφόσον είναι μέλη των ανωτέρω συνδικαλιστικών οργανώσεων.

Σε περίπτωση που δεν είναι μέλη των ανωτέρω συνδικαλιστικών οργανώσεων, θα αμείβονται με τις διατάξεις του ν. 3205/2003, όπως έχουν επεκταθεί στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου των ΟΤΑ με την αριθ.οικ.2/7093/0022/5-2-2004 ΚΥΑ (ΦΕΚ 215/Β΄).

Ο χρόνος των κατατασσόμενων που έχει διανυθεί στο Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου αναγνωρίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις συνέπειες.

Επειδή, σύμφωνα με τη διάταξη του δευτέρου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 3320/2005, ο χρόνος των συμβάσεων μίσθωσης έργου λογίζεται, για όλες τις συνέπειες, ότι έχει διανυθεί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, τούτο συνεπάγεται ότι και ο χρόνος που έχει διανυθεί στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και τα ΝΠΔΔ αυτών με σύμβαση μίσθωσης έργου αναγνωρίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις συνέπειες.

Μετάταξη σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα του κατατασσόμενου προσωπικού (παρ. 5 του άρθρου 1)
Στην περίπτωση που οι κατατασσόμενοι κατέχουν ανώτερο τίτλο σπουδών από την ειδικότητα κατάταξης, μπορούν να μεταταγούν σε θέση ανώτερης βαθμίδας, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 12 του ν. 3230/2004, μετά τη συμπλήρωση οκταετίας από την ημερομηνία πρόσληψής τους, δηλαδή από την ημερομηνία έκδοσης της σχετικής πράξης κατάταξής τους.

Γ. Λοιπά θέματα προσωπικού των ΟΤΑ
Επίσης, με τον παρόντα νόμο ρυθμίζονται και τα κατωτέρω:
Αποζημίωση του προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των ΟΤΑ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 300 του ν. 1188/81 και του άρθρου 49 του ν. 993/1979 (άρθρο 6).

Με τις διατάξεις του άρθρου 300 του ν. 1188/81 και του άρθρου 49 του ν. 993/1979, όπως ισχύουν, έχει καθορισθεί η καταβολή αποζημίωσης στο προσωπικό ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των ΟΤΑ και στους μονιμοποιηθέντες υπαλλήλους των ΟΤΑ α΄ βαθμού που επέλεξαν ως κύριο ασφαλιστικό φορέα το ΙΚΑ, η οποία ανέρχεται μέχρι το ποσό των δέκα πέντε χιλιάδων (15.000) Ευρώ κατ’ ανώτατο όριο (παρ. 13 του άρθρου 21 του ν. 3144/2003).

Με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 300 του ν. 1188/81 και τις όμοιες της παρ. 4 του άρθρου 49 του ν. 993/79, στους υπαλλήλους που αποχωρούσαν από την υπηρεσία καταβάλλονταν αποζημίωση εφόσον δικαιούνταν πλήρη σύνταξη γήρατος.

Μετά την αντικατάσταση των ανωτέρω διατάξεων από τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 3320/05, το προσωπικό που αποχωρεί και έχει συμπληρώσει τις προϋποθέσεις λήψης οποιουδήποτε είδους σύνταξης (πχ. μειωμένης) δικαιούται την καταβολή της προαναφερόμενης αποζημίωσης, δηλαδή δεν απαιτείται πλέον να δικαιούται πλήρη σύνταξη γήρατος.

Η διάταξη αυτή ισχύει από 1-1-2004.

Επομένως, όσοι έχουν συμπληρώσει δικαίωμα για λήψη σύνταξης από 1-1-2004 και δεν τους έχει καταβληθεί αποζημίωση επειδή δεν δικαιούνταν πλήρη σύνταξη γήρατος, θα πρέπει να τους καταβληθεί η ανωτέρω αποζημίωση, εφόσον έχουν τις προϋποθέσεις λήψης οποιουδήποτε είδους σύνταξης.

Κατατάξεις προσωπικού των ΟΤΑ α΄ βαθμού, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 17 του ν. 2839/2000 (άρθρο 32).

Με τις διατάξεις του άρθρου 17 του ν. 2839/2000 δινόταν η δυνατότητα κατάταξης σε οργανικές θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, του προσωπικού που υπηρετούσε με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή με σύμβαση μίσθωσης έργου στο Δημόσιο, τους ΟΤΑ και στα ΝΠΔΔ, εφόσον πληρούσε τις προϋποθέσεις που ορίζονται από τις ίδιες διατάξεις.

Με τις διατάξεις του άρθρου 32 του ν. 3320/2005 ορίζεται ότι οι αποφάσεις κατάταξης σε θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του προσωπικού των ΟΤΑ α΄ βαθμού, που κατετάγη με τις διατάξεις του άρθρου 17 του ν. 2839/2000 αλλά είχε προσληφθεί με τις όμοιες του άρθρου 267 του πδ 410/1995 (Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας), εφόσον δεν έχουν ανακληθεί ή ακυρωθεί δικαστικώς, θεωρούνται έγκυρες και ισχυρές.

Την εγκύκλιο αυτή παρακαλούμε να την κοινοποιήσετε άμεσα στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού της Περιφέρειάς σας, παρέχοντας αναλόγως κάθε χρήσιμη οδηγία.

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, mail: info@proslipsis.gr
©  2004-2020  proslipsis.gr, All rights reserved